Publikováno Prosinec 21, 201311 r Zdravím Vás! mám otázku ohledně parkovací západky. Mám ve zvyku nejdříve zatáhnout ruční brzdu a pak až dát volící páku do polohy "P". Ovšem dnes (u svého baráku parkuji z kopce) jsem ruční brzdu nezatáhl úplně a auto pomalinku, volně "sjelo" až do západky (slyšel jsem cvaknutí). To mi neudělalo dobře, proto jsem nastartoval a volící pak hodil z "P" to "D", to ovšem nešlo nějak extra lehce. Neříkám, že vůz celou svojí váhou stál na zápatce, to ne (díky částečné ruční brzdě), ale určitou částí ano. A jak říkam chtělo to mírný tlak to z té polohy "P" vůbec dostat a ucítil jsem takový nepříjemný pocit při vyskočení páky z P. Nemohlo se v mechanismu něco poškodit? Kdesi jsem četl, že parkovací západka vůbec není spojena s převodkovkou (ani setrvákem). Je to pravda? Jinak co doporučujete v zimě při parkováni z kopce? Bojím se zamrznují ručky. Děkuji
Prosinec 21, 201311 r Ze auto stoji na Pcku celou svou vahou je uplne normalni vec. K tomu to slouzi a opravdu to nicemu neskodi. Jak je to u DSG konstruovano ale nevim, ale tez mam pocit, ze jsem tu nekde cetl, ze to je snad jen ozubene kolo se zapadkou. A rucni brzdy bych se fakt nebal. Dvacet let uz ji zatahuju v jakychkoliv mrazech a nikdy mi nezamrzla. Zato mi zarezla v lete, nicmene nebyl problem to "urvat". Imho je to takove zbytecne straseni, pricemz sance ze k tomu u moderniho auta dojde je nula nula nic.
Prosinec 21, 201311 r bubny jenom zamrzali logicky, u kotoučů to již nehrozí.... a rozhodně bych neparkoval přes západku v kopečku to samý i u manualu, zbytečný zatěžování. já osobně mám i neutral u manu na rovince kde parkuji každý den....
Prosinec 22, 201311 r Parkuji v kopci pravidelně s DSG a je pravda, když to stojí jen na P, tak jde celkem ztuha páka přesunout do jiné polohy, dokonce to i po nastartování má trochu jiný zvuk, než se páka přesune z P jinam.. Takže to když nezapomenu dělám tak, že zastavím, zatáhnu ručku dost silně, ať auto stojí, pustím brzdy když auto stojí dám tam P, když ne, ještě přitáhnu a zase pustím brzdy ať si auto sedne a dám páku na P. Ručka mě zatím nikdy nezamrzla, takže bych se toho nebál.. P dávám hlavně ale kvůli zámku páky, který funguje jen na tuto polohu páky.
Prosinec 22, 201311 r Hosi, ja uz mam treti auto s DSG a vzdy zatahuji rucku. Podle me to neni moc dobre, kdyz ten volic radici paky jde ztuha. Tusim, ze u Passata bylo v manualu doporuceni pri zaparkovani pouzit rucni brzdu.
Prosinec 22, 201311 r Autor Dobře, takže se zamrznutí již bát nebudu:) mno ja právě taky nejdřív zatáhnu ručku a až pak dám "P". Ale posledné jsem ručku zatáhnul málo. Já se spíš ptám, jestli se nemám bát, když jsem tohle jednout udělil a řadička šla ztuha. Jestli toDSGečku neuškodilo. Jestli jste si tím každý taky prosěl:) děkuji za odpovědi. Jinak parkovací západka našetstí není nijak spojena s převodovkou (ani setrváké a ničím), ne? V poloze P je motor odpojen od převodovky? @skodaforum20: no hlavně v poloze N by mi ani nešel vytáhnout klíček:) musí být v P... Upraveno Prosinec 22, 201311 r od iphonik4
Prosinec 22, 201311 r U DSG je motor odpojen od prevodovky uz kdyz zastavis a stojis na brzde natoz pri Pcku. Je treba si uvedomit, ze o nema s klasickym HDN automatem konstrukcne vubec nic spolecneho. Je to jen pokrocilejsi robotizovany manual. Rozhodne bych se toho vubec nebal. Auto musi byt blbuvzdorne a nemuze se rozpadnout pri bezne nastalych situacich.
