Michal149 Vloženo 4. Březen 2017 Sdílet Vloženo 4. Březen 2017 Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 24. Květen 2021 Sdílet Vloženo 24. Květen 2021 (editace) Nezkoušel jste někdo nabastlit nějakou sportovní koncovku na Rapid Spaceback? Docela se mi líbí ta origo z Fabie II: https://skoda.7zap.com/cz/cz/fabia/fab/2009-608/0/071-71060/ Nebo nějakou obdobu z Oktávek, Roomstera, Yetiho ? EDIT: něco podobného řešil wirer na svojí FIII combi: https://wirer.sk/f3_vyfuk/ Editováno: 24. Květen 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 27. Květen 2021 Sdílet Vloženo 27. Květen 2021 (editace) Koukám na fóru, že nejen wirer, ale i @miklisek si s koncovkou výfuku docela dost pohráli. Je vidět, že napasovat přesný tvar vedení, aby koncovka napojená na výfuk sedla přesně do nárazníku, to není sranda :-) Mikliskovi se to povedlo na výbornou. Také asi zkusím sehnat tu sportovní koncovku pro FII / Roomstera. Už jsem lezl po čtyřech kolem auta a fotil a trochu oměřoval a rozmýšlel. Fotky cca v horizontu výtuku: Zjistil jsem, že nejen LB ale i SB má za nárazníkem výztuhu, kterou miklisek vyřezával (což je celkem pech, do kastle auta tedy řezat nebudu): Koukal jsem na různý auta v provozu a trochu hledal inspiraci a myslím, že už to mám. Z té koupené origo koncovky bych použil vpodst. jen tu chromovou část (možná z ní vyboural i tu přepážku s kruhovým prostupem výfukové roury) a tu zasadil na pevno do výřezu v černém difuzoru nárazníku s minimální sparou mezi plastem a chromem, aby to bylo pěkně decentní. A aby to nebyla jen atrapa, tak bych nějakým šikovným nástavcem, co podejde tu svislou kovovou výztuhu nárazníku (třeba tu trubku v tomto místě i truchu zploštit), přivedl spaliny těsně za tu koncovku a to tak, aby pohyby výfuku v silentblocích netloukly do koncovky a aby koncovku už tolik nezahřívaly, když bude přidělaná do nárazníku. Pak by do té jakoby atrapy zcela nezávisle přivedený výfuk do ní zezadu trochu foukal. Co myslíte :-) ?? Editováno: 27. Květen 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 28. Květen 2021 Sdílet Vloženo 28. Květen 2021 (editace) Tak první skládačky akce "koncovka výfuku" jsem objednal. Je to krátkou FII, ta koncovka je myslím za pěknou cenu: https://www.sbazar.cz/ackrupka/detail/135954853-chromovana-koncovka-vyfuku-skoda-fabia-2-nova?utm_source=sbazar&utm_medium=email&utm_campaign=email-reply-confirm&utm_content=advert-link Až dorazí, tak odzkouším, jak bude pasovat a co vše bude na ní potřeba upravit. Budu muset ještě někde doobjednat minimálně kus výfukové trubky prům. 54mm s hrdlem a sponou. Ta krátká ohnutá trubka co je součástí koncovky bude asi k ničemu, ale uvidím až to dorazí :-) Nejvíc mě štve ta plechová výztuha za nárazníkem, už jsem pod autem ležel a studoval - je to tenkej plech jako jsou na vnějších panelech karoserie, kdybych se vleže pod autem vzepřel tak jej ohnu, takže jej zkusím ohnout kus nahoru, v nejhorším jej kus vyříznu. Žádnou nosnou fukci tam evidentně nemá. Pak udělám příslušný výřez do spodku toho černého difuzoru. Rovněž s koncovkou v ruce rozmyslím, zda ji napojím na tvrdo na výfuk jako miklisek a wirer nebo to udělám jak jsem psal výše, tedy koncovku přidělám pod nárazník zcela nezávisle na výfuku a výfuk přivedu mírně zploštělou trobkou za ní (koukám, že to takhle má spousta SUV-ček, třeba Volvo XC 90, BMX X5 atd.) Editováno: 28. Květen 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 30. Květen 2021 Sdílet Vloženo 30. Květen 2021 Vystuhu odrezat, difuzor tiez, napojit na priamo a mas po starostiach. Alebo najst v tvojom okoli firmu co robi koncovky na mieru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 30. Květen 2021 Sdílet Vloženo 30. Květen 2021 @wirerFirmu na výfuky sice nemám, ale velmi šikovnýho zámečníka a svářeče ano 😉. Bez něj bych do toho nešel. Asi půjdu variantou napojit koncovku primo na výfuk, jako to máš ty. Uz jsem ležel pod autem a snad to mám prokoumané. No, jen budu muset po odkupu auta začít rovnat priority v mých plánech. Není roho už málo a budu muset najít na vše čas 