Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

bobanHTP: "Pak je tu to co jsem psal dříve, prostě se základní motorizací korejec 1.25 55kw/119nm deklasuje škodu 1.0 mpi 55kw/95nm".   No tak prosté to zas nebude, že by ten Korejec s tím motorem Škodu deklasoval, jsem si nevšiK

Vyzkoušej a uvidíš ;-) Já jel s tímto motorem v Kia Rio a jede to opravdu lépe než HTP 51kw/112nm(ten motor mám), navíc kultivovaně, tišeji, bez vibrací(vibracema trpí i 1.0 MPI, ale jsou dobře tlumené od kabiny) a s menší spotřebou na dálnici(tam si motor 1.0 MPI odvaříš jako HTP, protože nemá chladič oleje). Ale nic proti Škodě, motor 1.2 TSI zase deklasuje 1.4 16v od Hyundaje, ikdyž za spolehlivost tsi nikdo ruku do ohně nedá :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušej a uvidíš ;-) Já jel s tímto motorem v Kia Rio a jede to opravdu lépe než HTP 51kw/112nm(ten motor mám), navíc kultivovaně, tišeji, bez vibrací(vibracema trpí i 1.0 MPI, ale jsou dobře tlumené od kabiny) a s menší spotřebou na dálnici(tam si motor 1.0 MPI odvaříš jako HTP, protože nemá chladič oleje). Ale nic proti Škodě, motor 1.2 TSI zase deklasuje 1.4 16v od Hyundaje, ikdyž za spolehlivost tsi nikdo ruku do ohně nedá :-)

Další mýtus, co tady píšeš, že ten motor na dálnici odvařím stejně jako HTP. Svoje HTP jsem na dálnici neodvařil, najezdil jsem s ním za sedm let 175 000 km bez jakýchkoliv poruch, ze 70 procent ježděno na D1 při dálničních rychlostech 130-140 km/h (pravda, že v jedné osobě a bez zátěže).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle zase můžu já trošku vyvrátit. Měl jsem F2 HTP 51kw, kterou jsem koupil s 80t najeto po prvním majiteli, který s ní cestoval výhradně po dálnici a pendloval pořád Plzeň, Praha, Ostrava a co říkal, tak pořád jezdil okolo 150 tacho. Auto trošku občas cukalo a byl jsem ve třech servisech a všichni mi potvrdili to stejné, že motor v rámci asi většího záhulu má špatnou kompresi ve válcích. Dával se i nový soft. U auta občas po nastartování kolísaly otáčky cca v rozdílu 200 ot/min. Známý, co kdysi dělal auta, dával do cajku dvě HTP s utaveným motorem, jedno to odneslo v Chorvatsku. Údajně byl katalyzátor hned za motorem a přehříval se motor i olej. Já osobně dával nějaký s vyšší provozní teplotou než doporučováný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, vše začne tím, že se přehřívá motor a olej to odskáče(proto kdo dával 5w-50, nemusel mít problémy), následují podpálené ventily nebo hydraulická napínátka řetězu selžou a řetěz přeskočí. Měl jsem 7 let Fabi I HTP a teď mám 6 let Fabi II HTP, jsem členem klubu HTP, takže neopisuji něco z nějakého Blesku :-) Ztráta tlaku ve válcích je praticky u všech HTP  kolem 200tis. km, nakonec motor skoro nejede, žere olej  a musíte jít na GO, ta stojí kvalitní 30000kč, jinak Škoda GO HTPéček nedělá, nabídne vám za 60000kč  polomotor :-)  Motor 1.0 MPI nemá chladič oleje, ale má alespoň chlazení výf. svodů.  Jinak katalyzátor má sníženou životnost nejen díky teplotám, ale také kvůli vibracím. Díky vibrací, se také postupně zvětšuje nepříjemné rachocení u převodovky, kde vznikají vůle v ložiscích. Sumasumárum, kdo si koupil Ford Fiestu 1.25 místo Fabie II HTP nakonec vyhrál, to samé R. Clio III 1.2 nebo Yaris 1.0 :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bobanHTP  Kde si vzal že HTP po 200tis.km jde do kopru !!! Na našem bylo 180 tis bez problému a nový majitel tam má dalších 70tis. a motor neustále jezdí. A vím o více lidech co mají přes 200tis. a nic. Snad záleží taky na tom jak se kdo k autu chová  apod. Kdybych poslouchal s prominutím kecy co kdo napíše tak bych si asi žádné auto nekoupil. Ale to bylo řečí a chytrých hlav co psali  jak HTP jede naprd apod. ale pak po letech najednou otočili. Psalo se že motor když má údržbu a olej se mění po 10tis, někdo měnil po 8tis tak mu auto sloužilo bez problémů. Jedno je ale  pravda, že katalyzátor byl blbě umístěn ale proto se ten olej měnil  dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K HTP jsme se dostali, přes 1.0 MPI, že je to podobný motor, bude se opět přehřívat olej + vibrace a to způsobí další kaskádu problémů. Jinak v HTP klubu je  nás asi 100, z toho dva automechanici přímo se zabývající jen motory HTP, ale nad 200 tis. km jsou tam tak dva tři, kteří nemají problémy, když nepočítám natáhlý chrastící rozvodový řetěz,vibrace a pazvuky od motoru a převodovky, takže vaši známí mají hold velké štěstí :-) Motor s poklesem tlaku na válcích hned neodejde, většinou to začíná poklesem výkonu, papáním oleje a kolísáním otáček. Rozsypaný katalyzátor také nemusíte poznat, co je horší, při brzdění motorem se vtahují "kousky" katalyzátoru zpět do motoru a časem je motor na vyhození..  Jinak lidí co mají najeto přes 200tis. km je vklubu hodně, ale vždy už motor prošel nějako opravou, ale jezdí dál abych nekřivdil.. V klubu je taková sada doporučení jak jezdit s  HTP, aby se dožilo alepoň 200tis. km, a ty z nás většina dodržuje, takže výmluva, že lidé neumí jezdít s HTP je jalová. Ostatně stejná doporučení budou platit i pro motor 1.0 MPI (měnit olej max co 10tis.km, nejezdit více jako 120km/h, používat olej 5w-50 nebo 5w-60, nejezdit s takovým autem přílíš dlouhé trasy v jendom kuse, používat jen kvalitní benzín, po 100tis.km vyměnit preventivě rozvodovou sadu, včetně napínáku rozvodu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem měl asi opravdu štěstí na auto, když to čtu o vašem klubu, protože jsem olej měnil vždy až po 15 tis. km, což bylo asi po osmi měsících, jezdil jsem dlouhé trasy (asi 200 km-teda jestli to považuješ za dlouhou trasu), typ oleje jsem neřešil, to jsem nechal na autorizovaném servisu, nic se preventivně neměnilo. Zkrátka jsem auto používal tak, jak předepisoval výrobce. A to je tedy moje doporučení k používání škodovky s motorem 1.0 MPI (a ostatních vlastně taky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porovnání s konkurencí, tentokrát Ford Fiesta 1.0 Ecoboost (raději uvádím, že se text vztahuje k tématu)

