sklac Vloženo 31. leden 2015 Vloženo 31. leden 2015 (editace) spomynane auta su nad moj limit, civic tourer som skusal, ale citil som sa v mnom trosku divno ale este som ho nezavrhol Editováno: 31. leden 2015, autor: sklac Citovat
ka_r_los Vloženo 31. leden 2015 Vloženo 31. leden 2015 Kouknul bych po Golfu VII. ve stejné výbavě a motorizaci vždy levnější a většinou nabídne oproti octavii něco navíc. Citovat
sklac Vloženo 31. leden 2015 Vloženo 31. leden 2015 Pokial porovnavam Golf Variant R-line, tak je drahsi ako O III, (vybava + - to iste) obycajny Golf Variant sa mi moc nepaci... Citovat
Pawouk Vloženo 31. leden 2015 Vloženo 31. leden 2015 Pánové, zpět k tématu! Zde se má řešit jaký motor v OIII! A ne nějaká Honda! 1 Citovat
PistaTT Vloženo 7. Únor 2015 Vloženo 7. Únor 2015 (editace) základ daně se mi zvyšuje o 1%, takže nafta v tomto vychází lehce hůř, protože je dražší, ale pak zase platím soukromé km z celkové útraty za PHM. V tom je zase lepší nafta. Obecně mám raději naftu. Ptám se hlavně na dynamiku těchto dvou motorů.Dynamika a nákupná cena bude v prospech benzínuSpotreba v prospech dieslu. Dôležitá otazka je ako bude vyzerat bezne jazdenie - dlhe alebo kratke trasy a aky bude predpokladaný rocny nájazd. Ak budes robit prevažne velke mnozstvo krátkych trás, tak jednoznačne benzin. V predoslej OIIFL som mal 1,6 tdi 77 kW. Na bezne vozenie to stačilo aj ked zázraky sa očakávať nedali... 66 kW mi pride na oktavku malo. 2.0 tdi 150 k mi pride pre oktavku na dlhsie trasy optimálny motor. Editováno: 7. Únor 2015, autor: PistaTT Citovat
Petulda Vloženo 7. Únor 2015 Vloženo 7. Únor 2015 (editace) Abych se vrátil k původnímu tématu 1.2 TSI 77kW vs 1.6 TDI 77kW u služebáku. Za sebe bych JEDNOZNAČNĚ volil benzín a to kvůli NESROVNATELNĚ většímu klidu uvnitř kabiny. Taky mám dlouhodobě Oktávky jako služebáky. Vždy jsem měl volnou ruku ve výběru výbavy (v daném limitu 600 tis. Kč), ale vždy to musely být dýzly. Náturou jsem mnohem blíž benzínovým motorům - jak kvůli jejich výrazně kultivovanějšímu projevu zvukovému, tak v průběhu otáček. A to neustálé hučení, dunění a vibrování, které diesely do kabiny přinášejí, je prostě unavující pro člověka, který v autě tráví 60-80 tis. km ročně. Klid a komfort na palubě je pro mě v autě snad to nejdůležitější. Když jsem kdysi z nevyhnutelných důvodů přesedlal z OII 1.8 TSI do OII 1.9 TDI PD, tak to byl doslova očistec. Jinak to byly shodný auta, obě Elegance kombíky. Ohledně 2.0 TDI a 1.6 TDI v OIII to vidím tak, že dvoulitr má tvrdší a hlučnější chod než 1.6. Překvapilo mě to, přecejen 2.0 má vyvažovací hřídele a 1.6 ne, ale 1.6 má po všech směrech o trochu "benzínovější" projev, v tom dobrém slova smyslu. Za nej... motor pro OII i OIII stále považuju 1.8 TSI. Poměr hmotnost/výkon/projev/spotřeba je podle mého názoru s velkým náskokem nej... Editováno: 7. Únor 2015, autor: Petulda Citovat
Wittmann Vloženo 8. Únor 2015 Vloženo 8. Únor 2015 a má opravdu v Octavii vyvažovací hřídele? Dřív je dávali jen do vyšších tříd - Passat atd... Citovat
Pawouk Vloženo 8. Únor 2015 Vloženo 8. Únor 2015 2.0 TDI 110 kW je nemá. Měly by být jen u 135 kW varianty. Citovat
Petulda Vloženo 8. Únor 2015 Vloženo 8. Únor 2015 (editace) Aha, já myslel, že vyvažovací hřídele má motor 2.0 bez ohledu na naladění. To by mohlo vysvětlovat tvrdší chod 2.0 110kW. Editováno: 8. Únor 2015, autor: Petulda Citovat
