MagicQ Vloženo 20. leden 2014 Sdílet Vloženo 20. leden 2014 Zdravím nepodařilo se mi zde nalézt jakýs takýs manual na dodělání 12V zásuvky. Mám fabii I rv 2000, Elegance. Chtěl bych dodělat zásuvku, která se bude spínat po nažhavení/nastartování a vypínat po vypnutí motoru či vytažení klíče. Zásuvku chci mit schovanou pod palubkou, proto bych si představoval připojení někde na pojistkovou skřín, kde by to hlídala nějaká pojistka. Mám dvojzásuvku, která je zakončena jen kabely (+-), uprostřed je pojistka (nevím jaká přesně, případně doplním) Do dvojzásuvky budu zapojovat dva dual USB kolíky, každý dává 5V / 3,1 A .. Nevím jaká by na to měla být pojistka. Ještě zásuvky jsou schopný přijímat proud 12-24V Kam bude nejlepší zásuvku zapojit? Jaká bude nejlepší pojistka? Děkuji za rady. .. Pokud bych dráty napojil na stávájící S-kontakt v pojistkové skříni co by to udělalo? Na rádio mám momentálně ještě připojenou HF sadu parrot? Odkud je nejlepší vzít proud? p.s. nejsem žádný elektrikář, ale pokud to je dobře popsáno, dokážu si s tím nějak poradit. Děkuji předem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kjus Vloženo 20. leden 2014 Sdílet Vloženo 20. leden 2014 Spínané napětí bych bral buď ze spínačky, nebo od autorádia. Odtamtud bych šel k pojistkám, pokud to tak chceš, a pak k zásuvce. To bude + pól. Minus bude kostra (karoserie). Pokud je pojistka u zásuvky, nemá smysl vést to přes pojistkovou skříňku, osobně mám ale radši tohle řešení a pojistky z adaptérů vyndávám. Zásuvku si dej tam, kde ti nebude zavazet a zároveň bude přístupná. Pojistku bys tam měl mít teoreticky na dvakrát 3,1 A, ale myslím si, že i pětka bude zbytečný luxus. Ale záleží to na skutečném odběru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MagicQ Vloženo 20. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2014 (editace) no v napájení bych měl mít mobil 1A, kamera 1,5A případně tablet 1,5A ... + pol stačí když napojím do stávajícího iso konektoru který vede + pol do autorádia? chápu to dobře?? A nebude vadit když bude mít celý ten obvod (rádio,parrot,dvě nabíječky) tak velký odběr v jedný kabeláži? Minus kostra: to znamená kam to fyzicky napojit? prostě na plech, připevnit třeba pod šroub? ta pojistka je přímo na kabelu, taková ta skleněná, zašroubovaná v plastovým pouzdře... jediná možnost jak jí tam nedávat je jí asi úplně odstřihnout, nebo do tý šroubovací dutiny narvat kus vodivýho drátu.. A co by se stalo pokud bych tam dal pojistku 10A ? má to na to nějaký vliv? nebo je lepší v tomto případě tam dát 5A kdysi jsem si vyváděl druhou zásuvku 12V pod klimatizaci, která vedla od zapalovače u ruční brzdy. Onehdát jsem rozstřihl +- kabely, a na to naletoval kabely z nový zásuvky. Jestli jsem to pochopil dobře, tak by stačilo rozdělovat pouze + pol a naletovat, a minus bych dal kamkoliv na plech karoserie?? edit// pokud bych se napojoval na S-kontakt, je jedno jestli kabel zapojím před pojistkou nebo za pojistkou S-kontaktu?? případně jestli dodělávat nějakou další pojistku? větší počet pojistek může něco způsobit? rovnou bych tam totiž zapojil minus na kastli, a bylo by to hotové, jeslti to chápu dobře?? čekal jsem, že to bude podstatně těžší... v S-kontaktu je teda dostatečný proud (předpokladám, že ten kabel vede proud dále do autorádia)? Editováno: 20. leden 2014, autor: MagicQ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kjus Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 Ten odběr, který popisuješ, ti v pohodě utáhne 3A pojistka. Předpokládám, že nic moc dalšího v autě dodělávané nemáš, tak je to téměř jedno, jestli tam dáš trojku, pětku nebo desítku, i když ta už není ideální. Ano, + přijde na kontakt autorádia, odběr vadit nebude. Minus přijde někam pod šroub. Pokud na konec drátu nalisuješ očko a pod šroub to chytíš přes vějířovou podložku, bude to zcela ideální. Můžeš se podívat do příručky, kde jsou jimi navržené kostřicí body, ale v podstatě o nic nejde, jakýkoliv bod, který má kontakt s kostrou, poslouží. Aby se pojistka vynechala, je třeba na jejím místě vytvořit vodivý spoj. Než tam vkládat nějaký drát, raději kabel ustřihnout ještě před pojistkou a připojit k zásuvce přímo. Nebo tam pojistku prostě nechat, jakou má hodnotu? Pochopil jsi to dobře, stačí to střihnout a připojit + a -, ale letování bych se spíše vyhnul. Nevím, jak se na to dívají autoelektrikáři, já su silnoproudař a volím radši lisování nebo jinou metodu dle situace. Nejsem úplně v obraze, co je S kontakt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 pojistka se volí podle průřezu drátů, délky drátů a taky kolik zmákne sama zásuvka. pokud potřebuješ zásuvku na nějaké telefony apod. stačí bohatě 1,5mm2 drát, pojistka 15A. (počítá se cca 10A na 1mm2) další možnost zapojení, aby jsi nemusel přidávat na obvod rádia, je následující -t do pojistkovky relé do volné pozice, připojit silovou část na stálé napětí a relé spínat třeba přes S kontakt. pojistku pak necháš v zásuvce a nebo ji můžeš předřadit před relé v lepším případě. takhle jsi při použití vhodného průřezu omezen v podstatě proudem přes použité relé a toho, co na to budeš připojovat. a v extrémním případě i drátem a plechovou pojistkou, co napájí celou kabinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MagicQ Vloženo 26. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 26. leden 2014 To Boobika: díky za radu, ale to už je pro mě asi příliš komplikované, nevím kde přesně hledat to pojistkové relé atd.. napojím to přes to rádio, to by mělo šlapat v pohodě.. ale děkuju za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.