Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Čaute 

Mám záujem o kúpu škoda rapid spaceback 1.2 tsi 77kw 6 stupňová prevodovka ročník 2015.. 77000km 

Dnes som bol na obhliadke vozidla v autobazáre všetko bolo v poriadku až do chvíle  kým sa naštartovala asi 2 sekundy trval hrkotavý zvuk od motora keď som sa pytal predajcu na to odpoveď bola že to je normálne u škody rapid kym sa natiahne olej inak auto išlo potichu pri skúšobnej jazde, dosť čítam o problémoch s rozvodmi na týchto motoroch tak teraz neviem či sa do toho oplatí investovať vďaka za každú odpoveď... 

Vloženo (editace)

Stacilo pohledat https://forum.skodahome.cz/topic/126750-rozvody-%C5%99et%C4%9Bzov%C3%A9-12-tsi-hluk-probl%C3%A9my-v%C3%BDm%C4%9Bna  bazarnik opravdu nelhal zajímave ... Napínák je hydraulicky tlakovanej a tak to chvilku trvá...

Navíc u rapida problemy s rozvody nejsou...

Problem má fabia a octa, rapid už ma modifikovane  rozvody...

Ale více v tematu kde máš odkaz.

Editováno: , autor: zwan
Vloženo

Novější motory (myslím EA211) už mají řemen. Motor je celý jinak, na první pohled je poznat např. podle toho, že má turbo za motorem. Starší motory ho měli mezi chladičem a motorem. 

Vloženo

Kdyz jezdim denne 2x25km na dva starty, tak nikdy nic po startu nerachoti. Pokud auto nastartuju a jedu jen cca 5 km a pak jedu az za nekolik hodin, motor po startu zachrasti. Takze pokud to auto v bazaru stalo delsi dobu, nebo jen obcas poskakuje po okoli, bude tohle normalni jev. EA111 z poslednich let bych se vubec nebal. Maximalne to vyresi novy napinak za par korun.

Vloženo

Vďaka za info nooo možno to bude tak že to auto tam viac stoji ako jazdí popripade nieaka skúšobná jazda mne ide iba o to že auto stoji 8800 eur a chcem niečo spoľahlivé rodinne bez toho aby som snim chodil po servisoch každý mesiac ? ak by to hrkotanie bolo iba tym ze to dlhšie stojí a tteba počkať kym to natiahne olej tak by som to prežil len aby to nebolo tak ze časom horsie horšie a nasledne do servisu meniť rozvody... 

Vloženo

Ja mam rok 2013 a najeto 118 tis. a nikdy jsem nemel s nicim na motoru problem. Krome vymeny ventilku odvetrani skrine. Pro me je to nejlepsi motor z novodobych co do spolehlivosti a opravitelnosti za par korun.

Vloženo
V 11. 12. 2019 na 11:57, vormen napsal:

Ja mam rok 2013 a najeto 118 tis. a nikdy jsem nemel s nicim na motoru problem. Krome vymeny ventilku odvetrani skrine. Pro me je to nejlepsi motor z novodobych co do spolehlivosti a opravitelnosti za par korun.

problem s benzinem v oleji se ti vyhnul ? taky mam rapid 2013 77kw, cbzb a bohuzel se mi to deje

Vloženo

Jak mi nalijou olej, tak do vymeny je hladina porad stejna, neubyva ani nepribyva. Ale nikdy nejezdim kratsi trasy, kdy se olej nezajreje min. na 80, nemam casty starty a nejezdim jen po meste. Nevim, mozna tohle muze mit vliv.

Vloženo (editace)

Benzin v oleji... Kdyz jsem rapida koupil mel 82 tis km. Po koupi jsem hned nechal vymenit olej shell 5w40 a filtr original. Olej byl po par mesicich hodne nad ryskou Viz fotka. Nechal jsem teda vymenit olej za mobil fs 0w40 a filtr origo. A svete div se. Olej nepribyva. Menim po 10tis. km. Jezdim 8km do prace a z prace. Stejny problem ma kamarad s O3 1.5 tsi tak uvidime zda mu to pomuze ?. Dam vedet. Podle me za to muze karbon nebo podtaceni motoru. Hodne lidi tu pise ze jezdi na 1500ot/min. Ja jezdim na min 1800 ot/min. A retez obcas zachrasti no ale kaslu na to. Je to max 2s. Ale taky me to zarazilo. Pac jsem mel pred tim fiat grande punto 1.3 nafta taky retez a rozvody si zavrcely az ve cca 230 tis. km. Vymenilo se a jezdilo se dal.

22C8BDD6-92CA-4269-A793-AF6A16D35123.jpeg

Editováno: , autor: martin.marek
Vloženo

pochybuju ze zmena oleje ten problem vyresila, mozna to ted zere olej a objem oleje co sezere doplnuje benzinem :) taky jezdim kratky trasy do prace, 10km + 10km zpet, hladina mi narostla o cca 0.5cm za 1000km ( a olej smrdi strasne ), resim to tak, ze to 1 za cca 2 mesice projedu 200km v kuse po dalnici, tim se mi snizi hladina oleje a menim olej 2x rocne jako kdyz menim pneu ( rocni najezd jenom okolo 10 000km), davam shell helix ultra 5w40 co splnuje normu pro rapida vw 502.00 ( 4l stoji 500,- ), nevim jestli ma smysl prejit na 5w30 co splnuje wv 504.00 ( treba total ineo olej, 4l 600-650,- )

jinak rozvody nechrasti, po koupi ojetiny jsem je nechal pro jistotu hned vymenit ( ve 110 000km )

