Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Ahoj, vím že se to tu už někde řešilo, ale nemůžu najít. Neřešil už někdo čip? Jinak od začátku května, kdy jsem ji koupil už mám skoro 11 tisíc. Puvodně jsem si myslel že roční nájezd bude tak 15 tisíc, teď už vím, že bude určitě 20. Auto zatím super, jen je to lenivější. Na dálnici je to v pohodě, ale rozjezdy mi přijdou hrůza a okrsky chybí akcelerace. Moje 1,6 mpi ve felicii co jsem měl předtím by mě asi na 200 metrů natřela. :D

 

Jinak za těch 11 tisíc ukazuje PP průměrnou 3,8kg. 

Editováno: , autor: Zdeněk Šonka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Měl jsem možnost porovnat stejný motor a výbavu v mém před fl (65 000km) a novém fl (15 000km). Zajímavé bylo, že před fl. verze táhne pocitově mnohem lépe do 4000 otáček. Po fl. verze je právě do 4000 mnohem méně výrazná, ale vynahrazuje to větším tahem právě nad 4000. Asi jiná emisní norma (podverze 6?)? Každopádně to je znát.

 

Pak jsem na svém před fl. (v 60 000km) řešil silné vibrace kolem 1750 otáček, které šly od pravých předních dveřích. Jednalo se o povolené palivové trubky. Po dotažení celé auto hezky ztichlo. 

 

Dále jsem řešil špatné turbo (v 10 000km), ale záruka to jistila. Nicméně to na mne neudělalo moc dobrý dojem. Celkově se mi nezdá Octavie moc kvalitní vůz. Těch problémů bylo vážně hodně. Třeba přední uložení tlumičů, ale to je na jiný příběh.

Editováno: , autor: Milan Michel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
před 15 minutami, JardicCZ napsal:

Zdar borci, co se stane, když při tankování CNG nastartuji? Ptám se, né že bych to chtěl zkoušet, ale u opačného pohlaví nikdy nevíš, co je může napadnout.

 

U kolegy jsem viděl, že nechat během tankování a provozu na CNG nastartováno. Nestalo se nic. Vše bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím.
 V neděli jsem koupil O3 s CNG a chtěl bych se zaptat majitelů na jednu věc (sice to není přímo otázka k motoru, ale nevím, kam jinam to hodit).

Předpokládám, že na většině čerpaček CNG není problém platit klasickou platební kartou, ale jak je to pak třeba v zahraničí? Máte zkušenosti, že by se někdo dalo platit jen CNG kartou? Zatím ji nemám vyřízenou, tak jestli to má vůbec cenu a jestli nám k něčemu bude? 
děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, P1azer napsal:

Zdravím.
 V neděli jsem koupil O3 s CNG a chtěl bych se zaptat majitelů na jednu věc (sice to není přímo otázka k motoru, ale nevím, kam jinam to hodit).

Předpokládám, že na většině čerpaček CNG není problém platit klasickou platební kartou, ale jak je to pak třeba v zahraničí? Máte zkušenosti, že by se někdo dalo platit jen CNG kartou? Zatím ji nemám vyřízenou, tak jestli to má vůbec cenu a jestli nám k něčemu bude? 
děkuji.

 

Jak píše kolega, v zahraničí naše CNG karty nefungují, tam lze použít buď klasické platební karty nebo cash, to záleží na typu pumpy. Narazil jsem jedině v Německu, stalo se mi, že byla samoobsluha, ale nebrala mezinárodní platební karty, ale jen jejich německou verzi karet (giro?), co banky vydávají jen v Německu. Ale CNG pumpy u klasických benzinek tam byly v pohodě. Rakousko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, vše v pohodě, akorát na Slovensku a v Chorvatsku je to úplně na pytel.

 

Tuzemská CNG karta je ale nepostradatelná pro veškeré tankování u nás. Sice jsou CNG pumpy, kde zaplatíš i běžným způsobem, třeba Benzina, ale většina jich je samoobslužných právě na CNG karty. Ty samoobslužné mají třeba i jiné možnosti platby dle provozovatele, ale na CNG kartu fungují všechny. Já osobně, když mám na výběr, tak preferuji ty samoobslužné, protože je to rychlejší, nemusíš chodit dovnitř ke kase platit.

