Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

Ahoj, zajímá mě, jak rychle řadí převodovka, když chci např. na normální silnici rychle předjet náklaďák nebo bus? Dochází při takovém řazení k rázům, které jsou uvnitř auta cítit? Na německém škodaforu jsem četl, že 7° DSG mají občas poruchy kolem najetých 30 tkm. Jak je to u tebe - měl jsi nějaký problém? A poslední - jakou máš spotřebu při dodržování rychlostních limitů?

Děkuju za odpovědi.

Ahoj,

prevodovka radi po vetsinu casu naprosto neznatelne a neskutecne rychle. Pokud chces predjet, tak je docela rozdil proti manualu. U manualu si podradis, pak slapnes na plyn a auto hned jede. Tady musis tesne pred tim nez chces zacit predjizdet proslapnout plyn, prevodovka typicky podradi cca o 3 stupne a auto vystreli. Cele to trva cca 0,5 vteriny.

Cas od casu si prevodovka cukne, nejcasteji pri podrazovani v kopci, pripadne, kdyz provedes neco nepredpokladaneho ve smyslu v okamziku kdy radi pridas prudce plyn,..., ale neni to caste.

co se tyce poruch, tak jedinou "poruchu" kterou jsem mel bylo zasekle otvirani prihradky pod sedadlem spolujezdce, kterou museli vymenit.

Ad spotreba, tak dlouhodobou mam 6.6 - 7. Pro srovnani se Superbem (viz podpis) jsem jezdil velmi obdobne spis bral o nejake to deci vic. Pokud se ale jede nekam dal, tak treba Praha - Kliny v Krusnych horach davam smerem tam cca 6 - 6.2, zpatky 5.5 - 6 (pri tempomatovych rychlostech 56/100/137). cestou z dovolene z Italie jsem mel spotrebu viz http://forum.skodahome.cz/topic/124423-vaše-spotřeba/?p=1925072.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

počkej, teď jsem se ztratil. Prostě nastartuju, chci zařadit (třeba R), abych se rozjel a k tomu musím nejdřív sešlápnout brzdu, abych s tou pákou pohnul. A ve chvíli, kdy jí sešlápnu, někde těsně pod řadicí pákou to hlasitě cvakne. Ale fakt nepříjemnej zvuk, kterej tam předtím nebyl. Něco se tam stalo a nevím co. Funguje to zatím všechno normálně. Za dva dny mi končí záruka, takže to nějak musím rozlousknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry. Už chápu. [emoji2] Alkohol zabil mrtvý buňky v mozku a ten teď pracuje lépe.[emoji106]

Popíši chování u mého supa.

Nastartuji a když lehce šlápnu na brzdu a ruku mám na řadičce, tak v určité poloze brzdového pedálu cítím odjištění pojistky. V ten moment zhasíná kontrolka a cítím lehké cuknutí na řadičce. Při pouze zapnutém zapalování je to i lehounce slyšet: šlápnu cvak, pustím brzdu cvak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

počkej, teď jsem se ztratil. Prostě nastartuju, chci zařadit (třeba R), abych se rozjel a k tomu musím nejdřív sešlápnout brzdu, abych s tou pákou pohnul. A ve chvíli, kdy jí sešlápnu, někde těsně pod řadicí pákou to hlasitě cvakne. Ale fakt nepříjemnej zvuk, kterej tam předtím nebyl. Něco se tam stalo a nevím co. Funguje to zatím všechno normálně. Za dva dny mi končí záruka, takže to nějak musím rozlousknout.