Zdravím, tak jsem sliboval, že tento týden vyzkouším Clio Grandtour a nakonec jsem se pořádně projel v novém Fordu Fiesta 1.0 Ecoboost 74kw  :-D - ve výbavě TITANIUM(R16 litá kola 7xairbag, mech.klima, ESP(+ASR atd.), 4,2´´ displej, LED denní svícení, kožený paket, viz na webu Fordu), cena v akci 320000kč. Protože už mám druhou generaci 3-válce HTP, tak jsem byl na malý turbo 3-válec zvědavý :-) Palubní deska je z měkkého černého plastu s decentní strukurou, středovému panelu nahoře vládne displej s velmi příjemnou grafikou, konečně se u Fordu poučili :-) Volant se povedl, ale to i ve Fábii. Servo bylo tak akorát. Podvozek je asi zatím to nejlepší co jsem řídil, řekl bych lepší než u Focusu II, rázy se mi nepodařilo vyvolat ani na příčných nerovnostech v Ostravském rally monte koleje tramvaje. Co vás dostane je odhlučnění, jak od podvozku tak dvěří, tak motoru, prostě ticho, v segmentu B dost neobvyklé. U motoru TSI mám pocit, že kolem 4000 už dává o sobě dost slyšet, né tak Ecoboost ve Fiestě. Motor je neuvěřitelně živý, ale kopanec je tam a pořádný někde kolem 1900. Nedalo mi to a kouknul jsem pod kapotu, nejdříve za studena, pak za tepla. V obou případech se motor klepal stejně jako HTP, zvuk byl trošku jiný, ale jinak klasický tříválec zvuk. No vada na kráse byla pro mě asi jediná, ale vážná: na volnoběh jsou cítit mírné vibrace, jak na sedadle tak na dveřích, kde si dáváte ruku. Bohužel jsem úplně zapoměl sednout si za sebe, takže to se omlouvám, ale v před faceliftem jsem si sednul, to jsem měl na pár dní Fiestu 1.4 TDCi...

