Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

. A v tu chvíli se usmíváš do zpětného zrcátka na borce, který je sžitý se svým manuálem, protože víš, že s fofr pákou tam tu rychlost prostě nehodí tak rychle jako automat a začínáš se mu vzdalovat.

 

Neusmíváš, protože ten borec s fofr pákou si to tam švihne ještě před zatáčkou a také jen sešlápne plyn :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcel by som sa opýtať. Ako som už spomínal, niekedy to celkom trhne pri dobrzdovani na semafor a tak. Alebo pri pribrzdeni a následnej akceleráciu. Pomôže update sw riadiacej jednotky? Alebo je to dané vlastnosťami prevodovky? Mám model 2008.Pytam sa len preto, že je tu pár razy spomenuté, že inak to funguje v Audi a inak v Škodovke

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napalme, napalme, tys tomu dal korunu... Ta tvoje teorie fungovat může, ale tak maximálně u lidí z USA nebo u lidí z Evropy narozenejch po roce 2000 - u starších moc nefunguje, aspoň u chlapů ne. Mně bude za měsíc 45 - a že bych si chtěl pořizovat automat, o tom jsem nikdy ani neuvažoval - to by mi nejdřív museli amputovat půlku mozku a levou nohu! Ale jak tady už napsali jiní, nechci jmenovat abych někoho nevynechal, je to o tom, jak kdo chce jezdit - pokud chce jezdit A NEPŘEMEJŠLET, ať si vysolí X klacíků za automat. 

 

Ale kdo si chce jízdu opravdu vychutnat a nebo komu vadí, že "auto přemejšlí za něj" - a to ne vždycky stejně jako on sám "pán a majitel", tak ten o automatu nikdy přemejšlet nebude. Nanejvejš o semiautomatu, neboli o automatický spojce a převodovce s předvolbou nebo sekvencí - ale takovým lidem prostě full automat vadí.

 

Bohužel, jak zase píšou další, svět směřuje nejen za volantem k bezmyšlenkovýmu životu a konzumaci - a s tím se přesně shoduje přístup "automatčíků" = "když chci zrychlit, jen dupnu na plyn a vono to samo podřadí"... Ano, nemusí se u toho PŘEMEJŠLET, protože PŘEMEJŠLENÍ (občas a někoho) BOLÍ... My co podřazujeme už před zatáčkou, protože se zařazeným nižším stupněm se při ubrání plynu dá i příjemně zlehounka zpomalit pro nájezd do zatáčky a pak z ní na vyšších točkách vystřelit jak čert z tunelu, nemusíme čekat až nám automat přeřadí - a věř tomu, že když pojedou dva přibližně srovnatelně zkušení řidiči, ve stejných autech a se stejnýma motorama, po stejný trase - ale jednoho poveze automat a druhýho manuál, tak ten s manuálem tam dojede dřív a pravděpodobně i s nižší celkovou spotřebou, než ten automatčík - jednoduše proto, že ten AUTOMAT NEVIDÍ... A proto ani nepřemejšlí, ale jen slepě reaguje na to, jak zareagoval jeho řidič. Až budou auta SKUTEČNĚ PŘEMEJŠLET, protože budou mít v paměti integrovanou mapu všech silnic a podle bezprostředně aktualizovanýho mapovýho podkladu a systémů GPS/Galileo budou přesně vědět kde jsou ± půl metru a z toho budou schopný usoudit, kam se to vlastně řítí, pak to bude nejspíš jinak...

 

Ale já jsem rád, že ZATÍM přemejšlet můžu a že JEŠTĚ POŘÁD mám čím a o čem - ten bezmyšlenkovitej automatizovanej konzum mi nahání hrůzu...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja teda nevim, ale ja nad razenim u manualu nikdy nepremyslel. To jako premyslis, hmmm. ted tam hodim trojku, hmmmm ted by se hodila ctyrka, hmm blizim se ke krizovatce, bude treba vyradit.... To prece kazdy dela stejne zcela instiktivne a automaticky. Rucni razeni opravdu neni zadna raketova fyzika. :) Akorat nekterym zenam to holt uplne nejde. :)

 

A nerekl bych, ze kdo si chce jizdu uzivat potrebuje manual. Ja znam opravdu hodne lidi, co si poridili automat po prvni jizde s nim a uzivaji si ted jizdu jeste 2x tolik co predtim. Ja naprosto respektuju, ze nekomu se manual libi vice, ale tvrzeni, ze kvedlat pakou 2834x za petihodinovou jizdu je jedina cesta, jak si vychutnat jizdu, je znacne mimo.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale tvrzeni, ze kvedlat pakou 2834x za petihodinovou jizdu je jedina cesta, jak si vychutnat jizdu, je znacne mimo.

