Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Vím s čím jezdím - a jak se to chová. A není to moje první auto a už vůbec ne jediný, který jsem kdy měl příležitost používat. Takže když řeknu, že na akceleraci z 80kmh se musí podřadit na IV, protože při V. motor málo táhne, než se roztočí do oblasti kolem 3000rpm, tak to asi tak bude - nehoním si triko, je to prostě tak. Ty s ním nejezdíš, tak mi laskavě nezkoušej tvrdit něco o jeho vlastnostech - a už vůbec ne o nějakým výkonu potřebným k udržení rychlosti nebo k akceleraci. Ten motor se chová jako klasickej 16-ventil bez pomůcek pro zvýšení krouťáku - ke kterým patří třeba i turbo. Jenže než bych kupoval auto, se kterým sice bude možný jezdit na V. bez přeřazení po městě i mimo něj a po dálnici, ale budu se při každým startu bát, co se mi vysere pod kapotou nebo kdy mi na parkovišti nějaká kun(d)a prokouše káble, tak to radši ten svéráznej 16ventil, na kterej se můžu spolehnout. Jediný čeho u něj lituju je, že nemá ve špajzce šestku, která by dokázala při dálničním provozu sundat otáčky o 500-800rpm níž a tím i ubrat minimálně půllitr na spotřebě. Když jsem si ho kupoval, musel jsem se s jeho vlastnostma smířit předem, jinak bych si ho nemoh koupit - a musel bych počkat až se začne vyrábět a prodávat turbík s rozvodem poháněným řemenem... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Já mám pocit, že asi jezdím s jinou 1.4 16V, ale na druhou stranu, toto je velice subjektivní věc. Nedělá mi problémy (na rovině) akcelerovat na pětku z 60 km/h, kdy má motor cca 1800 ot./min. Samozřejmě TSi (63kW) na tom bylo o něco málo lépe. No a když se chci rozjet svižněji??? Tak podřadím a rozjedu se. Ale jezdit 80 na čtyřku mi přijde jako zbytečná zhovadilost a projeví se krutě na spotřebě. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Já myslím že Ekkar tu rychlost 80km/h na 4 a 5 rychlost dostatečně objasnil. A jinak s ním souhlasím se vším co o motoru napsal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kesounam Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Souhlasím s froggy , mám novou fabii 1.4 krátkou , najeto 2000 km a musím říct ,že není problém auto rozjed na pětku z 80 km na 130 . Jestli ale pojedu do většího kopce ,tak musím podřadit a trochu to roztáhnout . Je to hlavně o stylu jízdy .Jestli budu jezdit s těžkou nohou ,tak budu mít spotřebu u každého auta. Jel jsem trasu 70 km i přes Brno po okruhu na Vyškov a spotřebu jsem měl podle PP 5,7 l Průměrnou mám zatím 6,3 l jelikož si vedu přehled o tankování ,tak se moc neliším od PP. Jistě ,když budu jezdit jak rapl ,tak věřím tomu ,že si to vezme daleko víc .Je to opravdu o stylu jízdy.Jinak jsem jel i přes Brno centrum a jel jsem v pohodě i na pětku,když jsem musel pomaleji ,tak jsem přeřadil na čtyřku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Manoušku, NELZE SROVNÁVAT 1,4 atmosku namontovanou ve škatuli fóblije a v letící šatní skříni roomstera. Je jiná váha, jiná aerodynamika i převody... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Iná váha a iná aerodynamika sú pre Roomstra určite mínus. Ale zhodou okolností, práve iná prevodovka je u Roomstra zase v tomto prípade plusom, lebo má kratšie prevody ktoré motoru ulahčujú prácu (samozrejme to zase na úkor spotreby a vysokých otáčok pri väčšej rýchlosti). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 ak je pravda že roomster z motorom 1,4 má váhu 1155kg a to že fabia combi z motorom 1,4 má 1150kg tak váhou to určite nebude a roomster by mal byť teoreticky kratšou prevodovkou ešte svižnejší, rozdiel by sa dal meratelne zaznamenať medzi krátkou fábiou ktorá má pri rovnakom motore váhu 1035kg (neviem či sú tie hodnoty presne ale určite stačia na približné porovnanie) inak nezdá sa vám že prvé tabuľky hodnoty krútiaceho momentu uvádzali až 138Nm namiesto 132Nm ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Na stránkách RoomsterClubu jsou technický data z náběhu výroby Rooma - a 1,2HTP tam má uvedeno 47kW/5400rpm a 112Nm/3000rpm, přitom se těch 47kW moc nevyrobilo - a přišla 51kW verze, a u 1,4 63kW je uvedenej výkon 63kW/5000rpm a 132Nm/3800rpm. TSIčko tam vůbec není.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 To tam tedy máte mezery. Něco tedy doplním:1.2 HTP 51 kW/5400rpm a 112Nm/3000rpm1.2 TSI 63 kW/4800rpm a 160Nm/1500-3500rpm1.2 TSI 77 kW/5000rpm a 175Nm/1500-4100rpmPřičemž hmotnosti tam jsou poněkud vyšší a to u 1.2 TSI 1221 a 1237 kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Dík, lisknu tu informaci Kanimu, ať to tam doplní, stejně to tam chce trochu provětrat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 Na webu škodovky jsou ke stažení manuály, z kterých jsem to čerpal. Možná by bylo dobré si je stáhnout a upnout je tam. Ony tam jaksi nemusí vydržet věčně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira Vloženo 7. Květen 2014 Sdílet Vloženo 7. Květen 2014 (editace) Při 80-85km točím na pětku nějakých 2700-2750 otáček za minutu.auto se netrápí jede normálně,nesmím však na 5 či dokonce na 4 v takové rychlosti začít předjíždět,(pokud teda chci předjet pomalu,to stačí 4,a 5)....jedu za kamionem krásně na tempomat...uvolní se cesta loupnu tam za 3 pak 4 a kamion nádherně předjedu....s tímto motorem se předjíždí kamion lépe než s mou bývalou HTP 47kw.....kde se třetímu stupni moc přes sto deset km/h nechtělo.... Editováno: 7. Květen 2014, autor: mira Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 24. Květen 2014 Sdílet Vloženo 24. Květen 2014 (editace) Ekkar ja som na tom motore 1,4 63KWv menil 5 prevod prave ze z 1,2. Tak ze namiesto origo 0,812 mam teraz 0,740. A som spojkojny obieham na 4, a konecne na 5 pri 130km/h nemusim tocit skoro 4000ot. TAk ze spotreba na dialnici isla dole. ALe pravda ze Ibiza nieje krabica ako roomster. Editováno: 24. Květen 2014, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 29. Květen 2014 Sdílet Vloženo 29. Květen 2014 Od té doby,co se honí tvrdě emise,což je asi od euro 4 jsou převodové stupně dost divně poskládané.Než jsem si zvykl na odstupňování tsi tak jsem si připadal jak magor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 29. Květen 2014 Sdílet Vloženo 29. Květen 2014 (editace) U TSI si treba zvyknúť hlavne na to, že netreba ten motor zbytočne točiť. Ak sa nikam neponáhľaš, tak môžeš radiť aj podľa toho ako radí PP. Predvčerom kamarát prevzal Leona s 1.2 TSI (EA211) a stále točil motor do 2500-3000 ako na jeho starom naftovom motore. Mal som pocit ako v dodávke keď sa rozbiehal (nové TSI má aj podobný zvuk motora, len tichšie). Potom keď som ho presvedčil spolu s PP, že pri 70-ke tam už môže pichnúť 6-ku, tak nechápal. Jednoducho to odstupňovanie je spravené tak, aby sa dalo radiť už pri nízkych otáčkach. Ak bežne točíš motor do vyšších otáčok, tak dvojku aj štvorku môžeš rovno vynechať. Editováno: 29. Květen 2014, autor: e1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 29. Květen 2014 Sdílet Vloženo 29. Květen 2014 Držím motor nad 1800 ot,nemám srdce to drásat od 1500,motor pak při zrychlování dost vibruje.5 dávám v 80,v těchto otáčkách je turboefekt už minimální a auto zrychluje plynuleji. Ve světě motorů byl dotaz na vytahaný řetěz u 1,6tce,jako jedna z příčin je tam zmíněna nerovnoměrnost chodu při prudkém zrychlování z nízkých ot.Motor v takovém režimu během otáčky zpomaluje a zrychluje a tím nadměrně zatěžuje rozv.