Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Pár postřehů z Německa, kde vzhledem k podstatně vyšším nájezdům a ještě ve větších rychlostech, je problematika s rozvod. řetězem u koncernových motorů 1,2 TSI resp. i 1,4 TSI řešena nejenom na fórech, ale pravidelně již od roku 2012 i v normálních mediích. Jen pár příspěvků z nedávné doby:

- AutoBild z 22.12. 2014 označil tyto nepřestávající problémy jako "Zlost roku 2014" a připomíná, že jen v tomto roce obdržel 304 rozhořčených příspěvků od majitelů vozů  s těmito motory. To možná souvisí i s tím, že většině vlastníků skončila prodloužená garance a nyní musí neustávající vady hradit z vlastní kapsy. Těm nejvytrvalejším se pak v rámci individuálního posouzení dočkají v rámci "kulance" příspěvku VW ve výši poloviny nákladů (mj. zmiňován  majitel, který dostal ve 30 tkm rozvody, v 75 tkm nový motor a nyní po jeho destrukci mu i po příspěvku VW nezbylo než uhradit ještě 4.000 Eur z vlastní kapsy... V květnu 2014 zase tento časopis uváděl, že ani po roce nekončí "drama" s těmito motory

- TV VOX v pořadu AutoMobil 21.12. 2014 zase uváděla obdobné případy rozhořčených vlastníků výše uvedených motorů. Zde si mj. jeden majitel stěžoval,  že ačkoliv má již motor s upraveným širším řetězem (údajně od 09/12, ale s tím, že nelze stejně tento řetěz aplikovat na motory vyrobené do tohoto data), má v krátké době stejné závady jako měly motory před úpravou. V tomto příspěvku také mimo kameru hovořil pracovník jednoho autorizovaného koncernového servisu v N+mecku. Ten na otázku jaký tedy motor 1,2TSI resp. 1,4TSI odpověděl, že žádný, který má řetěz bez ohledu na datum výroby...

Prakticky ve všech případech je zdůrazňována minimálně "nevstřícnost" VW řešit tento problém plošně i to, že i v individuálně řešených případech uspějí jen ti nejvytrvalejší.

Editováno: , autor: kapl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno bude, neboj. Je pravda, že mám najeto 40tis a zatím vše ok, ale nevěřím už ničemu. A ten kdo si myslí, že jako TSI s řemenem bude spolehlivější je naivka. Sice bude mít třeba ok rozvody, ale bude se k.rvit něco jiného.

Jinak pokud se píše že ani po roce 2014 nekončí drama s těmito motory Effective, tak ten samej motor je v Rapidech, Fábiích 2 atd. Tedy těžko se to Rapidům vyhne. Rapid dostane novej TSI s řemenem až někdy tento rok v druhé polovině což dle mého neznamená výhru jak popisuji výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem na garančce v F3K Třebíč a upřímně jsem se jich zeptal jestli k nim jezdí TSIčka s rozvody.. Bez přemýšlení mi odpověděl že ano, ale ihned mě ujistil že se jedná o fabie a octavie a nejčastěji se první problémy objevují kolem 60tkm a většina těch aut měnila olej po 30tkm.. Já mám LL olej a byl jsem tam v 19tkm. Teď je jen otázka zda už jezdí rapidy s TSI a mají více jak 60k.. pak se uvidí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Effective:

1. Všechny zmiňované příspěvky se zabývají motory 1,2/1,4 TSI z řady EA111 (tj. s rozvodovým řetězem) namontovaných ve vozech VW, Škoda a Seat. Zdůrazňovány jsou problémy těchto motorů a to údajně i po vylepšení konstrukce širším rozvodovým řetězem. Nikde není uváděno, že závada postihuje nebo nepostihuje konkrétní modely vozů, ale že se týká těchto konkrétních motorů ve všech modelech výše uvedených 3 koncernových značek do kterých byly inkriminované motory dodávány., 

2. Zdroje jsou uvedeny i s daty, další příspěvky je možné najít ve vyhledávačích

3. O jaká auta se jedná - o všechna, která mají tyto motory řady EA111, tj. s rozvodovým řetězem

Ale skutečně model Rapid nebyl v uvedených příspěvcích zmíněn (stejně jako některé další vozy)...

