Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ano dá se. Nicméně postup je prozatím nejasný a málokdo ví, jak inteligentní dobíjení vypnout.
Člen fóra, který to umí, to dělá skrze Vag Can Pro, ale postup nezveřejnil.

2Caster: jo, to se mi líbí! To chci :-) .. 

před 9 minutami, HWSpeedy napsal:

Dá se to udělat přes VCDS? Případně jaká jednotka to je a jaká volba? Má to nějakou nevýhodu?

 

Zkusil bych odškrtnout 19-CAN Gateway; 61 - Battery Regul

Výhoda bude v tom, že nabíjení nebude ničit akumulátor, který bude vždy nabit na 100% i po krátké jízdě.

To nepomoze. F3 to v gateway nema zaskrtnute od vyroby

 

IMG_20190103_213832.thumb.png.ab1c287a2f697c5656aa0e01b34af7fc.png

Upraveno od wirer

před 4 minutami, wirer napsal:

To nepomoze. F3 to v gateway nema zaskrtnute od vyroby

 

A co přepnout "Battery Terminal Recognition", třetí řádek pod modrým řádkem, místo "connected" zvolit "open circuit" t.j. sonda na baterii není zapojena (ale konektor na "-" kabelu neodpojit).
 

VCDS-Battery-terminal-recognition.jpg

Ano dá se. Nicméně postup je prozatím nejasný a málokdo ví, jak inteligentní dobíjení vypnout.
Člen fóra, který to umí, to dělá skrze Vag Can Pro, ale postup nezveřejnil.
Mas dokaz?

Doufám, že poslední tip. "Inteligentní nabíjení" by mělo jít vypnout zde:

 

2018 Skoda Superb III/NP 1.4 TSI
Blockmap 19 - CAN Gateway
IDE08685-SFT09783,Status LIN user-Battery Monitoring Control Module,active,

 

"active" přepnout na "not active"

Ahoj, jako sorry, ale to je střílení od boku. Co když to je jen monitoring proti vybití baterie který vypne některé spotřebiče při poklesu napětí pod určitou mez?

Před hodinou, HWSpeedy napsal:

Ahoj, jako sorry, ale to je střílení od boku. Co když to je jen monitoring proti vybití baterie který vypne některé spotřebiče při poklesu napětí pod určitou mez?

 

Jde o vypnutí modulu, který řídí "inteligentní nabíjení" baterie. Za vyzkoušení nic nedáš.

Vždy bude také fungovat odpojení konektoru z kabelu na "-" pólu baterie. Je to vyzkoušeno uživateli. Jen to není úplně čisté, systém generuje chybový kód. Současně je vypnut systém Start/Stop, pokud je jím vůz vybaven.

Ale vadi necemu ten chybovy kod? Ja myslim, ze ne. Je to jen informativni zprava pro servis.

před 4 minutami, osobne napsal:

Ale vadi necemu ten chybovy kod? Ja myslim, ze ne. Je to jen informativni zprava pro servis.

 

Souhlas

Ono by hlavně chtělo vědět, co všechno to odpojuje, to že to odpojí rekuperaci je možná plus, ale co další systémy auta? A ten obrázek co máš vytáhlý z nějaké baterie, myslím:

CTEK_Battery_Sense_170129.jpg

opravdu je to z koncernového auta s rekuperací? Koncernové auta s rekuperací drží baterku mezi 100-80%, né mezi 80-40% jak je na tom grafu. Navíc je to podle grafu někdy z konce ledna, což jsou teploty výrazně pod nulou a v takové situaci (cca od 5°C) koncernová auta vypínají rekuperaci a stále dobíjí (napětí nepadá při akceleraci a pod.), dokládám záznam z chování rekuperace v FIII začátkem února:

CM-Voltage.png

téměř konstantních 14.7V, v takové situaci se nemůže baterka vybíjet, je to záznam z 120km cesty po dálnici, takže ani argument, že na začátku byla baterie kriticky vybitá, tak se ji systém snažil nabít moc neobstojí.

