Publikováno Srpen 15, 201411 r Dnes jsem jel po nějaké silnici 3 třídy a na cestě byli nějaké kamínky po látání cesty. Nějaký kamínek se mi dostal mezi brzdovou destičku a kotouč. Jenom jsem slyšel silný pískot. Zastavil jsem a několikrát prošlápl brzdu. Kamínek se asi uvolnil. Po dojetí domů jsem si všimnul, že na jednom předním brzdovém kotouči jsou škrábance po celém obvodu. Nejsou hluboké, ale po přejetí prstem jsou lehce znatelné. Jinak brzdy normálně brzdí a při brždění auto nikam netáhne a volant nijak nevibruje. Je to potřeba nějak řešit nebo se postupně kotouč bržděním obrousí a srovná.
Srpen 15, 201411 r Autor Díky, nemám s tím zkušenost. Před tímto autem jsem měl OI na plecháčích a tam se mi to nestalo a ani by to nebylo vidět. Teď na OIII a hliníkových kolech jsou přece kotouče více vidět a je tam větší prostor pro zapadnutí kamínků.
Září 2, 20178 r Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu. Zadní: Přední:
Září 2, 20178 r Vyměň je, kup ATE, sjet bys to musel na soustruhu, najednou obě strany, pak budeš mít žiletky, nevyplatí se to, osobní zkušenost Upraveno Září 2, 20178 r od Pivo
Září 2, 20178 r Podle mě je tam s ohledem na zkušenosti s ostatními OIII něco špatně. Nechci ale vyskakovat, dokud si nebudu jistý, že je to na vyhození. Předpokládám, že se vždy mění kotouče i desky, že? Mohlo by je to vyjít možná i levněji (s ohledem na práci a nákupní cenu dílů), než zlevňovat
Září 2, 20178 r Pokud při brždění cítíš vibrace, tak kotouče už nezachráníš. Já musel loni měnit zadní na tříletým autě a na vnitřní straně byly úplně zkorodovaný. Ano, mění se kotouče i destičky.
Září 3, 20178 r V první řadě by to chtělo změnit způsob brždění - nešetřit brzdy, brzdit větší silou (na kratší dráze). Druhá věc je jestli cítíš vibrace od zkroucených kotoučů, (to asi ne) nebo jen drhnutí od toho jak destička drhne rez z kotouče. Já bych to neřešil.
Září 3, 20178 r Zprasit kotouče není žádný problém za pár kilometrů, tzn. podle toho to hodnotit nechcu. Auto jako takové je dle jízdy a prohlídky zvenku ok.
Září 4, 20178 r S tím autem se očividně moc nebrzdilo, dá se předpokládat, že druhá strana kotouče bude ještě horší. Je možné, že se to po změně stylu brždění upraví.
Leden 10, 20187 r mam to iste uz asi od 3000km a ma to aj kolega na 230tke takze.... zaujimave je ze len v zadu, na prednych to nieje
Leden 10, 20187 r Vypadá to na zadní, co? Myslím, že je to ještě v poho. Mám to ještě horší a když jsem byl v servise při 45000 km mechanik říkal, že to při další prohlidce (60 tis km) budeme asi muset měnit s deskam ai kotouče. Je to o penězích a na tvé úvaze.
Leden 12, 20187 r Cože, na 60 tis. výměna komplet brzd? Mám necelých 170tis od nova a brzdy se do důchodu ještě nechystají (2,0TDI), tedy vše originál od 6/2014. Překvapuje mně, že i zadní. Pokud jezdím krátké trasy, tak alespoň 2x za týdem brzdy pořádně prošlápnu, aby na nich nepučela rez. Jen ještě doplním, že jsem najel ca 20 tis s nebržděným přívěsem často i přes 1T a asi 10 tis. s karavanem 1,2T. Honza
Únor 26, 20187 r V 2017-9-2 na 18:30, bojler napsal: Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu. Zadní: Přední: Dlouhodobé vystavení brzd mokru a korozi. Možná i v kombinaci s přetěžováním brzd. Ty destičky se budou dál po krajích vydrolovat. Stočení kotoučů nepomůže na dlouho. Jestli to klepe při brzdění, vyměnil bych to. Jestli neklepe, dalo by se s tím nějakou dobu vydržet a sledovat stav.
Únor 26, 20187 r prd přetěžování - naopak brzdí málo. Chce to občas jít až na krev a nebo se s tím smířit.
Únor 26, 20187 r Si nemyslím. Za jízdu se občas zabrzdí dostatečně. Důležité je za deště, nebo jiném mokru před odstavením vozidla dostatečně zabrzdit aby se vlhkost vypařila. To prospívá jak kotoučům, tak destičkám. Kdo to nedělá a nechává brzdy stále mokré tomu korodují a korodují. Ono mezi destičkou a kotoučem se voda hodně těžko odpařuje bez přispění pořádného Tepla. Když je sucho a nebrzdí se, je to brzdám celkem jedno Upraveno Únor 26, 20187 r od Clerfayt
Únor 26, 20187 r stačí trochu přibrzdit a tepla je dost - což se zpravidla stane při každém zastavení, resp. odstavením auta. Jestli jsem to správně pochopil, tak na těch obrázcích je bazarové auto = nějaký čas odstavené a holt tu "lišku" ještě nikdo nestáhl bržděním.
Únor 26, 20187 r pititing = příčina rýhy = důsledek oddrolování destiček začínající od vnitřního a vnějšího kraje = další důsledek.
Únor 27, 20187 r Možná. Ale původní brzdy včetně destiček mi vydržely na OII 162000km. Pak jsem auto prodal. Nový majitel říkal, že mu ještě 20000 vydrží. Jen jsem je bržlzděním vysušil před odstavením vozidla. A kdybych je každý jaro vyčistil, byly by svaté.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.