honzik Vloženo 4. leden 2019 Sdílet Vloženo 4. leden 2019 před 22 minutami, Caster napsal: Pokud nemáš více jak 12,2 V, tak se s tebou klidně vsadím, že je baterka KO. Za běžných podmínek to ale nepoznáš, auto funguje normálně, jen mohou mít problém spotřebiče, které jsou citlivé na nízké napětí typicky přídavné topení, nenastartuje. 12,2 V jsem měl na baterii také (Silver Calcium Ca 580 120 072), v servise je změřili s výsledkem: OK, dobít. V pořádku ale nebyla, Zátěžový test 30 A odhalil, že má kapacitu jen 54% a je zralá na reklamaci (v běhu). Před chvílí jsem pomocí Bluetooth změřil napětí své baterie po noci a dni stání na ulici, 12,59 V, 1°C. Jde o novou baterii Exide GEL 80 Ah ES900. Řídící jednotka je na ni samozřejmě nastavena, "inteligentní nabíjení" vypnuto, vůz Ford Mondeo. jo srovnavat AGM-GEL a EFB je fakt dobre. Asi ale ektrice rozumis tak vis co tim myslim... ( PS. Ford a Skoda je taky argument..) A ja se klidne vsadim ze moje baterka je OK ( provadel jsem na ni nedavno test max proudu - tedy mereni jejiho vnitrniho odporu a je to kolem 800A), samozrejme ji muze kdykoli postihnout jina zavada,ale v souvislosti se spatnym nabijenim to asi nebude.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 4. leden 2019 Sdílet Vloženo 4. leden 2019 před 9 minutami, honzik napsal: A ja se klidne vsadim ze moje baterka je OK ( provadel jsem na ni nedavno test max proudu - tedy mereni jejiho vnitrniho odporu a je to kolem 800A), samozrejme ji muze kdykoli postihnout jina zavada,ale v souvislosti se spatnym nabijenim to asi nebude. Asi se v elektrice taky vyznáš. Tím testem max. proudu/vnitřního odporu, "testerem" typu voltmetr, bych si nebyl příliš jistý. Jediný spolehlivý test je zkratové změření max. výkonu baterie např. 3 200 W (proud 800 A by odpovídal výkonu 9 600 W) a zátěžový test baterie větším proudem s vytištěním grafu viz příklad testu, zátěž 30 A (to je má baterie Silver Calcium, kterou servis "testerem" vyhodnotil jako OK, dobít). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 4. leden 2019 Sdílet Vloženo 4. leden 2019 Osobne si myslim ,ze neni nutno testovat baterii proudem/vykonem ,ktery v praxi nepouziva. Bezne zatizeni akumulatoru byva do 40-50A (nepocitam startovani v jednotkach sec) Proto muj test delam tribodove - v klidu, 10A a 20A ( na to mam odpory,ktere to vydrzi trvale-aktivne chlazene) , zmerim přesne napetí a skutecny proud a urcim teoreticky proud pro start (tedy pro 9,5 V) z toho vyslo tech 800A - coz povazuji za OK . Mozna je to zastarala metoda,ale zatim funguje . I na tvem grafu je videt ze napeti velmi rychle klesa pod 12 V a kapacita byla jen polovicni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal76 Vloženo 5. leden 2019 Sdílet Vloženo 5. leden 2019 Zdravím, dokáže mi zde někdo poradit ? Musel jsem ve svém Scoutu vyměnit originální baterii, která byla AGM, zakoupil jsem tedy stejný typ , ale jiného výrobce ( Exide ) a v servisu byla provedena výměna včetně nakódování. Teď jsem přes VCDS zjistil, že v nastavení typu baterie je uveden typ Fleece a ne AGM, proto se chci zeptat zda je potřeba změnit typ na Binary-AGM nebo mohu ponechat Fleece ? - nevím jaký je v tom rozdíl ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 5. leden 2019 Sdílet Vloženo 5. leden 2019 V orig.katalogu maju niektore AGM taku poznamku - Vlies Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanson Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 Vlies = fleece U me AGM take nakodovano Fleece Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 Presne. Nepisal som vsetky jazykove verzie, kazdy si vie prelozit snad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal76 Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 OK. nechám tedy nastaveno na Fleece. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 4. Únor 2019 Sdílet Vloženo 4. Únor 2019 Tak leden ma na moji baterii pozitivni vliv. Jak je nizka teplota auto dobiji na max ,tak za mesic se baterie poprve dostala na d 12,5V .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
srama.frana Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Ahoj vespolek, Dnes se mi na mojí octě III 1.8 tsi vyskytl následující problém. Ráno jsem normálně dojel do práce, ale když jsem chtěl odpoledne odjet, odemkly se mi pouze dveře u řidiče a po zapnutí klíčku mi to vyhlásilo poruchu brzd, poruchu světel a nenastartoval jsem. Je možné, že by to mohla mít na svědomí vybitá baterie? Jezdím přes týden jenom cca 5km po městě do práce a z práce. SS mám, ale ihned po startu ho důsledně vypínám. Ráno, ale běží topení na plno, svítím a vyhřívám sedačku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 5. Únor 2019 Sdílet Vloženo 5. Únor 2019 Ahoj, tezko nekdo odhadne konkretni nabijeni baterie, nejlepe si kup nejaky meric baterie napr. do zasuvky zapalovace.Tam uvidis kdy to napeti v klidu klesa pod 12,5V tak je to treba resit... osobne si myslim ze auto musi jet tak zhruba 20 minut aby z baterie moc neubylo,ale zalezi jaka je spotreba pri startu, jake spotrebice