Přejít na obsah

Front Assistant


Jakub3211

Doporučené příspěvky

Přesně jak píše Pakosi ( :D )  dnes ráno v Praze zase pomohl. Starší pán si usmyslel, že na poslední chvíli zastaví někomu u silnice. Jelikož jsem jen myslel, že trošku přibrzdí tak jsem to neřešil, ale když sešlápl brzdu ještě víc rozezněl se signál. Tak jsem věděl, že mam brzdit. Jen je škoda, že nespolupracuje se zadními senzory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, los pakos napsal:

FA obsahuje mnoho algoritmů a podmínek, které musí být splněny než se systém aktivuje, já sám když jsem chtěl v práci předvést FA se mi to ani po 3 pokusech nepodařilo, o pár dní později mi to duplo na brzdu, když auto přede mnou prudce zabrzdilo. Při zkoušení jsem zjistil, že FA se aktivuje pokud prostě jedu s přidaným plynem, pokud brzdím nebo mám sundanou nohu z plynu FA málokdy reaguje, nechci říct, že nereaguje, ale je tak chytrý, že vlastně pozná když to dělám schválně nebo ne. Zkrátka bych radši nezkoušel jeho funkčnost, on sám ví kdy je potřeba zasáhnout.

 

A jak pozná, že to dělám schválně a ne z nepozornosti? To je totální nesmysl - copak je napojen na tvůj mozek? Ten můj nijak nereaguje vůbec na nic. A ještě dovětek - pánové, ti, co tady vypisují, jak jim FA dupnul na brzdu, protože nedávají pozor (nevěnují se řízení), by se měli zamyslet nad tím, jak jezdí a co za volantem vlastně dělají, že za ně musí běžné jízdní situace řešit nějaký FA. Viz poslední příspěvek od vejbucha - to jako myslíš vážně, že čekáš, až ti zazní signál, abys věděl, že máš brzdit?

 

Probíralo se tady, zda když se FA vypne, tak jestli po dalším startu zůstane vypnutý - takto to u mě nefunguje. Jakmile vypnu motor, po dalším nastartování je opět automaticky zapnut. Takže další krám (spolu se start/stopem), který nelze uživatelsky snadno trvale vypnout.  :wacko:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasil bych, ze je to kram. Ve vetsine pripadu, pokud se venujes rizeni, tak o nejakem FA vubec nevis. I ty dve auticka dole na MaxiDotu neuvidis, kdyz si drzis odstup. Pri pojizdeni v kolone te taky neotravuji. Je tam spis kvuli tomu 1 promile pripadu, kdy to opravdu pred tebou nekdo zadupne nebo ti tam znenadani neco vlitne a elektronika ma proste rychlejsi reakci nez ty. A nemusi to ani byt tim, ze zrovna koukas na aktualni spotrebu, nastavujes tempomat, klimu nebo navigaci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se kdysi tvrdilo i o ABS ne? A dnes ho kazdy bere jako samozrejmost. Doba speje k autonomnim autum. Nejsem si jisty, jestli to je dane jen pokrokem techniky a automatizace, nebo tak trochu i tim, ze pro vetsinu lidi se stalo rizeni rutinou, samozrejmosti a tim padem necim cemu venuji jen marginalni pozornost. Fakt nevim, navic uz jsem zas mimo tema. Radsi zpet k FA - urcite bych se nesnazil za kazdou cenu zjistovat jestli funguje zousobem co tu popisujete. Dejte tomu cas a verte, ze system funkcni je. Spolehejte na nej ale az jako na posledni instanci ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je slušná demagogie - pokud totiž existuje  možnost v infotainmentu FA vypnout, tak nevím proč to není možné vypnout až do té doby, než uznám za vhodné FA zase zapnout. Co na tom nechápete?

 

Ad testování - dejme tomu, že to mohu otestovat s kolegou a jeho vozem. Nejsem kamikadze. Nicméně FA nijak nereaguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já doufám že doba, kdy tyto systémy budou komunikovat mezi jednotlivými vozy přijde co nejdříve. Možná se konečně dočkáme i plynulého provozu ve zužených místech silnic a cholerici si můžou mlátit hlavama o volant jak chtějí. To beru jako příklad kde to pomůže. Každopádne v naší zemi kde stoupá stáří vozů se toho asi jen tak nedočkáme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdepodobne nevieš ho poriadne otestovať, netreba byť kamikadze.

Systém je z logického hľadiska aktivovaný automaticky po naštartovaní, čo ak vozidlo užíva viac vodičov, to má každý pred jazdou prejsť všetky bezpečnostné funkcie vozidla ??

Mne raz pomohol a to som ho ešte nepoznal poriadne, bol som v Bošanoch a klasika nepoznám to tam idem opatrne a pozerám kde odbočiť , predomnou šiel tiež pomaly jeden Maďar špz a zrazu bez smerovky skoro zastavil a chcel odbočiť, asistent zareagoval, súčasne so mnou, bol rýchlejší nejakú mikrosekundu.