 

před 2 hodinami, Martab napsal:

Ono by hlavně chtělo vědět, co všechno to odpojuje, to že to odpojí rekuperaci je možná plus, ale co další systémy auta? A ten obrázek co máš vytáhlý z nějaké baterie, myslím:

CTEK_Battery_Sense_170129.jpg

opravdu je to z koncernového auta s rekuperací? Koncernové auta s rekuperací drží baterku mezi 100-80%, né mezi 80-40% jak je na tom grafu. Navíc je to podle grafu někdy z konce ledna, což jsou teploty výrazně pod nulou a v takové situaci (cca od 5°C) koncernová auta vypínají rekuperaci a stále dobíjí (napětí nepadá při akceleraci a pod.), dokládám záznam z chování rekuperace v FIII začátkem února:

CM-Voltage.png

téměř konstantních 14.7V, v takové situaci se nemůže baterka vybíjet, je to záznam z 120km cesty po dálnici, takže ani argument, že na začátku byla baterie kriticky vybitá, tak se ji systém snažil nabít moc neobstojí.

 

Obrázek CTEK je z Ford Mondea, který nemá Start/Stop. Z tvého grafu je vidět, že je napětí na řídícím modulu 14,7 V, což je normální. Pokud jde o napětí na baterii, "Load", tak je z tvého obrázku jasné, že se tvá baterie "inteligentně nabíjí" na pouhých 80%, viz velké výkyvy napětí od 12,2 V po 14,00.

 

Některé spotřebiče se samozřejmě odpojují při nízkém napětí baterie, to nás ale teď nemusí vůbec zajímat. Jde nám o to, aby se baterie nabíjela vždy na 100%. Není pak žádný důvod, aby se jakýkoliv spotřebič odpojil.

 

V případě pochybností, jak je baterie nabíjena doporučuji koupit Quicklynks, který na rozdíl od CTEK Battery Sense, zobrazuje graf přímo ve Voltech a ne v %. Baterii to nijak nezatíží, odběr je 1 mA. Bluetooth modul se připojí k baterii a stáhne se aplikace pro mobil.

Mohol by si prestat s tymi citaciami a objavovanim ameriky?

 

Co tu predvadzas je mix porusovnia pravidiel, dristania, opakovania veci na ktore sme prisli uz skor, a pochybnych rad typu "postupne deaktivujte vsetko co s da vo VCDS"

 

Vrat sa sem, ked zistis nieco nove, co bude overene a napomocne.

Load je zatížení motoru, nemá to nic společného s baterií, těch 14,7V je napětí na baterii, je to rozepsané v tom odkazu, co je co (když udělám stejné měření při vyšší teplotě, toto napětí skáče mezi 12,2V a 14,9V). Zde je to vyčítání ze stejného modulu za "tepla" vs. otáčky motoru:

Rekuperace.png

 

Já se ale nebavím od odpojování spotřebičů v autě, ale třeba o odpojení teplotní kontroly baterie (při odpojení konektoru/deaktivaci modulu). A upřímně, nebudu kupovat další modul za skoro 30eur, to mám půl baterky skoro...

před 1 minutou, Martab napsal:

Já se ale nebavím od odpojování spotřebičů v autě, ale třeba o odpojení teplotní kontroly baterie (při odpojení konektoru/deaktivaci modulu).

 

Změř volmetrem napětí na baterii ráno před jízdou a dej vědět ?.

před 46 minutami, sk0d@ napsal:

Mohol by si prestat s tymi citaciami a objavovanim ameriky?

 

Co tu predvadzas je mix porusovnia pravidiel, dristania, opakovania veci na ktore sme prisli uz skor, a pochybnych rad typu "postupne deaktivujte vsetko co s da vo VCDS"

 

Vrat sa sem, ked zistis nieco nove, co bude overene a napomocne.

 

Psal jsem jen o deaktivování řídícího modulu baterie. Bez deaktivace pomocí VCDS je ověřeno, že toho lze také dosáhnout vytažením konektoru na kabelu u "-" pólu baterie (s chybovým hlášením v systému).

 

P.S. Dej si jedno vychlazený, to pomůže ?.

Auto stojí od rána venku, zkusím splašit multimetr a změřit, bohužel ale u mně to bude ovlivněno tím, že stávám pod přístřeškem a pokaždé se aktivuje CH/LH (30s svítí potkávací světla z baterky). Dám pak vědět.

Před hodinou, Martab napsal:

u mně to bude ovlivněno ....

Ono nejen u tebe. Když se jedná o desetiny voltu, tak i otevření dveří centrálem, spuštění palivového čerpadla ovlivní KLIDOVÉ napětí baterie. Takže buď si nechat otevřený motor (ale to se asi neuspí všechny ŘJ) nebo si natáhnou měřící vodiče k baterii.

Takže, auto ráno (před 8 jsem parkoval) ujelo 60km, od té doby stojí (venku -3 až -1°C), při odchodu 30s CH teď při odemčení opět 30s LH, auto stojí zapadané sněhem. Po zhasnutí LH bylo na baterce 12,47V. Za mne OK.