PistaTT Vloženo 8. Únor 2015 Vloženo 8. Únor 2015 Petulda - ano 1.9 PD TDI bol extra traktor... ked som z byvalej 1.6 presadol do byvalej 1.9 moja reakcia bola podobna tej tvojej... 1.6 a 2.0 CR TDI su oproti tej 1.9 uplne v pohode... Citovat
Vtx Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 (editace) Zdravím, chceme koupit roční vůz Octavii III a rozhodujeme se mezi 1,4 TSI CR / 103 kW a 1,6 TDI / 77 kW. Jezdíme málo, měla bych to do práce, čili 5km tam a 5 zpátky, semtam nějaký obchod a asi 4x ročně jezdíme do Německa. Prodejce nás tlačí do TSI, ale manžel prostě trvá na TDI, i já jsem docela už přesvědčená na to TSI. Navíc mi známý říkal o nějakém filtru ve výfuku co je v TDI a že se hodně ničí pokud se nejezdí daleké cesty. Tak nevím a bojím se koupit TDI. Co si myslíte vy ? jaké máte zkušenosti s těmito motory, jak si vedou na dálnici při vyšších rychlostech se spotřebou a jízdními vlastnostmi? Prodejce říkal, že TSI bude mít na takovou malou vzdálenost stejnou, neli lepší spotřebu, že TDI potřebuje být zahřáté + v benzínu je hned teplo + neničí se filt, který je drahý. Děkuji za jakoukoli radu, vše kolem těchto motorů určitě pomůže tak přispívejte co to jen jde Editováno: 19. Březen 2016, autor: Vtx Citovat
kacer1 Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 Za mě jednoznačně TSI. Kokni do mého vlákna už jsem vyzkoušel hodně aut v dieslu ale už bych ho nechtěl. TSI = ticho, dobrá spotřeba, oprpti 1.6TDI lepší jízdní dynamika!!! Citovat
radim1234 Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 Tam není vůbec co řešit. Manžel ať to zaplatí a kupte TSI. Má to vyšší spotřebu ale je to výrazně tišší, nevím cenové rozdíly, ale vůbec bych se nerozmýšlel... samozřejmě pokud by jste jezdila furt do Německa a 4x ročně do města, bylo by to jiné....ale takhle....to je ten "záchvat nafty..." oni mne tady sice asi naftaři ukamenují, ale i tak...ten motor v slabší variantě (výkonové) asi není...je to docela zbytečné 150 kobyl na cestu do práce....a nebo nechápu to TSI CR :-) (to je asi chyba...common rail je společná trubka tedy systém u natových motorů ale možná je to i benzín...nevím...:-) Citovat
Vtx Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 Cenově to vychází +- stejně, i výbavově. Ještě jsem se chtěla zeptat, je nějaký rozdíl u motorů v Rapidu a v Octavii? Protože jsou některé stejné. A třeba ve vyšších rychlostech na dálnici manžel jezdí furt minimálně 160, je asi silnější benzín? S autem budu jezdit já, on jen na ty delší trasy a stěžuje si že se mu nějaký benzín rozsype na dálnici ... je takový ten zastánce nafta je nejlepší. Ještě jeden dotaz, je teda pravda že budu mít s benzínem na menší vzdálenosti (než se motor zahřeje) lepší spotřebu? Děkuji Citovat
MoRFi Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 Tieto motory sa nedaju porovnavat. Vykon ktory ti ponuka 1.4 TSI sa neda porovnavat s 1.6 TDI. A ked si precitas kacerove vlakno, hlavne ked si kupil posledne auto(posledne strany) zistis o com rozprava. Ak ale zvolis 1.4 TSI bolo by lepsie ist do takeho motoru ako ma on 110kw. Aj ja som zastanca TDI ale na tieto poziadavky by som zvolil to TSI. Spotrebu mozno lepsiu mat nebudes ale nebudes mat dobru ani s TDI iba na tej ceste do Nemecka. A na tej trase budes mat dobru aj s TSI. Cize TDI urcite nie ked od startu nejazdis dlhsie. Citovat
Pawouk Vloženo 19. Březen 2016 Vloženo 19. Březen 2016 Hm, téma s názvem Výběr motoru je tady vyvěšeno, co chceš ještě víc? Sloučeno... Citovat
