Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, Caster napsal:

Při běžném používání auta není potřeba baterii dobíjet externí nabíječkou.

 

to je moudro dne zase, nejseš náhodou prodejce aut ? 

To není potřeba ani v telefonu, když ho vyhodíš a koupíš novej. 

Baterie jako každá potřebuje trošku péči, a věř tomu nebo ne tak nabití externí nabíječkou jí prospěje.  A troufám si tvrdit, že podle režimu v jakém je auto provozováno je to nutnost a vůbec v kombinaci EFB a rekuperace. Kdy i ta drobná desulfatizace prodlouží její životnost. A občasné nabití na 100% jí taky trošku probere. 

 

Ale nechci se tady dohadovat o ničem, výrobci baterií to doporučují, však si to dohledej jsou o tom tuny článků, kde se vyjadřují skoro všichni. Já u služebáku taky nedobíjím ale najezdím s ním každý den minimálně 300km a nemám rekuperaci ani nevím kde ta baterka je, v tomhle režimu si troufnu tvdit že máš pravdu ale určitě né v případě na který si reagoval..

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, headerTDI napsal:

Baterie jako každá potřebuje trošku péči, a věř tomu nebo ne tak nabití externí nabíječkou jí prospěje.  A troufám si tvrdit, že podle režimu v jakém je auto provozováno je to nutnost a vůbec v kombinaci EFB a rekuperace. Kdy i ta drobná desulfatizace prodlouží její životnost. A občasné nabití na 100% jí taky trošku probere.


Používat u baterie rekuperaci je nesmysl. Ničemu to nepomůže, mimo jejího poškození a úlitbě ekoteroristům v Bruselu. EFB je jen o něco kvalitnější klasická zaplavená baterie. Ne každý řidič má také možnost použít externí nabíječku v garáži. I bez ní dříve baterie v autech bez "inteligetního" nabíjení vydržela v pohodě klidně i 10 let.

Základem je občas sledovat napětí baterie při jízdě a změřit ji druhý den před jízdou. Tím lze včas odhalit případný problém. U většiny moderních aut lze napětí sledovat přímo na displeji přístrojové desky, případně aktivovat testovací režim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, začátkem tohoto roku jsem si vyzvedl novou Octávku 1.5 TSI a první co jsem před autosalonem udělal, že jsem odpojil ten slavnej konektor a byl klid. Pak jsem s tím měsíc  jezdil a plánoval, co všechno si nechám dokódovat do auta. Hlavními body byly deaktivace S-S a omezení rekuperace. 

Jedni ráno jsem pak napsal Ferdovi25 a večer už bylo nakódováno.? Tímto Ferdu25 zdravím a ještě jednou moc děkuji za skvěle odvedenou práci. Akorát můj seznam obsahoval 4 body a Ferda mi tam nakonec dokódoval min 15 věcí.??

Ale proč píšu do týhle debaty. Určitě se vyplatí si to nechat SW upravit,  neháže to chybu v autě , v servisu nebude problém a hlavně co se mi moc líbí, když vám to při rozjezdu chcípne, okamžitě auto automaticky startuje a pomalu si nikdo nevšimne, že máte místo nohy kopyto!? Jo přece jenom se na mě podepsalo 15 let života s traktorem (rozumněj s dieslem).?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl je v tom, že po úpravě od Ferdy napětí nepadá pod 13 V a nejde nad 14 V, ale jinak v tomto rozmezí klasicky lítá.

 

https://forum.skodahome.cz/topic/133719-dobíjení-autobaterie-nabíječka-startovací-zdroje-apod/page/26/#comments

 

Když vytáhneš konektor, tak se drží na stálé úrovni, jen je tam lehká regulace podle venkovní teploty. 

 

Zajímalo by mě jak se ta úprava od Ferdy chová když teplota padne pod nulu, kdy se rekuperace vypíná a nastupuje klasický dobíjení s napětím cca 14,5 - 14,6 V. Pokud i tehdy to napětí nepřeleze 14 V, jsou na místě lehký obavy z nedostatečného nabíjení. A taky by mě zajímalo jestli tu úpravu dokáže dát do původního stavu někdo jiný než její autor.

Picture1.png

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekuperaci musí jít vypnout. Baterie je pak vždy nabíjena napětím okoli 14,5 V (s drobnými odchylkami podle teploty). Pokud po spuštění zobrazí VCDS v levém horním rohu "Protocol UDS", Kliknout na "Select Control Module", 61 - Regulace baterie, Kódování - 07, Ze dvou možnost vybrat tu první (Regulace baterie), kde by ji mělo jít vypnout.

Nemám ale Škodovku, tak to nemohu plně ověřit a vyzkoušet. Pokud má někdo VCDS a chtěl by s tím pomoci a je z Prahy, ať mi pošle zprávu a kontakt na sebe. Rád mu s tím pomohu, samotného mě to zajímá. Ve svém autě mám samozřejmě rekuperaci vypnoutou v řídící jednotce BCM. Mám dva klešťové ampérmetry, bezkontaktní digitální měřič proudu se záznamem dat a mohu zapůjčit bezdrátové měření napětí baterie (IoT) viz fotka.

