Leden 16, 20205 r No, prošel jsem si DP na 1.2 TSI a není tam ani slovo o nastavení rozvodů motoru. Ale je poměrně složité nastavení předpětí ozubeného řemene hlavního čerpadla - dle DP práce pro dva lidi - zároveň držet předpětí a zároveň fixovat v dané pozici čerpadlo proti motoru. Upraveno Leden 16, 20205 r od Johny.z
Leden 16, 20205 r Já bych z toho nedělal vědu. Nevím jak na 1,2 TSI, já dělal řemen na Citroenu a jednoduše jsem si na starém řemenu udělal čárky na řemen a "řemenice", odpočítal počty zubů, na nový řemen jsem přenesl čárky se stejnými rozestupy a nasadil proti čárkám na "řemenicích".
Leden 16, 20205 r @McMatej: tohle ale není rozvodový řemen. To je řemen hlavního čerpadla vodní pumpy, který se musí napnout vzájmeným pohybem tělesa pumpy proti samotnému motoru. Do samotných rozvodů se při výměně vodní pumpy nezasahuje, pokud jsem dobře pochopil DP. Upraveno Leden 16, 20205 r od Johny.z
Leden 16, 20205 r OK, psal jsem že "nevím jak na 1.2 Tsi. Ale z principu (označit, spočítat, přenést) to musí být stejné.
Únor 19, 20205 r dotaz. tento motor má na výfukovém potrubí dva katalyzátory? nebo ten druhý je GPF ? Díky za info, MR2016.
Únor 19, 20205 r @Jirka_CZE jakej druhej ? tento motor nemá žádný GPF..ty jsou až v 1.0 TSI po FL ...
Únor 19, 20205 r @ski1961 Radši posílám foto. Jestli se pletu, tak mě opravte. Nejsem mechanik a DP pro rapida s novými motory nemám. První katalyzátor je podle mě hned za turbem (foto č.1 a 2). Druhý katalyzátor (nebo co to tedy je) je kousek za vlnovcem (foto č.3)
Únor 19, 20205 r @Jirka_CZE tak chlape, to se omlouvám, ale zřejmě jsou to opravdu 2 katalyzátory, to jsem vůbec netušil..filtr pevných částic to není určitě, na těchto motorech ještě nejsou...i jako origo díl viz foto to stojí ve škodovce strašnej ranec cca 28.500,- Kč
Únor 19, 20205 r V pohodě. Já to do dneška taky netušil že to tam mám :) . Byl jsem na prvním STK po 4 letech od koupě vozu a technik mě pustil do servisní jámy pod auto, tak jsem si toho všiml. Ještě jsem tady na fóru našel nějaké info k těmto motorům a z toho jsem už úplně jelen. Protože tam píšou, že ten první katalyzátor funguje jako filtr pevných částic + 3-cestný katalyzátor a ten druhý jako další 3-cestný katalyzátor. Použito u motorů 1,2 (66 a 81kW) a 1,4 TSI 110kW. Nasvědčují tomu i výsledky z měření emisí, kde jsou téměř nulové hodnoty CO a že koncovku výfuku mám vevnitř úplně čistou bez sazí. Vím, že se tady na fóru píše že některé starší 1.2 TSI (63 a 77kW) mají výfuky černé od sazí. Každopádně aspoň pro mě zajímavé zjištění. Protože otec má Rapida 1.0 TSI 81kW MR2018 a tam ten "druhý" katalyzátor není. Ten tam dali až v posledním modelovém roku.
Únor 20, 20205 r Autor Žádný filtr pevných částic tam nemáš. Tak se s tím smiř. Máš tam jen standardní katalyzátor a jeden navíc.
Únor 20, 20205 r Tak já má Fabii III s motorem 1.0 Mpi vyrobenou v listopadu 2018 a taky tam mám ten druhý katalyzátor, stejně jako to má na fotkách Jirka_CZE. Dosti jsem se tomu podivoval, neboť ani v DP vydané v 3_2019, kde je obrázek kompletní výfukové soustavy k motoru 1.0 Mpi, tak tam ten druhý katalyzátor není vyobrazen. Navíc ve Světě motorů Vaculík již dříve popisoval, že ten druhý katalyzátor má Fabie až s příchodem filtru GPF a je tam na tzv. dodatečné čištění spalin po vypalování filtru. Takže jak to vlastně je, když to vidím i na motorech bez GPF ? Asi někdo v tom SM ani neví, že to je u všech nynějších Fabií běžné!
Únor 21, 20205 r A nebyl to u F1 jeden katalyzátor a dva tlumiče ? Nepamatuji u F1 dva katalyzátory, ale mohu se mýlit.
