Březen 5, 20205 r Pokud napětí neklesá pod 13 V, tak systém patrně vyhodnotil, že baterka není dostatečně nabitá a snažil se jí dobíjet. Jen pro zajímavost popíšu jak se to taky může chovat když jsem to sledoval u svého auta: Ráno -2°C cesta do práce (cca 30 km) auto stále dobíjí 14,5 14,7 V. Zapnutá jsou světla a vyhřívání sedačky - asi prvních 8 km. Odpoledne stejná cesta z práce +9°C. Zaplá jen denní světla. Aku je po ranní cestě dostatečně dobit, takže při jízdě pod plynem 11,9 - 12,1 V, při brždění motorem okamžitě 14,9 V. Cestu domů mám převážně do konce, takže rekuperace je málo a po nějakých 17 kilometrech je aku asi dostatečně vybitá, takže napětí i při jízdě pod plynem přestává padat pod 13 V. Po dalších asi 10 km se baterka oživí a už tam zase je 11,9 - 12,1 V. Poslední kilometry tedy dojedu bez dobíjení a ráno je -5°C. Motor přesto startuje v pohodě. Jestli je tohle vhodný chování k zajištění dobré životnosti akumulátoru nechám na posouzení každého jedince. Nejhorší je dlouhá jízda po dálnici na tempomat kdy se jede jen na denní světla a bez dalších větších spotřebičů. Rekuperace prakticky neprobíhá, takže napětí kolísá mezi 12 a 13 V podle toho jestli je podle řj nabití baterky dostatečný, nebo ne. Za dostatečný při 20°C považuje řj nabití na 70%. U mého auta s odpojeným konektorem když si po jízdě otevřu kapotu (abych pak neprobudil žádnou řídící jednotku), tak druhý den naměřím na aku 12,78 V. Aku mám Varta 70 Ah AGM.
Březen 5, 20205 r Ja som to testoval len na 30km.Pondelok budem mat dokopy 270km to bi malo stacit na dobitie tak som zvedavy ci mi to klesne na tych 12,...v.Na druhej strane vyvoj ide do predu a baterka je nato stavana a druha vec zalezi aj jak idu ampere voci voltom.
Březen 5, 20205 r před 2 hodinami, Jarda-k napsal: Ráno -2°C cesta do práce (cca 30 km) auto stále dobíjí 14,5 14,7 V. Zapnutá jsou světla a vyhřívání sedačky - asi prvních 8 km. Odpoledne stejná cesta z práce +9°C. Zaplá jen denní světla. Aku je po ranní cestě dostatečně dobit, takže při jízdě pod plynem 11,9 - 12,1 V, při brždění motorem okamžitě 14,9 V. U mého auta s odpojeným konektorem když si po jízdě otevřu kapotu (abych pak neprobudil žádnou řídící jednotku), tak druhý den naměřím na aku 12,78 V. Aku mám Varta 70 Ah AGM. Vysvětlil jsi to sám. Se zapojeným konektorem (rekuperace) si spolehlivě ničíš akumulátor (sulfatace) a klesá jeho kapacita (v Ah). P.S. V návodu k amulátoru píše každý výrobce, že se má udržovat vždy nabitý na 100%.Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
Březen 6, 20205 r tu mate stav baterky podla voltov.takze moja je na 100%,zatial teda nebudem odpajat
Březen 6, 20205 r @Drincek Nevím podle čeho si myslíš, že je tvoje baterie v pořádku. Změř napětí druhý den ráno před jízdou a dej vědět ;-).
Březen 6, 20205 r Tady nejde jenom to jestli je dobití baterky po jízdě dostatečný, nehledě na to, že měření klidovýho napětí je jenom orientační. Hlavní problém inteligentního dobíjení, zejména u aut co jezdí hodně, je to, že akumulátor utahají příliš mnoha cykly nabití a vybití. Vyčerpají tedy cyklickou odolnost a přitom se jim může dařit udržovat nabití aku nad hranicí vzniku sulfatace. Ta se naopak týká hlavně aut co mají dlouhý pauzy mezi jednotlivými jízdami. V tom odkazu od Cartera je mj zhodnocení stavu klasické baterie použité v autě s ID co vyšel před časem ve SM. Doporučuju přečíst.
Březen 7, 20205 r Ja nerozumiem jednej veci. Preco riesite to iste dookola. Toto nie je normalne co tu predvadzate.
Březen 7, 20205 r Někomu to holt trvá déle, než pochopí, že vznostně nazvaná funkce "inteligentní dobíjení" jenom ničí autobaterii.
