Přejít na obsah

Effective

Doporučené příspěvky

  • o 4 roky později...

Nezkoušel jste někdo nabastlit nějakou sportovní koncovku na Rapid Spaceback? Docela se mi líbí ta origo z Fabie II:

https://skoda.7zap.com/cz/cz/fabia/fab/2009-608/0/071-71060/

Nebo nějakou obdobu z Oktávek, Roomstera, Yetiho ?

 

EDIT: něco podobného řešil wirer na svojí FIII combi:

https://wirer.sk/f3_vyfuk/

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám na fóru, že nejen wirer, ale i @miklisek si s koncovkou výfuku docela dost pohráli. Je vidět, že napasovat přesný tvar vedení, aby koncovka napojená na výfuk sedla přesně do nárazníku, to není sranda :-) Mikliskovi se to povedlo na výbornou.

 

Také asi zkusím sehnat tu sportovní koncovku pro FII / Roomstera. Už jsem lezl po čtyřech kolem auta a fotil a trochu oměřoval a rozmýšlel. Fotky cca v horizontu výtuku:

IMG_20210527_071803.thumb.jpg.36579b72222afd2a1d0cba0db28b1b56.jpgIMG_20210526_172507.thumb.jpg.33fdf6786c0342a9911a3015883918ab.jpgIMG_20210526_174209.thumb.jpg.fd8c0e31441a57de06d4618564b7522d.jpg

 

Zjistil jsem, že nejen LB ale i SB má za nárazníkem výztuhu, kterou miklisek vyřezával (což je celkem pech, do kastle auta tedy řezat nebudu):

 

IMG_20210526_172513.thumb.jpg.3a5931bb4cd4e58e32e5ae2a4ab87b42.jpg

 

Koukal jsem na různý auta v provozu a trochu hledal inspiraci a myslím, že už to mám. Z té koupené origo koncovky bych použil vpodst. jen tu chromovou část (možná z ní vyboural i tu přepážku s kruhovým prostupem výfukové roury) a tu zasadil na pevno do výřezu v černém difuzoru nárazníku s minimální sparou mezi plastem a chromem, aby to bylo pěkně decentní. A aby to nebyla jen atrapa, tak bych nějakým šikovným nástavcem, co podejde tu svislou kovovou výztuhu nárazníku (třeba tu trubku v tomto místě i truchu zploštit), přivedl spaliny těsně za tu koncovku a to tak, aby pohyby výfuku v silentblocích netloukly do koncovky a aby koncovku už tolik nezahřívaly, když bude přidělaná do nárazníku. Pak by do té jakoby atrapy zcela nezávisle přivedený výfuk do ní zezadu trochu foukal. Co myslíte :-) ??

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak první skládačky akce "koncovka výfuku" jsem objednal. Je to krátkou FII, ta koncovka je myslím za pěknou cenu:

https://www.sbazar.cz/ackrupka/detail/135954853-chromovana-koncovka-vyfuku-skoda-fabia-2-nova?utm_source=sbazar&utm_medium=email&utm_campaign=email-reply-confirm&utm_content=advert-link

 

Až dorazí, tak odzkouším, jak bude pasovat a co vše bude na ní potřeba upravit. Budu muset ještě někde doobjednat minimálně kus výfukové trubky prům. 54mm s hrdlem a sponou. Ta krátká ohnutá trubka co je součástí koncovky bude asi k ničemu, ale uvidím až to dorazí :-)

 