Únor 21, 20205 r @DušanV Ale v tom SM řešili 1.0 TSI, kde opravdu verze bez GPF má pouze jeden katalyzátor za motorem a pod podlahou má jen trubku. Tam to vypadá takto: (toto je fotka 1.0 TSI EA211, neplést s 1.2 TSI !!!) Ale proč má i 1.2 TSI EA211 nebo 1.0 MPI druhý katalyzítor, kdo ví. To první bude nejspíš ten Záchytný katalyzátor NOx, možná.
Únor 21, 20205 r No právě, nikde jsem nenašel ani řádku o tom, že by i do 1.0 Mpi dávala Škodovka přídavný katalyzátor. Vypadá přesně jako u Martabovy fotky s popiskem "NOVÁ", ale u Mpi by se žádné saze přeci neměli vypalovat. Takže žádná tisková zpráva Škodovky, ani v DP to nevidím, ani tzv.odborní novináři nezaregistrovali, že by tam bylo něco přidáno na tom výfukovém systému. Hm....., divné ne ?
Únor 21, 20205 r Přečti si ještě jednou ten můj příspěvek, to co psali v SM se týká 1.0 TSI. Podle všeho 1.0 MPI (55kW) v začátku výroby ten druhý "hrnec" neměla: https://forum.skodahome.cz/topic/134068-fotky-podvozku/?tab=comments#comment-2107939 1.2 TSI EA211 ho mají: https://forum.skodahome.cz/topic/134068-fotky-podvozku/?tab=comments#comment-2108176 https://forum.skodahome.cz/topic/134068-fotky-podvozku/page/2/?tab=comments#comment-2268775 1.0 TSI EA211 před FL ho opět nemá: https://forum.skodahome.cz/topic/134068-fotky-podvozku/page/2/?tab=comments#comment-2269092 1.0 TSI EA211 s GPF druhý "hrnec" má. To že tam ten "hrnec" pod podlahou je, ještě nemusí znamenat, že je auto vybaveno GPF. To první může být nějaký katalyzátor NOx nebo kdo ví co. navíc toto je téma o 1.2 TSI, takže není dobré zde řešit 1.0 MPI, to by nám moderátoři rychle zatrhli.
Únor 21, 20205 r @DušanV chlape jsi tady už taky profík, tak jestli chceš otevři tento problém ohledně 1.0 MPI v příslušném tématu : https://forum.skodahome.cz/topic/130245-motor-10-mpi-44-a-55-kw/page/10/#comments a klidně udělej foto, jak to tvoje MPI po FL dole vypadá..jen v krátkosti, já u své MPI MR 2018 z 8/2017 před FL nemám nic..a tím bych tady tu debatu o MPI uzavřel, nebo se bude zase @Pawouk zlobit :-)
Únor 21, 20205 r MARTAB, jasně že to není téma pro Mpi. Jen jsem chtěl na závěr říci, že vím, že to není GPF a taky vím, že opravdu Mpi ze začátku výroby ten tzv. hrnec navíc neměla. Jen mi je divné, že teď, když ho má, tak nikde o tom ani čárka. Končím, pokud seženeš nějaké podrobnosti, co to tam vůbec je a jaký to má význam, tak klidně pošli SZ, ať se tedy tady o tom více nebavíme. PS: ski1961 mrknu na to, a když tak to tam do tématu vložím, tady jak jsem řekl o Mpi končím Upraveno Únor 21, 20205 r od DušanV
Březen 22, 20205 r V jiném tématu se řešili převodové poměry a otáčky při dané rychlosti, když už jsme byl v tom, udělal jsem porovnání pro všechny motory v FIII: Ostatní motorizace: Převody fabia III.pdf
Srpen 31, 20205 r Zdravím, mám dotaz. Zkoušel někdo tohle sání? Jde mi o to, jestli půjde v pohodě zavřít kapota. Píšou, že je na EA211 1.2TSI, což by odpovídalo. https://mst-performance.co.uk/product/air-filter-induction-intake-kit-24/
Září 10, 20205 r V 21. 2. 2020 na 6:53, DušanV napsal: A nebyl to u F1 jeden katalyzátor a dva tlumiče ? Nepamatuji u F1 dva katalyzátory, ale mohu se mýlit. Ano, i F1 měla dva katy, podle motoru a emisní normy. Standartně měly 1,4 MPi pro EU2 a 1,2 HTP jen jeden kat (ten už plnil EU4 od začátku), motory 1,4 MPI pro export na západ byly EU4 a katy byly dva, u 1,4 16V pak standartně. Co se týká EA 211 1,2 TSI CJZ, pak mám za to, že tam je jeden kat hned za turbem, jedna lambda před ním, druhá za ním. Nic víc.
Březen 27, 20214 r Zdravim nevite nahodou nekdo, jake jsou rozdily mezi motory 1.2TSI 66kw a 81kw? Slysel jsem, ze aby Skodovka usetrila naklady, tak jsou oba motory stejne, jen u 66kw je priskrceny vykon. Tak by me zajimalo, co je na tom pravdy a jestli se lisi i nejake dily, nebo je to jen softwarova uprava od Skodovky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.