Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím. Chtěl jsem se zeptat někoho kdo má zkušenosti s břízou. Mám auto venku a jak už to tak bývá parkuji pod břízou. Každý den mám na autě všude přítomná semínka a listí. A to ještě není podzim, auto pak asi bude "zasypáno" listím. Ptám se jestli je to problém pro auto, když pominu to, že to musím uklízet v autě. Kam se ta semínka dostanou? Před čelním oknem jsou nějaké mřížky a jak je to potom přizpůsobené. Nebo se to pak deštěm nějak odplaví. Děkuji za odpovědi..

  • 2 týdny později...

To samé jako ty. A myslim si, že pokud se ti nedostanou za filtr sání, tak se nic nestane.

Dostanou se do žlabu kolem klimatizační jednotky, kterej má odtok do podběhů - a když je nevypláchneš, tak tam zahnijou a bude ti tam v zimě zamrzat voda. Do sacího filtru se nedostanou, ten má přívod vzduchu od mřížky v masce.

Ale zaručeně je najdeš až budeš měnit kabinovej filtr v klimatizaci - tam jich naleze právě sáním pod mřížkou před spolujezdcem doslova mrtě...

Ehm. Pardon. Sem myslel, že má ma mysli už opravdu nějakej vážnej problém kterej by mohla bříza způsobit.

Jinak Ekkar to vidí z hlediska širšího.

 

Asi bu¨du muset provětrat motorovku a nebo pořídit nějakou plachtu alespoň na přikrytí toho předku auta kudy se do něj ten humus dostává.

 

Jinak ještě doladit několik detailů parkování pro co nejdelší antikorozní životnost karoserie.

-studený stání mam

-soli se vyhybám ježděním v jiným autě

 

A ještě doladit nějakej větranej přístřešek a betonový podloží s odtokem vody.

Břízový semínka jsou svině, ale moderní auta už jsou proti nim hodně odolný - právě díky sání pro motor vyvedenýmu buď dovnitř motorovýho prostoru nebo přímo do svislý části masky, kde při jízdě spolupůsobí náporovej tlak a díky sání klimy přes filtry. Motor samotnej (do spalovacího traktu) pak semínka nemá kudy nasát ani kdyby sál přímo nad kapotou - pokud má aspoň normální filtrační vložku, je to v pohodě.

 

Když jsem ještě jezdil s formanem, tak jsem si hned po jeho koupi pořídil řídkou vatelínovou vložku do sání ventilace, protože jsem věděl, co umějí břízový a podobný semínka učunit už ze služebního fáčka. To žádnou filtraci ve větrání nemělo a když delší dobu stálo někde pod břízou a nastartovalo se, tak uvnitř v momentě nebylo vidět - semínka prolítly trvale zapnutou ventilací jak čert komínem a zasypaly interiér...

Ale nasadil si mi brouka do hlavy. S těma podběhama. Kde se drží voda, tam to rezne.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Ofiko odpověď ze škodovky:

 

Vážený pane,

děkujeme za Váš dotaz a důvěru, se kterou se obracíte na naši informační linku.

Váš dotaz jsme konzultovali s techniky a problém padajícího listí ve velkém množství může opravdu způsobit zneprůchodnění
odtokových kanálků karoserie a tím může docházet k zatékání vody do vnitřních částí, případně i kabiny vozu. Dále může docházet
k zanášení filtrů a jiných součástí klimatizace. Doporučujeme navštívit Váš servis, vůz nechat na základě popsaných skutečností
zkontrolovat a konzultovat s techniky případná opatření.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Roman Ondruš
info@skoda-info.cz
ŠKODA Infoline 800 600 000

Tak to si udělám sám. Ještě si ale vyrobit nějakej samodomo stahovák na stěrače aby sem se dostal na ten vrchní plast a moch ho sundat.

Pěkný stahovaček, hodil by se mi takový o víkendu, ale nakonec jsem je sundal. Nastříkal jsem WD a začal hýbat na obě strany a nahotu a dolu. Stěrač před řidičem po několikátém zabrání se kupodivu uvolnil, ale ten před spolujezdcem vůbec nešel. Po mnoha pokusech, jsem to nakonec vzdal, nastříkal opět WD a šel dělat na hodinu něco jiného. Po té době jsem to spíš už jen tak zkusil a on odskočil. Bylo to fakt o nervy, protože jsem nechtěl poškodit celý mechanismus.