Nejvíc mě štve ta plechová výztuha za nárazníkem, už jsem pod autem ležel a studoval - je to tenkej plech jako jsou na vnějších panelech karoserie, kdybych se vleže pod autem vzepřel tak jej ohnu, takže jej zkusím ohnout kus nahoru, v nejhorším jej kus vyříznu. Žádnou nosnou fukci tam evidentně nemá. Pak udělám příslušný výřez do spodku toho černého difuzoru. Rovněž s koncovkou v ruce rozmyslím, zda ji napojím na tvrdo na výfuk jako miklisek a wirer nebo to udělám jak jsem psal výše, tedy koncovku přidělám pod nárazník zcela nezávisle na výfuku a výfuk přivedu mírně zploštělou trobkou za ní (koukám, že to takhle má spousta SUV-ček, třeba Volvo XC 90, BMX X5 atd.)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wirerFirmu na výfuky sice nemám, ale velmi šikovnýho zámečníka a svářeče ano 😉. Bez něj bych do toho nešel. Asi půjdu variantou napojit koncovku primo na výfuk, jako to máš ty. Uz jsem ležel pod autem a snad to mám prokoumané. No, jen budu muset po odkupu auta začít rovnat priority v mých plánech. Není roho už málo a budu muset najít na vše čas 😂. Ale na koncovku také jistě dojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koncovka FDC710003 mi včera dorazila. "Na sucho" jsem ji odzkoušel, vypadá to, že s trochou měření a zámečnickou úpravou to bude proveditelné. Zjistil jsem, že tato koncovka má průměr trubky 45mm a já na autě mám 54mm. Takže musím sehnat na Tyllu ještě redukci či nějak se zámečníkem pořešit 🙃.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátkou trubku pro propojení výfuku s koncovkou jsem sehnal normálně nerezovou v metráži, uřízli mi za stovku kus trubky 52x1,5 dl. 0,4m. 52mm je vnitřní průměr trubky výfuku do níž tuto zasunu a zajistím výfukovou sponou. Tu původní naohýbanou trubku co je součástí koncovky odříznu a nechám koncovku navařit na tu moji nerez trubku zkrácenou na přesnou délku. Výškově by měl tento propoj vyjít přímý bez ohybů nahoru či dolu.

 

Ještě doplňuji pár foto pro představu ze zkoušky "na sucho" s izolepou a kusem drátu. V reálu vyjde koncovka o cca 2-3cm výše do nárazníku (tedy cca 1cm pod tu vodorovnou část černého plastu). Nad tuto vodorvnou část černého plastu zasahovat nechci. Doufám, že takto nainstalované koncovka bude vizálně zasazená do nárazníku ve správné výšce...

 

Jo a vnitřek koncovky musím vybrousit a opatřit černou žáruvzdornou barvou, takhle to hrozně svítí. Motor má částicový filtr, takže ten koncovku moc "nezačadí", výfuk mám vevnitř čistý.

IMG_20210607_102054.jpg

IMG_20210607_102046.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přesně takto jsem taky ladil.... Bude to vypadat dobře. Jen si myslím, že přímé napojení ti nevyjde a koncovka bude trčet dolů. Možná fotky zkreslují, ale připadá mi, že rovná část trubky koncovky, když si samozřejmě odmyslím to koleno, je níž než je vyústění trubky výfuku.

Jinak já jsem nic uvnitř koncovky nebrousil a normálně jsem vnitřek nastříkal černou matnou žáruvzdornou barvou na výfuky. A drží to doteď.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám na fotky a proti realitě to neskutečně zkresluje. Proměřoval jsem si to krátkou vodováhou dělal si výškové i poziční značky nové koncovky a mělo by to +/- jednotky mm sednout s tím přímým napojením. Mám asi trochu štěstí, že Polák co ten výfuk ve výrobě svařoval, tu trubku ze zadního výfukového tlumiče přivařil tak, že dozadu mírně stoupá, přesně jak potřebuju 😉

 

EDIT: Našel jsem v telefonu fotku, kde jsem to poměřoval špalíkem. Vršek průřezu potrubí vychází cca na spodní líc té plechové výtuhy. Ta svislá část zálisu v černém plastu je vysoká cca 3,5cm a její spodní líc je cca 1,5cm pod spodním lícem plechové výztuhy. Vlastní chromová koncovka má vrchní líc cca 1cm nad vrcholem přívodní trubky. Suma sumárum mi vychází cca 1cm mezera mezi vrchem koncovky a tou vodorovnou částí zálisu v černém plastu, tj. oproti fotkám výše, kdy je to usazeno jen zkušebně přijde koncovka o cca 15-20mm výše. Mělo by to sednout jak pr*el na hrnec 😉

IMG_20210609_064116.jpg

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 měsíce později...

