Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Majitelé, či provozovatelé 1.4 TSI, jak jste na tom z doplňováním (či spotřebou) chladící kapaliny?

 

Já poprvé musel dolít cca 1 dcl v 46 100 km a včera jsem opět dolil 1 dcl při 58 800 km.

Mám to stejně, taky jsem co auto mám dolíval cca 2 dcl kapaliny. Hladinu udržuji při chladném motoru na horní rysce. Když klesne mezi rysky doliju k horní.

dolej na max a sleduj to , normálne je nedolievať nič ale kedže z výroby býva na minime tak to nie je nič divné

 normálne je nedolievať

 

To je pěknej kec. Musíš dolejvat, už jen proto, že vodní pumpa je mazaná "únikem" kapaliny přes svou hřídel.

 

Z vlastní zkušenosti co mám vyzkoušený na asi 20 Škodovkách co máme v práci, tak když doplňuješ na MAX, tak to mizne rychlejc než když dáš mezi rysky a necháš klesat na MIN. Protože část úniků je i přes víčko.

Zkoušeno od mojí FI 1.4 MPi, přes OI jak benzín tak nafta, SI 1,9TDi a 2,8, Fabii II 1.4 TDI až po OII RS 2,0 TFSI

Mám sice 1.8 TSI, ale mám teď 60 tkm a už jsem 2x doléval nedávno... podzim/zima. Druhé nedávné dolití přisuzuji tomu, že jsem neměl víčko dotažené fest... + že by i topením? Ale jsem lajk, takže jen myšlenka :-) Nešlo to však pod spodní rysku.

37 000 km, doleval jsem 2 dl (nekdy pri cca 25 000 v zime, kdy mi hladina klesla pod min.) Asi to bylo zbytecne moc, pozdeji mi hladina stoupla nad max. Pri prohlice v servise mi trochu zase odsali :)

Luda - áno všeobecne ak je chladiaca kvapalina na alebo nad max tak zvykne v lete pri veľkej záťaži zmiznúť 

 

 

inak o tom mazaní vodnej pumpy , chcelo by to trošku premýšlať a pochopiť princípy , nie slepo čítať SM a pána V..

Neboj, neberu SM jako biblu.

 

Tím "únikem" nemyslím, že to teče proudem. Ale když doleješ 2 deci za 25 000 km jak Camel69 tak to není žádná tragedie, ale myslím si, že je to normál. Ale pokud se to někomu zdá moc . . . . .  Tak ať hledá a bádá.

Ahojte,

 

 po 8.000 (1,5roku) mam kousek nad riskou min.

Abych se priznal, vubec netusim kolik tam bylo kapaliny pri prevzeti.

 

Zatim jsem nedolival a jednou za mesic sleduju (auto stoji cca 16h v garazi, kde je cca +3° proti venkovnimu vzduchu)

 

Dolit nebo nedolit??? Abych se priznal, to ze je to na spodni hranici me trosku znervoznuje.

Klidne dolit muzes, jen to neprezen. Melo by byt na max, ale pri zahratem motoru. Takze se spis podivej, kolik tam bude po nejake delsi ceste...

Pokud seš nad min, tak nedolejvej. Jen zkontroluj a hlídej po kolika km ti ubejvá.  Nebo pro klid duše doli půl litru nebo litr a hlídej to.

liter preboha nie..načo to bude dobré?

Litr asi fakt ne, mozna tak 1 nebo 2 deci. Popravde sam mam ted nalito trochu vice, pri zahratem motoru ani ne pul centimetru nad max. Muze mi to zajistit nejake problemy? Tolik jsem dolil, protoze me vytocilo hlaseni nizkeho stavu kapaliny na MaxiDotu, i kdyz kapaliny bylo nad min. To by teoreticky mohla zpusobit kapalina G13, na kterou budiky urcite nejsou kalibrovany a mozna ma trochu jiny odpor nez G12++.

Upraveno od LucasCZE

No jo, jenze pak mi asi zase MaxiDot obcas zahlasi malo kapaliny. Ach jo. No tak trochu odsaju a uvidim. :D

netreba to riešiť 

  • Autor

No jo, jenze pak mi asi zase MaxiDot obcas zahlasi malo kapaliny. Ach jo. No tak trochu odsaju a uvidim. :D

No myslel jsem jen na rysku max.  :kol-28:

pul centaku nad max je naprosto v pohode, dnesni auta jsou dost blbuvzdorna, pul centaku nad/pod ryskou u chladici kapaliny nebo oleje neudela autu naprosto nic. 

Upraveno od mike_k

Pokud seš nad min, tak nedolejvej. Jen zkontroluj a hlídej po kolika km ti ubejvá.  Nebo pro klid duše doli pů litru nebo litr a hlídej to.

 

Presne to delam, kazdej mesic kontroluju, hladina je konstantni. Ale kontroluju asi spatne... kontroluju kdyz je auto studeny, zkusim se podivat po zahrati

Dale spoleham ze by se ozvalo auto na MaxiDotu, ze mu neco chybi

to máš jedno jestli studený nebo teplý. Hladina je stejná, tak neřešit.

 

 

Litr asi fakt ne, mozna tak 1 nebo 2 deci.

 

Pochybuju, že mezi MIN a MAX sou jen 2 deci. půl litříku to zkousne určitě.

Mezi min a max mozna, ale fakt mozna, pul litru muze byt. Jenze kdyz nalijes za studena na max, tak budes mit po zahrati dost nad max. Ty tvrdis, ze hladina je stale stejna. Dival ses nekdy? Tvrdis teda, ze v manualu pisi zbytecne, ze by po zahrati nemela byt nad max? Navic je logicke, ze hladina stoupne. Kapalina je nestlacitelna, plyn stlacitelny...

Ho ho ho. Tak ted nevim, jestli to maji ruzna auta (nebo treba automobilky) jinak, nebo jsem jen spatne cetl.

  • Autor

Já to mám v manuálu také tak. A pochybuji, že ostatní škodovky, počínaje Fabií I, to mají jinak.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.