PS. Ani já z toho nemám radost a příspěvek jsem nezveřejnil, abych někoho naštval, ale snažil jsem se přinést pár zkušeností ze země s největším výskytem těchto motorů!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kapl: no ja myslim ze problem s rozvodem muze byt klidne zpusoben a taky tedy omezen nebo uplne odstranen napriklad typem prevodovky a jejim nastaveni a zprevodovanim... napriklad kratka jednicka je toho asi peknym prikladem... taky vaha auta hraje roli, zpusob napinani toho retezu, jak vypada to co jej roztaci, zpusob mazani, pouzita spojka, atd... to vse se muze v ruznych autech a jeho modelovych radach lisit [ muj nazor ]. V neposledni rade bude mit velky vliv pristup vlastnika a jak se k autu chova, jak jej pouziva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo by dobré uvést zdroje a o jaká auta se jedná. Na Rapidu zatím žádné problémy s rozvody nebyly a s největší pravděpodobností ani nebudou. Tohle zcela jistě mluvíš o jiných modelech než Rapid.

Já mám Rapid 1,2TSI 77Kw 6.2013 s novým-upraveným řetězem a od najetých 5tis km mě šrotuje řetěz po startu. 

Tím myslíš,že to není a nebude problém???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kapl: Ty nám tu dáváš informace bez zdrojů. S prominutím... jak můžu vědět že jsi si to nevycucal z prstu?

 

To že auto po delším stání bude po nastartování "rachtat" je dáno. Tak to je, to je jeho vlastnost. Tím se neznepokojujte :-)

 

V okamžiku startování ještě není řetěz dopnutý, to se děje v těch prvních okamžicích kdy vy zrovna slyšíte to rachocení. Ano je to slabina těchto motorů, ale zároveň je to jejich vlastnost. Vlastnost se kterou se museli konstruktéři poprat. V prvních modelech s motory TSI ojediněle docházelo a bude docházet k přeskokům. U nových modelů jako např. u Rapidu už je tento problém lépe podchycen. Mechanické zarážky by měli přeskočení zabránit. Silnější napínák by měl omezovat přílišné povolení řetězu a rychlejší dopnutí.

 

Je nesmysl myslet si, že TSI motory s řemenem budou bezporuchové. Nebudou! Jen se to už možná nebude tolik rozmazávat. K přeskokům dochází i u motorů s řemenem, vzpomínáte? Tam je to jednoduší v tom, že ta pryž se dá lépe napnout tak aby nezpůsobovala tyto problémy.

 

Někdo tu kdysi psal o tom že existují nějaké testovací Rapidy které pendlují a testují životnost. Nemáte o nich někdo nějaké informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak můžeme vědět, že ty nemluvíš z hladu? Zdroj informací neuvádíš. A odkud bereš svoje přesvědčení, které se neshoduje se zkušenostmi mnoha majitelů/uživatelů 1.2 TSI? Je vlastností tohoto motoru, že rozvody rachotí ještě několik kilometrů po nastartování a odjetí? Asi ne. Což se stává u FII FL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já se tu neoháním žádnou statistikou, daty ani čísly jako kolega nahoře.

 

To co popisuješ samozřejmě správné není ač to vychází z konstrukce/vlastností motoru TSI. To je to o čem jsem psal, u těch Fábií se s tím konstruktéři nedokázali moc dobře poprat. Já mluvím o Rapidu, tady byly tyto zkušenosti zhodnoceny a byly realizovány úpravy, které jak se zdá tak fungují. 

 

Žádná Škoda Rapid TSI ještě neměla problémy s rozvody tohoto rázu. Jako zdroj mám přímo garanční servisáky ze ŠA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když bude po startu rachotit vždy ta se s tím možná smířím.

Ale pokud to někdy udělá,někdy ne a vždy s jinou intenzitou tak si budu stát i nadále,že je to závada.

Pokud by se ten řetěz totiž ozval hned když jsem auto přebíral tak jsem ho tam nechal a nekoupil ho.

A to proto, že mě prodejce přesvědčil o tom,že rachocení a následné roztržení rozvodu je vyřešeno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to je přesně ono, měli na to při prodeji upozornit nebo to napsat do návodu, že je to normální a ničemu to nevadí. Jenomže to by si to nikdo nekoupil. Takhle nám u reklamací budou tvrdit, že když do oleje přibejvá benzín nesmím jezdit krátké vzdálenosti a když rachtá řetěz tak bude zřejmě lepší to vůbec nestartovat...škoda mluvit :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ono to skutečně někdy rachotit může a jindy ne. To je vlastnost toho motoru. Tady záleží na tom jak je napnutý řetěz. Pokud delší dobu stojí tak se může trochu nebo trochu více povolit (více nebo méně zachrastit), má to souvislost s natlakováním oleje. To že to přestane = natlakování a napnutí řetězu. Tohle je vlastně u všech aut... tady jde jen o to, že ten řetěz je na tohle citlivý.

 

Nechce se mi to hledat, ale já si dokonce myslím že něco v tohle duchu v návodu bude.