Nakonec se mé myšlenky stočily zpět ke koncovce. Sehnal jsem použitou původně určenou pro Roomster, koupil potřebnou redukci a dal se do díla. Podařilo se mi ji kus zapustit do spoileru nárazníku, výš už se mi to nepovede, kvůli kolizi s úchytem nárazníku a s výztuhou za ním. Fota mám zatím jen "garážová" 😁

20221114_140324~3.jpg

20221115_122028~2.jpg

20221115_122037~2.jpg

20221115_122046~2.jpg

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ještě jsem vše doladil. Spoj mezi redukcí a koncovkou jsem nechal zavařit, aby nebyly za sebou dva šroubované spoje. Černou kamnářskou barvou to přestříkl, ať to nerezne a víc se to schová. Výfuk zavěšen o cca 1 cm výš na nizší silentblok, takže teď je konečně koncovka zapuštěná výš do nárazníku dle mých představ. 🙂

20221124_125816.jpg

20221124_143046.jpg

20221124_143105.jpg

20221124_143029.jpg

 

20221125_142626~2.jpg

20221125_131626~2.jpg

20221125_133003~2.jpg

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Při posledním startu jsem si nemohl nevšimnout divných zvuků a zvýšených otáček. Vypadá to, že ten jak ohnilé řešeto nekvalitní origo výfuk (koncový díl) po pouhých pěti letech bude třeba vyměnit. K motoru 1.0TSI se to téměř nikde nenabízí. Našel jsem slovinského výrobce Novak s tradicí výroby od 70ých let, který jej má v nabídce. Máte s tím někdo zkušenost?

Originál rozhodně v žádném případě kupovat nebudu a divím se Škodovce, že se za tu hrůzu co tam montovala nestydí.

Na deset let staré (!) a všemi vysmívané thalii byl výfuk ve stavu, že se dal používat místo zrcadla...

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvýšené otáčky jsou u studeného motoru normální, to s vyfukem nemá co do činění. A víš vůbec, jak zní děravý výfuk? Hrozně silně, jako když má někdo tuzingový výfuk a brumlá mu to. Nebo spíš prdí. Popravdě jsem už dlouho nezažil nějaké auto na silnici s děravým vyfukem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 9. 6. 2023 na 3:58, miklisek napsal:

Zvýšené otáčky jsou u studeného motoru normální, to s vyfukem nemá co do činění. A víš vůbec, jak zní děravý výfuk? Hrozně silně, jako když má někdo tuzingový výfuk a brumlá mu to. Nebo spíš prdí. Popravdě jsem už dlouho nezažil nějaké auto na silnici s děravým vyfukem.

Rozšířit  

Díky za důležitou informaci, ale nemyslím si, že patřím mezi lidi, kteří nevědí, že u studeného motoru jsou otáčky zvýšené.

Ale o tom nebyl můj dotaz. Ptal jsem se, zdali má někdo zkušenost s výfuky výrobce "Novak". Tedy znovu předem díky za odpověď k mému dotazu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Polmo je Polák, to určitě ne, Tyll je údajně český - nedoporučuji, takřka ihned se mi uvolnila přepážka a při padajících otáčkách byla slyšet. Na autě to bylo tak 6 let, rezaté jak liška ("nerez"). Novak neznám. Záleží, jestli si auto budeš nechávat. Jinak nejlacinější variantu, ono to pár let vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

tak si to dnes šinu vesnicí, za značkou začnu zrychlovat a najednou tuning výfuku jako blázen. Shnila spona před koncovým dílem a svlékla se. Pro zajímavost přidávám foto, jak si dnes vedou Škoda originál TOP FIRST Class díly výfuku po 10 letech, 160 tis. km a parkování před domem na asfaltu.

 

Zdar

 

Spona.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...