Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

automat do mesta a ako pises tupu jazdu je dokonaly. jazdenie mimo mesta napr v hornatom terene resp cesty a dialnice kt niesu po rovine tak to je horsie ... tam ma manual navrch

Luky, DSG máš? Před tímto autem jsem měl vždy 2.0Tdi v manuálu, to auto je potřeba vytáčet. Jezdím stále v kopcích a mimo jiné nemám rád, když do kopce jede někdo přede mnou! Při prvé jízdě s 1,8Tsi 7DSG mi v těch kopcích běhal mráz po zádech!! Takový to byl mazec. Editováno: , autor: acro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ještě zhryznu, je "semiautomat" = sekvenčně řazená špajzka s manuálním ovládáním - a je celkem jedno, jestli s "klackem", nebo s "pádlama".

 

Prostě JÁ coby osoba dřepící za takovým tím kulatým mezi čelním sklem a sedačkama jsem řidič a ze zákona jsem zodpovědnej za veškerý projevy, který má mnou řízený vozidlo na okolí - nikoliv z nadměrnýho ega. A řidič je povinnej opět podle zákona ŘÍDIT - a ne bejt řízenej něčím, co naprogramoval kdysi dávno někdo jinej někde X kiláků daleko. Ten dotyčnej absolutně nemoh mít potuchy, co potřebuje osoba za volantem v kterým momentě jízdy a může maximálně připravit USNADNĚNÍ řešení jízdní situace - ne ji na sílu řešit za toho, kdo je ZA AUTO I JEHO CHOVÁNÍ PRÁVNĚ ZODPOVĚDNEJ. Až bude možný přenýst právní zodpovědnost za reakci auta na nějakou situaci na konstruktéra - výrobce - programátora, pak prosím, budu klidně jezdit s nějakým robotem v autě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tohle je nejhloupější názor, co tu je! ....

Možná se Tobě zdá nejhloupější, ale přesně vystihující dnešní právní stav - kterej je v mnoha věcech debilní až za hrob. Pokud jsem za něco zodpovědnej, podle logiky nemám jinou možnost. Asi ses ještě v životě nesrazil s "právní realitou" - až se to jednou sstane, vzpomeň si na mne... Koho budeš volat k odpovědnosti, až ti automatika zařadí jinak než bys to udělal Ty sám a v důsledku toho něco prosereš?

 

Koho žaluješ, když v důsledku neočekávaný reakce nějakýho systému poškodíš cokoliv komukoliv dalšímu? Konstruktéra, fabriku? Ne, na lavici obžalovanejch sedíš Ty sám. 

 

A už to několikrát před soudem bylo - žalovanej ŘIDIČ se hájil "...automatická převodovka mi zařadila jinak než jsem čekal, já v důsledku toho nedokázal (udělat cosi dalšího) a proto jsem narazil do..." - a dostal plnou pálku. Soudy ZATÍM dávají plnou odpovědnost řidiči, i když ten dost dobře v dnešní době už nemůže plně ovládat chování vozidla, za který tu odpovědnost nese. A člověk dost dobře nemůže předvídat, co si ta technika ve svým křemíkovým "mozečku" usmyslí. A pokud mi v krizovce může hrozit, že přes moje rozhodnutí bude technika fungovat jinak než chci já, mám nést odpovědnost za rozhodnutí, který udělala ta technika na základě DOJMU NĚKOHO JINÝHO KDYSI KDESI UČUNĚNÝHO ZA STOLEM? On nikdy není a nebude v mý kůži, ale rozhodnutí už za mne učunil...

 

Sorry, než jsem to dopsal a odeslal, tak došlo k moderátorskýmu zásahu - PROSÍM O PŘENESENÍ PŘÍSPĚVKU DO VLÁKNA  http://forum.skodahome.cz/topic/127593-dsg-vs-manuál/