 

Pro cesty za hranice všedních dnů ti doporučuji https://www.gibgas.de a jejich aplikaci do mobilu, poskytují mj. i spolehlivý a aktuální seznam CNG čerpaček v evropských zemích. Včetně otevírací doby čerpaček a možnosti platit.

 

Zde na fóru je obecné téma ohledně CNG, ale je až dole v zamčené sekci, která je viditelná až po přihlášení. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

 Dneska proběhlo první tankování na CNG stanici v Brně v areálu České pošty. Nevím teda, jestli je to standardní u všech stojanů, ale teda ta pojistka pro vytažení jde hodně ztuha, jako ženská to nemá šanci sundat. Ale to jsem ani tak nechtěl řešit.

 Spíš jsem se chtěl zeptat, jestli je se počítalo s nějakou signalizací nizké teploty oleje/chl. kapaliny, když na to není přímo ručkový ukazatel? Myslím, že se tam na krátké trase, asi při zhasínání, objevila nějaká informace o provozní teplotě, teď úplně nevím (říkala mi to žena, že tam nějakou informaci měla, zřejmě ráno, když dojela do práce)... ale jestli je tam prostě hlídaný to, kdyby se nezahřál motor (třeba při vadě termostatu), tak jestli po nějakém časovém intervalu upozorní, že je problém s teplotou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš si dokódovat teplotu oleje na palubák. Tam by jsi to viděl. Toho hlášení jsem si nikdy nevšiml, ale je pravda že já s CNG jezdil jen v teplých měsících.

Jinak u jedné CNG tehdy manželce kolegy v mrazech cca -20° nějak přimrzlo plnící hrdlo a poté co oddělela plnící pistoli, tak normálně plyn ucházel ven. Od té doby prý už nikdy více ne. Docela blbá situace. Zrovna jsem s ním jel v autě z Německa, když mu to volala že stojí u syčícího auta na benzince.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ZbyšekSU
Na maxidotu je teplota oleje i chladicí kapaliny, ale jak jsem už dříve psal, přes týden s autem jezdí žena (já mám služební TDi) a ona to moc neřeší... prostě klasická ženská. Ale jak psal martin špátatak je tam ta hláška o provozní teplotě.

 

@martin špáta
Jo, tak to je ta hláška, tak super. Díky za info..

 

Další dotaz v zápětí. Včera, jak jsem psal, proběhlo první tankování CNG do plna. Ráno po nastartování mi žena volá, že v autě cítí plyn, mám s tím radši zajet na kontrolu? Ona je teda na plyn hrozně háklivá, doma plyn nemáme, ale na chtě nechtěla používat ani PB láhve na vaření, takže to trochu přehání. Tak či tak by asi neměl být cítit plyn v kabině vůbec, ne? Auto teda bylo v listopadu na STK, tak by to mělo být snad v pořádku. 

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadlo mě, že by to mohlo být tepelnou roztažností. Přeci jenom včera v 8 večer byla kosa a natankoval jsem skoro 16kg, tak jestli se tam ten plyn roztáhne a odfoukne, když je přes kapacitu?... ale je pravda, že se s tím cca 3 km jelo. Podle kamaráda ze škodovky neevidují na těchto autech žádné problémy s cng systémem, takže to máme spíš sledovat, ale kdyby jsme chtěli, tak to můžem preventivně někdy dojet zkontrolovat.

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem uvnitř plyn ještě necítil, ale možná nejsem tak háklivý. Když si samotné auto "odfoukne", tak to bude každopádně pod autem a ne směrem dovnitř. Ono je to celé CNG zařízení mimo kabinu auta, tak to prostě očuchej okolo, pod a v motorovém prostoru. Pokud parkuješ v garáži, tak pozor, měla by být raději odvětrávaná. Při tankování to vždy při odpojování hadice foukne, ale tento pšouk by se snad neměl usadit uvnitř auta.

 

Ta hláška na maxidotu o teplotě je jen varování, asi aby někdo nevytáčel studený motor na 5000 otáček. V zimě mi to skáče na displej pravidelně, ale hned to zmizí.

