Přejít na obsah

Únik chladící kapaliny


Zkrat

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,

má někdo zkušenosti s přípravkem na prolínající chladič. Vím ,že něco takového by mohlo v práškové podobě existovat, ale nejsem si jist jestli má cenu vůbec něco takového zkoušet. Jsou mezi vámi nějaké zkušenosti s takovým ošetřením chladiče. Únik je malý.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 6. 3. 2017 na 22:19, Mirek 835 napsal:

Tak to bude velice pravděpodobně chladící kapalina. Asi ti teče -kape přes závit teplotního čidla ventilátoru chlazení. Když jsi otevřeš kapotu motoru,tak se nachází vpravo dole na chladiči. Má takový 3 hraný konektor. Čidlu nic není,jen mu chybí hliníkový kroužek a ten vše vyřeší. Bohužel stará bolest fábek.

Tak mi zas kape čidlo na ventilátoru. Že to je bolest těchto aut vím a pokaždé když začne kapat, tak dotahuji a dotahuji. Vždy je cca na půlrok až rok pokoj, ale vzhledem k malému nájezdu (máme ji už přes 17 let a nájezd jen okolo 70 000km) už mě to celkem otravuje. Únik je to malinký - pár kapek za den (malá loužička v garáži).

 

Mirku - píšeš o hliníkovém kroužku - můžu poprosit o nějakou podrobnější specifikaci? Nebo způsob jak to nějak přetěsnit? Díky za radu.

PS. Na jaře jsem tedy zrovna měnil chladící kapalinu, mohl jsem to pořešit i s tím čidlem, ale holt ji ještě jednou vypustím, no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny. 

Chlapi,prosím vás,proč tam mám pořád chladičku? Viz. Foto. Termostat (komplet skříň)vyměněn. Mám pocit,že to teče odjinud. Hlavně za studena. Ráno to tam třeba je. Pokles chladičky v expanzi není nijak velikej. Voda čistá,olej taky. Děkuji za každý názor. Fábia 1.4 mpi 50kw, r.v. 2002

P_20181110_195417_1_p.jpg

P_20181110_195304_1_p.jpg

Editováno: , autor: stracada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně to ne.To už by mě čekalo po čtvrté.Těsnění hlavy děláno něco málo před více než rokem. Nestačilo by třeba zkusit přetáhnout šrouby hlavy? Je mi divné,že voda a olej nejeví známky poškozeného těsnění hlavy. Obojí čisté...?

Spoiler

 

 

Editováno: , autor: stracada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim panove potreboval bych radu. Mam fabku 1.4.mpi 55kw a koupil jsem ji minuly mesic i s praskym chladicem. Nez se chladic vymenil za novy tak se s autem jezdilo a dolevala se g12. Po nake dobe jsem zacal lit jen prevarenou vodu ale to bud hned vyteklo z chladice nebo to vysycelo. Za tu dobu se to oprelo 2x o 130° s tim ze jsem hned zastavil a motor vypl. Pak uz mi motor parkrat sam chcipl a divne smrdel. Po vymene chladice a naplneni expanzky cca po 15km klidne jizdy je banka zase prazdna... kdyz odsroubuju vicko z banky tak to syci jak papinak jak je natlakovana. Taky vicko smrdi podobne jak vyfuk a jde videt par mini kapek emulze. Vicko od oleje je ciste, merka oleje taky nenaznacuje tomu ze by tam voda unikala. Tak jsem zkusil nalit vodu do banky a nechat bez vicka, nastartoval jsem a vse slo ven. Pri jizde mi prijde ze to sem tam jede na 3 valce.. myslikm ze to bude tesneni pod hlavou jak jsem tady parkrat cetl ale mam pichy z toho ze to bude praskla hlava a hlavne na kolik vyjde oprava. Predem diky za kazdou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co chceš radit? Máš při nejlepším špatné těsnění pod hlavou,nebo jak píšeš prasklá hlava. Náhradních dílů na vrakáči, S bazaru na tyhle motory je dost. Jen když koupíš hlavu,měl bys ji nechat srepasovat. Protože se vyhneš určitým problémům . Ceny jsou různé. Není nic snažšího,než obvolat pár servisů a udělat si představu o ceně. Jen nechápu proč jsi jezdil s prasklým chladičem. To ti nedošlo co se může stát??? Jen ještě info: Máš motor 1.4-16V,nebo 1.4 MPI .

Editováno: , autor: Mirek 835
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Ahoj všem,

 

nedávno (cca měsíc zpět) mi po cca 30 km cestě začala řvát kontrolka chladící kapaliny. Vyměnil jsem expanzku i s víčkem, jelikož ta původní už byla opravdu v hrozném stavu (hladina fridexu už nešla přes bordel ani vidět, rysky už neexistovaly). Kontrolka přestala řvát, vše se zdálo vyřešené a problém jsem sváděl jen na čidlo hladiny uvnitř.

 

Začal mi ale mizet fridex. On už mizel nejspíše předtím, ale skrze (ne)průhlednost nádobky to nebylo tak lehce zjistitelné. Všiml jsem si, že je fridex nacákaný přímo pod nádobkou, nejspíše tedy přetíká přepadem. Všiml jsem si, že fridexu vždycky ihned po dojetí v nádobce o něco ubyde, po vypnutí motoru se hladina začne pomalu zvedat, až se dostane cca na původní polohu (vždycky je něco málo vycákáno po nádobkou, ten úbytek není ale zas tak extrémní). Případně návrat zpět nastane ihned, pokud otevřu víčko.

