Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

napíšu to takto, u O II jsem měl stěrač a nebyl potřeba, u O III mám, ale občas potřeba je - důvod? O III nemá mezeru mezi střechou a zadním oknem, kam u O II stekla voda ze střechy, O II tam má gumu a tedy voda ze střechy valí na zadní sklo... ale to platí samo se bou u větší rychlosti, jinak se sklo nemá důvod špinit...

Vloženo

vidim ze som dedukoval spravne a ten stierac tam naozaj vypada dost debilne navyse mi rusi aerodynamiku....nieze by to bolo nejake strasne ale minimalne mi to drazdi oko...dakujem za odpovede

Vloženo

Obecně u karoserie typu liftback nehrozí špinění zadního skla za jízdy zvířenou vodou za autem, tak jako je tomu u combi, či hatchbacku. Prakticky jsou jen dvě situace za jízdy, kdy tam vodu můžeš mít - když prší/sněží a stojíš (nebo jedeš krokem), anebo jak píše Hravec, že tam steče voda ze střechy.

Vloženo (editace)

Ja jsem na nem take hodne premyslel. Nakonec jsem neobjednal. Na O1 ho doma pantata nema a ani ho vubec nepotreboval,protoze ani po 2letech nevedel ze ho tam vubec ma... stoho usuzuji ze neni treba

Editováno: , autor: Yaris
Vloženo

Na OI jsem ho neměl a nevadilo mi to. U OIII si myslím, že té vody ze střechy tam teče mnohem víc, viz pozn. Hravce a ty čůrky mi tam vadí. Nejde o to, že by tam bylo bláto jako u combi.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

To jsi udělal chybu, já bych bez zadního stěrače už na liftu být nechtěl, využívám prakticky stále, ráno zarosené okno, když prší - auto stojí a chci jet, když zastavím, okno namokne, setřu a vidím...Soused má supa a tam stěrač není a neustále mi říká, jak mu chybí a jak ho to štve. Pro mě NAPROSTO nepostradatelná záležitost.

Vloženo

no, je vidět, že výjimka potvrzuje pravidlo, a tedy Ti musím dát za pravdu.... jak už jsem výše psal, tím spíš na O III, kde je mezi střechou a zadním oknem guma a voda ze střechy stéká na zadní sklo, namísto "rýnou" kolem dveří jako u u O I nebo i O II

Vloženo

Mam bez sterace a ani bych ho na OIII liftback nechtel. Ikdyz voda tak nejak po skle pri desti stika, sklo se diky zadku auta nesere. U combi by byl naopak vyuzity.

Ale kazdy na to ma jiny nazor ;)

Vloženo

Měl jsem OI, II a teď III.ale bez stěrače žádnou. Asi dvakrát jsem měl náhradní bez a jako bych byl bez ruky. Sednout do auta po dešti, muset vycouvat a nemoct si stírnout je opravdu opruz. Totéž se sněhem.

Takže bez něj ani ránu

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Neměl jsem u OII a nemám ani u OIII. Hyzdí záď. Při couvání s mokrým zadním sklem žádný problém - kombinace boční zpětná zrcátka + vnitřní zpětné zrcátko + parkovací senzory jsou 200% jistota. Voda ze zadního okna steče po chvilce jízdy 50 km/h. Při 80 km/h a více je okno po chvilce dokonce suché díky proudícímu vzduchu. Zadní stěrač mi nikdy nechyběl, není pro něj podle mne žádný racionální důvod, resp. žádný mě nenapadá. Okno se při jízdě v dešti vůbec nešpiní. A když je auto zasněžené, stejně ometám předek + střechu + zadek, takže stěrač na sníh netřeba.

Vloženo

na O3 je zadni sterac fakt oskliva zalezitost. jinak, presne jak pise "Petulda" + pokud mas nez. topeni, tak vlastne neresis (v zime) vubec nic. navic, pri couvani koukat do zpetnyho zrtcatka je stejne "zajimava myslenka", ja tam totiz nevidim vlastne vubec nic :)

Vloženo

Bez zadního stěrače ani ránu. Vadí mi bílé okno se zaschlou solí. Nevím proč, ale rád vidím za sebe i vnitřním zpětným zrcátkem. A jestli je ošklivý? To je problém těch, kteří jedou za mnou. Já ho z auta nevidím.

Vloženo

Vždyť ta sůl se tam nemá jak dostat :-). Od zadních kol / zadku auta se vír vzduchu k zadnímu oknu nedostane (při jízdě v dešti a za mokra nad 50 km/h je zadní okno suché) a od aut jedoucích před taky ne, viz suché zadní sklo. Za nějakých 65 000 km s krátkýma Oktávkama (dřív OII a teď OIII) jsem to nezaznamenal.

U OII se stávalo, že za jízdy po dálnici (100+ km/h) v silném dešti stékaly na zadní okno po stranách dva tři čůrky vody setřené stěrači z předního skla. Víc na levý straně a začínaly tak do 25cm od okraje zadního skla u střechy a směrem ke kufru se vlivem aerodynamiky stáčely ke kraji okna. 

U OIII tohle už nepozoruju.

 

Jedniný "problém" je, když na jaře zaparkuju pod kvetoucím stromem, ze kterého tak 2 týdny v roce intenzivně padá žlutý pyl (typicky bříza). Když pak na zadní okno ve správném úhlu zasvítí slunce, nevidím nic. No ale to se stane tak při jedné jízdě za rok.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...