Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj lidi, chtěl bych založit vlákno o spojce. Žádné takové jsem tu nenašel.  :kol-31:

 

Řeším první věc, parkuji v garáži která je do mírného kopce. Občas zajedu pozadu a teď se mi při posledním zajíždění stalo že zasmrděla spojka. Nic hrozného, ale už byla lehce cítit. Tak mne to vede k zamyšlení nad životností spojky. Dá se obecně říci že u nových aut je spojka konstruovaná na životnost vozu? Vím že se dříve říkalo, že by měla 100tis vydržet, někomu třeba i 200tis - jasně záleží na tom v jakém provozu/režimu auto jezdí. (dálnice/město...).

 

Tak jsem si řekl, že tam už couvat nebudu, pokud vyloženě nebudu muset. Zajel jsem tam tedy popředu a spojka zasmrděla také. Mezi tím najeto cca 100km. Chci to sledovat, případně s tím zajedu do servisu. Pořád si říkám že to bylo spíš mojí nešikovností. Ale jinak žádný velký kotel jsem tomu nedával. Něco kolem 2tis ot pouštím spojku a pokud se auto začne dusit tak přidám plyn, jinak bych tam nevyjel.

 

Předtím jsem tam zajížděl s Octávií s TDI a tam stačilo zajel pomalu na volnoběh a problém žádný. :-) Tam se spojka měnila na 180tis...

 

Druhá věc, s autem jezdí i baba a samozřejmě na každý křižovatce stojí se zařazenou jedničkou na spojce. Tak jsem jí říkal ať to nedělá, milion řečí kolem - znáte to. Nedalo jí to a ptala se kamaráda co se o auta docela zajímá a ten jí řekl, že si myslí že u nových aut to ničemu nevadí. Podle mě je to kravina. Můžete mi to potvrdit/vyvrátit?

 

Díky

já jsem včera couval mezi auta, nepoprvé, žádný velký otáčky a ani prokluzování spojky a smrděla taky. u mé staré FI takhle smrděla až když jsem jí dával pěkně zabrat třeba při vyskakování ze závěje.

Také mi jednou zasmrděla, ale to jsem couval do hodně prudkého kopce a předemnou jelo auto, takže jsem se bál, aby mi to neujelo a vytočil jsem to opravdu hodně, takže se ani nedivím, že to smrdělo. Měl jsem téhdy najeto asi kolem tisícovky.

  • 5 měsíců později...

Ahoj, chci se zeptat, jestli je nejaka specifikace maximalni hranice vykonu a krouticiho momentu pro spojku u motoru 1.6 TDI ?

Ano myslím že jsem to tu někdy četl.  S manuálem je to 250Nm, s automatem 200Nm. Tedy jestli si dobře pamatuji.

Tak je to benzin 200 Nm, nafta 250 Nm - dle prirucky Skoda. Dokaze nekdo ze zkusenosti rict, zda je tam rezerva nebo je to skutecne strop? Pripadne ma nekdo zkusenosti, jak se tato prevodovka chova v dlouhodobem provozu pri maximalnim momentu 300 Nm?

  • 1 rok později...

Obávám se, že při maximálním momentu 300 Nm ten provoz moc dlouhodobý nebude  :kol-31:

Převodovky VW neoplývají "výkonovou ... pardon ... momentovou rezervou" ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.