Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

"vítězem je ale ten, který je na sobě dává nejméně znát. A v našem případě jde o Škodu Fabia."

 

překvapivě...  :kol-46: 

 

asi ti nedošlo, že hlavním smyslem testu bylo porovnání motorů. To, že Ibiza je podvozkově na tom hůře ( díky datumu vzniku ), že prostor nemá takový a také cena vyjde hůře, je holý fakt. Ibize neprospívá ani to, že dřív z ní bylo více cítit sportovní duch...

PS: pro mě bude překvapení, až Hyundai udělá reklamu bez navážení se do Škodovky :)

Nejde tak o vítěze jako o přečtení dojmů z litru TSI, za dva tři roky 1.2 asi nebude :).

no ve Fabii už příští rok...

  • 4 týdny později...

Zdar chlapi, tak konečně jsem si sedl do R. Clio 1.2. Tak a budu bourat mýtus našich úplatných autoperiodik. :-) 

1) V Cliu HB i kombi je vzadu více místa na nohy, než ve Fábii III HB, kombi - pořádně jsem to vyzkoušel u obou značek, mám 180cm a v F3 se už dotýkám koleny sedadla pokud si sednu za sebou

2) Clio má dobré zpracování interiéru, řazení není už tak gumové a volant je stejně dobrý jako u F3. Spojka jde lehoučce, řízení je trochu přeposilované, ale to vůbec nevadí u malých aut do města a okolí.

3) Clio 1.2 54kw jede lépe než F3 1.0 MPI 55kw, to si vyzkoušejte, možná má ve městě větší spotřebu, ale jinak bych koncernový 1.0 MPI obešel obloukem, už jen kultivovanost je horší...

4) CENA - Clio HB 1.2 ve výbavě ADVANTAGE se vleze pod 250tis.kč, za to koupíte F3 1.0 MPI Active Plus, bez pětileté záruky, kterou má Clio v ceně.

5) Fábíe má lepší motor 1.2 TSI než 0,9 TCe, ale ptal jsem se automechanika v Renaultu, kromě menšího výkonu a kultiovanosti, rozvody nepadají a nežere olej. Kdybych bral turbo, tak ale sám raději vemu 1.2 TSI Rapid :-)

 

Resume: pokud má někdo hluboko do kapsy a chce hb nebo kombik v atmosféře, je Renault Clio HB /Grandtour 1.2 výhodnější koupí, než F3 kombi 1.0 MPI 55kw.  Kombík ve výbavě Advantage vyjde na 269tis. kč.

Upraveno od bobanHTP

trošku ti do toho hodím vidle. 5 let záruku máš u Škody za 990Kč...

Tak to nejsou vidle ale párátko, záruka za 990 je vítána.... Mě se Fábie HB líbí, nejsem nepřítel Škody, jen tak trochu napravuji ty "ohnuté" rezence na českých portálech. Každý ať si koupí co jeho srdce či peněženka chce :-)

Ještě jeden mýtus: minulý týden jsem řídil Kia Ceed 1.4 CVVT - motor táhne stejně jako můj Focus II 1.6 74kw. Vím, že tu někdo psal, že 1.4 je líný motor, tak asi opět řídil něco jiného než já :-D Maximálka je 180km/h, dále jsem to nezkoušel. Co mě dostalo, je spotřeba, na okreskách cca 5.5l, což je na atmosféru paráda...Řazení je nadprůměrné, spojka trochu umělá, řízení ok. 

Strasne záleží z ceho presednes. Když někdo jezdí v autě se 150kw a pak sedne do 74 kW řekne že to je po male a ze to nejede. Když budu jezdit v htp tak pro me 1.4 od Fordu bude stíhačka.

Mě právě malé motory baví, je to výzva jet např. s HTP do Chorvatska :-) Doma máme 14 let starý Peugeot 206 s klimou, zatím vše funguje a kdybych neměl malé děti, tak zkusím Chorvatsko s ním, má to jen 1.1 obsah a 44kw :-)

Rypicong: Když budeš 5 let jezdit pravidelně na prohlídky do ŠA, nicméně předpokládám, že to má <> stejně.

JJ Renault, Kia, Citroen, Peugeot, Hyundai, Škoda to mají stejně, musíš jezdit k autorizovaným. Jen výměna stejného oleje a filtru mě u garážníka vyjde na polovinu :-) Ale pozor, Škoda dává plnou záruku, ostatní jen na některé části, takže tady je lepší Škoda...

Plnu tazko. :) Ked sa mi po styroch rokoch vypali ziarovka, tak mi ju tazko vymenia na zaruku. Obvykla zaruka je 2 roky spotrebny material, 5(7) rokov na motor a prevodovku.