Sig-Fox-V4.jpg
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caster: pokud by ID a S/S šlo nějak přes VCDS vypnout, tak borci jako Ferda by to tak určitě udělali a nešli by na to oklikou přes upravování určitých hodnot v řj. 

 

AdoksS: takže v mrazu to dobíjí dostatečně, ale podle toho co v tom odkazu popisuješ je řj. po té úpravě lehce zmatená a uniká mi její výhoda oproti vytažení konektoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výhoda proti vytaženému konektoru, no těžko říct. Ta charakteristika je trošku jiná, každopádně já jsem to chtěl udělat tímto způsobem a jsem rád, že můžu vesele používat NT a jiné vychytávky. Před tím zákrokem to prostě nešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

headerTDI - díky za vysvětlení. Čili pokud vypnu rekuperaci pro baterku to bude jen dobře?

Jinak jestli použít třetí nebo čtvrtý program, jsem teď zmatená :D protože před tímto příspěvkem

jsem se ještě ptala na FB a tam mi někdo napsal, že třetím programem můžu baterií uvařit a ať používám čtvrtý,

ale u čtvrtého je zase psáno, že je pro AGM baterie. A jestli to dobře chápu, čtvrtý program je pro AGM nebo Gelové baterie.

Ta moje EFG je klasická s elektrolytem, který mají starší vozy bez rekuperace a SS systémem, akorát mají lepší konstrukci.

Jsem z toho docela zmatená a pro laika i docela věda O_O.

P.s. teoreticky by tato baterie co mám v autě šla nabíjet i hloupou nabíječkou, kterou používá taťka na fabií?

 

osobne - co je to desulfatizace? 

Drincek - osobně tuto "nabíječku za 400" beru spíš jako dobíječku než nabíječku

 

;-) 

Editováno: , autor: Michaela89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, rekuperace je špatně, všichni to ví, nikdo to nepřizná, ale to je fuk.

Hele já viděl borce, jak uvařil vodu ve skleničce, tím, že na ni koukal. Evidentně nejsi pitomá, to znamená, že protože někteří fb odborníci nebytahnou paty z baráku ale jsou odborníci na tok elektronů nemá cenu se tím zabývat. Přečti si návod k pár bateriím k pár nabijeckam a uvidíš, dneska je toho plnej internet. Znám lidi co samou nervozitou valí destilku do AGM a EFB a myslí si že je to nejlepší co mohou udělat. Z hovna velblouda nemá cenu dělat. Bavíme se o baterii za "pár korun" tak proč si tím znepříjemnit život. Máš baterku, nabíječku, jezdi, občas to nabij, občas si nech v servisu zkontrolovat dobíjení a věnuj se lepším věcem.

 

Myslím že EFBcko snese i obyč starou nabíječku ale proč to dělat?

 

Neřeš sulfataci, je to chemická reakce která v batetii prostě je, a při určitých situacích vzniká.

Ber to třeba jako rez.

 

Vypnutím rekuperace a SS nikomu kromě Grety neuškodis.

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

 

 

 

 

 

 

  osobne - co je to desulfatizace? 

 Sulfatace je chemický proces, při kterém vzniká v autobateriích chemická sloučenina, která snižuje kapacitu autobaterií. Děje se to nejvíce, pokud je autobaterie delší dobu vybitá pod určitou úroveň, stačí několik hodin nebo dnů. Na to má samozřejmě neblahý vliv tzv. "inteligentní dobíjení", což je pojem výrobců vozidel, pod tímto vznešeným názvem se ukrývá funkce udržování autobaterie v polovybitém stavu. Polovybitý stav autobaterie potřebuje mít auto jen kvůli rekuperaci, což je ve skutečnosti přebíjení autobaterie při brždění motorem. https://www.auto.cz/rekuperace-energie-v-autech-ani-joule-nazmar-83301

Kvůli tomu přebíjení při rekuperaci potřebuje mít autobaterie rezervu kapacity, proto ji výrobce udržuje v polovybitém stavu. Desulfatace nebo desulfatizace je zase chemický proces, při kterém se alespoň částečně rozpustí chemická sloučenina vzniklá při sulfataci, tedy se alespoň částečně obnoví kapacita autobaterie. Dělá se to pulzním dobíjením.

http://wiki.mypower.cz/desulfatace

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky




... jsem se ještě ptala na FB a tam mi někdo napsal, že třetím programem můžu baterií uvařit a ať používám čtvrtý, ...

To je fakt nesmysl, elektronicky řízené nabíječky jako ta z Lidlu rozpoznají automaticky, kdy se mají přepnout do udržovacího stavu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu nabíječka pustí vždy, je to prostě součástí toho cyklu. Ono to nic složitého není, jenom taková dorbná pulzace. Je to prevence, pokud se baterie poškodí sulfatací. Tak jsou na to speciální zařízení, které někdy pomohou, někdy ne. 

Ty si to chceš dělat mermomocí složitý ? 

Nedělej z toho vědu, hoď to tam a ráno to odpoj a tradá :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...