Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Mám trvale odpojeny konektor 11 mesicu, auto mam 2 roky a 9 mesicu, pred odpojenim konektoru jsem mel po nekolikahodinovem stani pred startovanim napeti na baterii EFB kolem 11,8 V, nyni mam po odpojeni konektoru kolem 12,3 V. Konektor jsem zapojil pouze jednou pred servisni prohlidkou, pak ho zas vypojil, pri servisni prohlidce nic nerikali, bud jim to je jedno, nebo to nezjistili, protoze jsem pamet zavad vymazal pres Caristu. Skoda Yeti motor 1,2 TSI 81 kW.

 

 

 

 

 

 

V 23. 8. 2019 na 10:02, LukášCBR napsal:

ŠA už převážně montuje EFB a to i dle popisu místních uživatelů. AGM zřejmě dává do těch nejvybavenějších vozů s NT atp..

 

Nedávají stále AGM do dieselů s elektrickým příhřevem topení a vyhřívanými sedačkami?

Nedávájí. Mám naftu s touto výbavou a baterie je EFB.

Aj ja to mám a mám tam AGM.

Ahoj,

 

chci se zeptat zda je šance vyreklamovat baterii. Auto má 4 roky (záruka je 5), měřák mi hlásí battery weak (při zatížení 100A spadne napětí na 10,8V). SS a rekuperaci mám vypnutou asi půl roku. V klidu má baterie v těchto měsících cca 12,3 - 12,6V. Typ je EFB.

Upraveno od Standa...

  • 2 týdny později...

@Standa...
 

Na akumulátor je záruka zpravidla jen 2 roky, zjisti, jak na tom jsi. Pro reklamaci akumulátoru je nutné nechat u specializované firmy udělat zátěžový test (po nabití baterie zatížit 30 A a nechat napětí klesnout na 10,5 V - zjištění kapacity akumulátoru). Pokud je kapacita menší než 60%,  lze akumulátor reklamovat.

Špatný akumulátor:

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A
 

 

  • 3 týdny později...

Po 6 letech jsem preventivně vyměnil baterii - stará startovala bez viditelného slábnutí. Exide EFB 59Ah za Exide EFB 60Ah.

5let jsem s autem jezdil jako servisní technik po Praze. Nastartovat - 10km - chcípnout a to cca 4x za den a mezitím nespočet (tisíce) startstopů v pražských kolonách...

Start stop jsem nikdy nevypnul, baterii jsem cca 1x za dva měsíce dal na nabíječku z Lidlu a trvale tam běží plašič kun se spotřebou 60mA čili teoreticky výpočtem ta baterie musí být za 14dní totálně na nule... Přesto všechno 6let a vyměna jenom proto, že nechci riskovat rychlou smrt.

Při ceně 2500Kč za 60Ah EFB  to je cca 400 ročně... a prodloužení životnosti (možná o rok ..) odpojením kabliku inteligentního dobíjení a vypínáním SS - stojí za to se tím vůbec zabývat?

Po výměně jsem chtěl novou baterii aktivovat VCDS... je na to video od ROSS... Mění se 4 hodnoty, kapacita - změnil jsem z 59 na 60Ah (bez problému), typ baterie - EFB jsem měnit nemusel (ale je tam rolovací menu a jde změnit). Další je kod výrobce baterky, TUX nebo TU3 je Exide, VA3 nebo VA0 je Varta atd.. Na videu to vyplňuje celé a má tam opět rolovací menu, ale mě to nenechalo vyplnit víc než jeden znak a dál to psalo "Vložte pouze jeden znak". Zkusil jsem tedy V a enter, vyplnilo se VA3. Dal jsem T, enter a vyplnilo se TU3. Lze to tedy změnit a dosáhnout potřebného, byť jinak než v návodu a důvodem je nejspíše čínský kabel.  Poslední je změna výrobního čísla baterie, na videu zadává opět celé číslo (popř BEM kod u origo baterky), ale mě šel zadat pouze jeden znak a pak to opět psalo "Vložte pouze jeden znak" Zkusil jsem tedy a ono to změní pouze první znak toho výrobního čísla, které tam již  je.  Na zahraničních forech jsem se dočetl rady, kdy nevěděli BEM kod a bylo jim razeno změnit jen poslední číslo - nejde o přesné vč, ale zapsáním jiné hodnoty se zresetuje řidící jednotka nabíjení která má načtenu starou baterii se sníženou kapacitou a větším vnitřním odporem.  Čiňan co programoval můj kabel to tedy pojal opačně, chce změnit první číslo a tím dojde k výmazu parametrů staré baterky.

Když už jsem sem zabloudil - jakou baterku do RS245? - konifgurátory mlčí; pro 169kW variantu nabízí 69 nebo 70Ah. Do Varty už asi nepudu (pověst), takže nejspíš Exide. Mám a asi budu chtít EFB. SS a reku off. Dost se snažím šetřit energií - ohřev oken a sedačky po minimální dobu.

V 26. 8. 2019 na 13:04, LukášCBR napsal:

Nedávájí. Mám naftu s touto výbavou a baterie je EFB.

 

Tak moje nová 1.6 TDI s elektrickými židlemi má taky EFB.

Připojil jsem hned CTEK battery sense a napětí drží 12.4 - 12.6. Záleží v jakém stavu byla zrovna rekuperace, když se dojede a zastaví. Připojil jsem 600mA nabíječku na nabíjení konstantním napětím s cílem 13.1V a akec si z ní pěkně bere.  Evidentně je polo nabitém stavu. Za 10 hodin napětí na baterce vylezlo na 12,8 V.  A to do těch 13.1 V se akumulátor nijak výrazně nenabíjí, je to spíš konzervace. Záruka i na akumulátor je 5 let. Bych chtěl vidět jak by těch 5 let s tou rekuperací a výchozím nastavením nabíjení dal.

