Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak tohle měření potvrdilo moje pocity ze zkušební jízdy s Fabií 1.2TSI 66kW a 3 denního ježdění s Golfem 1.2TSI EA211 77kW, že tyhle motory táhnou až od 2000 otáček za minutu a těch reklamních 1400 je jen kec.

Druhé zjištění je, že oproti EA111 už skutečný výkon a krouťák není o moc větší než je udáváno. Podle grafu je maximum výkonu nějakých 113 koní oproti 110 udávaným a krouťáku cca 178Nm oproti tabulkovým 175Nm. Navíc když zprůměruju tu rovinu krouťáku mezi 2 a 4,5 tisíci otáčkama, tak to nedá ani těch 175Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle měření potvrdilo moje pocity ze zkušební jízdy s Fabií 1.2TSI 66kW a 3 denního ježdění s Golfem 1.2TSI EA211 77kW, že tyhle motory táhnou až od 2000 otáček za minutu a těch reklamních 1400 je jen kec.

Druhé zjištění je, že oproti EA111 už skutečný výkon a krouťák není o moc větší než je udáváno. Podle grafu je maximum výkonu nějakých 113 koní oproti 110 udávaným a krouťáku cca 178Nm oproti tabulkovým 175Nm. Navíc když zprůměruju tu rovinu krouťáku mezi 2 a 4,5 tisíci otáčkama, tak to nedá ani těch 175Nm.

 

Na druhou stranu už od 1600 ot. má to TSI 110 Nm, což je víc, než mám teď v HTP při 3000 ot. Už od 2200 ot. má TSI 60k, což je jako moje auto při 5200 ot. Takže já budu určitě spokojenej. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK, e1.:

Mne je to uprimne jedno. Ja nie som fanusik tuningu, skor jeho odporca. Neboj viem co je prevodovka, nakolko mam VS - strojarinu ( Ing.).  Ono je zaujimave napr. u O3 kde je motorizacia 1,4 TSI 103 (casom bude 110kW) 250Nm a 1,8 TSI 132 kW a 250Nm, ktora bola uskrtena prave preto, ze prevodovka tam prenesie max. 250Nm, tak sa 1,8 TSI orezala. Pritom podla uvahy prevodovka to znesie mohli pustit 270-280Nm a pomlcat o tom.................

 

Ja len nerozumiem jednej veci a to. Na jednej strane ludia nadavaju ako dnesne auta nezvladnu tolko km a na druhej strane toto  ved to zvladne to nie je o moc viacej. Niekto tomu podlahne a nahodou sa mu po 150-180tkm stane nieco na prevodovke a uz vidim ten narek aky je to smejd a nic to nevydrzi.

 

Naopak firma profituning, keby chceli urobit vsetko bezpecne tak to spravia zo 175Nm na 195 az 200Nm a je. Lenze to uz by neboli tak zaujimave cisla NM a kW.

 

Ale ja sa drzim jednoho: kto chce kam, pomozme mu tam. Kludne kto chce cip, nech si ho dat...........potom ale nech ........................................

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ti poviem pri bežnej prevádzke ti môže sa pokaziť hocičo, napr ja som po 190tkm vymieňal ložisko v prevodovky bežná vec, a to prevodovka je dimenzovaná na 200Nm čiže nejakých 60-70Nm rezerva a aj tak sa to pokazí. Je to fakt o tom ako sú niektoré veci kvalitne urobené a dimenzované.

Ja vidím v tom motore istý potencial vzhľadom na to že to má 16V tj. možnosť namontovať turbo z 1.4ky pretože dávnejšie tu boli fotky kde je vidieť že hlavy sú dosť podobné, to že je tam prevodovka len do 200Nm tak kto ozaj bude túžiť po väčšej porcii koníkov tak si to upravý alebo keď sa to pokazí tak sa to vymení.

S tou 1.8čkou v octavii to máš pravdu v Scoute kde je 4x4 a aj iná prevodovka tak tam má až 280Nm. Aj fabia VRS 1.4TSI je zabrzdená kvoli prevodovke pretože tiež je len do 250Nm stavaná a tiež hu čipujú aj na 320Nm.

 

Dúfam v to, že tento nový motor bude spolahlivejší a nezíska zlú povesť starej 1.2TSi vďaka tej reťazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, Škodovka tie motory kvôli prevodovkám škrtí, ale oni nemajú na výber. Ak majú prevodovku oficiálne robenú na 250 Nm, tak nemôžu predávať auto, kde na ňu púšťajú väčší výkon, tj., je prevodovka oficiálne poddimenzovaná. Pri prvej poruche prevodovky by ich zákazníci zožrali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovky ve Škodovkách jsou poddimenzované,o tom se ví,životnost se dá podpořit výměnami oleje po 120tis.nebo 6-7 letech.S čipem jsem koketoval,ale z důvodu slabší převodovky na to zatím kašlu.Všichni to šponujou na doraz,mě by stačilo 80kW a 195 Nm,možná že po odbrzdění bych zjistil,že se motor těm hodnotám blíží i bez úprav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je chára motoru naladěnýho tak na závody do vrchu - obrovskej krouťák dole pro rychlej výjezd ze zatáčky a pak honem honem řadit, aby se to nepřetočilo a na rovince mezi zatáčkama ještě trochu zrychlilo, než se musí zase brzdit a podřazovat do další zákruty, protože jednak ta zákruta nejde projet tak rychle a druhak motoru s vysokýma točkama rychle klesá moment...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priznám sa nevedel som na ako to dá, len som chcel, aby to dobre jazdilo v nižších a stredných otáčkach, hral sa mi s tým 4 hodiny a úprimne výkon nad 4tis. ot. využívam málokedy. Dalo by sa to určite posunúť celé hore, ale nechcel som už otravovať. Ekkar, ja to nemám do vrchu, ale na predbiehanie, mám tam 2t. ot. na 4st. a len šliapnem na plyn, ono to vystrelí ako na 3stupni a neriešim podraďovanie. V Ba na Kolibu, strmé stúpanie, niečo nad 50 na tacho, na 3st. 1800+ot. a krásne ide na tempomate.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč na 6k při 50km/h? Máš nějaký divný počty, ne? Ale jet pod popisovaným zatížením na 1800rpm je i na turbomotor záhul - není to dehťák v autobuse, musí se aspoń trochu motat. Schválně by mě zajímalo, co by tam ve stejný situaci "nakopalo" déesgéčko - jestli by do takovýho kopce na tempomat 50km/h jelo taky 1800rpm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa dobre pamätám (bol som tam asi pred 1,5 mesiacom), tak hore na Kolibu si podradilo o nejaké 2-3 stupne už aj moje DSG, ktoré inak na rovinke pri 60 km/h už má zaradenú sedmičku. Išiel som hore svižnejšie, asi takou 60-kou (samozrejme nie v tých ostrých zákrutách). Takže tých 1800 sa aj mne zdá byť málo pri motoroch ako sú 1.2 TSI (bez ohľadu na to, či to je EA111 alebo EA211). Nabudúce ak tam budem mať cestu, pôjdem hore tempomatom 50-kou a pozriem sa, že aké stupne tam budú a aké otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já musím říct, že pokud jedu po městě 50 km/h tak nemůžu jet na 5 stupeň, prostě to nejede, musím podřadit na 4. Jinač turbo se roztáčí kolem 1400 otáček, takže kolem 2000 otáček je ten motor podle mě v pohodě a navíc bych řekl, že točit 4000 otáček a víc nemá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...