Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

OPRAVA - spominal som vyssie olej Shell longlife - spravny udaj ma byt 0W-30 a nie 0W-40 - sorry, zmylil som sa...  :kol-32: Rovnako spravne je 5W-30 a nie 5W-40 

post-81996-0-61056300-1454928866_thumb.j

post-81996-0-65075500-1454928867_thumb.j

Upraveno od bezname

  • 3 měsíce později...

Pokud by měl jěště někdo pochyby, zda servis pozná výměnu oleje, tak ho můžu uklidnit, že to opravdu neřeší (pokud není zjevné, že se v tom někdo vrtal). Sám jsem si měnil v půlce intervalu olej. Šroub i s podložkou jsem nechal původní a starý černý filtr nahradil rovněž originálním, ale šedým. Původně jsem uvažoval, že tam pro jistotu  těsně před servisem vrátím starý filtr, ale ten jsem při vytahování poškrábal (držel opravdu pevně), takže jsem to neřešil. Technikovi se sice nezdálo, že mám jen 4l oleje, ale nakonec jim to stačilo. Auto předáno s novým olejem, naúčtována podložka a filtr, v servisce poznámka o vlastním oleji. Z mé strany spokojenost a ušetřené peníze za olej. :kol-47:

Dobrá zpráva pro všechny čecháčky :-) Jen jim ještě napiš jak správně tam ten filtr namontovat, protože když to udělají špatně tak budou chrastit rozvody a zase tu bude hysterie že to škodofka podělala.

Technikovi se sice nezdálo, že mám jen 4l oleje, ale nakonec jim to stačilo.

A kolik by toho chtěl :D

Dobrá zpráva pro všechny čecháčky :-) Jen jim ještě napiš jak správně tam ten filtr namontovat, protože když to udělají špatně tak budou chrastit rozvody a zase tu bude hysterie že to škodofka podělala.

 

...tohle by jsi měl vyprávět těm co se ten zázračný motor potkal a nebo s rozvody mají do dnes starosti (a že jich není málo) ....navíc staré těsnění pod filtrem dokáže zanechat i AS ;-)

 

Osobně si myslím, že domací výměnu oleje AS nepozná, protože nemá důvod to při běžném servisu zjišťovat. Ale pokud se řeší reklamace, která má aspoň částečnou vazbu na motor, tak AS proleze všechno a upozorní ŠA na každou nesrovnalost. Vlastní zkušenost! A tady už by mohl vzniknout problém, takže záleží zda ten risk v době záruky podstoupit.

Upraveno od mkaba

Osobně si myslím, že to za to stojí. Pokud to udělám správně, tak na nic nepříjdou a mám jistotu, že je olej a filtr OK. Nemusím stresovat jestli mi vyměnili filtr (dělat si značky) a kolik je v náplni nového oleje... V servisech dělají jen lidi a každý chce nějak vydělat.

Když tomu nerozumím, tak do toho nehrabu a mám jistotu záruky, pokud ŠA nepříjde na nějakou kličku.

Všechny snahy ušetřit vedou vždycky do průseru. Viz. to těsnění... Pokud někdo pracuje v servisu a má dostatek informací jak to vyměnit a ni nepodělat, tak ať si to klidně vymění sám doma, ale pokud o tom nemám dost informací tak bych se do toho hrabat neměl. Doba kdy jsme to vypustili do pekáče je dávno pryč. Nad tímhle tématem jsem strávil poměrně hodně času a stejně jsem dospěl k tomu, že je nejlepší si to nechat udělat.

...tohle by jsi měl vyprávět těm co se ten zázračný motor potkal a nebo s rozvody mají do dnes starosti (a že jich není málo) ....navíc staré těsnění pod filtrem dokáže zanechat i AS ;-)

 

To je taky zajímavá věc, celkem by mě zajímalo kolika motorů se ty rozvody týkaly. Nikde jsem neviděl takovou koncentraci špatných rozvodů jako na internetu, když se ptám po servisech tak většinou říkají že viděli jedno/dvě auta kde byl opravdu problém. U zbytku se rozvody měnili za novější verze z preventivních důvodů, ale auto jinak jezdilo a bylo bez závad.

 Nad tímhle tématem jsem strávil poměrně hodně času a stejně jsem dospěl k tomu, že je nejlepší si to nechat udělat.

No vidíš, já si to doma sám dělám a zase nepochopím, jak se nad těmi 6 stránkami blábolů dá strávit spoustu času. 

Nejde o 6stránek. Spíš jsem nad tím přemýšlel, chodil a ptal se. A v podstatě nejrozumnější argumenty mi stejně dal až garanční technik ŠA.

  • 1 měsíc později...

Dle mého názoru je základ nastavit pevné intervaly výměny oleje a nechat to na servisu. Tribotechnický rozbor oleje bude dělat automobilka, pokud se někomu povede zadřít motor v záruce ... jinak dost pochybuji. Stejně ... takové "píp" téma a jak se to chytlo :kol-31:   

  • 4 roky později...
V 2. 7. 2014 na 15:02, froggy napsal:

 

odsávačkou běžně vytáhneš víc než výpušťákem... a je to čistá práce ;)

 

zkoušel jsem ho vyšroubovat po odsátí a ani kapka, úplně sucho a čisto... tak prosím neplácej hlupoty

Jak je to  tedy reálně s odsátím oleje otvorem pro měrku? Hadička odsávacího čerpadla má vnější průměr 6mm - do otvoru jí v pohodě strčím, ale co dole? Když zasunu měrku tam je dole cítit odpor, tedy že je otvor dole užší. Uprostřed plochou měrku protočím, ale dolu už ne. Bojím se tedy, zda by se tam hadička nesekla nebo neutrhla. Zkoušeno u 1.2 TSI/66 kw. Prosím o Váš názor, nebo ideálně zkušenost. Díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.