Přejít na obsah

Ojetina FI nebo II


-Janka-

Doporučené příspěvky

Takovou jistotu jak u této fábie ti neposkytne cebie, ani škodovka. 

Osobně bych šel radši do staršího bez investic, než do novějšího s nejasným původem.

 

 

Sice nechceš HTP, ale co kdyby. Mrkni na toto http://www.skodaplus.cz/Car/850513/skoda-fabia-combi-1-2-htp-47-kw-classic-plus  .

Je to od rodiču jednoho zdejšího člena. Tipl bych si že s tímto bys dlouho pojezdila bez oprav. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmanne,u té cebie neseděli kilometry,ověřeno u několika škodovek.A opravu po havárii bych u ojetiny také radši z autorizáku,přece jen mají díly srovnatelné s prvovýrobou a přesně dané postupy.Když vidím,čeho jsou někteří šmrdlalové schopni,tak bych jim nedal ani nalakovat nárazník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no právě proto, že práce autorizáku je lepší. Pokud ovšem oprava byla dělaná v nějaké garáži, tak ve škodovácké databázi o ní nebude ani písmenko - auto se tedy bude jevit jako nebourané. V Cebii to však velmi pravděpodobně bude od pojišťovny i s popisem. Pokud kilometry neseděly, tak je někdo asi špatně zapsal - mohl to být jak servist, tak kdokoliv jiný. Nevím o jaké šlo záznamy - pojišťovna mohla škodu řešit v jiný okamžik než servis. A také (což je dost pravděpodobné) to může značit manipulaci s tachometrem. Stáčení před servisní prohlídkou je běžná praxe, každý už dnes ví, že se údaj eviduje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda vždy auto kontroloval přes autorizák. Řekli mě km a u druhého auta jsem se ptal i na těžké nehody a jestli je reálná cena. Vše mě ochotně řekli, ukázali že vše sedí a i poradili s cenou.  Cebii jsem nikdy neplatil. U auta z dovozu stejně nic nezjístí a jinak řeknou dost stejné věci jako servis.

 

Popřípadě se dá v autobazarech domluvit že by se auto přistavilo na tebou domluvenou kontrolu v autorizovaném servise. Stálo by to asi 500 kč ale bylo by to to nejlepší co by se mohlo udělat.

 

A jestli na autě za oknem není vidět VIN tak je to zlé to by asi ani neprošlo na STK!! A policajti by dělali problémy při kontrole. Olupující znak je normální když se auto hodně myje v myčce. Prostě to kartáče oškrábou stejně jako poškrábou lak. Mě se na staré fábii taky odlupoval. Ale zadní.

 

Pokud na autě je viditelně nový volant, nové pedály už bych od něj šel pryč. Hlavně ten volant kvůli airbagu, když vystřelí je to už těžší nehoda určitě. Ne jen prasklý nárazník.

 

A odpadávájící lak nemusí být zle nalakovaná oprava. U F1 byla modrá základ zle nalakována ze škodovky, měla moc tenkou vrstvu a sama se odlupuje z auta po letech! Mám to před očima denně. Rodičům se barva ztrácí před očima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Petrem - s kontrolou ojetiny v autorizáku Škoda mám také dobré zkušenosti. Hodí auto na zdviž, projdou ho skrz naskrz, řeknou, co bylo opravované a jak, kde jsou jaké měněné díly, co je originál, co druhovýroba, napojí na počítač a vyčtou chyby, zkontrolují servisní záznamy, porovnají s tachometrem, poradí s cenou... Naposledy jsem za to platil 400 Kč.

 

Druhá varianta je najatý poradce. Kamarádka, která měla limit 120 tis. a neměla jasnou představu, co by si chtěla pořídit, objela někdy před cca rokem s poradcem pár pražských bazarů a ještě ten samý den odjela s Peugeotem v super stavu, se kterým je moc spokojená. Borec si sice nechal zaplatit asi 3 tis., ale usmlouval jí cenu o násobně víc. Myslím, že snad dokonce říkala, že je z Cebie a takhle si přivydělává, ale také jsem to mohl poplést. :) Pokud by byl zájem, sehnal bych na toho konkrétního člověka kontakt (PM).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak si este nekupila a mozem poradit, tak by som sa rozhodoval nasledovne.