Editováno: , autor: Pawouk
Přesunuto. ;-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: V tom pripade mas ale jedinou moznost si poridit slapaci auticko pro deti. To je asi jediny vehikl, kde mas nad vsim primou kontrolu. V kazdem dnesnim aute je mezi temer kazdym projevem ridice a kazdym projevem auta nejaka elektronika, nad kterou nemas primou kontrolu.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar--Automatika Ti nikdy nebude řadit jinak, než je dáno programem řídící jednotky. Pokud je něco v nepořádku, tak stím nemáš co dělat na silnici. Jakmile vyskočí jakýkoliv problém, naskakuje nouzový režim a v tomto momentě funguje omezeně. Celé auto, celá elektronika podléhá fyzikálním zákonům, takže, pokud pojedeš jako prase, tak je Ti elektronika nanic. Jak se auto tzv. urve ze silnice je i ESP bezmocné. Co znamená pojem, že si dělá co chce? Dělá přesně to, co má dělat, na co má pokyn. A svalovat cokoli na převodovku, je holý nesmysl. Za chování auta je odpovědný  řidič a vždy bude. Pokud řidič pojede tak, že dojde ke krizové situaci, tak auto poslouchá prvně volant, brzdy.  Dokážu si představit situaci, kdy tomu tak není, ale to je jen na pokyn řidiče - geroje. Pokud se budeš snažit šlapat na plyn, tak je to špatně. To si můžeš sednout do Š120 a to byly káry.

 Pro takové řidiče je jen jedno řešení. Jezdit v žebřináku bez elektroniky, nebo se dobře pojistit a modlit se, at někoho nezabije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale Ekkar to dal úplně do extrému,kdyby takhle měl člověk přemýšlet,tak by musel být furt zalezlý doma a nemohl by ani s košem,protože se ti přece může protrhnout sáček,vypadne slupka od banánu,sousedka uklouzne,zlomí si vaz a koho obviní,tebe nebo tu slupku?

V automatu,manuálu nebo třeba na koňovi musíš v prvé řadě ty"krizové situace" předvídat a předcházet jim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My máme v práci jen samé automaty, v Saabech, Landroveru a Landcruiseru. Landrover je tragédie, totální, nejen že trhá, ale v zimě ani nechce přeřadit. Landrover a Saaby jsou na to o hodně lépe. Nicméně vždycky rád přesednu do svého manuálu.

Pouze v jediné chvíli bych bral automat a to je věčné popojíždění v kolonách po Praze, kdy už mě vymačkávání spojky štve. Ale po Praze jezdím výjimečně, hlavně dálnice a okresky a tam jsem za manuál rád. Také si občas rád vyřadím z dlouhého kopce na neutrál, to mi automat neumožní. Navíc jezdím svižněji a rád předjíždím. Takže si rád upravuji rychlost ještě před zatáčkou, abych pak jen šlápnul na plyn a auto svižně zrychlilo a já mohl hned bez okolků předjíždět, to mi automat taky neudělá, naopak mi kolikrát mrsknul před zatáčku šestku či sedmičku, já naní s lehkou nohou projel zatáčku s tím, že hned chci předjet, šlápnu na plyn a problém.

Takže opravdu souhlasím asi s tím tvrzením, že automat je pro pohodáře, co nechtějí dělat nic jiného, než držet volant a dostat se do bodu B. Řazení nechají na robotu, on si s tím nějak poradí. Nebo pro lidi, co jezdí město a hlavně pro ženské :)

My, co si rádi vychutnáme jízdu a svobodu řazení (pač chvíli jedu ležérko, řadím si vyšší stupně dříve, někdy chci zase stupně vytáčet víc a nechám je k pěti tisícům), pro ty z nás je manuál. A 50tis je pro obyčejného člověka, co auto zaplatí ze svého poměrně dost. Pokud budu mít firemní a jezdit po Praze, volím automat, tam je to jasné.

 

Nesouhlasím, já s automaty jezdím a nechtěl bych ho.

 

Budu se snažit ti oponovat Clinte v tom co píšeš  :rolleyes:

 

Když jedu z dlouhého kopce přepnu se do Eca v tu chvílí když nemám nohu na plynu se rychlost vyřadí a pěkně si plachtím do doby než jemně polechtám plyn nebo sešlápnu brzdu. Když chci svižnou jízdu a je jedno jestli mam nastaven režim ECO Individual nebo normal stačí udělat pohyb dozadu s fofr pákou v sekundě máš režim sport dupneš po plynu kdy dojde k podřazení i o dva stupně a točíš až do 6500. Pokud chci kvedlat s fofr pákou sám a mít tak pocit kontroly nad řazení stačí vychýlit fofr páku do pravé strany (když je v režimu D/S) a můžeš si řadit sám dle libosti. Pokud vím že budu předjíždět přepínám už dávno do režimu sport lehce přibrzdím pro podřazení a vyrážím :lol::'> 

 

Tak jakýpak automat pro pohodáře :t   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když může někdo dát 30k za automat na parking,který použije fakt jen občas, proč ne 60k za automat,který pracuje pořád.