Březen 7, 20205 r Mám auto ročník 2013, baterka je tam originál, nikde jsem nic neodpojoval, auto parkuje venku a ráno mi chytá na první pokus. V zimě ráno pouštím výhřev sedaček, výhřev předního a zadního okna a zrcátek. Nemám důvod nějakého odpojování dobíjení. Baterku jsem nikdy externě nedobíjel. Jen po rozjetí vypínám SS. To co funguje, do toho se nevrtá. Upraveno Březen 7, 20205 r od Fosgen
Březen 7, 20205 r Ten kablík co ho tady všichni odpojujou tam je. Když si na maxíku kontroluju stav baterie, tak je tam 80%, tak že baterka se nedobíjí do plna.
Březen 7, 20205 r Este mi napadlo. Ked odpojim konektor rekuperacie, tym padom ma maxik prestane informovat o tom ze je bateria slaba. Alebo sa mylim? Nastavenie tlacitkom set nehrozi nakolko mam MR2016 a akurat mi tam ukaze nastavenie casu a servis.
Březen 8, 20205 r Zajímavý je, že u Scouta odpojení konektoru nevyvolá vůbec nic a u SuperBu to generuje hlášky v infotainmentu :-(
Březen 8, 20205 r Ja som bol upozorneny ci mam skontrolovany multimeter[emoji1787] Dufam ze vy ano [emoji87]
Březen 8, 20205 r Občas mi na něho dráteníci v robotě hodí oko. ? Zatím je v normě. Nějaké stovky voltů neřeším. Upraveno Březen 8, 20205 r od Fosgen
Březen 8, 20205 r Tři dny od poslední jízdy, nic jsem neodpojoval. Jsi těsně nad hranicí 50%, zda-li myslíš, že je to dostatečné, tak potom je to OK. [attachment]A598E192-D82B-4D30-8204-BB800CC2277F-41128-00001BF2CB8C36A2.jpg[/attachment]
Březen 8, 20205 r Zajímavý je, že u Scouta odpojení konektoru nevyvolá vůbec nic a u SuperBu to generuje hlášky v infotainmentu :-( Co přesně ti to píše na infotainmentu?
Březen 8, 20205 r před 2 hodinami, LukášCBR napsal: Jsi těsně nad hranicí 50%, zda-li myslíš, že je to dostatečné, tak potom je to OK. [attachment]A598E192-D82B-4D30-8204-BB800CC2277F-41128-00001BF2CB8C36A2.jpg[/attachment] Baterka má sedm let. Až začne blbnout, tak koupím novou a jestli vydrží, taky tolik roků co tady ta, tak budu spokojený. Zatím to startuje na poprvé ať je mráz, auto parkuje venku, nebo horko.
Červen 23, 20205 r V únoru jsem měnil baterku vartu 70Ah za vartu, stejnou kapacitu + proběhlo i kódování. Jezdím téměř každý den. mám odpojený konektor a vše oka. Včera při pravidelné prohlídce mi bylo řečeno že baterie je už opotřebovaná a mám tu přicvaknutý i nějaký protokol z měření VAS 6161. Napětí 12,4V, 524 A ? Jak tomu mám rozumět ? :-)
Červen 23, 20205 r před 26 minutami, -Martin- napsal: V únoru jsem měnil baterku vartu 70Ah za vartu, stejnou kapacitu + proběhlo i kódování. Jezdím téměř každý den. mám odpojený konektor a vše oka. Včera při pravidelné prohlídce mi bylo řečeno že baterie je už opotřebovaná a mám tu přicvaknutý i nějaký protokol z měření VAS 6161. Napětí 12,4V, 524 A ? Jak tomu mám rozumět ? :-) Moc bych tomu "měření" nevěřil. Skutečný stav baterie ti ukáže jedině zátěžový test např. 30 A viz Pokud je její kapacita menší než 60% jako na grafu výše, je nutné ji vyměnit a koupit novou. Pokud s autem běžně jezdíš, můžeš také změřit napětí baterie druhý den ráno před jízdou volmetrem.
Červen 24, 20205 r V 23. 6. 2020 na 14:19, -Martin- napsal: V únoru jsem měnil baterku vartu 70Ah za vartu, stejnou kapacitu + proběhlo i kódování. Jezdím téměř každý den. mám odpojený konektor a vše oka. Včera při pravidelné prohlídce mi bylo řečeno že baterie je už opotřebovaná a mám tu přicvaknutý i nějaký protokol z měření VAS 6161. Napětí 12,4V, 524 A ? Jak tomu mám rozumět ? :-) kolko ti vydrzala origo baaterka?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.