Přejít na obsah

Nepřirozené zvuky - drnčení, vrzání, klepání


rogerer

Doporučené příspěvky

Spodní dorazy jsou napevno, s nima nahoru dolů nehneš. Možná zkusit jestli jsou šrouby dotažené. A horní dorazy jsou na silné pružině, takže tady bych vůli v uložení nehledal.
Pokud by to bylo víko, zkus trochu vytočit (o půl otáčky) dva gumové špalíky na víku kufru, co dělají protitlak zámku. Pokud to nepomůže, pak bych ještě zkusil sklopit opěradla. Třetí možnost je plato. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kousek vykorutím dorazy a koupil jsem si ještě i takové ty černé textilní samolepící nálepky pod nábytek.

Tak něco dám pod spodní rodaz a něco mezi horní dorazy.

Ještě ověřím ty prachovky na tlumičích a jestli se mi třeba netluče výfuk.

Jestli to nebude nic z toho tak pak do servisu na záruční opravu. 

 

Edit:

tak prachovky ok a vyfuk drzi jak pribity. Plato taky neklepe. Pate dvere meli zavrene nejakou vuli. Vykroutil jsem spodni dorazy podle vule kde se mi to zdalo. A na ty horni.dorazy jsem nalepil podlepy pod nabytek. Protoze obe strany jsou tvrde. Projel jsem to zatim kratce, ale zda se to ok.

Editováno: , autor: s-tony
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to jeste horsi. Plato jsem sundal a dvere vyladi. Udelal delsi projizdu a boucha to jeste vic. Kdyz zastavim,  otevru kufr a poradne zatlacim zadek dolu a auto ze zhoupne nahoru tak je na obou stranach pod plechem citit naraz. Takze to vypada na horni ulozeni tlumicu v haji. A to mam najeto 4 tisice. No objednam se na zarucni opravu. Des....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je docela zvláštní. Mě to pořád klepe zezadu, někde od kufru nebo zadních dveří. Pravděpodobně bude třeba seštelovat dorazy kufru (spaceback), ale nechce se mi do servisu zatím. Vyzkoušel jsem to hlavně tak, že jsem otevřel kufr a jel chvíli s otevřeným kufrem po kostkách (v obytné zóně). Zvuk zmizel úplně, buďto nešel slyšet při otevřeném kufru nebo tak prostě fakt nebyl. Zkusil bych ještě tohle. To se mi nezdá že by měl Rapid v háji tlumiče po 4 tisících. I když, dneska už se nedivit ničemu ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska je bohužel možný všechno. U nějaké série SIII měli tlumiče od výrobce v sobě špatné pružinky a měnili je na záruku.

 

Jeden Rus si upravoval uchycení krytky tlumiče, že mu to prý klepalo https://www.drive2.ru/l/499882792159543458/ , ale moc bych na tuto variantu nesázel.

 

A teď mě napadlo, že jsem kdysi jsem na OCTI měnil tlumiče vzadu vč. horního uložení. Tlumiče aftermarket jsem měnil po pár km za origo (cc-autodíly mi vadné tlumiče naštěstí bez řečí vyměnili), kdy v nich neskutečně mlaskalo při propružení. A po asi 1000 km jsem dával zpět origo horní uložení, protože guma v aftermarketovém měla axiální vůli asi tak 0,2 mm a byly slyšet rázy právě z oblasti zadních podběhů. Takže možná se fakt zaměřit na tuhle oblast?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem ráno v service a technik taky uznal že je něco špatně s tlumiči nebo hroním uložením. Když dám ruku na plech u zadního světla a zhoupu auto, tak je cíti ten náraz a pak rána.

 

EDIT:

tak jel jsem s otevrenym.kufrem a bylo to o dost lepsi.

Asi to delaji tlumice patych dveri.

Taky vam to dela u liftbacku, ze kdyz mate otevreny kufr a zalomcujete ze dverma tak v tom strasne klepe? Nebo je to zavada?

Nevim jestlo to delaji .tlumice nebo horni uchyceni.

 

Jeste dotaz je nutne tam mit ty bocni dorazy? Mam pocit ze bez nich by ze zadne razy nepremasely. Jine auta takovou blbost nemaji....

 

 

 

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s autem nic není, Jsem si to zavinil sám.

Jsem měl pocit že dveře jsou dost volné, tak jsem vyšrouboval dorazy aby dvěře držely pevněji. Pak to začalo bouchat,

Tak jsem ještě vyšrouboval dorazy a pak do bouchalo ještě víc.

Mně to docvaklo že to je asi tím, že dvěře jsou tak o něco výše a je tam vůle na klepání těch tlumičů dvěří.

Takže jsem dorazy zase zašrouvobal, aby si dvěře sedly co nejníž a už to vůbec nedělá :-D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu si protiřečíš. Když tam dorazy nebyly (doufám, že mluvíme o těch pryžových špalíčcích na spodku víka kufru), pak měly dveře právě spadnout úplně nejníž co to jde. Pokud ti to teď neklepe, opětovnou montáží jsi lépe vymezil vůli mezi prahem, víkem a zámkem kufru. Ty pružinové boční dorazy mají totiž zdvih přes 5 mm, takže tam vůle být fakt nemohla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jednoduše.