Tak u mě nejni problém ho nějakému škodosourozenci pučit, ale nikam ho poštou posílat nechci.

Když tak sem potom napiš, jak ti šly sundat. Původně jsem zamýšlel taky nějaký pořídit, ale nakonec i v souladu s DP jsem si řekl, že to zkusím takto.

Je to jako stahovat kliky na jízdním kole. Akorát si přetim poznačit přesnou polohu stěrače.

 

Osy na kterej je nalisován proti tomu litěnýmu bazmeku stěrače. A radši i polohu stěrače na skle v klidovej poloze.

Značky polohy stěračů na skle jsou.

Ale každý auto má stěrače jinak. Třeba i o 2 cm.

Upraveno od Mr.Pavka

Jedině pokud je nějakej umělec sundá a nenasadí je zpátky podle značek na skle. Z fabriky jdou všecky OK a servisy vědí co a jak.

Na skle jsou takové oválky, asi 4 po celé šířce skla a na ně patří stěrače, mě se to povedlo napoprvé. Hlavně před tím sjet na klidovou polohu.

Tak u mojeho sou stěrače tak 4mm nad těma značkama. Ještě sem stěrače nesundaval. A u hodně jinejch taky tak.

 

A naopak u jinejch aut je to skoro přesně na značkách. Taky mi přijde, že to ve škodovce montujou jak vítr foukne.

 

Stejně jako jako ty mezery mezi světlama a haupnou.

Ty stěrače 4mm nad značkama, je správně, to je podle interního pokynu od Škodovky pro servis, po výměně čelního skla, aby to šlo ihned poznat od oka.

Upraveno od ales-r

Cože co? U novýho auta?

Upraveno od Mr.Pavka

Myslíš, že rozbitý čelní sklo nemůže nastat při převozu autí z fabriky do auto-šopy? Vono je na silnicích dost odlítnutejch šutrů, který minou sklo auta, ale trefí se do "nákladu" - ale co když ten náklad je další autí?

 

No, takže když takový "trefený při přepravě" přijde na šopu a přejímající osoba to zjistí, tak naběhne servisák s řezacím drátem a přísavkama a sklo se vymění, aniž by zákoš cokoliv dostal vědět nebo poznal - právě na tyhle případy má každej prodejce 24 - 48 hodin na "přípravu k předání vozidla" = nikdy se zákošovi nepředává auto přímo z návěsu, na kterým přijelo z fabriky, aby byl čas "doladit" případný "vady na kráse"...

Ale snad u novýho auta by něměl bejt stěrač o 4mm mimo značku nebo i víc. Aby bylo poznat, že bylo měněný čelní sklo. To snad mohli dát tak jak to má bejt z fabyryky na tu koukačku ne?

A jak sou ty nápisy na skle, tak kde je nějakej podle kterýho by se dalo případně poznat, že to sklo bylo vyrobený třeba až pozdějc než je datum narození auta?

V logu výrobce, tam jak je označení evropský homologace "E s kódovým číslem státu v kroužku" - je tam buď celej letopočet, nebo aspoň poslední dvojčíslí.

Tak u mojeho sou stěrače tak 4mm nad těma značkama. Ještě sem stěrače nesundaval. A u hodně jinejch taky tak.

 

A naopak u jinejch aut je to skoro přesně na značkách. Taky mi přijde, že to ve škodovce montujou jak vítr foukne.

 

Stejně jako jako ty mezery mezi světlama a haupnou.

Ano byl to fór, a pár lidí se zasmálo.

Já jsem jenom reagoval na ten exkrement co jsi napsal! Všude jenom plačeš a napadáš Škodovku, příště si kup Hnůjdaj, tam nějakej milimetr nebudeš řešit.

Tak kde se nastavují ty 4mm co tady řešíš :rtfm::wallbash:

 

Uklidni se, napočítej do 10, neřeš blbosti a vychutnej si jízdu ve slušném voze.

Upraveno od ales-r

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.