Upraveno od melonsvk

Tak to nejsou vidle ale párátko, záruka za 990 je vítána.... Mě se Fábie HB líbí, nejsem nepřítel Škody, jen tak trochu napravuji ty "ohnuté" rezence na českých portálech. Každý ať si koupí co jeho srdce či peněženka chce :-)

no ohnuté recenze, nějak mi uniká co ohnutého z recenze jsi narovnal.

Co se týče posedu, tak ty jsi abnormál - né výškou apod. ale cítěním. Myslím, že jsi to byl ty, co se svezl v Rapidu a pičoval jak ho tlačí středový panel do kolena a jak je to v F2 super. To je holá píčovina, právě že nejvíce debilně řešený středový panel je u F2. Na to nadávají všichni. Sorry, nemyslím to zle, ale prapodivně vnímáš kolem sebe prostor :)

Upraveno od Rypicong

Zdar chlapi, tak konečně jsem si sedl do R. Clio 1.2. Tak a budu bourat mýtus našich úplatných autoperiodik. :-) 

1) V Cliu HB i kombi je vzadu více místa na nohy, než ve Fábii III HB, kombi - pořádně jsem to vyzkoušel u obou značek, mám 180cm a v F3 se už dotýkám koleny sedadla pokud si sednu za sebou

2) Clio má dobré zpracování interiéru, řazení není už tak gumové a volant je stejně dobrý jako u F3. Spojka jde lehoučce, řízení je trochu přeposilované, ale to vůbec nevadí u malých aut do města a okolí.

3) Clio 1.2 54kw jede lépe než F3 1.0 MPI 55kw, to si vyzkoušejte, možná má ve městě větší spotřebu, ale jinak bych koncernový 1.0 MPI obešel obloukem, už jen kultivovanost je horší...

4) CENA - Clio HB 1.2 ve výbavě ADVANTAGE se vleze pod 250tis.kč, za to koupíte F3 1.0 MPI Active Plus, bez pětileté záruky, kterou má Clio v ceně.

5) Fábíe má lepší motor 1.2 TSI než 0,9 TCe, ale ptal jsem se automechanika v Renaultu, kromě menšího výkonu a kultiovanosti, rozvody nepadají a nežere olej. Kdybych bral turbo, tak ale sám raději vemu 1.2 TSI Rapid :-)

 

Resume: pokud má někdo hluboko do kapsy a chce hb nebo kombik v atmosféře, je Renault Clio HB /Grandtour 1.2 výhodnější koupí, než F3 kombi 1.0 MPI 55kw.  Kombík ve výbavě Advantage vyjde na 269tis. kč.

1) To je kravina a kecání. Mám 181 cm, někam jsem sem dával fotky při sednutí za sebe, 10 cm volna určitě - abnormál

2) Osobní pocit, mě se líbí spíše hrany

3)To je kravina, kromě spotřeby. Lépe to tedy nejelo a zvuk lepší tedy nebyl.

4)Cena možná ano, ale F3 je proti tomu kus auta např. i o 90lt větší kufr a lépe domyšlené detaily např. trubky k zadním brzdám vedení pod autem.

5)raději to TSi

 

Z dlouhodobějšího provozu se určitě Clio nevyplatí - náklady na pojištění, garan. prohlídky, ceny ND, francouzká elektronika, atd.

To si koupí kdo od auta nic nechce, bere to jako spotřební zboží, jede s tím jak důchodce ( podvozek fakt horší) a líbí se mu kosočtverec na volantu a třeba ty konfigurace, co dokáží nakonfigurovat  :D.

post-7427-0-75650800-1457554380_thumb.jp

Tohle je fakt sranda, jako s nosem na skle asi, pak si sednu za sebe v F3 :-D Prodejce šteloval co se dalo, ale více se prostě místa nenašlo, to bych musel sedět ja na záchodě :-D

Clio 1.2 je spolehlivá atmosféra, nezlobí, trubky brzd dozadu snad vedou pod autem i v jiných značkách, spolehlovst to moc neovlivní.

Pojištění vychází podobně jako Fábie, stačí trochu pohledat, výměna oleje to samé.

Podovzek snese dálníční jízdu s větší komfortem, nemusí každý cítít všechny dilatační spáry D1 jako v F3 :-) Možná to někomu připomíná jízdu vlakem a tak to vyhledává, já ne :-)

Upraveno od bobanHTP

Ne po dálnici nejel a nechtěl i když v Průhonicích je hned nájezd. Stačilo mi těch 20 km po těch ... tam kolem. Na to ty motory nejsou určený. Primárně je maloobjemový motor patří do města a vesnický provoz. Pro cestování ve čtyřek s bagáží, delší cesty, dálnice je určená O3 TDi.

Upraveno od Jan R.

