Přejít na obsah

Nepřirozené zvuky - drnčení, vrzání, klepání


rogerer

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Mám rapida rv.2016 a musím říct, že je to opravdu přehnaně lacině vyrobené auto. Motor 1.2tsi 81KW je zatím super a i multifunkční volant vypadá dobře a denní led svícení je taky hezké ale co ten interiér? Jednou slyším zvuky z volantu jak kdyby byl vevnitř kamínek, loketní opěrka vrže, skřípe a vrzání dveří to je taky chuťovka. Líbí se mi, když je venku chladněji a já po zahřátí motoru zapnu topení a pustím ventilátor. Změna teplot vyvolá krásný zvuk praskajících pracujících kamenných plastů. Taky ošoupaná řadící páka je velmi úsměvná po 20tkm. U Fabie 3 tyto šílené zvuky nejsou? Lepší koupit auto 5 let staré ale prověřené a kvalitní než tento hybrid. Auto je tak úzké, že by si ho člověk mohl splést s motorkou ale to do téhle diskuze o zvucích nepatří. Škoda Fabia 1 s nejetými 230tkm za 45tisíc nezavrzala ani jednou...smutné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Tomasrapid napsal:

Mám rapida rv.2016 a musím říct, že je to opravdu přehnaně lacině vyrobené auto. Motor 1.2tsi 81KW je zatím super a i multifunkční volant vypadá dobře a denní led svícení je taky hezké ale co ten interiér? Jednou slyším zvuky z volantu jak kdyby byl vevnitř kamínek, loketní opěrka vrže, skřípe a vrzání dveří to je taky chuťovka. Líbí se mi, když je venku chladněji a já po zahřátí motoru zapnu topení a pustím ventilátor. Změna teplot vyvolá krásný zvuk praskajících pracujících kamenných plastů. Taky ošoupaná řadící páka je velmi úsměvná po 20tkm. U Fabie 3 tyto šílené zvuky nejsou? Lepší koupit auto 5 let staré ale prověřené a kvalitní než tento hybrid. Auto je tak úzké, že by si ho člověk mohl splést s motorkou ale to do téhle diskuze o zvucích nepatří. Škoda Fabia 1 s nejetými 230tkm za 45tisíc nezavrzala ani jednou...smutné.

 

jo, to byl jeden z důvodů, proč jsem ho prodal. Ale jestli tě můžu uklidnit, vrže i O3, Yeti, Korejci a Fordy a nepatrně na kostkách i Golf a to je auto 2x dražší.

 

Jinak ta řadička se mi nezdá. Měl s ní problém první ročník, ale pak ne. Hodně má vliv, jaký má člověk ruce, jak jí drží a jak má agresivní pot.

Po 20tis je to zvláštní. Já měl 60tis a jak nová.

 

Se šířkou souhlasím, já to musel opticky rozbít černou fólií na střeše, pak to bylo cajk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím reagovat kromě Rapidu mám Focus II najeto 150tis.km a nic nevrže ani na kostkách. Pravdou je, že kdeco ve dveřích vrže jak do toho pořádně zatlačím, ale při jizdě ticho.

Rapid 2016/12  mám pazvkuky pískání od motoru a vypadá to, že odchází kompresor klimatizace, slavný SANDEM :-), po 30min zaplé klimy, začne takový kovový zvuk.

Najeto mám 14tis.km a řadička je jak nová. Ale švy na sedačkách dělají takové faldy. Jinak nedávno mi zústalo v ruce madlo na seřízení výšky sedadla :-)

Pak mi museli promazat jakési gum. těsnění na přední nápravě, protože za mokra vrzalo při plném rejdu :-)

Situace je doma teď taková, že na dovolenou raději zvažujeme brát Focus, protože v létě nám ve vedrech v Rapidu na dovči začal vrzopískat ten kompresor... Naštěstí chladil :-)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud máte zaplé stěrače, slyšíte při zapnutí, přepnutí relé? Já ho slyším pro setření stěračem a taky po tom co stěrač dojede do původní polohy, je to takové cvaknutí, nevím jestli je to normální. Možná jsem rád, že mám Rapida díky tomu, že jakékoliv příští auto pro mě bude úžasné. Lituji, že jsem si nepřiplatil 10-20tisíc a nekoupil ročního Golfa. Myslím si, že to auto je úplne ale úplně jinde. Rapid je navoněná bída. Myslím si, že i když je Fabie 3 taky zfušovaná, tak určitě ne tolik jako Rapid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to totiž slyšet hlavně při nejkratším intervalu cyklovače, kdy to následuje hodně blízko za sebou. A nebo u dešťového senzoru, ten kolikrát opět sepne za pár milisekud, když hodně prší ale není to trvalý déšť, takže je to pak cvak-stír-cvakcvak-stír-cvakcvak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže se dotýkat cyklovač třeba plastu a kvúli tomu je to slyšet více ? Přijde mi, že když přejedu nerovnost tak slyším z těch míst takové rachtani jak kdyby tam byl kamínek. V servisu mi řekli, že zvuk je normální ale já se s tím nemohu smířit. Je to další z tisíce divných zvuků. Je to fakt Škoda černý spaceback je hezké auto a motor 81Kw mi přijde taky suprový, jediné to zpracování je jak u Dacie no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Na ruském fóru se objevila informace ohledně dorazů víka - https://www.drive2.ru/l/486116081946067313/. Jak je tam asi víc zima a víc bordelu na cestách, tak dorazy prý můžou po mytí v zimě zamrznout a navíc se jim tam hromadí nečistoty, jak tam teče skrz to voda. Někde jsem dokonce viděl, že si tam dávají přídavné těsnění mezi okno a sloupek a by tam neteklo tolik vody.  

