Přejít na obsah

Pozná servis domácí výměnu oleje


hruskin

Doporučené příspěvky

první olej jsem měnil po cca 12tis., měl takovou nahnědlou barvu, ale byl pořád průhlednej a řídkej. teď mám najeto 21 tj. cca 9 od výměny a dneska jsem se podíval na měrku. hladina dobrá, ale ten olej je černej jak bota a hustej! u výměny jsem byl, lij se tam orig. VW LL. takže mě to zarazilo. kdepak to tam nechat dalších 20 tis.!!! nejlepší je fakt měnit to sám po 10 tis., ale v záruce to riskovat nebudu. takže budu dávat dál LL a měnit po cca 12 tis. v autorizáku. máte ten olej taky tak hnusnej?

post-21737-0-81415000-1405492026_thumb.j

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem právě prvních 10 tis. kontroloval pravidelně co 1000 kiláků a až do těch 12 byl furt vpohodě. je fakt, že dneska jsem to kontroloval u teplýho motoru pár minut po vypnutí motoru, jindy jsem to dělal u studenýho. takže mrknu odpoledne, předpokládám, že ten maglajs sedne a vytáhnu hnědou a ne černou měrku, ale i tak je to divný. nejezdím krátký trasy pod 20 km a benzín pořád jenom optimal95 od EO a vyjímečně N95 od benziny.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravim, chcem sa opytat - tiez sa to tyka vymeny oleja :)

Nebudem menit olej v autorizaku, ale u znameho v servise.

 

Chcel by som vsak vediet - vie niekto, aky olej dava skoda vo vyrobe do Rapid rv.12/2014 1,2TSI 77kW?

Rad by som tam dal ten isty. Budem mat 5000km, a tiez moj olej vyzera ze uz ma "dost", pozeral to mechanik.Olej nebudem isto menit v autorizaku, zistoval som si v troch, co chcu za vymenu oleja, a tak ako pri mojom predoslom aute je to cca 250€ !! /mal som polo 1,4 16v/. Doneseny olej neakceptuju, hold slovensko  :kol-29: . Akceptuju ale bez zaruky mobility.

 

Predpokladam, ze to bude Castol 5W-30.

Teda preco sa pytam? Pocul som ze autu skodi, ak ma stale iny olej. Ked mi zasvieti servis na palubnom PC, tak pojdem do autorizaku a predpokladam ze oni tam opat nemusia dat Castrol 5W-30 ale iny, tak to by bol uz treti olej.

 

Dakujem za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som kúpil ročného Rapida mal 23 000 km, servisný interval premenlivý, doma som vymenil olej na druhý deň od kúpi auta. Po 30 000 km som išiel do autorizáku a tam mi dali MOGUL 5W-30 EXTREME LFIII a bežne ho dávajú namiesto Castrolu. Cena bola 12.- EUR/liter. A mám subjektívny pocit, že ten motor ide tichšie a reťaz po naštartovaní studeného motora nezahrkoce...

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s novým olejom to asi nesúvisí, ja som si tam na tých 23000 km dal Castrol, filter MANN, náplň presne 3,8 litra a reťaz bolo počuť pri studenom štarte.  A olej v servise mi nepreplnili, dali tam tiež presne 3,8 litra.  Takže nie vždycky s novým olejom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj. Ohledně původního dotazu - pozná servis, že došlo k výměně oleje? Konkrétně např. u motorizací, kde je výměnná filtrační vložka jsem jist, že na filtrační vložce je vyraženo datum - asi výroby. Takže pokud by se stalo, že vložka je mladší ,než zbytek auta (u první výměny), tak to poznat zkrátka mohou. Za druhé - občas je vložka z výroby jiná, než se dodává jako náhradní díl - u mé oktávky jsem si toho taky všiml a nejen já - např zde to zmiňuje jeden kolega zde z fóra. 

 

http://forum.skodahome.cz/topic/125185-new-octavia-14-tsi-dsg-vs-old-rs-20-tdi/page-22

 

To samé výpustní šroub - ten původní z výroby může být jiný. Po první výměně oleje by se měl vyměnit a dále se mění už jen podložka. 

Jiná otázka je, kdo to bude zkoumat při klasické servisní výměně oleje. Jednou jsem viděl technika jak to dělá a nezkoumal vůbec nic. Prostě vložku vyhodil a hotovo. 

 

Jsou to jen moje postřehy - taky jsem to řešil.

Editováno: , autor: Tekiti2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pracujem ako predajca SODaP v autorizovanm servise Skoda a pri 15 000 km som si nechal u nas vymenit olej a filter. Filter originalny (skodovka davnejsie inovovala filter kvoli prepustacim tlakom oleja) a olej som dal Shell AVL 0W/30 - predtym tam davali 5W/30 tiez longlife. Skrutku sme nemenili - vraj nebolo potrebne. Interval sme nanastavovali a to na moju ziadost lebo som bol zvedavy co bude Yeti hlasit a mam moznost zajst k nam na diagnostiku a vypnut to ci nastavit kedykolvek. Teraz mam najazdenych cca 18 000 km a zacalo mi zobrazovat interval do servisu, zacalo to udajom 6000 km :) Radil som sa s nasim technikom, nemam si to vsimat. To znamena ze by som mal ist na prvu oficialnu servisnu prehliadku pri 24 tis km a nie 30 000. Auticko si samo rata premenlivy interval v zavislosti na viacerych faktoroch. Pred letnou dovolenkou (opat Grecko) pojdeme s Yetim k doktorovi na preventivku a vymazeme mu zle sny :D a nastavime co treba ak by nas cestou nedajboze stretol iny servis.
Tak ako je to tu uz napisane, v servise nikto neriesi aky vyrobny datum je na filtri. Mozno by sa niekto pozastavil nad tym preco je tam neznackovy filter a v pripade nejakej zaruky by bol problem. V servise riesia udaje ktore ElsaPro nacita z auta.
Zaruka mobility u Skoda plati ak absolvujete predpisanu a planovanu servisnu prehliadku v autorizovanom servise a to v zavislosti na najazdenych km alebo case, podla palubneho PC. Po takej prehliadke vam opat zacne platit zaruka mobility do dalsej prehliadky.

Editováno: , autor: bezname
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jirkaK - neviem aky humus mas na mysli :) Bral som to zo svojho pohladu v suvislosti s motorom ktory mam v aute ja. Nemam patent na rozum, no viem, ze na motor 1,2 TSI ide plechovy skrutkovaci filter (obrazok) a ten sa zahumusit moc nevie :) 

Samozrejme pokial ide o vymenu filtracnej vlozky ake su v inych motoroch, tak mas ciastocne pravdu. Pocul som uz aj o pripade, ze niektori mechanici vyberali pri vymene filtracnu vlozku ktora bola nielen zahumusena ale aj dost rozpadnuta, Nejaky fest ekonomicky vyrobok :D

A ak by nahodou bolo auto este v zaruke a motor by nedajboze klakol kvoli comukolvek a vybrali by takyto polorozpadnuty filter, tak potom je to uz o inom ...

post-81996-0-96592300-1454863665_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nenchávejte tam ani LL 30 t. km. Výrobci aut dělají všechno proto, aby motory moc dlouho nevydržely a tahle zhovadilost tomu významně napomáhá. Já tam sice LL mám taky, ale měním ho co 15t. km. A kdo to má načipovaný, tak to tuplem měňte dřív !!! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...