No nic chlapi, dostal jsem status varování, jestli právem si udělejte názor sami. Zkusím příští týden ještě to Clio, ale zkušenosti už dám asi někam na HTP klub, tady to smrdí cenzurou jak v Rusku :-)

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

se nediv, když v úplně jiných sekcích řešíš motory...

 

Edit: jinak cena u Forda žádný zázrak a to v Titaniu není ani aut. klimatizace a parkovací senzory...

 

Na tu cenu se dostanu s krátkou Fábií 1.2TSI 66kW Style - ve výší výbavě před slevou, s kombíkem bych se na takovou cenu dostal po slevě

 

Když mrknu kolik stojí výbava na přání, tak Ford hlavně jede v balíčkách a samostatný věci jsou celkem drahý - topení pod prdel 8tis vs 5tis ve Fabii

 

Takže mě nestále překvapuje jak lidi píšou, že je Fabia předražená... ( Polo, i20, Fiesta, Mazda 2 ) jen tak namátkou jsou ve vyšších výbavách dražší...

 

Ale kvalitní auto Fiesta je, o tom žádná...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nic chlapi, dostal jsem status varování, jestli právem si udělejte názor sami. Zkusím příští týden ještě to Clio, ale zkušenosti už dám asi někam na HTP klub, tady to smrdí cenzurou jak v Rusku :-)

 

Tyhle rádoby chytráky, co nejsou schopni se srovnat s tím, že si nemohou dělat co jim zlíbí a kde se jim zlíbí a pak brblají cosi o cenzuře, mám nejraději - porušuješ pravidla skoro všude, kam vlezeš a pak tady brečíš, že máš údajně nespravedlivě status varování. Zatím nic nemáš, ovšem jsi jen malý krůček od velkých problémů. Co znamená status varování je vysvětleno ZDE. Tak si to namísto planého žvanění řádně prostuduj. Podobné příspěvky už tady nechci vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než jsem koupil Fabii, tak jsem projel yarise trivalec a ten motor mě úplně uchvátil, nebyl slyšet a ten zátah (na třihrnek) byl neuvěřitelný. Potom jsem jezdil i20 1.2 a taky to jelo moc slušně. Ale obě auta prostě nejsou tak hezká jako Fabia, kupoval jsem tedy i srdcem. Ale určitě bych neřekl že Fabia je nejlepší. Motor od Toyoty bude podle mě lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jak jsem psal, kdo má peníze a ví, že auto má na pět let maximálně, může si koupit cokoliv a nemusí řešit jako já motor :-D Už jsem se uklidnil a vím, že na dizajn Škodě nenaletím, prostě potřebuji motor na 300tis km a to není ani 1.0 MPI ani 1.2 TSI, však si projeďte i Německá fóra... Vlastně není to nic proti ničemu, kdo chce spolehlivý benzín, sáhne po atmosféře Fordu, Kia, Toyotě, Oplu atd.. , kdo chce krásnou Fábi ať ji má a dobře mu slouží ! :-)

Můj rozkol a naštvání začlo, že Fabi III kombi je předražená, má vzadu méně místa, než Fabi II kombi a že motor 1.0 MPI jede hůře než HTP. Byla to volba Škody a musela počítat s tím. Dle mého chtěla tím místem vzadu donutit lidi koupit Rapid, jenže tam čeká zrádný motor 1.2 TSI a opět přemachrovaná cena. Logika věci je jasná, kdo je věrný značce, zůstane a vytáhne se z něj více peněz, kdo není, ať jde do... :-D Dle mého marketning Škody je vedle, dlouhodobě se to celé vymstí, lidé zjistí, že konkurence není tak špatná a zpět je jen tak někdo nedostane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mě zajímalo, proč sem tedy lezeš a ztrácíš zde svůj jistě drahocenný čas, který bys jinak mohl věnovat nějaké činnosti, která by ti zajistila dostatek finančních prostředků, aby sis mohl koupit ten předražený šmejd značky Škoda, na který asi nemáš a proto zde v několika tématech současně zbytečně otravuješ vzduch nejapnými žvásty a adorací jiných značek. Pokud hodláš pokračovat nadále podobný stylem, tak to už moc dlouho asi nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-) Škoda je velmi kvalitní auto, vyjma motorů a za to Škoda nemůže, tohle jde na vrub VW, jak píše pan Vaculík ze SM, někdy to fakt vypadá, že VW chce mít motory s omezenou životností!