 

CNG stanice v ČP na Opavské je možná trochu horší, snad je to tím, že dost v provozu a devastují ji tam pošťáci a nebo už je dost stará, podle mne je to jedna z prvních v Brně. Ale vždycky jsem tam natankoval a odpojil v pohodě. Možná je problém, když je hadice našponovaná do strany, pak stačí jemně zacloumat a zatáhnout ta ten kroužek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jako žena je na plyn abnormálně háklivá, nevím ani proč, nějaká fóbie. Ano, u stojanu to po připojení/odpojení bylo cítit, ale pak za jízdy ani po zaparkování nebylo nic cítit. Tak to budeme sledovat, kdyby se to opakovalo, tak pro klid duše to necháme zkontrolovat odborněji.
Takže s tou teplotou to znamená, že pokud bude závada na termostatu a já pojedu klidně 300Km v kuse na studený motor, tak mě to nijak neupozorní? To není milé, ale musíme se s tím asi sžít. Prostě čas od času nebo na delších trasách občas mrknout na provozní teplotu.

S tou čerpačkou to asi uděláme tak, že příští nádrž zkusíme jinde. V Troubsku na D-Oil (směr Brno-> Rosice po staré) by měla být novější cng stanice. To máme pořád asi 3 km od domu plus je to na trase k tchýni, takže žádná velká zajíždka, tak to zkusíme příště jinde, abych  nemusel ženě tankovat pořád jí. Ale je pravda, že žena měla rok a pul zpátky nehodu při krájení a přeřízla si i šlachy na palci ruky, takže komplet rekonstrukce a karpály, tak má tu ruku takovou slabší, ale i tak. Na instruktážním videu e.onu tam tankuje ženská a tu hadici sundá jednou rukou, což tady nešlo. Dokonce vedle tankoval právě pošťák a nás tam viděl, že je to naše "poprvé", tak nás upozornil, že ta hadice jde od toho ventilu špatně odjistit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No řekl bych, že když auto jede, motor se vždycky ohřeje. Je fakt, že toto auto nemá přímy ukazatel teploty, ale to nemá řekl bych hodně moderních aut. Kritická není příliš nízká teplota, ale spíše příliš vysoká. Já jsem si to pro sebe vyřešil tak, že na maxidotu mám stabilně navolenou teplotu oleje, což si myslím že je blíže stavu motoru než teplota vody. Takže ten olej pořád vidím, začně to zobrazovat od 50 st.C. a nejvíc tam bývá cca do max 110 st., třeba když se auto moc žene třeba do kopce.

Stanice v Troubsku je OK, stojan je vlevo jako součást normální benzinky.

Pošťák kujón - no jsou tam dvě hadice, tak to příště zkuste z druhé strany.

Ale v klidu, při úplně prvním tankování jsem s tím taky různě lomcoval, teď už mi to nepřijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 2. 2019 na 9:02, P1azer napsal:

Napadlo mě, že by to mohlo být tepelnou roztažností. Přeci jenom včera v 8 večer byla kosa a natankoval jsem skoro 16kg, tak jestli se tam ten plyn roztáhne a odfoukne, když je přes kapacitu?... ale je pravda, že se s tím cca 3 km jelo. Podle kamaráda ze škodovky neevidují na těchto autech žádné problémy s cng systémem, takže to máme spíš sledovat, ale kdyby jsme chtěli, tak to můžem preventivně někdy dojet zkontrolovat.

 

V Hannoveru jsem natankoval 18,6kg při 20 stupních a vše v pohodě. Němci mají na některých plničkách vyšší tlak, údajně však rychleji odchází ventil nádrže. Jinak by to vadit nemělo.   

Editováno: , autor: Milan Michel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Milan Michel napsal:

 

V Hannoveru jsem natankoval 18,6kg při 20 stupních a vše v pohodě. Němci mají na některých plničkách vyšší tlak, údajně však rychleji odchází ventil nádrže. Jinak by to vadit nemělo.   

 

Takhle jsem pak dojel do Prahy. Byla to taková malá economy run, tzn. max 90-100 na tempomat, ale zase po většinu času se zapnutou klimou.

51505787_974911816031919_3748994961752719360_n.jpg

Editováno: , autor: Milan Michel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...