Kyž jsem ty spodní dorazy co nejvíce vykorutil. Ne že vyndal. tak zase byla vůle na bocích nad tlumiči. Protože dveře byli výše. A bouchali tlumiče dveří.

Teď mám ty spodní gumové dorazy vkroucené na max, kufr je nejníž jak to jde a už nic nebouchá.

Dveře sedí nejníž co to jde, zámek to dobře jistí a dveře neposkaují a tlumiče nebouchají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, vkroucené znamená zašroubované.... Já si při seřizování dorazů vlezl do kufru a seřídil to tak, aby byly dorazy na dotek plastu prahu a pak jsem je vyšrouboval o čtvrt otáčky, aby měli mírné předpětí.
No hlavně, že ti to nedělá, ono to je totiž fakt na prášky, když něco v autě klepe. Je to jako mučení vězně vodou kapající na hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu muset asi taky mrknout na ty moje dorazy pánové, co to tak čtu, je často problém právě tam. Další problém taky je, že se tady často řeší lift verze a můj space to má přecejenom trochu jiné (žádné pružinky v dorazech, pouze zubky na seřízení). No, .. na podzim jsem si s tím chtěl pohrát, pravý doraz mi šel uvolnit a relgulovat tak jeho výšku pomocí zoubků, ale levý mi odšroubovat nešel, asi to frajeři ve fabrice utáhli na krev. Takže si budu msuet sehnat buď nějaký šroubovák s pořádným momentem, abych to povolil a zkusil ještě seřídit a nebo to zavést do servisu. Každopádně se servisu děsím, ono totiž hledat "kde a co klepe" cestou servisu znamená, že se často rozklepe i něco jiného tím, jak do toho vrtali a o to nemám zájem.

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes se mi poštěstilo najít pazvuk, který se projevuje na kostkách příšerným drnčením pod palubní deskou za kastlíkem. Ve skutečnosti se torpédo opírá o karosérii -viz foto/již podloženo/ a vydává nervy drásající zvuk. Člověk má fakt radost, když na to přijde a v autě je klid.:D

IMG_0628.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem to klepání od zadní části dořešil celkově.

Zase mi to začalo dost klepat, tak jsem se prostě objednal na záruční opravu. No servis to seridil a vydrzelo to jeden den. Tak jsem dvere prozkoumal proklepal, zjistil ze dost velky hluk delaji bocni dorazy vika kufru a plechy okolo,  tak jsem ty dva bocni posuvne dorazy na patych dverich vyndal a je klid. Zadny tuk, klep, proste klid. Pate dvere dobre sedi na tesnici gume, dole jsou dva bocni gumove dorazy a zamek to jisti. Ty bocni tvrde dorazy jsou akorat k zlosti. Lepsi je vyhodit s je klid. Nevim  cemu to je. Dvere licuji I bez nich a horni panty jsou silne dost.  Hlavně jdou krásně a lehce zavřít a zavřené se ani nehnou. Konecne mam funkcni a trvale reseni. Vsem koho zlobi klepani ze zadu doporucuju to same. Vyndat, znicit, zahodit a zapomenout ze ten bazmek vubec existije......   Hura ! 

 

EDIT?

Tak potrzuji.  Ani po dvou týdnech ježdění nic neklepe.

 

Ale jak bylo sucho a teplo, tak začalo vrzat tesnění dvěří. Tak jsem objednal Panoil gylcerin  https://www.panoil.cz/glycerin-100-p18/ abych namazal těsnění na dveřích a trochu přitáhnu uchýty zámku dvěří na karoserii. Aby tam bylo mín prostrou pro hýbání. Tady to už někomu pomohlo.

Ale to už je vzhledem k předchozím potížím jen takový sranda.  :-D

Editováno: , autor: s-tony
permanent fix info
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak panoil pomohl tyden. Nevite nekdo co  presne o co u tech dveri.vrze?  Dela to ten radoby semis o karoserii? Pomohli by karoserii v tom miste prelepit prhlednou izolepou nebo tak neco. Zamky dveri jsem uz posunul na max dovnitr. Ale uz to bylo. Moc se to nehlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak na to vrzani tesneni mi pomohlo odmastit technickym.benzinem a pak vodou s jarem. Abych na tom nenechal ten benzin dlouho pusobit a smrdet...

Konecne v aute klid. 

Tak kdyz koupite Rapida, tak tesneni nicim memazte a nepatlejte. Ja to mazal v zime silikonovyn olejem proti primrzani a to byla ta chyba. Pak to zaclo pri otepleni vrzat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím Vás,

 

mám Rapida 1.2 TSI 77kW 2015. Poslední dobou, když odemykám auto, tak mi od zámku nádrže jde slyšet zvuk, jako když vystřelí pružina. Zkoušel jsem, zda náhodou nerezonuje škrabka na led nebo víčko nádrže, ale zvuk se ozve prostě z mechanismu zámku. Máte někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...