Přejít na obsah

FIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

tak jsem konečně jel v nové Fábii, sice pouze jako spolujezdec, tak aspoň z tohodle pohledu pár postřehů a srovnání s Rapidem...

1.2TSI 81kW, Style, Kombi

 

Je znát, že podvozek je ve Fabii prostě lepší, lépe tlumí nerovnosti a je celkově tišší. Jízdní vlasnosti bez řízení nedokážu posoudit. Co mi přišlo zvláštní, tak na místě spolujezdce jsem měl pocit, že jako by jednoho místa jak z repráku je slyšet krával od silnice a to docela hlasitě ( kamínky apod. ).

Motor měl zvláštní zvuk, ale najeto cca 3tis, tak možná tím. Ale přišel mi tišší než v Rapidu. Co říct k interiéru, trošku tam vidím návrat k F1, ale musím nakonec říct, že se mi nelíbí. Ten vystouplý kus palubky kolem klimatizace, stejně jako tomu bylo v Škodě 120, je fakt hnus. Nový design klimatizace není také žádná hitparáda ( to platí i pro Rapid ).

Nový Swing pěkný. Nový Maxidot, přidaný rámeček v grafice mi přijde minimálně zvláštní, ale to platí i pro Rapida.

Zpracování intériéru pěkný, více mi vyhovuje asi koženka než látka. Vzadu plast místo látky/koženky je fail. Co jsem opravdu nepochopil bylo ovládání osvětlení vzadu. To světlo/tlačítko když člověk zmáčkne, udělá takový kravál jak se zvuk šíří střechou, že to opravdu někdo nedomyslel. 

Sedačky jsou asi lepší než v F2, ale nemůžu moc porovnávat, v Rapidu mám dynamic, škoda že nemůžu porovnávat dynamic vs dynamic. Co se mi líbilo, byl sklon hlavové opěrky. Člověk už nemá pocit zakloněný hlavy...

Co mě trošku překvapilo bylo místo, vzadu je jasný že je Rapid větší, ale já jsem se cítil stísněný i vpředu. Podle mě za to trošku může palubka, která je tak divně nafouklá, že člověku opticky ubírá místo... Sice už to je nějaký pátek co jsem viděl kufr F2 kombíka, ale u F3 mi přišel kufr nějaký menší. Možná zde zreslovali ty plastové kapsy po stranách. Kufr v Rapidu Liftback rozhodně lepší.

Malé zpětně zrcátko trošku fail. A přišlo mi divný, že pravý stěrač ( kloub kde je nasazen ) čumí v předním skle...

 

Závěrem, příjemný auto. Hlavně cenově lepší volba jak Rapid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong to napsal dobře a přistupuje k tomu objektivně. Taktéž mi připadá, že auto je pocitově menší než F2 a je pár fičurovin, které jsou nedomyšlené. Jinak auto je to pěkné. Mě osobně asi nejvíc vadí, že nejdou stahovat okna dálkou, nedrzici víčko nádrže na těch dvířkách a bohužel u mě podělaný dešťový senzor. Pak prostor vzadu, ale to se dalo čekat v této kategorii. Jo a háčky na tašky v kufru mohly být trošku níž, větší nákupní tašky Albert, Interspar atd tam moc uchytit nejdou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, tak víčko nedrží ani na F3, už jsem myslel že to mám pouze já na Rapidu :)

Jo, F3 je fakt pěkný auto, trošku zamrzí palubka, ale to je čistě individuální věc. Mě hodně připomínala palubku v H Getz. Taková nabubřelá.

Prostorově mi také F2 přišla lepší, ale i tak, na daný segment je to velmi dobrý...

Všechno bych dokázal v F3 pochopit, ale to světlo vzadu co dělá kravál fakt ne... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta víčka mě zlobila snad u všech nových Škodovek. Už to tam ani nedávám a rovnou opřu o blatník. Jinak mohu pochválit to Bolero a ty repráky navíc. Hraje to pěkně a mnohem lépe než O3 s Bolerem. To byla docela bída. Jo a jedna nepěkná věc. Vedle mě na parkovišti otevřel dveře a přesně na té ostré hraně je lak pryč. Vždy pomohlo zaleštit, ale díky té ostré hraně je lak fuč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taketo porovnanie by si musel rozclenit na kategorie. Kazda kategoria by mala svojho vitaza.

 

Napr.: ( podla mna )

 

Interier ma Ceed urcite kvalitnejsi ako Rapid. Nevyhoda Rapida je podvozok ( tam je lapsia aj F3 ). Kategoria kufor bude patrit Rapidu. Jednoducho Ceed a C4 su C segment, kdezto Rapid sa hra na C segment - ekonomicky ( rozumej lacny ).

Toto by bolo na dlho........................

