Přejít na obsah

1.4 mpi 50kw - motor poškubává a má malý výkon


P741

Doporučené příspěvky

Zdravím mám problém ohledně motoru , auto chytá nadrc i v současném počasí za studena ale chod motoru není čistý ,

chvilku běží klidně a v pravidelných intervalech sebou trhne a problublá do výfuku za jízdy je to slyšet a cítit taky .

Auto má otáčky ale výkon asi jen do 2500ot/min , jinak motor točí na max ale nic extra se neděje musím podražovat 

i v mírném stoupání . Dojíždění a brždění motorem nedělá problém auto doklouzává ale motor sebou poškubává ,

na otáčkoměru to znát není .  

Svíčky vypadají vpořádku , vzduchový filtr skoro nový , 1000km po rozvodech , auto hlásilo chybu emisí podle vagu

lambda ale 10km po výměně se rožla znovu a vag hlásí znovu vyhřívání lambdy takže zbytečná investice .

Palivo je 100 od omv . Plánuju výměnu palivového filtru , zadní lambdy a čidla klepání , je to zbytečný boj

nebo může být problém jinde ? Ještě přidám že auto neúnosně žere , jezdil jsem vectrou 1.6i a ta si nebrala ani polovic.

 

Děkuji a omlouvám se za slohovou práci :))  pokusím se případně přidat video chování motoru na volnoběh bude-li zájem.

Editováno: , autor: Pawouk
Doplnil jsem název vlákna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě přidám po dnešní jízdě , auto neni schopno na 4ku jet rychleji než 90 prostě to nevytočím .  

Takže klapka a zapalovací lišta , jde ta lišta nějak proměřit než koupím novou ? 

A ještě mě vrtá hlavou ta kontrolka emisí , vag hlásí vyhřívání sondy ale ta je nová , může otravovat

ta za katalyzátorem ?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klapku vycistis a vagem pak nastavis zakladni hodnoty,..... zapal. listu si puc z nejaky EMPINY ktera je bezproblemu,... aby si nekupoval listu treba zbytecne ;)

 

      kontrola emisi neni konktrola emisi,... kontrolka motoru ( EOBD ) nekontroluje jenom emise, konktroluje v podstate vsechno od emisi, az po zapalovani spalovani a atd.... 

 

    lambda za katem nema na funkcnost vliv,... je jenom kontrolovaci, a monitoruje ucinost prvni lambdy a funkcnosti katalyzatoru, tim padem rozsveci i kontrolku,.. ale muze ji rozsvecet i prvni samozrejme ;)

 

     ve vagu ti to pise konkretne co ? nemuzes sem hodit SCREEN SHOT OBRAZOVKY ? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

screen nemám , ale píše "oxygen (lambdasonda) heating , smažu a kontrolka vydrží zhasnutá 10 kilometrů 15 nebo se prostě rožne ani nevyjedu . Sonda je nová original ale podle toho co to dělá sem ji kupoval zbytečně . Ale to jestli je zhasnutá nebo svítí

nemá na chování motoru vliv , ten se chová pořád jak sem popsal .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

svíčky jsem neměnil ale byly venku a vypadají vpořádku , k těm kilometrům na tachometru je 169tisíc ale počítam tak 280 že to může mít , auto mám měsíc . Rok výroby je 2002 a typ motoru je AQW

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny naměřené hodnoty jsou vpořádku takže problém jde od jinud .

 

Přidávám výpis z vagu :  17526 - Oxygen (Lambda) Senzor heating : B1 S2 : Open Circuit

                                                     P1118 - 35 - 00 - -

 

                                        16524 -  Oxygen (Lambda) Senzor B1 S2 : No Activity

                                                       P0140 - 35 - 10 -

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stačilo zadat číslo závady a na foru už je to někde řešeno , je to ta druhá sonda . První se proměřovala a všecko ok a vag

napsal B1 S2 - řada 1 sonda 2 , takže ze mě v servisu udělali vola . 

Sondu vyřeším jen co se oteplí zatím budu řešit proč to auto nechce jet jak má :)

a samozřejmě proč to tak žere , auto ujede na půl nádrže 200 kilometrů 

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred katoml. lambda sonda

 

Pozri poistku c 9  Žádné netìsnosti ve výfukovém systému mezi katalyzátorem
a hlavou válcov

 kontrola vyhrievania rozpoj 6 polovu svorkovnicu lambdy a zmeraj multimetrom na svorkovnici od lambdy medzi svorkou 3 a 4 pri teplote asi 20 stupnou by mal byt odpor asi 1 az  5 ohmov pri nepatrnej hodnote teploty odpor silne stupa .

 

Najskor rozpoj svorkovnicu lambda sondy a potom nastartuj .    

 

Kontrola napatia na svorkovnici co je kablovacka a ide do RJ zmeraj multimetrom medzi svorkami 1 a 5 ma byt napatie  0,4V -0,5V .