Doufám, že ve středoevropských podmínkách nebude k zatuhávání dorazů docházet a zimu přežijeme bez špuntů v uších nebo s rádiem na VOLUME MAX. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by se to opravdu stalo, tak to uz by pak bylo lepsi dat tam zpet ty puvodni dorazy, ktere nebyly mechanicke. Ale myslim si, ze k tomu nedojde :) Muselo by tam byt listi nebo nejaky bordel, aby to zadrzovalo vodu a pak by muselo hned na to mrznout. Myslim, ze staci udrzovat ty zlabky ciste.

 

A abych pravdu rekl, tak jsem od te vymeny cekal vic. Nevsiml jsem si, ze by mi to s temi puvodnimi nejak klepalo. Cekal jsem hlavne, ze zvuk zavreni kufru bude lepsi a spis se mi libil ten puvodni zvuk :) Jedine pozitivni vidim v tom, ze v lete, kdyz bylo horko, se to lepe zaviralo s temi novymi nez s temi puvodnimi. Nebylo treba tolik bouchnout.

Editováno: , autor: SkodaRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte, chtěl bych se zeptat na ťukání  z pravé zadní strany. Pozoruji to od tohoto víkendu, kdy jsem jel z hor a při tišší hlasitosti rádia to bylo dost otravné (ne úplně rovná cesta, zkrátka horské obce). Zajímalo by mě, jeslti to nemůže mít nějakou spojitost s výměnou kol za plecháče, tu jsem prováděl minulý týden (úplně nové disky a gumy). 
 

 

 

Zkoušel jsem:

- vyndat gumo-plastovou vanu z kufru + vše ostatní z kufru

- vyndat polystyrén s povinnou výbavu z rezervy

- zasunout na max opěráky hlavy vzadu

- zasunout zadní bezpečnostní pásy do ždlábu na boku auta

- vyndat zadní pryžový kryt kufru z kloubů (na provázcích) skrývající náklad v kufru - Při vytažení krytu kufru bylo cvakání ještě intenzivnější

- sklopit zadní sedačky

- zapnout bezpečností pásy vzadu bez pasažerů, jestli to nedělá někde uvnitř.

- utáhnout poklice (stahovací pásky) k plechovým diskům + test utažení šroubů kol

- test poklepem v interiéru, zadní madla na držení atd. 

 


Nemá někdo nějaký nápad na co ještě mrknout? 

Rapid 2017 před Faceliftem, spaceback. 

 

 

Díky za případné tipy 

 

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem zkusit včera před noční, ale nenašel jsem vhodný bit (torx), tak jsem zkusmo dál přeložené papírové kapesníky mezi dorazy na oboru stranách a zdálo se mi to ještě horší - ale chápu, že to není ideální řešení. Ještě to zkusím na těch dorazech posunout o zoubek na obou stranách

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem našel potřebný šroubovák u rezervy, na dorazy kufru. Jenomže ty šrouby jsou tak zatuhlé,  že jsem to s ním nepovolilo ani prd, a to si nemyslím že bych neměl v rukách sílu. Budu muset zkusit asi nějaký aku šroubovák. Zoušel jsem ten šroub i poklepat, nejde a nejde.

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dneska koukal na ty dorazy. Jeden (pravá strana) byla o zubek níže, dál jsem to tedy jak levou stranu, zítra otestuji cestou do/z práce. Jinak jsem si ale všiml nemilé věci - vypadá to, jako prasklý lak u svaru na 5. dveří, viz fotky. Má to někdo taky ? 

IMG_20171123_145014.jpg

IMG_20171123_145232.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím Vás Rapiďáci. Mám Seat Toledo IV. generácie čo je v podstate to iste Ako Rapid. Isto ste už moju otázku  riešili aj vy a možno bude niekomu liesť na nervy, ale predsa sa spýtam. Teraz v zime ,keď ráno idem autom tak na nerovnostiach my vrzga predná náprava. Ono to po dlhšej trase prestane ale ráno, keď je auto studene je to dosť otravné :/  Ale v lete to nerobilo vobec.  Viete mi poradit čo to môže robiť.

 

Ďakujem za odpoveď :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Woody, prosím tě tobě měnili celé servo nebo jen ty řídící tyče? Mě je totiž měnili kvůli plovoucímu řízení a občas si to taky vrzlo, hlavně na prazích nebo velkých hupech. Při té příležitosti mi vyměnili na moji žádost popraskané "puky" na spodních ramenech. Od té doby mám klid. Jestli taky zde nemůže být zakopaný pes....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...