Tak pokud ti budou za dva dny měnit nové DSG, tak to nechej tak, pak bude vše v cajku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tak pánové čtu, tak to abych si snad novou oktavku s DSG raději ani nepořizoval. A to nemluvím o trablech s mechatronikou, o kterých dost často píšou na němecém škodaforu. Mám z toho celkem rozporuplné pocity. Bůh suď, zda zvolit manuál či automat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, já nevím, ale na DSG je reklamací pramálo. Mě to mění proto, že z ní trochu uniká pod těsněním skříně olej. Normálně bys jí vyndal, rozpůlil a přetěsnil. Nebo se na to spíš vysral, protože to je celkem málo, ale zase když je to v záruce, tak proč tam má něco téct ? Ale jinak, co čtu na VW clubu, nikdo si na DSG nestěžuje. Zcela mimořádně nějaká drobnost. Snad ani neznám případ, že by se úplně rozsypala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem kvedlal celý život. Teď máme doma DSG a nemůžu si to vynachválit. Jediný problém mám (ale to je tím, že jsem úplně blbej a návody nečtu) s kombinací DSG x SS system. Přijedu, zabrzdím , zdechne to, dám P , pustím brzdu, zas to nastartuje (jednou) podruhé to napíše nastartujte ručně motor, pak nemůžu vyndat klíče, protože je volič ve špatné poloze, pak já nevím co atd. Ale to je můj problém ne problém DSG. Rozjezdy jsou pravda trošku vlažnější nebo zas zašlápnu moc pak to teda vyletí. Technicky jsem zatím žádný problém nenašel. Pro "strejcovský věk" naprostý ideál. Záruku mám pětiletou takže z toho pohledu mne to moc netrápí, soudružka je docela nadšená a já mám objednáno 7-mi st. DSG takže od dubna můžu porovnávat  6x7 a suchá x mokrá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazivosti DSG bych se fakt nebal. Nemyslim, ze by se to sralo vyrazne vice nez manual. Ostatne DSG neni nic jineho nez robotizovany manual. S klasickym automatem to nema vubec nic spolecneho.

kazivost je sice u zubů, ale ty má i převodovka, takže je to vlastně správně  :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec abych se šel ještě radit se svojí zubařkou, jakou převodovku zvolit  :kol-147: , aby se v ní ty zuby tolik nesraly. Ne, já mám jen obavy právě z toho 7°DSG, které má ony, již výše zmíněné trable. Na druhou stranu, ta dnešní auta jsou tolik přetechnizovaná, že člověk neví dne ani hodiny, kdy se to zastaví. Ještě že mám doma pro radost starou Hondu Civic z r. 1987 s poctivým 3°automatem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje soudružka (a vlastník Scouta s DSG) je zubařka a ta tvrdí že "kazivost" je dána špatnou technikou čištění zubů (3x denně 3 minuty po kvadrantech a všude, mezizubní kartáčky, nitě a jen minimum pasty a hodně vody)-tedy žádné dědičné vlohy ke kazivosti! ale kdo by to DSG každý den 3x rozebíral, že...nicméně vážně- jsem měl (a mám) z toho taky trochu strach, proto jsem dal "patnáct navrch" za pětiletou záruku (za čtyři jí to stejně prodám :-) protože až tak úplně o té "robotice" přesvědčený nejsem a zatím to má jen nějakých 11.000 km, takže na závěry je brzy (jsem zvědavý spíše na léto, bude-li tropické, protože jsem kdysi kdesi četl, že i ta "olejovka" se přehřívá (ta suchá prý je běs-ale mám to jen z doslechu, kdy kolega s Yetim couval dvěstě metrů na zpátečku do kopce a už se mu tam prý cosi přehřálo a tím pádem rozsvítilo a nejelo-jestli je to pravda nebo ne to fakt nevím, nebyl jsem u toho). Mně se to docela líbí, ale asi fakt záleží na vkusu každého soudruha a ochotě uvěřit VW a zkusit to. Příplatek je sice nějakých šedesát, ale když zase vezmu cenu trochu vybaveného auta tak to zase takový ranec není-není to ovšem ani nějaká "technologická bomba" (točit volantem musím furt, brzdit taky a tak vlastně za ty prachy ubude jeden pedál...) ale čistě subjektivně musím uznat, že se mi to líbí,stále častěji-pokud mám tu možnost-si auto beru, potřebuju-li někam zajet a vždy říkám, že si na ten automat musím zvykat, když už ho v dubnu budu mít taky :-) 

čau z Ufy z mínus 17°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Diskuze manuál vs. automat zdá se dopadne vždycky stejně :D

 

Jak to tak vypadá, většina kritiků se s DSG projela 2 dny na testovací jízdě, řadilo to jinak než manuál, takže to bylo automaticky špatně. Spíš by mě zajímalo, zda tady někdo najezdil s DSG alespoň 2+ roky, a má ještě potřebu se k manuálu vracet (včetně zdůvodnění). Jediné zcela zjevné negativum je totiž cena.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...