 

Pozor, příplatek za automatické parkování jen jen cca 14 tis Kč .... protože samotná parkovací čídla v předu v zadu ... jsou za 8 tis Kč (možná ještě podle výbavy, tohle je pro Eleganci)... a oboje dohromady je za 22 tis Kč...

 

Jen upřesnění :kol-28:  , takže proti DSG je to pořád za pusu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu se snažit ti oponovat Clinte v tom co píšeš  :rolleyes:

 

Když jedu z dlouhého kopce přepnu se do Eca v tu chvílí když nemám nohu na plynu se rychlost vyřadí a pěkně si plachtím do doby než jemně polechtám plyn nebo sešlápnu brzdu. Když chci svižnou jízdu a je jedno jestli mam nastaven režim ECO Individual nebo normal stačí udělat pohyb dozadu s fofr pákou v sekundě máš režim sport dupneš po plynu kdy dojde k podřazení i o dva stupně a točíš až do 6500. Pokud chci kvedlat s fofr pákou sám a mít tak pocit kontroly nad řazení stačí vychýlit fofr páku do pravé strany (když je v režimu D/S) a můžeš si řadit sám dle libosti. Pokud vím že budu předjíždět přepínám už dávno do režimu sport lehce přibrzdím pro podřazení a vyrážím : lol

 

Tak jakýpak automat pro pohodáře :t   

 

No je dobrá otázka -  kolik lidí co má automat, pak fakticky využívá tuto funkci manuálního řezení (vychýlení páky doprava)... podle mě se většina spokojí s tím, že to tam má a kdyby náhodou chtěla, může to využít... protože když už mají automat a zvyknou si na něj, tak na manuální řezení úplně zapomenou, protě jim vůbec nechybí..... případně mě oponujte :kol-61:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už to nestíhám ani číst :) Nej téma !

Určitě bude podstatné s jakým motorem automat, 3tdi 240k a S volba bylo také velkým požitkem z jízdy.

Každopádně každý si najde svoje co mu vyhovuje. Já si také momentálně zvykl na manuál a jsem v poho ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sanek81: Jasně, je to pravda, v této ceně máš ale už zase ty parkovací čidla v předu a v zadu.... tohle bude cena pro RS, tam jsou samotná čidla za 17 tis Kč, a robotické parkování je za 31 tis Kč a rozdíl je zase těch 14 tis Kč (takže tohle je faktický příplatek za tuto funkci).

 

Já tě neopravoval, jen upřesňoval :kol-48: ...ale zpět k DSG..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě malý postřeh, mám pocit, že DSG reaguje na moje nálady. Když vyjedu pomalu a jedu pohodovku, tak i auto jede, řadí a reaguje tak nějak pohodově. Dnes jsem vyrazil ostře a po určité době jsem musel tu káru krotit, řadilo to dříve a i sjezdy z kopců jsem musel korigovat. A ani na chvíli to ještě nebylo v S režimu. Je to jen pocit, nebo že by......?

Editováno: , autor: acro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je dobrá otázka -  kolik lidí co má automat, pak fakticky využívá tuto funkci manuálního řezení (vychýlení páky doprava)... podle mě se většina spokojí s tím, že to tam má a kdyby náhodou chtěla, může to využít... protože když už mají automat a zvyknou si na něj, tak na manuální řezení úplně zapomenou, protě jim vůbec nechybí..... případně mě oponujte :kol-61:

 

To mas naprostou pravdu. Priplatek za padla byla treba v mem pripade naprosto zbytecna investice. Pouzil jsem je asi 2x abych vyzkousel ze funguji. Razeni vychylenim paky do prava ani jednou. Proste neni duvod a nenasel jsem zadnou situaci, kdy by automat radil nejak znatelne jinak nez bych chtel. Ani v extremnich situacich typu Grossglockner Hochalpenstrasse. A kdyz uz mu do toho vylozene chci kecat, tak staci o par milimetru pohnout plynovym pedalem tim ci onim smerem. To mi prijde mnohem jednodussi a rychlejsi nez se drbat s pakou nebo padly. Navic je to presne jak pises, automat mam abych na existenci saltrpaky a razeni cela zapomenul a skutecne mi vubec nechybeji. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...