Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

pokud auto po čtyřech letech má stát méně něž 200 tis, když nové stálo 3 - 4 x více ... to asi nebude tento případ, že ano - to tak možná ten tvůj korejec bude mít nulovou hodnotu....

Bohužel propad ceny bude asi pokračovat v budoucnu a to protože se auto stává spotřební záležitostí a taky jeho životnost se zkrátila po násupu krize díky úsporným opatřením. Viz např sila stěny AL motorovýho bloku 3 mm, nebo problematické sundavání hlavy a problému s kroucením bloku motoru. Taková kvalita pak nebude za velkej peníz.

A k konstatování o ceně Korejce jen upozorním že jeho cena klesá pomalu a to díky již těžce hledatelné jiné alternativy. Co jiného na tahání vleků 3,5 tuny a přitom bytelného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, auto má vyměněno olej + flash ŘJ převodovky a musim říct, že během té krátké cesty domů jsem si všiml daleko lepší odezvy na plynový pedál, cukání bylo téměř pryč, ale spotřeba docela stoupla... cca o 2 litry. Ale to bych zatím nebral jako relevantní údaj. Uvidím, co bude příští týden. Auto odevzdávám nakonec až na konci června, takže s tím ještě něco najedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak další poznatek. Cukání jako takové se vrátilo a je snad ještě horší. Už 2x se mi stalo, když jsem odjížděl od baráku se studenym motorem i převodovkou, že při přidávání plynu mi jednou při řazení 2-3 auto DOST silně poskočilo a škublo a podruhé mi přeřadilo 2-4, aniž by se to obtěžovalo řadit 3 a opět to DOST silně cuklo. Cukání při dojíždění do křižovatky je také stálé - 3-2-zastavení. Zajímavý je, že při 1-2 při rozjezdu se nic neděje. Jakmile se vůz ohřál, tak k takhle silnýmu cuknutí pak už nedošlo.

 

Celkově mi to auto ale příjde dost uskákaný. Nemáte náhodu někdo v Brně taky benzín + DSG? Ideálně 1.8 TSI a DSG a byli byste ochotni dát si spicha a projet si to?

 

PS: ještě takový malý OT. Je dobře, že když je puštěná klima, která samozřejmě klimuje, tak běží ventilátor na chladiči? Technicky mi to smysl dává, ale u Fabie mi toto nedělá, tak je to takový nezvyk.

Editováno: , autor: matej.vanatko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí běžet trvale furt, ale protože klima vyžaduje větší průběžnej odvod tepla do okolí přes svůj výměník, kterej je taky proto umístěnej úplně vepředu i před chladičem samotnýho motoru, aby při jízdě nabíral co nejstudenější vzduch, tak je od klimy i vyvedenej signál pro sepnutí větráku "v případě potřeby ochladit výměník klimy" - a to při stání na místě je skoro furt. Ve výsledku při zapnutý klimě na místě se sahara sepne už po pár desítkách vteřin běhu klimy a jen na krátký chvilky se vypíná - přitom doba vypnutí se prodlužuje s rychlostí pohybu = s větším množstvím náporovýho chladicího vzduchu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V novém Světě Motorů je článek o Superbu a DSG kde píší že nová převodovka stojí 140 000 Kč a v poslední době často odchází kolem 60 Tkm na vadná ložiska. Autorizovaný servis ložiska prý nechce měnit a dokážou to jen odborníci na převodovky mimo Škodu. Dále píší o skoro utajené změně na podzvozku Supa od roku 2011 a to vedlo k zvýšení vibrací při jiždě. Tedy v poslední době díky úsporám jde kvalita rapidně dolů. Proto doporučuji všem klasickou převodovku, ta je naštěstí zatím celkem bezproblémová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyto informace byly jako souhrnné ze servisů a ne nějaká individuální. Takže se to ventiluje až je to rozsáhlejší problém. A novináři ve Světě motorů maj dobrý info. a co se mi líbí tak píšou realitu a nestraní jednotlivým značkám. Je to někdy hororové čtení co se může stát při současné technice kdy je zákazník i zkušební jezdec. Prostě supluje to co výrobce nezvládnul při dnešních živelných změnách a řešením problémů za pochodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mi se již 2x objevila chyba převodovky + EPC kontrolka naskočila ale to jsem psal již dříve a zatím je tohle nedořešeno tak uvidímé nechce se mi být bez auta (sice dostanu náhradní ale moje je moje) a hlavně musím vyjet nádrž lehce nad rezervu jelikož jsem jim to tam posledně skoro s 3/4 nádrže a dostal jsem auto zpět skoro s rezervou a na displeji byl průměr 10l takže s tím i pěkně pojezdili chalani  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...