Přejít na obsah

Problém z teplotou u BMM


CMike

Doporučené příspěvky

Ahojte 
Mám jeden teplotný problém s našou Feldou. 
Jedná sa o 1.3 BMM 40kW. 
Problém je nasledovný : 
Po pripojení na VAG, naštartovaní, zahrievaní som sledoval teploty na VAG. 
Hodnoty sú dosť mimo. 
Napr. Keď ukazuje VAG 63 stupňov tak sa otvára termostat, a keď ukazuje VAG 66 stupňov tak sa zapína ventilátor na chladiči. Teplota je ale v norme. 
Samozrejme, že to je zle a chudera Felda predpokladám, že dáva aj veľa paliva a tým je spôsobená naša zvýšená spotreba, lebo riadiaca jednotka si myslí, že auto nieje ešte zahriate a dáva bohatšiu zmes. Či? 

Už prevedené pokusy o opravu: 
- vymenené čidlo teploty na sacom potrubí (u BMM je toto čidlo pre riadiacu jednotku) 
- vyčistené kontakty kontakt sprejom 

Prosím o nejaké rady, návrhy na riešenie. icon_sad.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit čidlo teploty chladicí kapaliny za novej kus, typ příslušnej k motoru 1,3BMM - zcela zjevně je to čidlo zblblý a oblbuje i ŘJ motoru. Najdeš ho nahoře na tom plastovým domku, ve kterým je schovanej termostat - vedou k němu 4 dráty, protože v tom špuntu jsou fakticky čidla 2, jedno dává signál pro rafiku na palubovce (a ten teploměr ukazuje správně, jak píšeš) a druhý informuje o teplotě samotnou ŘJ motoru - a z něj se taky vyčítá teplota při načítání hodnot VAGem. A protože ŘJ dostává blbou informaci, dělá to přesně ty brikule, který popisuješ. Nejseš ani první a bohužel asi ani poslední, komu se to stalo - závada tohohle čidla je asi nejčastější závadou motoru Škoda OHV počínaje vstřikovým favoritem a jeho převrtanou verzí ve fábuli 1,4MPI konče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No problém, je to že ja som čidlo vymenil a ja v BMM ešte nemám to štvorpólove čidlo v domčeku termostatu. Ono to je ešte favoritacky vstrek, čo znamená že domček termostatu je kovový a je tam čidlo len pre  prístrojovú dosku. Čidlo pre riadiacu jednotku mám ja ešte vzadu na sacom potrubí. 

To staré čidlo ukazovalo presne to isté ako to nové čo som kúpil včera. 

Neviem čo ešte by som mal pozrieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Problém je vyriešený. 

Popis riešenia problému: 
- Výmena čidla 
- Skúška vedenia od čidla do riadiacej jednoky (MAX 1,5 Ohm) namerané 0,9 Ohm 
- Kontrola vedenia prostrednícvom odpojenia konektoru keď by mala byť hodnota cca -49stupňov Celzia (Cez VAG po odpojení ukazovalo -50stupňov Celzia) 
- Kontrola vedenia prostrednícvom skratu svoriek na konektore keď by mala byť hodnota cca 130stupňov Celzia (Cez VAG po skrate ukazovalo 129stupňov Celzia) 
- Naštartovanie a sledovanie teploty na diagnostike a po dosiahnutí pracovnej teploty odmeranie čidla Ohm metrom (Hodnoty presne podľa grafu) 

(problém pokračoval) 

- Pokus odpojenia vedenia dorábaného LPG BRC a v momente hodnota na správnych hodnotách 

Záver: dorábané veci sú na nič...  :kol-64:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha! Tak tos ale předtím nikde nenapsal, že v tom motoru máš "dorábku" - a je jedno jestli to je Stag nebo BRC!

 

Kdybys to bejval napsal hned, tak by někdo poradil "dočasně odpoj LPG, jestli to nedělá ta sada!" - protože tyhle polosamodomo vestavby opravdu bejvají zdrojem nemalýho trápení - pokud se nezapojej opravdu idiotensichr und bombenfest!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bolo to montovane v origo certifikovanom BRC servise ale je to dobre len ked sa jazdi iba na LPG..

Je to tam lebo to jazdi lacno... nedaval som to tam ja...

tým "polosamodomo" si myslel akože som si to tam daval sam alebo co? :D zaujimavy vyraz ale nie... Je to montovane ozaj v origo servise kde sa na to špecializujú. Ale je to proste vec ktorá v aute nieje originál takže samozrejme bude robiť problemy.

zatial som to vyriesil tak ze cez zimu ked sa jazdia kratke trasy tak sa chodi na benzin takze sa vyberie jedna poistka v motorovom priestore a vsetko slape ako ma a ked sa chce chodit na plyn (co cez zimu vela krat nieje) tak sa poistka da späť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani to, že to dělal certifikovanej servis BRC ještě neznamená, že to udělal košer pro škodovku! Zrovna koncern VW a škodofka speciálně se vyznačuje tím, že má ve svý montáži některý věci jinak, než je montuje/zapojuje zbytek světa (stačí si vzpomenout na naprosto idiotský přehození kabelů č 4 a č.7 mezi sebou = stálý napájení +12V a spínaný +12V od spínačky na ISO konektoru pro autorádio!) - a vidíš, co to může spáchat za píčovinu... Jak servis BRC, tak škodofka se budou hájit, že "to zblbnul ten druhej" - ale prostě je potřeba přihlížet k různejm odchylkám, tak se na to ještě jednou přeptej u někoho, kdo plynu rozumí - je tady na to speciální sekce, kam chodí plynaři na slovo vzatí, akorát to dřív bylo v sekci u fábule-roomu, tak jsi na ni možná ještě nenarazil. Vřele doporučuju jít se optat tam, nic za to nedáš - oni nekoušou!

Ta sekce je tady:   http://forum.skodahome.cz/forum/333-lpg-neboli-propan-butan/  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... (stačí si vzpomenout na naprosto idiotský přehození kabelů č 4 a č.7 mezi sebou = stálý napájení +12V a spínaný +12V od spínačky na ISO konektoru pro autorádio!)....

ANÓÓÓ?!?!

Přesně takhle to má i FIAT a je zajímavé, že takový PARROT má standardně zapojenou kabeláž právě pro tuto "idiotskou" konfiguraci.

Že by, jen kvůli tomu, že právě souhrnem pro Škodovku a Fiat prodají nejvíce HF sad a ti ostatní ať si to přehodí?

Tomu se mi nějak nechce věřit :(

 

Ale je fakt, že tohle není téma tohoto vlákna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne milej Železáři - protože ISO konektor je pojmenovanej podle NORMY vytvořený Mezinárodní Organizací pro Standartizaci (International Organization for Standardization) a ta má statut mezinárodně uznávanýho standartu. A podle původního znění tý normy mají piny č.4 a č.7 přesně danej účel použití. Stejně tak jsou určený piny u dalších stovek konektorů používanejch po celým světě.

 

Že si to v rozporu s touto normou někdo udělal obráceně, aby se do jeho výrobků míň snadno zapojovala "konkurenční" nebo obecně "ne jeho značková" elektronika, je podle mne porušením mezinárodních dohod - není to třeba na vyhlášení embarga nebo války, ale je to sviňárna na zákoše, kterej s tím pak musí bojovat po svým. Bohužel, dodržování norem ISO není aspoň ze strany koncovýho uživatele nijak vymahatelný, takže to (nejen) koncernu VW dlouhodobě prochází...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...