sk0d@ Vloženo 15. Únor 2020 Sdílet Vloženo 15. Únor 2020 To uz je minimalne treti krat co postujes rovnaky obrazok. Zacinam si mysliet ze ta to nejakym divnym sposobom rajcuje [emoji1787] 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 15. Únor 2020 Sdílet Vloženo 15. Únor 2020 (editace) před 2 hodinami, Caster napsal: Při běžném používání auta není potřeba baterii dobíjet externí nabíječkou. to je moudro dne zase, nejseš náhodou prodejce aut ? To není potřeba ani v telefonu, když ho vyhodíš a koupíš novej. Baterie jako každá potřebuje trošku péči, a věř tomu nebo ne tak nabití externí nabíječkou jí prospěje. A troufám si tvrdit, že podle režimu v jakém je auto provozováno je to nutnost a vůbec v kombinaci EFB a rekuperace. Kdy i ta drobná desulfatizace prodlouží její životnost. A občasné nabití na 100% jí taky trošku probere. Ale nechci se tady dohadovat o ničem, výrobci baterií to doporučují, však si to dohledej jsou o tom tuny článků, kde se vyjadřují skoro všichni. Já u služebáku taky nedobíjím ale najezdím s ním každý den minimálně 300km a nemám rekuperaci ani nevím kde ta baterka je, v tomhle režimu si troufnu tvdit že máš pravdu ale určitě né v případě na který si reagoval.. Editováno: 15. Únor 2020, autor: headerTDI 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 15. Únor 2020 Sdílet Vloženo 15. Únor 2020 Před hodinou, headerTDI napsal: Baterie jako každá potřebuje trošku péči, a věř tomu nebo ne tak nabití externí nabíječkou jí prospěje. A troufám si tvrdit, že podle režimu v jakém je auto provozováno je to nutnost a vůbec v kombinaci EFB a rekuperace. Kdy i ta drobná desulfatizace prodlouží její životnost. A občasné nabití na 100% jí taky trošku probere. Používat u baterie rekuperaci je nesmysl. Ničemu to nepomůže, mimo jejího poškození a úlitbě ekoteroristům v Bruselu. EFB je jen o něco kvalitnější klasická zaplavená baterie. Ne každý řidič má také možnost použít externí nabíječku v garáži. I bez ní dříve baterie v autech bez "inteligetního" nabíjení vydržela v pohodě klidně i 10 let. Základem je občas sledovat napětí baterie při jízdě a změřit ji druhý den před jízdou. Tím lze včas odhalit případný problém. U většiny moderních aut lze napětí sledovat přímo na displeji přístrojové desky, případně aktivovat testovací režim. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Járinek1 Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Zdravím, začátkem tohoto roku jsem si vyzvedl novou Octávku 1.5 TSI a první co jsem před autosalonem udělal, že jsem odpojil ten slavnej konektor a byl klid. Pak jsem s tím měsíc jezdil a plánoval, co všechno si nechám dokódovat do auta. Hlavními body byly deaktivace S-S a omezení rekuperace. Jedni ráno jsem pak napsal Ferdovi25 a večer už bylo nakódováno.? Tímto Ferdu25 zdravím a ještě jednou moc děkuji za skvěle odvedenou práci. Akorát můj seznam obsahoval 4 body a Ferda mi tam nakonec dokódoval min 15 věcí.?? Ale proč píšu do týhle debaty. Určitě se vyplatí si to nechat SW upravit, neháže to chybu v autě , v servisu nebude problém a hlavně co se mi moc líbí, když vám to při rozjezdu chcípne, okamžitě auto automaticky startuje a pomalu si nikdo nevšimne, že máte místo nohy kopyto!? Jo přece jenom se na mě podepsalo 15 let života s traktorem (rozumněj s dieslem).? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Uz som tu dokazoval ze Ferda rekuperaciu nevie vypnut. Jediny sposob je vytiahnutie konektora. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Járinek1 Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Já taky nepsal, že mi Ferda vypnul rekuperací ale omezil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Kolik to stálo oproti vytažení konektoru zdarma? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Járinek1 Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 No kdybych měl takhle uvažovat, tak si koupím trabanta!? