Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dnes jsem jel po nějaké silnici 3 třídy a na cestě byli nějaké kamínky po látání cesty. Nějaký kamínek se mi dostal mezi brzdovou destičku a kotouč. Jenom jsem slyšel silný pískot. Zastavil jsem a několikrát prošlápl brzdu. Kamínek se asi uvolnil. Po dojetí domů jsem si všimnul, že na jednom předním brzdovém kotouči jsou škrábance po celém obvodu. Nejsou hluboké, ale po přejetí prstem jsou lehce znatelné. Jinak brzdy normálně brzdí a při brždění auto nikam netáhne a volant nijak nevibruje. Je to potřeba nějak řešit nebo se postupně kotouč bržděním obrousí a srovná.

s tím se pořítá, není to žádný problém...

  • Autor

Díky, nemám s tím zkušenost. Před tímto autem jsem měl OI na plecháčích a tam se mi to nestalo a ani by to nebylo vidět. Teď na OIII a hliníkových kolech jsou přece kotouče více vidět a je tam větší prostor pro zapadnutí kamínků.

  • 3 roky později...

Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu.

 

Zadní:

zadni2.thumb.jpg.9d32c39af607291ac98f03c5b8244176.jpg

 

zadni1.thumb.jpg.81e040c4d4e4a1787563ce4962b26ba9.jpg

 

Přední:

 

predni2.thumb.jpg.a10e306a58664052b7959fe36a945c55.jpg

 

predni1.thumb.jpg.e8dc54aceb194cb6da4bbf97144a9406.jpg

 

 

 

 

 

Vyměň je, kup ATE, sjet bys to musel na soustruhu, najednou obě strany, pak budeš mít žiletky, nevyplatí se to, osobní zkušenost

Upraveno od Pivo

Podle mě je tam s ohledem na zkušenosti s ostatními OIII něco špatně. Nechci ale vyskakovat, dokud si nebudu jistý, že je to na vyhození. Předpokládám, že se vždy mění kotouče i desky, že? Mohlo by je to vyjít možná i levněji (s ohledem na práci a nákupní cenu dílů), než zlevňovat

Pokud při brždění cítíš vibrace, tak kotouče už nezachráníš. Já musel loni měnit zadní na tříletým autě a na vnitřní straně byly úplně zkorodovaný. 

Ano, mění se kotouče i destičky.

V první řadě by to chtělo změnit způsob brždění - nešetřit brzdy, brzdit větší silou (na kratší dráze). Druhá věc je jestli cítíš vibrace od zkroucených kotoučů, (to asi ne) nebo jen drhnutí od toho jak destička drhne rez z kotouče. Já bych to neřešil.

Auto má najeto cca 12 tis. km.

Zprasit kotouče není žádný problém za pár kilometrů, tzn. podle toho to hodnotit nechcu. Auto jako takové je dle jízdy a prohlídky zvenku ok.

S tím autem se očividně moc nebrzdilo, dá se předpokládat, že druhá strana kotouče bude ještě horší. Je možné, že se to po změně stylu brždění upraví.

Požádal jsem o nové obložení v rámci stávající ceny. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

  • 4 měsíce později...

mam to iste uz asi od 3000km a ma to aj kolega na 230tke takze.... zaujimave je ze len v zadu, na prednych to nieje

na tom není nic zajímavého: zadek brzdí méně, tím pádem kotouče reznou víc

Vypadá to na zadní, co? Myslím, že je to ještě v poho. Mám to ještě horší a když jsem byl v  servise při 45000 km mechanik říkal, že to při další prohlidce  (60 tis km) budeme asi muset měnit s deskam ai kotouče.

Je to o penězích a na tvé úvaze.

 

Cože, na 60 tis. výměna komplet brzd? Mám necelých 170tis od nova a brzdy se do důchodu ještě nechystají (2,0TDI), tedy vše originál od 6/2014. Překvapuje mně, že i zadní. Pokud jezdím krátké trasy, tak alespoň 2x za týdem brzdy pořádně prošlápnu, aby na nich nepučela rez. Jen ještě doplním, že jsem najel ca 20 tis s nebržděným přívěsem  často i přes 1T a asi 10 tis. s karavanem 1,2T. Honza

  • 1 měsíc později...
V 2017-9-2 na 18:30, bojler napsal:

Vážení, uvažuju o ročním autě - jsou tyto kotouče, resp. desky ok nebo ko? Při testovací jízdě byly při silnějším brždění cítit vibrace. Vpředu je na jedné straně sjetá jen část (na fotce to jde vidět víc než v reálu), druhý kotouč má rýhy. Jde mně o to, co chtít. Jestli bude stačit "zbroušení" a nebo je to na výměnu.

 

Zadní:

zadni2.thumb.jpg.9d32c39af607291ac98f03c5b8244176.jpg

 

zadni1.thumb.jpg.81e040c4d4e4a1787563ce4962b26ba9.jpg

 

Přední:

 

predni2.thumb.jpg.a10e306a58664052b7959fe36a945c55.jpg

 

predni1.thumb.jpg.e8dc54aceb194cb6da4bbf97144a9406.jpg

 

 

 

 

 

Dlouhodobé vystavení brzd mokru a korozi. Možná i v kombinaci s přetěžováním brzd. Ty destičky se budou dál po krajích vydrolovat. Stočení kotoučů nepomůže na dlouho. Jestli to klepe při brzdění, vyměnil bych to. Jestli neklepe, dalo by se s tím nějakou dobu vydržet a sledovat stav. 

prd přetěžování - naopak brzdí málo. Chce to občas jít až na krev a nebo se s tím smířit.

Si nemyslím. Za jízdu se občas zabrzdí dostatečně. Důležité je za deště, nebo jiném mokru před odstavením vozidla dostatečně zabrzdit aby se vlhkost vypařila. To prospívá jak kotoučům, tak destičkám. Kdo to nedělá a nechává brzdy stále mokré tomu korodují a korodují. Ono mezi destičkou a kotoučem se voda hodně těžko odpařuje bez přispění pořádného Tepla. 

Když je sucho a nebrzdí se, je to brzdám celkem jedno

Upraveno od Clerfayt

stačí trochu přibrzdit a tepla je dost - což se zpravidla stane při každém zastavení, resp. odstavením auta. Jestli jsem to správně pochopil, tak na těch obrázcích je bazarové auto = nějaký čas odstavené a holt tu "lišku" ještě nikdo nestáhl bržděním.

Tuto lišku už se někdo snažil obrzdit. Bržděním toto už dolů nedostane

to není od kamínků, je to pitting

pititing = příčina

rýhy = důsledek

oddrolování destiček začínající od vnitřního a vnějšího kraje = další důsledek.

ty moc čteš

Možná. Ale původní brzdy včetně destiček mi vydržely na OII 162000km. Pak jsem auto prodal. Nový majitel říkal, že mu ještě 20000 vydrží. Jen jsem je bržlzděním vysušil před odstavením vozidla. A kdybych je každý jaro vyčistil, byly by svaté. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.