Mimo jsou tvoje výplody - spočítal sis, jak často bys ve svým případě řadil? Přibližně každých 6,4 vteřiny...! To je jako bys jel 5 hodinovej závod na okruhu F1 v Monaku.... Ale máš pravdu, bylo by to VYCHUTNÁNÍ - otázkou je, kdo nebo co by si koho vychutnalo...  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

 

A o tom přemejšlení při řazení - odpověděl sis sám, že to je "instinktivní" - ale nejdřív ses to musel naučit a když přesedneš do jinýho auta, budeš aspoň prvních pár desítek, ne-li stovek km nad řazením přemejšlet - pak si navykneš a už NEUVAŽUJEŠ VĚDOMĚ - ale tvůj kilogram a něco mozkový hmoty se tím bude zabejvat neustále. A ta zautomatizovaná činnost se přitom neustále přizpůsobuje okolnostem, do kterejch se při jízdě dostaneš - je to reflexní smyčka jako z učebnice napsaný panem I.P.Pavlovem. Přemejšlíš, aniž by sis to uvědomoval. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EKKAR...Zase píšeš polovičaté věci..Tvoje hlavní myšlenka je, že lidi jsou blbci, tupci, všichni suprřidiči,  kteří nemyslí. Já si myslím něco jiného..Automat, že nevidí? Ten vidí možná víc než Ty  osobně. Že , když pojedou dva stejní, tak s manuálem tam bude rychleji,?  Uplná blbina, to  se  už dávno prověřovalo a dopadlo to právě naopak. Se spotřebou to v dnešní době vychází skoro nastejno. Automat taky před zatáčkou dokáže podřadit a pak vystřelit....Ty jsi zaspal dobu, o tom to bude!!!

By mně zajímalo, s jakým žebřinákem jsi jezdil, že máš takové zkušenosti s automatem. Já osobně docela dost se všemi , co se v koncernu vyskytly po roce 1995. Tvé řeči se spíše hodí do hospody k pivu.než na stránky. A takové bludy teda číst nebudu...

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar:tak možná přemýšlej než něco napíšeš? Jel jsi vůbec někdy v automatu?

A vysvětli mi ten pojem,že automat nevidí, manuál jako vidí? Snad pořád záleží na řidiči a je jedno jestli jedeš v A,M nebo třeba na kole.

Pročti si tu příspěvky těch co s automatem opravdu jezdí a možná pochopíš jak to vlastně funguje.

Myslím, že ty jsi zrovna ten případ, kdy jde o ego-já přece umím řádit,tak na co manuál?!

:-)

Editováno: , autor: Sanek81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat je v autě to nejlepší co může člověka potkat. Ale může to většinou posoudit jenom člověk co v něm opravdu seděl a řídil ho. Znám spoustu lidí co říkalo, bez manuálního řazení to by mne v autě ani to řízení nebavilo......Dnes spousta z nich má automat a rádi se tomu vždycky zasmějem. Prostě o tom, že by si v automatu jízdu neužili je naprostá blbost. Ve čtvrtek jedem přebírat fungl novou A6 allrouda 3.0 TDI biturbo, Už se na to moc těším a já si ten automat fakt užívat budu. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že takové auto mi nikdy nebude říkat pane. Za mne automatům palec hore. :kol-47: No a já dnes zase zasednu za kvedlačku a budu jak debil furt kvedlat sem a tam.....

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neusmíváš, protože ten borec s fofr pákou si to tam švihne ještě před zatáčkou a také jen sešlápne plyn :D

Myslím, že Clint nemá pravdu. DSG je fakt rychlejší. Na každé křižovatce! A když se s tím zžiješ, tak umí i zatáčky i v kopcích, ale to je již o řidiči! Editováno: , autor: acro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chlapi říci, že všechny automaty od VAG od roku 1995 jsou lepší než manuál to je minimálně odvážné tvrzení. Já jsem rozhodně nejel se všemi, ale mám zkušenost a to řádově tisíce km s Audi A4 a A6 (říkali tomu Tiptronic tuším) a to teda byla tragédie. Jasně, zvyknout se na to dá, ale proč ?