 

Nicméně o víkendu (v sobotu) jsem s autem absolvoval lehce delší cestu, než je moje obvyklé ježdění po městě. Před odjezdem ráno bylo kapaliny cca po přepad (takto se hladina držela už déle), po příjezdu večer zpět domů jsem po cca hodině zkusil na expanzku kouknout, otevřel jsem víčko, ale hladina byla po otevření víčka asi o 0,5 cm níže, opět bylo nacákáno pod expanzkou. Dneska (v pondělí) jsem se k autu vrátil, pouze jsem zapnul elektriku a ihned mi opět začala řvát kontrolka chladící kapaliny, kouknu na expanzku a hladina byla až dole, řádově třeba 5 cm od poslední kontroly po poslední jízdě. Mezitím auto pouze stálo na místě, motor vůbec nebyl startovanej.

 

Bojím se, že to je těsnění po hlavou (servisy v okolí po telefonu opravu nacenili na cca 15-20 tisíc, což už je u staré fabky na zváženou, zda vůbec řešit, ale svépomocí se mi do toho pouštět nechce), nicméně po přečtení nejen zdejších diskuzí jsem neobjevil žádný z případných symptomů vady těsnění:
- víčko od oleje je absolutně bez emulze a čisté

- na volnoběh v otevřené expanzce kapalina nebuble

- hadice s chladící kapalinou nejsou tvrdé "jako beton" ani ihned po jízdě

- v oleji nic nepřebývá

 

O to víc je pro mě zarážející ten velký úbytek kapaliny za dva dny. Předtím se nic takového snad nestalo.

 

Máte někdo s touto situací zkušenost, nedokážete prosím poradit?

 

Fabia I. 1.4 MPI 50 kW r.v. 2000 (AME) 

Auto jsem koupil cca před půl rokem jako svoje první, za tu dobu s ním bylo najeto asi jen 1500-2000 km a člověk se zatím spíš učí :)

 

 

Mockrát díky :)

Nový projekt.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původní víčko už bohužel nemám, ale můžu zkusit koupit nové.

Aktuálně tam je nějaké ze škoda dílů, tuším druhovýroba Německo. Do chladící kapaliny se zkoušel přidávat nějaký přípravek na utěsnění případných děr v chladícím systému, nemůže to mít něco společného například s ucpáním přetlakového ventilu ve víčku/expanzce (úplně netuším, jak to tam je)?

 

Stále mi to ale nějakým způsobem nedokáže vysvětlit, jak je možné, že zmizela během dvou dní za studena řádově třetina nádobky. Pod autem se mi nezdálo, že bych viděl nějaký flek, ale kouknu se radši ještě jednou.

 

Diiiky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď auto stojí tri dni a uniká kvapalina tak víčkom to asi nebude. Skôr ako písal svarcberger vodná pumpa tesnenie, hadice chladič možno radiátor kúrenia. V každom prípade sa musí niekde ukázať kvapalina. Je to aj cítiť keď sa odparuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem po pár dnech zase koukl pod kapotu (auto od soboty stojí) a fridexu neubylo ani trochu. Nedokáži si tedy vysvětlit, jakým způsobem naposledy zmizelo takové množství, v období od poslední jízdy po následnou kontrolu den nebo dva poté. Nikdy takové množství snad nezmizelo, obvzlášt za studena. 

 

Koukal jsem zezhora na tu vodní pumpu, nezdá se mi, že by to tam někde přímo teklo. To růžové je předpokládám silikon. Zkusím s autem najet na rampu a podívat se pořádně zespodu, jestli neuvidím víc. Každopádně stále zde je problém s přetíkáním kapaliny přes přepad na expanzce, to úplně nevím, zda by mohlo s případnou dírou například v chladiči nebo hadici souviset.

 

Mockrát díky za rady, vážím si jich.

IMG_2516.jpeg

Editováno: , autor: JSvec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mojom pripade bol unik viditelny v zadnej casti pumpy. Odtial to tieklo na motor a tam to koncilo. Pod autom nebola nikdy ani kvapka. Az ked som sa poriadne nahol a posvietil dozadu,  vo vybrani na bloku motora bolo doslova jazierko s kvapalinou. Pri pohlade spredu vyzeralo vsetko OK. Chladic som uz menil koncom minuleho roka a termostat predcasom taktiez, takze tam to bolo v poriadku. Nadrzka s kvapalinou bola cista a olej v motore taktiez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto jsem zkoušel prohlédnout na rampě zespodu, ale nic moc kloudného jsem nezjistil, ani při nastartovaném motoru a natlakovaném okruhu. Kolem chladiče nic neteče, pumpa viz foto, něco málo se zdá, že tam je, ale louže bych to nenazval a dost možná to jsou jen cákance právě od nádobky, která je nad ní. Nemám úplně představu, jak by případný únik měl vypadat.

 

Zkoušel jsem měnit víčko, to předchozí bylo pravděpodobně právě od zn. VAICO, momentálně tam je nějaká Čína podobná originálu, ale zdá se že beze změny. Kolem nádobky je stále nacákáno (přepadem).

Dneska jsem auto projel asi 70 km, po vrácení zpět domů a otevření víčka byla kapalina zhruba v původní hladině, po asi dvou hodinách a vychladnutí kapaliny poklesla cca o 3 cm pod původní hladinu.

 

Opět jsem kontroloval olej, toho naopak až spíš ubylo, takže sem se kapalina naštěstí nedostává, stejně tak víčko od oleje z krytu motoru čisté.

 

Díky, Kuba

IMG_2537.jpeg

IMG_2530.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...