Tragedie_v_JZD Vloženo 16. Srpen 2016 Vloženo 16. Srpen 2016 (editace) Kupuju O3 ... Výbava už je víceméně jasná, motor byl zpočátku taky úplně jasný (1.4). Nicméně, ten jednolitřík mi stále vrtá v hlavě. Cenový rozdíl 40tisícovek je dost lákavý, nicméně.. .nechci do toho jít bezhlavě. Na zítra mám sice domluvenou "projížďku" tím jednolitříkem, ale mám pocit (předchozí motor byl naftový 1.6 66kw v rapidu) že ta jízda spíš dopadne tak, že on ten litrový "motůrek" vlastně není vůbec špatný (jen pro upřesnění, jezdím spíš jak důchodce, takže cca 90 a cca 130, takže nějaké trhání asfaltu nehrozí). To, že je to tříválec mi je vcelku ukradené .... Nemohl by se někdo podělit o nějaké postřehy k tomuhle ... i třeba jestli VW má s tímhle motůrkem nějakou zkušenost z jiných modelů (a jakou ... .). Díky Editováno: 16. Srpen 2016, autor: Tragedie_v_JZD Citovat
Hurikan88 Vloženo 16. Srpen 2016 Vloženo 16. Srpen 2016 S 1l nejsou zatím žádné dlouhodobé zkušenosti... Citovat
Pawouk Vloženo 16. Srpen 2016 Vloženo 16. Srpen 2016 Přesně tak. Je to nový motor. VW ho montuje do aut zhruba rok. Vyzkoušet (projet) a pak uvidíš, zda svou charakteristikou bude vyhovovat tvým požadavkům. Citovat
Standucha Vloženo 26. leden 2017 Vloženo 26. leden 2017 Ahoj, uvažuji při obměne Octavie za tu FL o motoru 1.8 TSI DSG. Aktuálně jezdím v O3 s 2.0 TDI 6M 110 kW. Bohužel žádný mně dostupný dealer nemá tuto motorizaci s DSG převodovkou na vyzkoušení. Když opomenu spotřebu, tak se chci zeptat, zda je to holé šílenství a nebo byste mi tuto volbu doporučili? Jde mi hlavně o spojení převodovky a motoru 1.8 TSI a pružné zrychlení aj. Děkuj Citovat
M_ike Vloženo 26. leden 2017 Vloženo 26. leden 2017 Ja osobne jsem maximalne spokojeny. Prevodovka radi vicemene dobre, obcas trochu zahapruje ze drzi kvalt zbytecne dlouho nez zaradi vyssi stupen, jinak bych ale nemenil. Pruzne zrychleni je u toho motoru skvele, osobne bych rekl ze lepsi jak u manualu, to je ale ciste subjektivni pocit. Pokud jsi z okoli Prahy, muzeme se domluvit ze se svezes Dalsi auto uz jedine s timto motorem, nebo s 2.0TSi, tak jako tak ale bez DSG uz auto nechci. TDi vs TSi zalezi na tvem najezdu a preferencich, sam musis zvazit zda se Ti vyplati nebo ne. 1 1 Citovat
j57 Vloženo 2. Listopad 2017 Vloženo 2. Listopad 2017 Řekněmě, že řidič najezdí do 20.000km ročně, převážně město, jízda cca 5-25km. Dalo by se říct, že typický případ pro volbu benzínového motoru. Jaký motor ale zvolit v případě, že motorizace 2.0TDI 110kW a 1.4TSI 110kW stojí stejně? Je pořád lepší zvolit benzín, protože v naftě se tento jízdní režim prodraží v nákladech na servis? V nabídce škoda-plus je naprosté minimum aut s benzínovým motorem, zcela převažují diesely z nichž některé mají srovnatelnou cenu jako benzín a lepší výbavu. Citovat
beuticek Vloženo 2. Listopad 2017 Vloženo 2. Listopad 2017 Přesně tohle dilema jsem měl já. Akorát já mám rozpětí 25-30 tis. za rok, což už naftě trochu nahrává. Tak jsem vzal naftu. Citovat
stanmar Vloženo 22. Listopad 2017 Vloženo 22. Listopad 2017 j57: Záleží na prioritách, 1,4 TSI má velmi slušnou spotřebu, navíc do budoucnosti se možná i jako ojeté budou lépe prodávat benzínové motorizace. Na krátké trasy není žádný motor ušetřen malého prohřátí - tady je na tom lépe benzín. V ročních vozech je momentálně docela dost 1,4 TSI 110kW. Tedy v rozpětí 420 -520 tisíc Kč. Naftový dvoulitr je spíše nad touto hranicí. Není marné si vyzkoušet jízdu. Ten kdo je zvyklý na naftu, bude chválit naftu a ten kdo má benzín zase benzín. Alespoň v mém případě to tak je. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.