  • 4 týdny později...

Ahojte, chcem sa spytat kupoval som novu bateriu org:

70Ah 420A - 000 915 105FC

menil som aj battery modul za Kcko

bateriu som nakodoval

 

pri volnobehu dava 13v

ked zapnem zadne okno vyhrievanie dava mi 12.9-13.1 max

qle ked zaplne vyhrev sedacky tsk napatie skoci na 14-14.6v (Pri vypnutom zadnom vyhreve skla)

 

nemalo by skocit Aj pri vyhreve skla hore?

@Xfire Rekuperaci potlačí pouze vyhřívaní sedadel.

 

  • 2 týdny později...

Asi to tady někde už je uvedené, ale od kolika stupňů venkovní teploty se deaktivuje rekuperace a začne se nabíjet klasicky ?

Tak 8 stupňů a stále rekuperuje, za běhu motoru napětí 12,2 V.

Jsem zvědavej, kdy tu rekuperaci vypne

Je to tu již napsáno. 8st.C je stále ještě vysoká teplota na vypnutí rekuperace.

8°C je ještě teplo. Vypozoroval jsem, že schéma nabíjení se u mé OIII FL změnilo s teplotou pod 4°C. Ale nedělal bych z toho závěry. Mohla to být náhoda, do nabíjení kecá i stav nabití, nebo teplota baterie.... Vzorec nabíjení je složitý jak autobus a špatně se pozoruje nějaká logika.

Jediná jistota je vytažený konektor. default_smile.png

 

IMG_20180920_121556.thumb.jpg.67f04486b3a35fab9faf53747d22e0fa.jpg

IMG_20180920_121649.thumb.jpg.2f585a9a204a43ddc429e57c08aa22f7.jpg

 

V 24. 8. 2019 na 16:16, osobne napsal:

Mám trvale odpojeny konektor 11 mesicu, auto mam 2 roky a 9 mesicu, pred odpojenim konektoru jsem mel po nekolikahodinovem stani pred startovanim napeti na baterii EFB kolem 11,8 V, nyni mam po odpojeni konektoru kolem 12,3 V. Konektor jsem zapojil pouze jednou pred servisni prohlidkou, pak ho zas vypojil, pri servisni prohlidce nic nerikali, bud jim to je jedno, nebo to nezjistili, protoze jsem pamet zavad vymazal pres Caristu. Skoda Yeti motor 1,2 TSI 81 kW.

 

 

 

 

 

 


Díkes, to jsem potřeboval slyšet :-) .. též kolem 11,90-12,05V (po den-dvou stání) a též 81kW (tudíž předpokládám EFB, 59mAh)
Jdu na to ;-) .. 

" "

 

Upraveno od Radius_001

  • 2 týdny později...

Ahoj, koupil jsem v létě ve Škoda Plus O III FL, 1,4 TSI, 2018. V autě byla baterie Varta EFB (viz foto). Když jsem se koukal na tuhle baterku přímo na stránkách výrobce, tak tam bylo uvedeno, že je sice pro SS, ale není vhodná pro rekuperaci. Jak to tedy je? Žil jsem v tom, že to je baterka z fabriky, teď už si tím jistej nejsu. Má někdo tuhle baterku z výroby v autě s rekuperací? Díky.

20191121_181945.jpg

Aktuálně se montují a převažují baterky typu EFB oproti AGM. Jsou totiž levnější oproti AGM. Nejsou sice tak odolné proti rekuperaci jako AGM, ale jsou na tom lépe, coby v porovnání s klasickými AKU. Tvá baterka je na 99% z fabriky. Osobně mně EFB měnili po roce provozu a opět za EFB, takže se nestrachuj a jezdi.

 

Mám také 1.4 TSI (2016), EFB od Exide a žádný problém. Měl by snad nějaký být?

Nevím kde, ale někde jsem četl, že EFB pro rekuperaci umí dělat (prezentují to, že jsou pro ni vhodné) jen snad Moll a ještě někdo (Exide ?) s tím, že právě EFB Varty na rekuperaci jsou nevhodné. Napadlo mě, jestli jsem tam neměl z výroby Moll z vadné série a někdo ji nevyměnil s tím, že parametry sedí, ale nemusela by být vhodná pro rekuperaci. Třeba u Exide to je napsané, že to lze dát do auta s rekup., u Varty bylo, že pro ni není vhodná (obě EFB, Varta dle čísla z mého auta). Jinak zatím viditelný problém není.

Upraveno od Gerulaitis
doplnění

Co je pro baterii rekuperace? Kratkodobe prebijeni pri brzdeni, pro ktere musi mit baterie rezervu (musi byt dlouhodobe udrzovana v polovybitem stavu). To samozrejme skodi vsem druhum autobaterii, AGM to vydrzi delsi dobu, EFB kratsi dobu, nekolik uzivatelu tu na vlastni kuzi zazilo, ze jim EFB nevydrzela ani zarucni dobu 2 roky.

Dnes jsem změřil baterii po nočním odstavení auta. SS vypnutý společně s odpojeným konektorem.

 

Na svorkách - 12,75V

V zapalovači - 12,8V

 

Takže prakticky to znamená 100% nabití.

Hodnoty jak bejk....

 

Dnes jsem měřil baterii (obyčejná, auto bez sss i bez rekuperace) na manželčiným španělským rapidu po stání od pátku. 11,8 V. - Daň za jízdy 2x 5km denně se čtyřmi starty motoru. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.