Pokial ide o Fabiu 2 tak dane motorizacie co boli v nej.

 

1,6 16V 77kW - by som vylucil, preto lebo v meste uz spotreba je vyssia a nepotrebujes taky vykon.

1,2 HTP 44,51kW  -  by som tiez vylucil ak auto nie je urcene iba na jazdu po meste, dana motorizacia nie je vhodna pre jazdu po dialnici ( toci vysoke otacky a zere ), pokial chodis nalozena viac osob v aute + kopce.

 

1,4 16V 63kW - je idealna volba, volba rozumu. Jednoducho HTP 51kW ma 112Nm zatial co 1,416V 63kW ma 132Nm, takze 12kW a 20Nm je zakra poznat, hlavne v kopci a pri nalozeni.

 

Sam som chvilu jazdil na dedovej F2 HTP, v meste parada zive vdaka lahsim prevpdom, no mimo mesta uz to taka slava nebola, hlavne v rychlosti nad 80km/h a pri obsadenejsom aute, to uz znacne stracalo dych.

 

Ja by som isiel do 1,4 16V - ak by si skusala 1,4 16V nedus to do 2500ot. ale skus to vytocit do 5000 ot. a porovnaj to s HTP a pochopis, ze 4 valce su 4 valce a este  +0,2 l objemu navrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych HTP tolik nezatracoval. Ano, jednoznačně to není motor na dálnice, protože při dlouhé jízdě 130 kmh/h nejen hodně žere, ale také přehřívá olej. Na druhou stranu mimo město po okreskách, pokud není člověk chronický zpozdilec nebo závodník, se s tím dá jezdit úplně v pohodě. Služebně jsem sedlal Fabky se silnějšími HTP a pokud člověk nejezdí plně naložený, nezávodí a dodržuje předpisy, dá se s tím jezdit i předjíždět, jen se holt musí myslet trochu dopředu. Navíc jsem, co se mi vybavuje, jezdil za 6,1 l/100 km (většinou okresky, město málo, dálnice jen párkrát do roka) - to bych s 1.4 MPI nedal ani náhodou. Občas jezdím i se slabším HTP a i ten je k prostému přesunu z bodu A do bodu B v pohodě. Pravda, ideální cestovní rychlost je u něj skutečně těch cca 80 km/h, ale jezdit s tím 100 km/h také není problém a opět i s tím se dá ve dvou lidech předjíždět, jen se prostě musí myslet ještě trochu víc dopředu. Takže pro začátečníka nezávodníka nebo prostě klidného řidiče, který si nepotřebuje na silnici honit triko a v autě sedí většinou sám, HTP úplně klidně ano.

 

Naopak, pro mladého řidiče by mělo být v prvních letech slabší HTP povinnost, apoň by se řada pitomců naučila myslet a krotit se. :kol-138: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JayBee1:

HTP nezatracujem, len pokial sa ma vyberat auto na jazdu po meste, mimo mesto a sem tam aj nejaka dialnica tak prave 1,4 16V je na toto idealny motor. Jednoducho na najazd 15tkm vsade mozne  bola vzdy optimalna a najlepsia volba vo fabii 1,4 16V.

 

To co spominas o spotrebe HTP za 6,1 tak v pohode presne to zlozenie jazd das aj s 1,4 16V. S 1,4 16V mimo mesta sa da ist za 5,5-6 litrov a to nebude ziadna eko jazda, tacho 100km/h.

 

To tu potvrdia aj majitelia 1,4 16V -  ja sice mam este 1,4 16V ( EU 4 ) v F1 ale uz aj tam sa da jazdit kombinovame mesto, mimo mesto za 6,5.