bezi apod..Na km to asi nikdo neodhadne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ritch Vloženo 9. Únor 2019 Sdílet Vloženo 9. Únor 2019 Merac do zasuvky zapalovaca je fajn a myslim,ze aj ukaze presnu hodnotu baterie,ktoru mam este z tovarne 4,5 rocna AGM.Len ma zarazil fakt ked som po odjazdeni cca 6km vypol motor bola bateria na 12,7V a opatovnom starte klesla na 11,2V na jednu dve sekundy pricom hned sa dostala na hodnotu dobijania 14,7V pri volnobehu.Da sa to pripisat vacsiemu odberu pri starte?Tento tyzden na Orave pri minusovych 12st v noci po dvoch dnoch chytila na brnk☺️ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 9. Únor 2019 Sdílet Vloženo 9. Únor 2019 Po nastartovani to je napatie v sieti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 9. Únor 2019 Sdílet Vloženo 9. Únor 2019 před 6 hodinami, ritch napsal: Merac do zasuvky zapalovaca je fajn a myslim,ze aj ukaze presnu hodnotu baterie,ktoru mam este z tovarne 4,5 rocna AGM.Len ma zarazil fakt ked som po odjazdeni cca 6km vypol motor bola bateria na 12,7V a opatovnom starte klesla na 11,2V na jednu dve sekundy pricom hned sa dostala na hodnotu dobijania 14,7V pri volnobehu.Da sa to pripisat vacsiemu odberu pri starte?Tento tyzden na Orave pri minusovych 12st v noci po dvoch dnoch chytila na brnk☺️ ono je to s tim napetim trosku slozitejsi...(klidne muze chodit dolu az na 10V a nemusi to byt problem) , u benzinu zase to zatizeni pri startu nebyva tak velke jako u dyzlu.(startuje kratsi dobu) nejjednodussi je sledovat napeti dlouhodobe a v pripade ze se zacne menit tak reagovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Ahoj, měl bych dotaz ohledně nabíjení baterie. V autě mám kde co včetně nezávislého topení, navgiace a start-stop. Baterii potřebuju nabít, tak sem se vrhl na návod. V něm se píše, že po vyndání baterie přestane fungovat kdo co, musí se to nastavit (to není problém) a že se zamkne navigace a bude chtít kód. Tak hurá do návodu ke Columbusu, v něm o kódu ani zmínka a teď fóráci raďte Nevyřeší to sama ochrana komponent? Můžu baterii nabíjet přímo v autě? Tj, nic neodpojovat, zapojit "+" na "+" a "-" na kostřící bod nebo raději vypátrat kód (pokud to nevyřeší sama ochrana komponent) a vyndat? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Můžeš odpojit a nabít, stejně tak nabíjet při uzamknutém/uspaném autě (a pokud máš kameru či Chytré auto, určitě odpojit). Ve druhém případě samozřejmě platí pouze pro mikroprocesorem řízené nabíječky, nikoliv "stará klasika". Columbus to neovlivní a žádný kód potřebovat nebudeš. Při odpojení budeš muset pár metrů ujet, 2x nastartovat (...a neleknout se chyb) a zkontrolovat si v Infotaimentu, co se Ti vyplo (např. u mne na S3 se vypíná aktivní vedení v pruzích). V úplně ideálním případě vymazat chyby diagnostikou, ale není to zásadní. Při neodpojení se max. může stát, že se Ti auto zcela neuspí a nabíječka z toho může být zmatená. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Normalne nabijim vzdy autobaterii v aute, nic neodpojuji, staci na to nabijecka z Lidlu za par stovek. Plus na plus, minus na kostrici bod. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Tak díval sem se, že je to AGMková Varta, takže na to vzít leda něco s mikroprocesorem Jinak za rady díky, děsil mě akorát ten Columbus, to že budu muset nastavit okna nebo panoramu tak to snad jako 5Y+ škodovák zvládnu. Btw. pokud by byla KO a dávala se nová, nevíš jak složité je ji nakódovat, pokud je to vůbec třeba? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Pokud je to treba, budes muset nakodovat i tu starou, kdyz ji vyndas vybitou a vratis nabitou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Na to jsou ty BEM kódy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Nevim, ale když vyndáš vybitou baterii a vrátíš nabitou, tak to je logicky vždy stejná změna, ať už je ta nabítá nová nebo stará. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Kódování není nutné, pouze při změně typu baterie, nikoliv když ji jen dobiješ. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Pokud ovšem systém drží informaci o baterii i pri odpojené baterii. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 Samozřejmě že drží. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 16. Únor 2019 Sdílet Vloženo 16. Únor 2019 před 3 hodinami, osobne napsal: Pokud ovšem systém drží informaci o baterii i pri odpojené baterii. před 3 hodinami, Galaxy64 napsal: Samozřejmě že drží. Zalezi jak je to mysleno. Ridici jednotka si drzi info o typu baterie i bez napeti. ridici obvod baterie (ta blbost na baterce) si nic nepamatuje , vzdy posila data znovu. V pohode to zvlada vyndani jakkoli nabite/vybite baterky a zase pripojeni nabite /vybite baterky. Krize nastva ,kdyz je baterka vybita pod 9V a nekdo ji nabiji postaru (nabijecka k baterii plus i minus) , to pak se nic nedeje i kdyz baterka je uz trochu nabita.( holt ten merici obvod musi dostat podnet ze baterka se nabijela..) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.