😂. Ale na koncovku také jistě dojde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 3. Červen 2021 Sdílet Vloženo 3. Červen 2021 (editace) Tak koncovka FDC710003 mi včera dorazila. "Na sucho" jsem ji odzkoušel, vypadá to, že s trochou měření a zámečnickou úpravou to bude proveditelné. Zjistil jsem, že tato koncovka má průměr trubky 45mm a já na autě mám 54mm. Takže musím sehnat na Tyllu ještě redukci či nějak se zámečníkem pořešit 🙃. Editováno: 3. Červen 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 7. Červen 2021 Sdílet Vloženo 7. Červen 2021 Krátkou trubku pro propojení výfuku s koncovkou jsem sehnal normálně nerezovou v metráži, uřízli mi za stovku kus trubky 52x1,5 dl. 0,4m. 52mm je vnitřní průměr trubky výfuku do níž tuto zasunu a zajistím výfukovou sponou. Tu původní naohýbanou trubku co je součástí koncovky odříznu a nechám koncovku navařit na tu moji nerez trubku zkrácenou na přesnou délku. Výškově by měl tento propoj vyjít přímý bez ohybů nahoru či dolu. Ještě doplňuji pár foto pro představu ze zkoušky "na sucho" s izolepou a kusem drátu. V reálu vyjde koncovka o cca 2-3cm výše do nárazníku (tedy cca 1cm pod tu vodorovnou část černého plastu). Nad tuto vodorvnou část černého plastu zasahovat nechci. Doufám, že takto nainstalované koncovka bude vizálně zasazená do nárazníku ve správné výšce... Jo a vnitřek koncovky musím vybrousit a opatřit černou žáruvzdornou barvou, takhle to hrozně svítí. Motor má částicový filtr, takže ten koncovku moc "nezačadí", výfuk mám vevnitř čistý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 7. Červen 2021 Sdílet Vloženo 7. Červen 2021 (editace) Ano, přesně takto jsem taky ladil.... Bude to vypadat dobře. Jen si myslím, že přímé napojení ti nevyjde a koncovka bude trčet dolů. Možná fotky zkreslují, ale připadá mi, že rovná část trubky koncovky, když si samozřejmě odmyslím to koleno, je níž než je vyústění trubky výfuku. Jinak já jsem nic uvnitř koncovky nebrousil a normálně jsem vnitřek nastříkal černou matnou žáruvzdornou barvou na výfuky. A drží to doteď. Editováno: 7. Červen 2021, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 7. Červen 2021 Sdílet Vloženo 7. Červen 2021 (editace) Tak koukám na fotky a proti realitě to neskutečně zkresluje. Proměřoval jsem si to krátkou vodováhou dělal si výškové i poziční značky nové koncovky a mělo by to +/- jednotky mm sednout s tím přímým napojením. Mám asi trochu štěstí, že Polák co ten výfuk ve výrobě svařoval, tu trubku ze zadního výfukového tlumiče přivařil tak, že dozadu mírně stoupá, přesně jak potřebuju 😉 EDIT: Našel jsem v telefonu fotku, kde jsem to poměřoval špalíkem. Vršek průřezu potrubí vychází cca na spodní líc té plechové výtuhy. Ta svislá část zálisu v černém plastu je vysoká cca 3,5cm a její spodní líc je cca 1,5cm pod spodním lícem plechové výztuhy. Vlastní chromová koncovka má vrchní líc cca 1cm nad vrcholem přívodní trubky. Suma sumárum mi vychází cca 1cm mezera mezi vrchem koncovky a tou vodorovnou částí zálisu v černém plastu, tj. oproti fotkám výše, kdy je to usazeno jen zkušebně přijde koncovka o cca 15-20mm výše. Mělo by to sednout jak pr*el na hrnec 😉 Editováno: 9. Červen 2021, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Červen 2022 Sdílet Vloženo 16. Červen 2022 Z plánů na koncovku nakonec sešlo, prodal jsem ji. Dnes jsem čirou náhodou zahlédl spaceback s tou samou koncovkou. No, ja sice zamýšlel ji osadit výš se zapuštěním do nárazníku, alei tak nevím nevím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 15. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2022 (editace) Nakonec se mé myšlenky stočily zpět ke koncovce. Sehnal jsem použitou původně určenou pro Roomster, koupil potřebnou redukci a dal se do díla. Podařilo se mi ji kus zapustit do spoileru nárazníku, výš už se mi to nepovede, kvůli kolizi s úchytem nárazníku a s výztuhou za ním. Fota mám zatím jen "garážová" 😁 Editováno: 15. Listopad 2022, autor: tom01 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 24. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2022 (editace) Ještě jsem vše doladil. Spoj mezi redukcí a koncovkou jsem nechal zavařit, aby nebyly za sebou dva šroubované spoje. Černou kamnářskou barvou to přestříkl, ať to nerezne a víc se to schová. Výfuk zavěšen o cca 1 cm výš na nizší silentblok, takže teď je konečně koncovka zapuštěná výš do nárazníku dle mých představ. 🙂 Editováno: 8. Prosinec 2022, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 9. Červen 2023 Sdílet Vloženo 9. Červen 2023 Při posledním startu jsem si nemohl nevšimnout divných zvuků a zvýšených otáček. Vypadá to, že ten jak ohnilé řešeto nekvalitní origo výfuk (koncový díl) po pouhých pěti letech bude třeba vyměnit. K motoru 1.0TSI se to téměř nikde nenabízí. Našel jsem slovinského výrobce Novak s tradicí výroby od 70ých let, který jej má v nabídce. Máte s tím někdo zkušenost? Originál rozhodně v žádném případě kupovat nebudu a divím se Škodovce, že se za tu hrůzu co tam montovala nestydí. Na deset let staré (!) a všemi vysmívané thalii byl výfuk ve stavu, že se dal používat místo zrcadla... Díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 9. Červen 2023 Sdílet Vloženo 9. Červen 2023 Zvýšené otáčky jsou u studeného motoru normální, to s vyfukem nemá co do činění. A víš vůbec, jak zní děravý výfuk? Hrozně silně, jako když má někdo tuzingový výfuk a brumlá mu to. Nebo spíš prdí. Popravdě jsem už dlouho nezažil nějaké auto na silnici s děravým vyfukem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 9. Červen 2023 Sdílet Vloženo 9. Červen 2023 V místě kde střídavě parkuji Rapida a O1 jsem si všiml rezavých fleků pod místem kde je výfuk. No 14 letá O1 Tour to není, na Rapidu jsem našel krupěje rezavé vody takže je po 4 zimách už prozezlý jeho vnější obal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 9. Červen 2023 Sdílet Vloženo 9. Červen 2023 před 13 hodinami, miklisek napsal: Zvýšené otáčky jsou u studeného motoru normální, to s vyfukem nemá co do činění. A víš vůbec, jak zní děravý výfuk? Hrozně silně, jako když má někdo tuzingový výfuk a brumlá mu to. Nebo spíš prdí. Popravdě jsem už dlouho nezažil nějaké auto na silnici s děravým vyfukem. Díky za důležitou informaci, ale nemyslím si, že patřím mezi lidi, kteří nevědí, že u studeného motoru jsou otáčky zvýšené. Ale o tom nebyl můj dotaz. Ptal jsem se, zdali má někdo zkušenost s výfuky výrobce "Novak". Tedy znovu předem díky za odpověď k mému dotazu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durikee Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února (editace) Nazdar. Aku znacku vyfuku odporucate? Myslim koncovy tlmic. Mam moznost kupit Polmo, Tyll, Novak. Nejake skusenosti? Editováno: 20. Února, autor: Durikee Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Polmo je Polák, to určitě ne, Tyll je údajně český - nedoporučuji, takřka ihned se mi uvolnila přepážka a při padajících otáčkách byla slyšet. Na autě to bylo tak 6 let, rezaté jak liška ("nerez"). Novak neznám. Záleží, jestli si auto budeš nechávat. Jinak nejlacinější variantu, ono to pár let vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fremmen Vloženo 29. Března Sdílet Vloženo 29. Března Ahoj, tak si to dnes šinu vesnicí, za značkou začnu zrychlovat a najednou tuning výfuku jako blázen. Shnila spona před koncovým dílem a svlékla se. Pro zajímavost přidávám foto, jak si dnes vedou Škoda originál TOP FIRST Class díly výfuku po 10 letech, 160 tis. km a parkování před domem na asfaltu. Zdar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 29. Března Sdílet Vloženo 29. Března Na to jak vypadal muj vyfuk po trech mesicich od noveho vozu, bud rad, ze ti to vubec vydrzelo 10 let. 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 29. Března Sdílet Vloženo 29. Března (editace) Fakt pěkný výkon, mě vydržela 8 let a kolem 90 tis. u FI. Byla slyšet, ale ještě ne úplně rozpadnutá, tak by možná ještě rok dala. Editováno: 29. Března, autor: psurn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gtride Vloženo 1. Dubna Sdílet Vloženo 1. Dubna Faurecia,Eberspächer,JZW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.