Ještě jeden mýtus: minulý týden jsem řídil Kia Ceed 1.4 CVVT - motor táhne stejně jako můj Focus II 1.6 74kw. Vím, že tu někdo psal, že 1.4 je líný motor, tak asi opět řídil něco jiného než já :-D

 

O motoru 1.6/77kW  (BTS) se říká, že není nijak extra živý. Oproti němu je ovšem původní korejský 1.4/80kW s papírově skoro stejným výkonem totální mrtvola. Pak mu změnili výkon na 66kW a zlé jazyky tvrdí, že se vlastně nic nestalo - jelo to víceméně stejně. Nevím ovšem, jestli se bavíme o stejném motoru.

Byl jsem se pod&iacute;vat na M&eacute;gana VI, při t&eacute; př&iacute;ležitosti jsem zabrousil i do Clia kombi. Stejn&yacute; pl&aacute;n - sedačku řidiče až nahoru ( u Clia to ani nejde), předn&iacute; vpřed, aby se tam dalo h&yacute;bat a pohodlně sedět ( ž&aacute;dn&aacute; tuzersk&aacute; nebo mafi&aacute;nsk&aacute; pozice). U Clia před nohama m&iacute;sto na mobil na &scaron;&iacute;řku, u F3 na d&eacute;lku.

post-7427-181037_thumb.jpg

post-7427-0-94072000-1457718871_thumb.jp

post-7427-0-66757100-1457718893_thumb.jp

post-7427-0-50446100-1457718906_thumb.jp

Upraveno od Jan R.

Nerozumím řeči tvého kmene.

Přeložím:

Byl jsem se podívat na Mégana VI, při té příležitosti jsem zabrousil i do Clia kombi.Stejný plán - sedačku řidiče až nahoru ( u Clia to ani nejde), přední vpřed, aby se tam dalo hýbat a pohodlně sedět ( žádná tuzerská nebo mafiánská pozice).U Clia před nohama místo na mobil na šířku, u F3 na délku.

  • 2 týdny později...

Pěkné fotky! Tak mě napadá, že prostě u F3 není radno dávat sedalo řidiče úplně dolů, pak se svými 180cm tlačím kolenem na přední sedadlo :-)

Jinak konečně jsem si zašel sednout do nové Kia Ceed, bohužel na zkušební jízdu nebyl čas, zkusím příští týden. Postřehy:

1) Auto je prostě velké, je vidět, že Rapid je na podvozku velkém, jako Clio, kdežto Ceed odpovídá Octávii. Vzadu je stejně místa před nohama jako v Rapidu, což je nadstandard, no a na šířku je to snad o 6cm více, takže supr.

2) Vzadu byly velmi tvrdé opěrky hlavy, nevím jestli to spíš člověka nedorazí při havárii :-)

3) Spojka a řazení stejně dobré jako v Rapidu paráda, sedačky jsou v předu tvrdší, skoro až nepohodlné, tak nevím no

4) Naopak vzadu se v Ceedu sedí lépe než v Rapidu, má to přirozenější polohu, ale vše kazí betonová opěrka hlavy :-D

5) No a teď palubní deska - moc pěkná, měkčený plast(částečně ale vkusně), tlačítka jdou lehce, měkčený plast přechází na dveře, prostě supr. Ale i tady malá chybka, tam kde opírá řidič pravé koleno je tvrdý kousek plastu - PROČ??? :-D

6) Celkově vevnitř máte prémiový pocit, dveře jsou tak tlumené, že máte pocit zavírání dveží u Mercedesu E classe :-)

Pro mě resume: nevidím důvod dát stejné peníze za Rapid nebo Fábii Combi, teda pokud Škoda není srdcovka. Kia Ceed je tvrdý konkurent, ale samozřejmě nemusí sedět každému dizajn.

Hopsnul jsem ještě na 5min do Nissan Pulsaru a tam jsem měl pocit, že jsem o 5 let zpátky, nemělo to ten drive jako Ceed. Spojka jak guma, ni nic moc teda na to, že to stojí o 50tis. kč více než Ceed v podobné výbavě :-)

Prémiový pocit. To je co?

ono hlavně je to takové divné porovnávat plně vybavený auto nižšího segmanetu vs vyššího.

To bude nevyrovnaný boj pro všechny, né jenom Škodovky. Dražší i20 vyjde ještě hůře, o Mazdě 2 ani nemluvím...

Hmm prémiový pocit - asi ten měkčený plast má děco do sebe, pak řadící páka je výše a středový panel je širší, možná i zajímavější dekory chromování něco dělají, pak je to např. osvětlení místa pro klíč/tlačítko na startování atd.a samozřejmě pocit prostoru, dále zavírání dveří jak jsem psal a pak pocit, že se netlačím na dveře ramenem a že pokud mě někdo veme do dveří svým SUV, tak není 7cm mezi jeho nárazníkem a mnou :-)

Hyundai i20 má smysl jen jako skladovka Family+ do 260tis.kč, jinak nevím no, od 300tis.kč je Ceed skladem, takže to nedává smysl.

Jinak největším zklamáním je pro mě Nissan Note, zvenku fajn, vevnitř je to horší Dacia a to o dost :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.