 

Jen doplním, StartStop má vypnutý přes diagnostiku zvednutím limitního napětí.

Upraveno od Martab

před 17 minutami, McMatej napsal:

Ono nejen u tebe. Když se jedná o desetiny voltu, tak i otevření dveří centrálem, spuštění palivového čerpadla ovlivní KLIDOVÉ napětí baterie. Takže buď si nechat otevřený motor (ale to se asi neuspí všechny ŘJ) nebo si natáhnou měřící vodiče k baterii.

 

Nějaké desetiny voltů není třeba řešit, stačí auto odemknout, zvednou haubnu a změřit baterii, zda je na ní napětí >12,6 V nebo je nižší a konkrétní hodnotu.

 

P.S. Co je CH a LH ?

před 7 minutami, Caster napsal:

 

Nějaké desetiny voltů není třeba řešit, stačí auto odemknout, zvednou haubnu a změřit baterii, zda je na ní napětí >12,6 V nebo je nižší a konkrétní hodnotu.

 

P.S. Co je CH a LH ?

Jenze ono JE nutno resit desetiny Voltu. jedna desetina muze byt kolem 10 procent nabiti baterie.

 

U baterie EFB asi nebudes mit v klidu 12,5V , moje celkem nova baterie (1/2 roku)  jeste nikdy v klidu nemela vice jak 12,2 V a presto je v poradku ..(bezne mivam rano ted v zime 11,9 V..)

Merim to zarizenim pres WIFI pred otevrenim auta,tedz v klidu po 8 hod stani.Moje zarizeni sice nema odber 1mA (60mA pri vysilani a 6 mA v klidu,pomer doby je cca 1:20)

 

Moje zkusenost za poslednich 30 let s autobaterkama je ta ,ze baterii skodi oba extremy -slabe nabijeni a jeste vice prebijeni. Proto rekuperaci s inteligentnim nabijenim povazuji za lepsi reseni nez trvale prebijeni za ucelem udrzeni napeti.(ale nesmi se jezdit superkratke trasy..)

 

PS. inteligenti nabijeni v mem pripade udrzuje baterii mezi 40-80 procenty (ted v zime trvele na 80 procentech), asi ji z principu nenabije na 100 procent..

 

 

CH coming home,LH leaving home

před 14 minutami, honzik napsal:

Jenze ono JE nutno resit desetiny Voltu. jedna desetina muze byt kolem 10 procent nabiti baterie.

 

U baterie EFB asi nebudes mit v klidu 12,5V , moje celkem nova baterie (1/2 roku)  jeste nikdy v klidu nemela vice jak 12,2 V a presto je v poradku ..(bezne mivam rano ted v zime 11,9 V..)

 

Pokud nemáš více jak 12,2 V, tak se s tebou klidně vsadím, že je baterka KO. Za běžných podmínek to ale nepoznáš, auto funguje normálně, jen mohou mít problém spotřebiče, které jsou citlivé na nízké napětí typicky přídavné topení, nenastartuje.

 

12,2 V jsem měl na baterii také (Silver Calcium Ca 580 120 072), v servise je změřili s výsledkem: OK, dobít. V pořádku ale nebyla, Zátěžový test 30 A odhalil, že má kapacitu jen 54% a je zralá na reklamaci (v běhu).

 

Před chvílí jsem pomocí Bluetooth změřil napětí své baterie po noci a dni stání na ulici, 12,59 V, 1°C. Jde o novou baterii Exide GEL 80 Ah ES900. Řídící jednotka je na ni samozřejmě nastavena, "inteligentní nabíjení" vypnuto, vůz Ford Mondeo.

před 39 minutami, honzik napsal:

Moje zkusenost za poslednich 30 let s autobaterkama je ta ,ze baterii skodi oba extremy -slabe nabijeni a jeste vice prebijeni. Proto rekuperaci s inteligentnim nabijenim povazuji za lepsi reseni nez trvale prebijeni za ucelem udrzeni napeti.(ale nesmi se jezdit superkratke trasy..)

No nevím...kdyby to bylo lepší řešení, tak tu vůbec nemusíme diskutovat o EFB, AGM a vypojování konektorů.

@honzik Rekuperaci mám aktivní, a přesto mám na baterce těch 12,47V...

 

@Caster CH/LH je důvodem proč z baterky po odemknutí a před zamknutím je odebírá proud. A nic ve zlém, ale koncern a Ford jsou něco jiného...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.