Vloženo

jelikoz auto uz davno neni v zaruce, tak auto nechavam servisovat mimo autorizovane servisy, automechanik co mi to delal, me nejspis pekne "ojebal" co se tyce ceny, za vymenu komplet rozvody+vodni pumpa + 4x brzdove desticky + vymena oleje ( olej+filtr jsem mel vlastni ) chtel 16 600,- , asi priplatek za to, ze auto bylo hotovy druhy den od pristaveni na dilnu :) moje chyba, dovezl jsem si auto a chtel hned jezdit, tak jsem neresil cenu

Vloženo

No asi zas tak moc Tě nenatáhl, sada na výměnu sice zas tak drahá není, ale práce u toho je na pár hodin, k tomu nová pumpa (neměla by se tam při tom dávat nová chladící kapalina?), brzdové destičky (taky záleží jaké Ti tam dával-velké cenové rozpětí). Platíš hlavně práci. Nevím kolik by jsi dal v autorizovaném servisu, ale asi více.

Vloženo

jestli daval novou chladici kapalinu uz si nevzpominam, ale pamatuju si, ze se zminoval, ze si u prace dost zanadaval, ze mu neslo neco povolit a dokonce si u toho zlomil nejaky nastroj, tak to se asi taky promitlo v cene :)

podle skoda-dily.cz rozvodova sada stoji 2500,- , pumpa 1600-3500,- desticky na predek sada 500-1700,-, na zadek 500-1000,- , dejme tomu že dal i novou chladici tak 3L nemrz. norma TL VW 774 J +5L voda ( do auta se vejde 7,7l myslim ) = 500,- kdyz to prezenu, nejaky poplatek, ze to musel objednat a jit si pro to na postu, tak kdyby bral vzdy to nejdrazsi co bylo, tak jsme na 9200,- za material... jestli je to moc nebo neni nevim, nemam kde porovnavat, ale urcite sem to neresil a kdyz jsem platil, tak jsem mu dal rovnych 17 000,- za to ze me vzal hned :)

 

 

Vloženo

Když vezmeš v potaz jeho slevy tak za materiál dal max 7 tisíc,a to je moc ,tak měl za den 10 tis za práci.

to je dobrej byznys.

Pokud ho neznáš,bylo nutné to na rychlo dělat,vzal Te hned tak asi OK cena za rychlost.

Jestli ho znáš je to krysa.

Na druhou stranu ve Škodovce by to určitě nebylo dražší.

Nov

 

Vloženo

Mě na Jarově ve Škodovce spočítali letos v létě odhad výměny rozvodů na 12,5 tisíce komplet. Takže s tím vším, co jsi nahoře jmenoval bys na tom byl v autorizáku velmi podobně. A ještě bys třeba 3-4 dny čekal.. :)

Vloženo

Ve Skodovce je sleva na dily 20% na auta starsi 4 let a na praci 10-15%, ale je treba si o to rict a potom to vychazi na stejny penize jak kdybych si sam shanel orig. dilny v pofidernich sopech. Nikdy bych uz nedal moderni auto do neorig. servisu, to se vzdy vymsti, vim o cem mluvim.

Vloženo

Já zas vím o pravém opaku a né jeden případ.I členové fóra by mohli povídat.

Jinak nemáte ani šajn o cenách dílů-nákupních pro mechaniky.Cena 16.000 je dost,ale zas expesní služba no,to je někdy 30% navíc

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zdravim...dnes som bol v škodovke na premeranie reťaze,norma7-7,4...ja mám 7,8...auto má nájazd 88 tisíc,takže musím okamžite riešiť výmenu rozvodov.Co všetko by sa malo vymeniť pri výmene rozvodov...a prečo niektorý menia aj olejové čerpadlo...je to nutné? Ďakujem za odpoveď...

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Tak jsem dnes dovezl Rapida ze servisu.

Jedná se o 1,2 Tsi 77 kW 6G CBZB 2013/14

Jelikož má auto najeto 130 000 km, tak jsem se rozhodl pro větší servisní zásah v podobě výměny náplní filtrů a svíček. K mému překvapení při poslední návštěvě servisu jsem slyšel start auta, který měl právě příznaky tlakování napínáku a rachtání rozvodů, ale dle mě až moc hlučné.

Rozhodl jsem se tedy i o výměnu rozvodů. Od vozu jsem po původní majitelce nedostal info o výměně a ani škoda nemá záznam, ani servisní intervaly nemají rozvody v prevenci, a to je špatně, páč rozvody nejsou nesmrtelné.V mém případě byl použit již zesílená rozvodová sada.

Nakonec to dopadlo takto:

Gufero, které jevilo známky orosení 710,-

Sada opravárenská 2080,-

Mobil 1 Formula V longlife 933,- interval výměno 15 000 km

Pylový filtr 460,-

Vzduchový filtr 509,-

Olejový filtr 303,-

Zapalovací svíčky 1695,-

Řetěz náhonu olej. čerpadla 1004,-

Šroub ložiska 86,-

Přezutí na zimní Matador MP92 90V 215/45R16….6026,-

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Auto jede celkově k mému údivu z přechodu 1,9 Tdi 66 Kw AGR 99 velice slušně/však je to benzín že?

Sice netlačí do sedačky jak O2 2Tdi CR DPF 103 kW, ale pro ženu je to ideální náhrada za stařenku.

V zimě to bude topit, celková ovladatelnost je velice slušná, řízení jde velice lehce asi kvůli tomu, že je zde poloviční váha motoru nežli u Tdi, dveře zavírají bez násilí a celkově konstrukčně je to jiná liga.

No čas ukáže jaké překvapení nás čeká.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...