Prosinec 22, 201311 r Autor Jasný to, že je konstrukčné rozdílné vím (hlavne DSG vůbec neobsahuje měnič krouťáku - což je podle mě dobře), ale někde jsem četl, že parkovací západka je u obou stejně řešená. Mno ja blbě formuloval otázku, od samotné převodovk motor odpojen je v poloze P, ale spiš, jedtli je odpojen i od setrváku (ať se zbytečně nenamáhá). Kazmdopádně mockrát děkuji za upozornění a vysvětlení! Budu prostě používat ručku (a jelikož nemám bubnové brzdy, tak se nebudu bát zamrznutí), jako doteď a na parkovací západku nenechám ani 1% váhy vozu:) ješte jednou díky!
Prosinec 23, 201311 r Hele ja bych se toho fakt nebal. Na te "zapadce" imho cele auto stoji napriklad i pri rozjizdeni do kopce a fakt se kvuli tomu nerozpada.
Leden 8, 201411 r zdravim Vas tu. ja sa chcem opytat.superb2 2.0 tdi 103kw dsg. nefunguje Pcko. volic je v P a auto sa kludne hybe.nevie v com to moze byt?
Leden 9, 201411 r Parkuji v kopci pravidelně s DSG a je pravda, když to stojí jen na P, tak jde celkem ztuha páka přesunout do jiné polohy, dokonce to i po nastartování má trochu jiný zvuk, než se páka přesune z P jinam.. Takže to když nezapomenu dělám tak, že zastavím, zatáhnu ručku dost silně, ať auto stojí, pustím brzdy když auto stojí dám tam P, když ne, ještě přitáhnu a zase pustím brzdy ať si auto sedne a dám páku na P. Ručka mě zatím nikdy nezamrzla, takže bych se toho nebál.. P dávám hlavně ale kvůli zámku páky, který funguje jen na tuto polohu páky. Rovněž parkuji v kopci, takže používám stejný postup. Ručka nezamrzne, jak předtím u Opela, tak nyní u DSG, i u Rovera (CVT automat) nám nikdy zadní brzda nezamrzla/nekousla se. Tento postup je ten správný. U jiných aut jako BMX X5, Ford Smax apod. je to doslova hazard, nezatáhnout brzdu a šupnout tam P. Auto si umí "nalehnout na zub" a pak to lze pouze "odtrhnout". celá váha auta leží na zubu. Proto se opravují automatické převodovky, že lidé se neumí k tomu chovat. Kolegovi si takto nalehnul jeho Smax, a měl hoňku sehnat 4 lidi co by mu potlačili auto zpět do kopce, ono to prostě nešlo odtrhnout vůbec.
Leden 12, 201411 r Jak moc se hýbe? hube sa tak. ze auto aj odtlacim kam chcem .ziadne zvuky nevyda.pri voliciacej pake aj svieti znak P.a kludne aj kilometre mozem tlacit.raz som takto zastavil na miernom kopci dal som P a rychlo vystupil a pozeram auto sa rozbehlo samo len tatak som som skocil a zatial rucku.celkom zaujimavy zazitok.preto by som chcel vedet ako by sa to dalo opravit alebo ci je nutna vymena celej DSG?
Leden 12, 201411 r Jestli je v záruce, není co řešit. Buď oprava, nebo výměna. Zkusím někde kouknout jak je to zapojené. Mohlo vypadnout nějaké táhlo (kablík), nebo rupnout západka. Možná by pomohl někdo s Etkou.
Leden 12, 201411 r vyrobene je 8/2010 km ma 68 000km. zaruka asi uz nebude.chcel by som vedet ci neni len ako pises to tiahno alebo bolkovaci clen.etku pozrem online
Leden 12, 201411 r www.skolahostivar.cz/PFFiles/375-Lišková%20Michala.pptx Koukni sem. Na jednom obrázku je spínač "P" mohl odejít, nebo se přerušit kablík. Mohla by se i ukázat chyba na diagnostice.
Leden 12, 201411 r Není zač. Jen pro přesnost. Nemusí to být ze Škodovky, systém by měl být stejný u všech dsg.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.