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Uz som tu dokazoval ze Ferda rekuperaciu nevie vypnut. Jediny sposob je vytiahnutie konektora. Můžeš to nějak rozvést, případně dát odkaz na příslušný topic?Dík [emoji6] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 (editace) Rozdíl je v tom, že po úpravě od Ferdy napětí nepadá pod 13 V a nejde nad 14 V, ale jinak v tomto rozmezí klasicky lítá. https://forum.skodahome.cz/topic/133719-dobíjení-autobaterie-nabíječka-startovací-zdroje-apod/page/26/#comments Když vytáhneš konektor, tak se drží na stálé úrovni, jen je tam lehká regulace podle venkovní teploty. Zajímalo by mě jak se ta úprava od Ferdy chová když teplota padne pod nulu, kdy se rekuperace vypíná a nastupuje klasický dobíjení s napětím cca 14,5 - 14,6 V. Pokud i tehdy to napětí nepřeleze 14 V, jsou na místě lehký obavy z nedostatečného nabíjení. A taky by mě zajímalo jestli tu úpravu dokáže dát do původního stavu někdo jiný než její autor. Editováno: 16. Únor 2020, autor: Jarda-k 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 No byl tu někde postnut graf napětí od člověka, co mu ferda potlačil rekuperaci. Prostě tam napětí při dobíjení skákalo dál. edit: Jarda byl rychlejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Rekuperaci musí jít vypnout. Baterie je pak vždy nabíjena napětím okoli 14,5 V (s drobnými odchylkami podle teploty). Pokud po spuštění zobrazí VCDS v levém horním rohu "Protocol UDS", Kliknout na "Select Control Module", 61 - Regulace baterie, Kódování - 07, Ze dvou možnost vybrat tu první (Regulace baterie), kde by ji mělo jít vypnout. Nemám ale Škodovku, tak to nemohu plně ověřit a vyzkoušet. Pokud má někdo VCDS a chtěl by s tím pomoci a je z Prahy, ať mi pošle zprávu a kontakt na sebe. Rád mu s tím pomohu, samotného mě to zajímá. Ve svém autě mám samozřejmě rekuperaci vypnoutou v řídící jednotce BCM. Mám dva klešťové ampérmetry, bezkontaktní digitální měřič proudu se záznamem dat a mohu zapůjčit bezdrátové měření napětí baterie (IoT) viz fotka. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 (editace) Jarda-k: psal jsem o tom tady v sekci superba III https://forum.skodahome.cz/topic/144540-autobat%C3%A9ria/page/4/#comments Editováno: 16. Únor 2020, autor: AdoksS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Caster: pokud by ID a S/S šlo nějak přes VCDS vypnout, tak borci jako Ferda by to tak určitě udělali a nešli by na to oklikou přes upravování určitých hodnot v řj. AdoksS: takže v mrazu to dobíjí dostatečně, ale podle toho co v tom odkazu popisuješ je řj. po té úpravě lehce zmatená a uniká mi její výhoda oproti vytažení konektoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Výhoda proti vytaženému konektoru, no těžko říct. Ta charakteristika je trošku jiná, každopádně já jsem to chtěl udělat tímto způsobem a jsem rád, že můžu vesele používat NT a jiné vychytávky. Před tím zákrokem to prostě nešlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Jarda-k: Já jsem ale větší borec než Ferda ;-). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 S vytaženým konektorem jde NT dále používat a zapínat a funguje dál i přes Škoda Connect. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michaela89 Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 (editace) headerTDI - díky za vysvětlení. Čili pokud vypnu rekuperaci pro baterku to bude jen dobře? Jinak jestli použít třetí nebo čtvrtý program, jsem teď zmatená :D protože před tímto příspěvkem jsem se ještě ptala na FB a tam mi někdo napsal, že třetím programem můžu baterií uvařit a ať používám čtvrtý, ale u čtvrtého je zase psáno, že je pro AGM baterie. A jestli to dobře chápu, čtvrtý program je pro AGM nebo Gelové baterie. Ta moje EFG je klasická s elektrolytem, který mají starší vozy bez rekuperace a SS systémem, akorát mají lepší konstrukci. Jsem