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejraději bych Ti zaplatil porovnání Kia Ceed 1.4 74kw vs. Rapid 1.2 TSI 66kw vs. Citroen C4 1.2 PureTech 110k :-D

po zkušenostech s turbo motorem, bych už atmosféru nevzal. Maximálně něco od Hondy nebo od Mazdy. Na to si člověk strašně rád zvykne. Ceed není špatný, ale současný design se mi moc nelíbí. Ty LED světla, nebo ty zadní malý v nárazníku, mi přijdou celkem ujetý. Víc se mi líbí i30, ale ten bych nevzal z principu kvůli agresivní reklamě. ( ač je to jeden koncern ) Pak možná jsem puntičkář, ale podsvětlení displayů v Korejcích i30 a Ceed je tak předpotopní, že bych si opravdu kvůli takový blbosti auto nekoupil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkné fotky! Tak mě napadá, že prostě u F3 není radno dávat sedalo řidiče úplně dolů, pak se svými 180cm tlačím kolenem na přední sedadlo :-)

Jinak konečně jsem si zašel sednout do nové Kia Ceed, bohužel na zkušební jízdu nebyl čas, zkusím příští týden. Postřehy:

1) Auto je prostě velké, je vidět, že Rapid je na podvozku velkém, jako Clio, kdežto Ceed odpovídá Octávii. Vzadu je stejně místa před nohama jako v Rapidu, což je nadstandard, no a na šířku je to snad o 6cm více, takže supr.

2) Vzadu byly velmi tvrdé opěrky hlavy, nevím jestli to spíš člověka nedorazí při havárii :-)

3) Spojka a řazení stejně dobré jako v Rapidu paráda, sedačky jsou v předu tvrdší, skoro až nepohodlné, tak nevím no

4) Naopak vzadu se v Ceedu sedí lépe než v Rapidu, má to přirozenější polohu, ale vše kazí betonová opěrka hlavy :-D

5) No a teď palubní deska - moc pěkná, měkčený plast(částečně ale vkusně), tlačítka jdou lehce, měkčený plast přechází na dveře, prostě supr. Ale i tady malá chybka, tam kde opírá řidič pravé koleno je tvrdý kousek plastu - PROČ??? :-D

6) Celkově vevnitř máte prémiový pocit, dveře jsou tak tlumené, že máte pocit zavírání dveží u Mercedesu E classe :-)

Pro mě resume: nevidím důvod dát stejné peníze za Rapid nebo Fábii Combi, teda pokud Škoda není srdcovka. Kia Ceed je tvrdý konkurent, ale samozřejmě nemusí sedět každému dizajn.

Hopsnul jsem ještě na 5min do Nissan Pulsaru a tam jsem měl pocit, že jsem o 5 let zpátky, nemělo to ten drive jako Ceed. Spojka jak guma, ni nic moc teda na to, že to stojí o 50tis. kč více než Ceed v podobné výbavě :-)

 

neda mi nereagovat, kedze som pred rokom vyberal auto..

rapid je konkurent fabie combi? neviem o tom.. ak teda za konkurenciu povazujes auto o cca 2000e drahsie, pretoze cca o tolko je drahsie ako fabia combi v porovnatelnej vybave

ceed je skor konkurenciou spominaneho rapidu. Alebo mam brat konkurenciu tak, ze si vezmem ceeda v zaklade, ktory stoji to, co fabia combi v max vybave..?

Nehovoriac o tom, ze vdaka tsi motoru je z fabie univerzalne auto pouzitelne aj na presuny po dialnici. To o ceede s 1,4kou tvrdit nemozno. Dalsim bodom je kufor. Neviem o tom, ze by mal kratky ceed rovnako velky kufor ako fabia combi. Sam som totiz porovnaval ceed s 1,4 (cca 14000e) a fabiu combi, ktoru som si kupil za cca 13000.. Vybavou bol ceed chudobny pribuzny, do kufra by som dal kociar a nic viac a motor by bol slabsi s vyssou spotrebou. Ak by Ceed SW s 1,6Gdi a porovnatelnou vybavou stal napr. 15000e, zoberiem asi ten. Lenze rozdiel ceny je daleko vacsi, takze o akej kokurencii sa tu hovori?

Ak v CZ mate ine ceny, tak potom chapem, u nas je ceed drahsi nez i30 a aj ten vychadza drahsie nez fabia combi (este raz.. ked porovnavam porovnatelne, pretoze i30 s 1,4 s manualnou klimou atd. pre mna nie je konkureciou k fabii combi style plus s tsi, skor by som to nazval alternativou)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong: Hmm asi ta nová TSI jsou lepší, protože já jezdil několik dní s Roomsterem 1.2 TSI 63kw a jezdilo to skoro úplně stejně jako Kia Ceed 2011 1.4 VVT 66kw, dokonce Ceed měl lineárnější zátah. Ceeda jsem měl také cca týden. Do 1800 dokonce Ceed táhl živěji. Obě auta po překročení 4800 měla znatelný pokles výkonu, což mě u VVT překvapilo.