 

Pokud máte podezření na závadu, tak můžete samozřejmě uplatnit záruku. Oni motor rozeberou a uvidíte. Pokud takové podezření máte, tak bych to na vašem místě před skončením záruky nechal udělat! Ale jak říkám, zatím se nenašel Rapid kde by byl problém s rozvody.

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu v tom, že do teď se tu u Rapidů příliš neprojevuje. Ale že by to nebylo u žádného, tak to asi ne. Nějaký se najde i tady. Ale to je marginální záležitost a otázka je, zda je to jen výrobcem povolené zaklepání v trvání 1-3 vteřin (to je ta vlastnost), nebo něco horšího.

 

Mno, nic moc rozebírat nebudou, mají na to v příslušném TPI stanovený přesný postup, kde se měří vysunutí napínáku a kontroluje těsnění olejového filtru podle dalšího TPI. Pokud nepřesáhneš stanovenou délku, nic řešit nebudou. A může ti to rachotit kolik chce. To TPI je platné pro všechny vozy ŠA MR 2009 - 2016 s motory CBZ* 1.2 TSI s rozvodovým řetězem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ale přesně ono. Jasně že se můžou ty rozvody podělat, ale už je to pod hranicí statistické významnosti. Je to stejné jako se ti může podělat čerpadlo, hydraulika nebo turbo. Proto říkám... ten problém je vyřešený. Jestli se nějaký Rapid najde, tak to jen potvrzuje že to není 100%, ale to dnes není nic a rozbít se může všechno. Navíc si myslím, že dnes je pravděpodobnější že majitel Rapida dřív nabourá než že se mu roztrhne řetěz a zničí motor.

 

A jinak jsi ty postupy co ŠA má popsal, kdo má nějaké pochybnosti tak mu motor v servisu zkontrolují. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo tu kdysi psal o tom že existují nějaké testovací Rapidy které pendlují a testují životnost. Nemáte o nich někdo nějaké informace.

 

Sice to testovací nejsou, ale mám zprávy o dvou koupených hned na začátku výroby. Jezdí většinou v Polsku a sem tam v ČR. Podle posledních zpráv má jeden najeto lehce nad 150 tis. a druhý cca o 20 tis. méně. Řetěz u nich někdy po delším stání "zašrotuje", ale než by člověk vyslovil "švec", tak je klid. První výměnu oleje provedl majitel po ujetí 15 tis. a potom "naběhl" na interval 25 tis.

Tady na fóru je "Rapid TAXI" a majitel už má najeto přes 70 tis. a popisoval projev stejný.

Setkal jsem se s tím, že někdo "zašrotování" řetězu zamění za hluk motoru a zadrnčení ovládací tyčky turba v okamžiku nastartování, kdy má motor vyšší otáčky a pak náhle "ztichne".

Co se týče statistiky, tak ze všech prodaných Rapidů od roku 2012 u konkrétního prodejce v nejmenovaném místě žádný uživatel rozvody nereklamoval a velký počet Rapidů přijede na první servis právě letos, tak uvidím co to se statistikou udělá. Věřím, že nic podstatného.

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro klid duše 5ti letá záruka/100 tis km je uklidňující záležitostí.... já mám auto skoro 2 roky, najeto teprve 24tis km, a zašrotovat jsem to nikdy neslyšel (jezdím denně 2x 12km). Když jsem byl na dovolený, auto stálo 14 dní (řekl bych tak v +5 až +10 st.), tak dlouho nikdy před tím nestálo a po nastartování nic nešrotovalo (nebo jsem to neslyšel)...tak snad to vydrží, olej měněn na 14tis km, teď budu měnit za dva měsíce zase :) Jediný co se mi jednou stalo (květen 2014, na chvilku začala pískat asi vodní pumpa, od tý doby naštěstí pokoj, nebo to neslyším)...

Jinak motor i auto nemůžu vynachválit...přesně jsem se trefil do toho, co jsem potřeboval...jednoduchý, nízkonákladový a spolehlivý pomocník na jízdy do práce,nákupy a občas výlety....;) prostě ráno přijdu, nastartuju a jedu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Effectíve

 

cituji : Pokud máte podezření na závadu, tak můžete samozřejmě uplatnit záruku. Oni motor rozeberou a uvidíte. Pokud takové podezření máte, tak bych to na vašem místě před skončením záruky nechal udělat! Ale jak říkám, zatím se nenašel Rapid kde by byl problém s rozvody.

 

co to tady placáš za ****. Problem je to že rozvody za studena rachtají !!! A to že tyto reklamace odbyly z tím že je to vlastnost motoru , to je druhá věc !

 

tak prosím neplácej bludy

 

( pokud rozvodový řetěz je volny dochází k většímu opotřebení aspon podle mně , pokud je řetěz najk více opotřebený muže sklidem přeskočit )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...