 

Za katom  lambda

 

to iste  vyhrievanie medzi svorkami 1a 2 hodnota ta ista

 

napajania  medzi svorkami 3 a 4 postup aj hodonty tie iste

Editováno: , autor: stukator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

říkal jsem že měření a kontrola první lambdy už proběhla a všechno je podle DP úplně v pořádku , vag hlásí 

sondu 2 , škrtící klapka je silně zanesená a dál sem zalepil díru v plastu od sání kousek od klapky , 4x0,5cm .

Klapku budu čistit až zítra , ale už spravení té díry mírně zlepšilo to škubání jenom autu pořád chybí výkon ,

ale možná že ta 1.4 s 50kw víc nedokáže nevím , když sem jel felicí 1.6 tak mě dokázala přitlačit aspon

mírně do sedačky , tady mám o několik let mladší auto a nic podobnýho se neděje  , auto se vyškrábe na 

rychlost a to je vše .

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže škrtící klapka vyčištěná , je elektronicky řízená tak počítám že za 500km se nastaví sama , jediná změna je 

ta že auto líp reaguje na dojíždění a brzdění motorem , ale když se vytočí tak jede líp . 

Dál sem zjistil rozsypaný termostat , spotřeba je 8L/100 ale to už dávám za vinu jen termostatu a zimákům ...

Začínám řešit problém s elektronikou , při jízdě mi občas zabliká podsvícení bud paloviměr+teploměr , ručičky , nebo budíky .

V pátek reagovalo na otáčky 1800-2300 drkotáním a včera mi na dvě vteřiny při jízdě zhasnul motor + se vynulovaly

údaje na palubní desce . Jen přidám že auto jede do bodu B normálně a při cestě zpět se vyskytne něco jinýho :/

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zítra se do toho dám , ale co má společnýho čidlo od serva s vypnutím motoru ? Jinak každá takhle anomálie se 

objeví jenom jednou a příště se objeví jiná . Ale všiml sem si že při nastartování za studena a vyjíždění vlevo v motoru něco syčí chvilku . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na ten snímač se ted nedostanu , ještě blbne ukazatel paliva , po natankování ukazuje dobře ale jak začne paliva ubývat tak to ukazuje kraviny třeba 30 kilometrů a zmizne 1/4 nádrže , když odpojím baterku na hodinu tak tam ten benzín zas je :-/ už mě to fakt nebaví 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, po výměně 2. sondy bylo vše vpořádku ,spotřeba na dálku podle dotankování byla +- 4L/100km , takhle vydržela nějakou dobu a začala pomalu narůstat a momentálně je 10,5l/100km . VAG nic nehlásí auto jede pořád stejně , v čem zase může

být chyba ? Po výměně sondy přestalo i problikávání palubovky .

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, skontroloval by som ešte vstreky. Mal som ten istý problém auto malo na voľnobehu nepravidelný chod,nemalo výkon a malo vyššiu spotrebu. Aj cez výfuk bolo počuť akoby pri určitom bode fukal vzduch. Vymenil som všetko možné od sviečok po zapaľovaciu lištu,čidlo teploty, palivový filter,kablový zväzok som skontroloval už som nevedel čo s tým je ani v servise nepomohli tak z číreho zúfalstva som sa vybral do autorizovaného servisu Škoda a tam po troch hodinách zistili že vstrek na 2 válci nedáva palivo a treba ho vymeniť. Tak som ho vymenil a je kľud. Diagnostika taktiež nič neukázala tvarilo sa to že je všetko ok ale nebolo. Tak veľa šťastia pri hľadní dúfam že som aspoň trochu pomohol :) Mimochodom mám motor 1.4 MPI 44 kwh kod motoru AZE 

Editováno: , autor: smugli
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozsypaný termostat jsi vyměnil? Ten by jsi se divil, dělá divy.. :-D když špatně měří auto ho poslouchá a dělá hovadiny...žere, nejede tak jak by mělo atd. a hlavně netopí. 

 

Nastartuj na chvíli auto a poslouchej jestli to má normální zvuk při volnběhu a stání, jestli jede vše plynule a ten servis Škoda, je asi poslední možnost no :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

termostat je vyměněný už dávno , dneska sem spotřebu zase dostal na 4,5L průměr.... jediný co se změnilo byla venkovní teplota a trasa , jinak

auto sedí na zimákách a když se oteplí tak to tomu asi moc nepomůže... Jinak k motoru , je to 1.4 mpi 50kw AQW 2002 , ale tenhle

motor má podle dostupných náhradních dílů škrtící klapku řízenou táhlem a u mě je elektronicky řízená a to mi moc nepasuje.

Jinak pořád fouká větrák , ikdyž je na 0 a otevřu průduchy pořád cítím že to topí nebo chladí

Editováno: , autor: P741
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...