Dizajn třeba neřeším, protože když řídím, tak ho nevidím :-D

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: v ČR jde koupit Ceed HB 1.4 COMFORT do 300tis.kč s DPH - jako skladovku. Ceed kombi jsem si pořádně prohlédl v showroomu, ale že by kuft byl malý se mi nezdálo. Je širší a plytší, ale díky tomu, že má úložný prostor pod deklem a to docela velký. Fábie má velký objem kufu i díky kapsám kolem podběhů, což je docela praktické, ale např. dveře převezete spíše v Ceedu díky šířce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong: Hmm asi ta nová TSI jsou lepší, protože já jezdil několik dní s Roomsterem 1.2 TSI 63kw a jezdilo to skoro úplně stejně jako Kia Ceed 2011 1.4 VVT 66kw, dokonce Ceed měl lineárnější zátah. Ceeda jsem měl také cca týden. Do 1800 dokonce Ceed táhl živěji. Obě auta po překročení 4800 měla znatelný pokles výkonu, což mě u VVT překvapilo.

Dizajn třeba neřeším, protože když řídím, tak ho nevidím :-D

 

1.2TSI jezdí stejně jako korejská 1.6. Buď jsi měl podařenou 1.4, což pochybuju, jelikož její zdechlost je pověstná a to i u 1.6, nebo spíš nepodařenou 1.2TSi. 

Jaké to překvapení, že atmosféra měla lineárnější zátah :)

A jaké to i překvapení, že má o trošku lepší zátah v nižších otáčkách... :)

Mě právě nejvíce vyhovuje ten zátah od 1800 do 3500, protože to je lepší na spotřebu, na životnost motoru a i na hluk, co si budeme povídat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: v ČR jde koupit Ceed HB 1.4 COMFORT do 300tis.kč s DPH - jako skladovku. Ceed kombi jsem si pořádně prohlédl v showroomu, ale že by kuft byl malý se mi nezdálo. Je širší a plytší, ale díky tomu, že má úložný prostor pod deklem a to docela velký. Fábie má velký objem kufu i díky kapsám kolem podběhů, což je docela praktické, ale např. dveře převezete spíše v Ceedu díky šířce.

 

to je cca 11000e, neviem aka je to vybava

u nas prva pouzitelna vybava pre ceed s 1.4 je za 13000e, ale vybavou je na tom ovela slabsie ako porovnatelne draha fabia combi

 

nerozumeli sme sa.. cenovo sa predsa porovnavala ceed vs fabia combi a nie ceed SW, ten je este drahsi. Porovnatelna vybava k style plus je u nas gold a s turbomotrom sa pohybuje nad 17000e, co je cca o 3000-3500e viac ako za fabiu combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bobanHTP:

Este sa mi nestalo, zeby nejaky korejec s 1,4 stacil 1,2 TSI. Jedine co dokaze drzat krok s 1,2 TSI je korejska nafta. Staci ak niekto nesulicha TSI na 1600ot. ale vyuzije stredne pasmo a benzinovy korejec nestaci ( nahananie TSI sa ani moc neda ved na 3-ke ide 150km/h )  a to ma 6stupnovu prevodovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se Ceedem 1.4 VVT 66kw jsem dal cca 185km/h, s Roomsterem 1.2 TSI 63kw tak nějak 175 km/h. Také mi nejde vůbec o to, kdo jede o pár jednotek lépe, jen konstatuji, tuboefekt staré tsi mě otravoval ve městě, to Ceed měl lineární tah a jel skoro bych řek stejně dobře bez truboefektu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem sa hadat, s 1,4kou som nesiel, ale kedze 1,2tsi jazdi lepsie nez vacsina 1,6tiek, ktore som skusal (i30, auris, OII), tak pochybujem o tom, ze 1,4ka je na tom nejak lepsie. V podstate nie je dovod aby tomu tak bolo, parametrovo straca uz len minimalne v krutaku a v tom, od akych otaciek je dostupny.

To neznamena, ze atmosferu nemam rad (sam som pred nejakym casom do rodiny odporucil prave auris s 1,6kou) a nedavnom som si krasne uzil jazdu s 1,8kou v civicu, ale porovnavat 1,4ku hladku akukolvek a 1,2tsi mi nepride na mieste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

melonsvk:

Vidis TSI potrebuje na to o 14kW menej, aby islo obdobne ako 1,4 80kW atmo.

 

Napr. pises, ze mas v Riu ( B segment ) 1,4 atmo 80kW, ja mam v Leone ( C segment ) 1,2 TSI 77kW - cize vykon +- rovnaky akurat Leon je o triedu vacsie auto.

Pritom udaje su:

 

Rio 1,4 80kW z 0 na 100km/h za 11,5s

Leon 1,2 TSI 77kW z 0 na 100km/h za 10,2s

 

okolo 12s sa pohybuje Leon s TSI 63kW.

 

Tu je vidiet, ze turbo je turbo. Inak povedane, neviem co ma spolocne tvoja 1,4 80kW s motorom v prvom Ceede s 1,4 80k, ale ten Ceed nato, ze tam bolo 80kW bol pekne zdochly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...