z toho docela zmatená a pro laika i docela věda O_O. P.s. teoreticky by tato baterie co mám v autě šla nabíjet i hloupou nabíječkou, kterou používá taťka na fabií? osobne - co je to desulfatizace? Drincek - osobně tuto "nabíječku za 400" beru spíš jako dobíječku než nabíječku ;-) Editováno: 16. Únor 2020, autor: Michaela89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 16. Únor 2020 Sdílet Vloženo 16. Únor 2020 Ano, rekuperace je špatně, všichni to ví, nikdo to nepřizná, ale to je fuk. Hele já viděl borce, jak uvařil vodu ve skleničce, tím, že na ni koukal. Evidentně nejsi pitomá, to znamená, že protože někteří fb odborníci nebytahnou paty z baráku ale jsou odborníci na tok elektronů nemá cenu se tím zabývat. Přečti si návod k pár bateriím k pár nabijeckam a uvidíš, dneska je toho plnej internet. Znám lidi co samou nervozitou valí destilku do AGM a EFB a myslí si že je to nejlepší co mohou udělat. Z hovna velblouda nemá cenu dělat. Bavíme se o baterii za "pár korun" tak proč si tím znepříjemnit život. Máš baterku, nabíječku, jezdi, občas to nabij, občas si nech v servisu zkontrolovat dobíjení a věnuj se lepším věcem. Myslím že EFBcko snese i obyč starou nabíječku ale proč to dělat? Neřeš sulfataci, je to chemická reakce která v batetii prostě je, a při určitých situacích vzniká. Ber to třeba jako rez. Vypnutím rekuperace a SS nikomu kromě Grety neuškodis. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 osobne - co je to desulfatizace? Sulfatace je chemický proces, při kterém vzniká v autobateriích chemická sloučenina, která snižuje kapacitu autobaterií. Děje se to nejvíce, pokud je autobaterie delší dobu vybitá pod určitou úroveň, stačí několik hodin nebo dnů. Na to má samozřejmě neblahý vliv tzv. "inteligentní dobíjení", což je pojem výrobců vozidel, pod tímto vznešeným názvem se ukrývá funkce udržování autobaterie v polovybitém stavu. Polovybitý stav autobaterie potřebuje mít auto jen kvůli rekuperaci, což je ve skutečnosti přebíjení autobaterie při brždění motorem. https://www.auto.cz/rekuperace-energie-v-autech-ani-joule-nazmar-83301 Kvůli tomu přebíjení při rekuperaci potřebuje mít autobaterie rezervu kapacity, proto ji výrobce udržuje v polovybitém stavu. Desulfatace nebo desulfatizace je zase chemický proces, při kterém se alespoň částečně rozpustí chemická sloučenina vzniklá při sulfataci, tedy se alespoň částečně obnoví kapacita autobaterie. Dělá se to pulzním dobíjením. http://wiki.mypower.cz/desulfatace 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 ... jsem se ještě ptala na FB a tam mi někdo napsal, že třetím programem můžu baterií uvařit a ať používám čtvrtý, ... To je fakt nesmysl, elektronicky řízené nabíječky jako ta z Lidlu rozpoznají automaticky, kdy se mají přepnout do udržovacího stavu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michaela89 Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 ještě k té sulfataci.. tu nabíječka spustí sama, pokud je potřeba předpokládám. Jinak díky za rady a vysvětlení. Jednou za čas baterku nabiji na 3 program a pro jistotu se chodit dívat každou hodinu :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 Tu nabíječka pustí vždy, je to prostě součástí toho cyklu. Ono to nic složitého není, jenom taková dorbná pulzace. Je to prevence, pokud se baterie poškodí sulfatací. Tak jsou na to speciální zařízení, které někdy pomohou, někdy ne. Ty si to chceš dělat mermomocí složitý ? Nedělej z toho vědu, hoď to tam a ráno to odpoj a tradá :D 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 Moc tady ty baterky řešíte. Jste jejich otroci. Nechte si potlačit rekuperaci kvůli batbaterce, deaktivovat sss kvůli motoru a začněte vnímat i jiné krásy života, než je lítání s nabíječku. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 Pokud nemáš Teslu :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.