Dnešní DSG už je něco úplně jiného, přesto rozumím důvodům proč to někdo nechce. Zase, zvyknout se na to dá když člověk musí, nebo když chce - to vše je OK. Ale zavrhovat kvůli tomu manuál je stejný nesmysl, jako obecně zavrhovat automat. Obě řešení jsou pro něco dobrá a pro něco nikoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: Achjo... ta moje teorie se zakládala na statistice .... to neznamená že to platí pro všechny... očividně se neshodneme a já ti můj názor nevnucoval... ;)

 

Jinak myslím, že dnešní mladí narození po roce 2000 -  až budou mít třeba pětadvacet, tak už možná auta budou jezdit v plně automatickém režimu, úplně bez zásahu řidiče...což už je dnes technicky možné, jen chybí potřebná legislativa...a za jízdy budou moct "přemýšlet" o úplně jiných věcech než o tom jaký "kvalt" tam zařadí....

 

Jinak co si napsal ty - jsou obecné proti-argumetny, které platili pro automaty tak před 10-ti a více lety, vyzkoušej DSG ono je opravdu už trušku někde jinde... a netí to jen marketigová masáž od ŠA.... :kol-47:

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O DSG bych možná uvažoval kdyby stálo auto stejně jako bez něj. Jinak mě neláká.

O víkendu jsem měl možnost jezdit (sice) s Yetim s DSG (motorizace 1,2 TSI 77kW).Psal to tu již Pawouk - nic zvláštního a zvláště u této motorizace klidně nechává podtočený motor - ten pak duní jako by jezdil na naftu (při rychlosti 60km/h řadí 7 stupeň ).

Ve městě je tak nějak fajn že nemusí člověk šlapat na spojku,ale to je asi tak všechno.

Já osobně jsem rád ,že můžu řadit manuálně .Možná kdybych s DSG najezdil víc kilometrů..ale to je čistě hypotetické.

Pokud mě baví baví řídit auto,nepotřebuji automat a další fičury,které za mě budou dělat další operace...to si rovnou koupím lístek na vlak a nemusím dělat už vůbec nic !!

A možná v tom je to - pohodlnost vede přeci k usnadňování práce !

Dodávám,že jezdím okolo rychlostních limitů,takže mě nějaká akcelerace netrápí - ostatně ani moje 1,8 TSi není žádný závodní stroj.

Nerad bych, aby byl můj příspěvek chápán jako zaujatý proti DSG ,každý ať si vybere to co mu vyhovuje víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to bohužel podtáčí všechny motory, bavili jsme se o tom na setkání, emise, spotřeba....Měl jsem kromě O3 možnost jet cca půl hodiny s nový Prassákem TDI 125KW a bez sportu jsem se bál předjíždět. I jeho majitel mi potvrdil, že jezdí jen prakticky na sport, že jinak je to líná lemra.

 

Zcela jistě to není pro motor to pravé ořechové, ačkoliv to samozřejmě vydrží. Můj problém byl, že buď to řadí nahoru strašně brzy a nebo naopak ve sportu už pozdě (což je ideální pro sportovní jízdu) Nic mezi tím, protože se řadím pokaždé jinak, záleží na profilu cesty.

 

Ale také jsem s O3 DSG jel 45 minut, nemohu tak soudit a rovněž se domnívám, že jezdit převážně po městě, skončil bych u něj. Nicméně mám najeto mraky km s jinými automaty a ty mě prostě nesedí.

 

Je to jak píšeš, řadit mě baví a na okreskách a už vůbec ne na dálnici s tím nevidím jediný problém.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze DSG radi relativne brzy je pravda, nicmene pri predjizdeni staci prislapnout plyn a jde to o 3 stupne dolu. A to tak rychle, ze to kvadlackou tezko nekdo preradi rychleji. Predjizdet se da zcela normalne i na Dcku a pri seslapnutem plynu se to chova naprosto totozne jako pri Sku.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si nemyslim, ja jsem zvykly jezdit v hodne nizkych otackach (tzn. chovani DSG mi absolutne vyhovuje), kdyz rychle predjizdim tak na to proste dupnu a spadne to ze 7ky na 4ku a chova se to tak furt stejne. Nic noveho se to nenaucilo. S jsem v zivote nepouzil. Akorat jednou jsem to tam hodil omylem, ale hned jsem si rikal, ze to nejak otresne jede a dela hrozny kraval. Je to automat, tak prece nebudu pri predjizdeni radit, to jsem si mohl vzit rovnou ten manual. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...