Jump to content

rychlá ztráta oleje


KarelP
 Share

Recommended Posts

Zdravím, stala se mi taková nepřijemná věc. Mam motor 1.6 55kw lpg, najeto poctivých 140 tis.km. Do teď sem se spotřebou oleje neměl žádný problém. Bez dolití od výměny po výměnu. Před týdnem sem se vracel domu a zničeho nic mi problikla v zatačce kontrolka oleje. V další zatáčce zase. Otevřel sem kapotu a motor slitý od oleje nejvíc v prostoru kolem měrky nahoře. Dolil sem 1,5l oleje. Motor vyčistil, nastartoval a nikde nic. Všechno v pořádku. Je to už týden a olej se drží na stejné hladině. Nesetkal se někdo už s tím. Nahoře v hlavě je ještě snímač tlaku oleje myslel sem že netěsnost šla od tamtud. Ale nic. Díky předem za rady. Karel

Link to comment
Share on other sites

U těchto motorů se stává, že zamrzne vysrážená vlhkost v odlučovači oleje na bloku, pak se kliková skříň přetlakovává a hledá si cestu nejmenšího odporu, to je nejčastěji přes měrku, v horších případech vytlačí i gufera.

Loni v zimě jsem řešil na tomto motoru vadný olejový filtr, jaksi se rozpadl a neúměrně se díky tomu tomu zvedal tlak oleje, až na skoro 7 atm, i když maximální tlak je 4,5 atm. Z motoru olej tekl přes včechny gufera a prostřelilo to i snímač tlaku oleje.

Edited by Passta
Link to comment
Share on other sites

Taky záleží jak dlouhý trasy jezdíš, pokud to jsou krátký pojíždky ve městě, tak se to zase časem může stát znovu, nejlepší je to vytáhnout na delší výlet, aby se olej pořádně prohřál a případná vlhkost v oleji má možnost se odpařit

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...