Decibel ES: Do  300tis. se vleze mnoho aut s více muziky: Renault Clio Grandtour ADVANAGE 265000kč (výbava jako Ambition+, 5 let záruky, keyless, atd..), Kia RIo 1.4 CVVT 80KW výbava COMFORT,  Kia Ceed 1.4 73kw Comfort, Ford Fiesta Trend 1.25 60kw a Hyundai i20 1.25 55kw Family+ , Opel Corsa 1.2...
Ale máš recht levný servis Škoda má, ale jen do té doby, než začne zlobit motor :-) Jinak Ford, Opel a Renault zase tak předražený servis nemá...
No nic Decibele, jsem označený za chytráka, protože konfrontuji Škodu s konkurencí, přitom se striktně držím dat z oficiálních zdrojů a nic z toho nemám(jaká škoda:-D ), tak raději už končím :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý servis má své pro i proti. Kolega si před půl rokem koupil Lagunu 3, 2.0 dci, asi okolo 125kw,2010, první CZ majitel, 150t najeto s cenovkou 180t a chrochtá si blahem, což se nedivím, to auto má max výbavu a je krásně tiché, ale najít někoho, kdo rozumí Renaultům je málo, sám jsem si to zažil s Lagunou 2. Plno dílů překvapivě levných, naopak diagnostika 1800,- atd zase oproti konkurenci drahé. Celkově je oproti Škodovce průser v propadu ceny ojetiny, ikdyž kvalitou ta auta jsou na stejno

Editováno: , autor: Losky83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, kdo má peníze a ví, že auto má na pět let maximálně, může si koupit cokoliv a nemusí řešit jako já motor :-D Už jsem se uklidnil a vím, že na dizajn Škodě nenaletím, prostě potřebuji motor na 300tis km a to není ani 1.0 MPI ani 1.2 TSI, však si projeďte i Německá fóra... Vlastně není to nic proti ničemu, kdo chce spolehlivý benzín, sáhne po atmosféře Fordu, Kia, Toyotě, Oplu atd.. , kdo chce krásnou Fábi ať ji má a dobře mu slouží ! :-)

Můj rozkol a naštvání začlo, že Fabi III kombi je předražená, má vzadu méně místa, než Fabi II kombi a že motor 1.0 MPI jede hůře než HTP. Byla to volba Škody a musela počítat s tím. Dle mého chtěla tím místem vzadu donutit lidi koupit Rapid, jenže tam čeká zrádný motor 1.2 TSI a opět přemachrovaná cena. Logika věci je jasná, kdo je věrný značce, zůstane a vytáhne se z něj více peněz, kdo není, ať jde do... :-D Dle mého marketning Škody je vedle, dlouhodobě se to celé vymstí, lidé zjistí, že konkurence není tak špatná a zpět je jen tak někdo nedostane...

 

to už se tvrdí jak dlouho že se to Škodovce vymstí a zatím je to furt stejné, ve všech kategoriích dominuje + v zahraničí se jí daří čím dál více... Sám nevíš co chceš, chceš pidi motor a ať ti vydrží 300tis - no proč né, ale zároveň chceš ten motor trápit na dálnici.  Fabia rozhodně předražená není, nevím proč to furt píšeš když to není pravda, můžou být nějaké výbavové stupně dražší než konkurence, to je zcela normální, ale ty nejprodávanější jsou stejně drahé nebo dokonce levnější než konkurence. Dále nevím, jak jsi přišel na to, že atmosféra od Opelu je držák, nebo od Kia... Stejně do 5 let budou mít všichni oturbený tříválce, jsem pak zvědavý co budeš kupovat... A na závěr, nevím kde jsi přišel na to, že v rapidu je zrádný TSI. První TSI mělo ze začátku problémy, ale pak čteš statistiky, tak nějak drasticky nevybočovalo. Poslední řetězové TSI je cajk - to bylo v Rapidu a není tu znám případ, že by se někomu podělalo. Nyní Rapid má novou generaci TSI a dost by mě zajímalo, kde jsi přišel na to že je zrádný...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...