Sú dopravné situacie kde to môže celkom pomôcť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc? Je to jen "nepovinny" asistent, stejne jako treba parkovaky nebo ASR. Jsou chvile, kdy je lepsi to vypnout (treba pri tazeni), ale pri dalsi jizde uz bys to mohl zase vyuzit. Nez to pokazdy lovit nekde v menu a myslet na to, jestli jsem si to aktivoval nebo ne, tak mne vic vyhovuje to, ze se to po startu zase zapne automaticky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že to je nepovinný (zatím) asistent. Tlačítko by bylo vhodnější, než to stále někde hledat v menu. O tom, kdy to chci využít, ale chci rozhodovat já a ne aby si to rozhodlo auto samo. To je totiž ten rozdíl mezi námi. Naštěstí to ve svém autě nemám a tuto FIII mám jen dočasně. Kolega dostal stejný exemplář, tak se pokusím zjistit, zda se to u něj chová stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, MF volant to nemá. V manuálu (str.120) je popis aktivace/deaktivace FA přes páčku stěračů uveden jen pro segmentový displej (já tam mám MaxiDOT) s tím, že se napřed musí dlouhým stiskem kolíbky na konci páčky zobrazit položka FA a pak krátkým stiskem tlačítka na spodní straně páčky aktivovat/deaktivovat. Nějak se v tom začínám ztrácet. :kol-140: Zkusím tedy tu páčku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 25. 9. 2016 at 1:57 PM, cosby said:

Hoši,jak Vám to funguje ten front assist?Já to mám v Superbu,v menu povolené a schválně jsem dojížděl auto a ono nic.Brzdil jsem na poslední chvíli sám.Zkoušel jsem to několikrát a nic :-(.

Občas se stane,že mi na maxíku zobrazí hlášku-možnost kolize,jednou se stalo,že se na maxíku ukázalo takové to auto  s vykřičníky,ale nikdy to nebrzdilo a to jsem málem -kontrolovaně vletěl do auta.

Díky

 

Me FA 2x brzdil. Pokazde kdyz to auto vepredu najednou zaslaplo na miste (aby pustil chodce, na semaforu oranzova, takze okamzite zastavit).

Jednou jsem si rikal ze bych to asi sam nedobrzdil.

Jak psal miland42, nesmis sahnout na brzdu, ale pri simulaci to clovek nevydrzi a na brzdu vzdy sahne :-)

 

False positivy taky parkrat, hlavne kdyz to chytne motorkare/cyklistu z urciteho uhlu, ale jen piskalo nebrzdilo

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak mně to šlajfovalo dnes, skočil mi z chodníku mimo přechod před auto kluk tak 10-12 let a běžel šikmo přes silnici z prava do leva. Bylo to nečekané a možná mu to zachránilo zdraví. A to jsem někde četl, že to chodce a překážky pohybující kolmo na směr jízdy neregistruje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě včera poprvé zasáhl FA do řízení. Nic příjemného. V standardní situaci: přede mnou odbočovalo auto doprava, člověk prostě ví, že mu to dá, ale elektronika to neví. :D Ale za mnou naštěstí nic nejelo a je fakt , že FA brzdy povolil, jakmile pominulo "nebezpečí", takže auto úplně nezastavilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvětlí mi někdo, proč pořád chcete ten radar vypínat? Díky tomuto super bezpečnostnímu prvku dostala fábka 5 hvězdiček, bez něj by na plný počet nedosáhla. Proto se také dává u většiny fabií sériově. Nedělejte prosím kraviny.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 11. 2016 at 8:46, miland42 napsal:

Tak mě včera poprvé zasáhl FA do řízení. Nic příjemného. V standardní situaci: přede mnou odbočovalo auto doprava, člověk prostě ví, že mu to dá, ale elektronika to neví. :D Ale za mnou naštěstí nic nejelo a je fakt , že FA brzdy povolil, jakmile pominulo "nebezpečí", takže auto úplně nezastavilo.

 

Stačí přidat plyn a auto plynule jede dál. Z počátku je to fakt nepříjemné, ale dá se to naučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky pěkná kravina - už se mi to v podobných případech stalo několikrát. Je to jenom k vzteku, člověk se akorát lekne a slabšímu řidiči to může způsobit problém. A to nemluvím o tom, že ten, co jede za mnou, se bude přinejmenším divit, co to tam provádím.

 

0040 - Jo, hvězdičky se dnes dávají za kraviny (kontrolky pásů atd.) a ne za skutečnou odolnost vůči nárazu... FA funguje podivně, zasahuje mi do brzd v případech, kdy to vůbec není nutné. Nevím tedy, proč by tedy FA neměl jít vypnout tlačítkem (či v infotainmentu), až do té doby, než řidič uzná za vhodné, ho znovu zapnout. Tož tak.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...