 

Pokial myslim 1,4 MPI (44,50kW)  este to ceske vychadzajuce zo Skody 1000, tak ano tam to bol problem, ( jedine EU 2 nezrala ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytečně mlátíte prázdnou slámu: http://forum.skodahome.cz/topic/132041-ojetina-fi-nebo-ii/?p=2050839

 

a k tomu 

 

Ekkar_z_Bastlírny: tedy děkuji za vyčerpávající příspěvek. Opravdu pěkně shrnutí.
Co se týče roomstera, mě se i svým způsobem líbí a občas kouknu jaké jsou na inzerci k mání. Takže úplně nevylučuji, že kdybych narazila na super nabídku, tak kašlu na ostatní a beru roomstera. Ale primárně chci menší auto.
Na obhlídku auta si určitě vezmu tátu nebo nějakého kámoše, ať si prodejce nepřipadá tak na koni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

 

A komplikace číslo 2, odborný poradce tatínek prohlásil velké autobazary nikdy, HTP nikdy.

Konečně se do toho obul někdo rozumný, radit se na netu co je dobré, je jako hodit peníze do bazaru přes plot a jít domu s prázdnou. Téměř každý vychválí, zrovna to co mu stojí v garáži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janka koupí, Janka už má zaplaceno. F2, krátká, 1,4 16V 63kW, ambiente s klimou, původně firemní, 1-2 řidiči, servisováno jen v autorizáku, náš mechanik to projel podle VINu v škodovácké databázi a prý opravdu pěkná servisní historie, vše měněno tak, jak se má. Před x desítkami tisíc km lehce ťuknuté, nahrazeno novými plechy. Od té doby bez závady. Najeto 160 tis, ale ten motor, chvilku se tam něco štelovalo(táta ví co, já si to už nepamatuju), protože to cca 14 dnů stálo, ale potom krásný tichý běh, nic neklape, nešustí, motor bez vibrací, táta se nad tím rozplýval, proti naší staré 1,6 babi, co má nejeto stejně, úplná poezie. Když jsem to projížděla, tak jsem po městě měla neustále 60, protože mám naposlouchané naše auto na 50 na trojku, ale tady bylo furt ticho. Jinak interiér i exteriér odpovídá věku i nájezdu. Proti 1,6 55kW v oktávce to je pěkný žihadlo :-D Budu si muset zvyknout na to, že motor toho tolik nezkousne, ta 1,6, když na to přišlo, auto táhla i na 1800 otáček... Ale je prostě Škoda, vše tam, kde to člověk čeká. 

A jinak si připadám jak cvok, od té doby, co vím, že ji budu kupovat, nemluvím s nikým o ničem jiném, jediný tatík má pro mně pochopení :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zcela normální a u majitele "novýho" autí obvyklej průběh fascinace novým přírůstkem "do rodiny" (minimálně do garáže).

 

Na případný negativa (kterejch taky BXW několik má, ne že ne) se přijde časem, až se člověk vynadívá a začne hledat vešky... Naštěstí na týhle starý atmosféře jich moc nezbylo, tu nejhlavnější už jsi vypíchla sama - nechce se jí odspodu, pořád vyžaduje aspoň 2000 otáček, aby při případným sešlápnutí plynu začala akcelerovat.

 

Ale dá se na to zvyknout a po nějaký době už to i přestane vadit - člověk si toho všimne zase až v momentě, kdy "přesedlá" a najednou má pod kapotou zase něco jinak se chovajícího.

 

Takže hlavně ať dál ve zdraví slouží - zlom vaz!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda myslím že benzín prostě není diesel a tudíž je třeba ho trochu vytočit aby jel.. A 2000 ot. je podle mě na benzín běžné otáčky ne nějaké vyšší.. :) Já na benzínu taky vždy jezdil od 2000 ot. jinak to bylo mrtvé a nějak mě to teda nevadilo.

 

Jinak gratuluju k novému přírustku do rodiny a přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod a problémů :) Řekl bych že skvělý výběr. Můžu se zeptat kolik jsi za ní dala nakonec? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...