řetěz. Jinak s tsi velká spokojenost,do ruma adekvátní motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 31. Květen 2014 Sdílet Vloženo 31. Květen 2014 e1., zvuk nových TSI (Leon) je jak u dodávky? Takže jsou hlučnější, než řetězová TSI? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 1. Červen 2014 Sdílet Vloženo 1. Červen 2014 Predstav si to tak, že ak by som ti to nahral a pustil, tak by si si myslel že som to nahrával v nejakej dodávke, len som mal zakrytý mikrofón, alebo som ti to pustil veľmi stíšené. Tento zvuk je ale iba pri akcelerácií, keď točíš motor k nejakým 3000 otáčkam. Trochu čudné, ale nič hrozné. Podobne sa hovorilo na naše TSI že majú zvuk ako autobus. Inak je samozrejme motor úplne tichučký, keď na križovatke sám vypol, tak som si toho ani nevšimol, až keď ma kamarát upozornil. Všimol som si až opätovné naštartovanie, keď som zapol klimatizáciu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 6. Červen 2014 Sdílet Vloženo 6. Červen 2014 Občas se v práci mimo mýho služebáku (felda vanplus 1,9D) svezu s F1 1,4 63Kw 2006 a mám stejný pocity jako tu popisuje Ekkar. Při jízdě ustálenou rychlostí 90 km/h při potřebě např. předjetí je nutno podřadit min. na čtyřku, nebo ještě líp na trojku a motor drtit do otáček aby předjetí netrvalo tejden. Po přidání plynu na pětku se téměř nic neděje. Zlatá felda 1,6. Všude jsem četl jak je to dobrej a vyváženej motor, ale já jsem z něj byl hodně zklamanej.... Zase na druhou stranu, jel jsem s ním na otočku přes celou rebubliku a na dálnici si nevede špatně - sedí mu otáčky kolem 4000 rpm - to je dostatečně pružnej a bezproblémů drží rychlost 140 - 150 km/h tacho při spotřebě kolem 6,5 l/100km. Jak se ale sjede z dálnice je to tragédie, kolem 2500 - 3000 rpm motor netahá a stále ho vytáčet člověka nebaví. A tahle debilní charakteristika mě vedla k tomu, že když jsem si chtěl koupit fabii, tak jsem dal přednost tříválcovýmu dieslu. Za cenu větší hlučnosti ( ale zdaleka ne takový jak se všude straší) mám motor se kterým se mi jezdí podstatně líp. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Červen 2014 Sdílet Vloženo 6. Červen 2014 Až na to, že v jedničkové Fabii tuto výkonovou variantu (63 kW) nenajdeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino2 Vloženo 6. Červen 2014 Sdílet Vloženo 6. Červen 2014 A mne sa nechce veriť že ak by som si to žhavil tých 140-150 po dialnici so spotrebou 6,5L Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Červen 2014 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2014 S krátkou fábulijí a s motorem 1,4 16V 74kW by to na těch 140-150 za 6,5 litru šlo, tam jsou jiný převody a auto je mnohem lehčí než room. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Červen 2014 Sdílet Vloženo 6. Červen 2014 To určite nie. Pri 145 km/h je 6,5 litrová spotreba typická skôr pre naftu, určite nie pre benzínový motor a už vôbec nie pre krátku Fabiu. A keď už, tak kombík by na tom bol pri tejto rýchlosti so spotrebou lepšie ako hatchback. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 S tím výkonem si nejsen jistej, možná to bylo 59 kW. Koukal jsem do techničáku a bylo to víc než ta slabší verze, ale míň než ta silnější. Ta spotřeba bylo podle palubního počítače, nevím jak moc kecá u tohoto motoru. Jo a byl to kombík. Jel jsem z Plzně do Zlína a tankoval jsem u Brna při zpáteční cestě, kdy to ukazovalo dojezd asi 80 km. Ta spotřeba mě překvapila na to, že jsem ho celkem hnal.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Na dálnici mám u verze 55kW spotřebu 6,5 tak kolem 110 km/h. při 4000 ot. je spotřeba 9 - 10 l, pokud nejedu z kopce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.