Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jakou máte spotřebu u tohoto motoru s pohonem 4x4?

 

Celoroční (17 tis) průměr mám 6,5 s climatronicem a  využíváním tempomatu.

V zimě jezdím 7,3 ale fakt je že si to se 4x4 užívám. . .

Upraveno od KORENMANDRAGORY

  • 5 měsíců později...

Ahoj:) jo ja mam taky tak kolem 6,5-7 litru... Niz se nedostanu i kdybych se snazil:)

Zdravím,
spotřebu testuji na stejné trase dlouhé jen 11 km po Praze a podle stylu jízdy, dopravní situace, počasí atd. se pohybuje od 5,0 do 7,5 l. Jednou se podařilo i 4,9, to už ale chtělo velké soustředění a nic nesmělo bránit plynulé jízdě. Vzhledem k tomu, že na tak krátké trase se motor sotva stihne dostat na provozní teplotu, jsem se spotřebou spokojený. Na delší trase se dá jet i pod 5 litru, pokud to není jen po dálnici, jinak průměrně mám kolem 5,8. Ta horní hranice spotřeby naopak vyžaduje na všech semaforech červenou, ostřejší rozjezdy a moc nesledovat situaci před sebou, pak se musí jet víc brzda/plyn.

  • 4 měsíce později...

dlhodobo mix mesto/okres/dialnica 6,1. Oproti povodnej 1.9 TDI 77Kw je to cca 30% navysenie. R 

  • 5 měsíců později...

Tak já se stále hýbu kolem 5,5 a např. včerejší výlet cca 130 km když jsem to nehonil, tak spotřeba 4,1 l.

 

To je nějak málo na tenhle motor a ještě 4x4. To bereš podle PP a jakej je reál? 

před 7 hodinami, czmika napsal:

Tak já se stále hýbu kolem 5,5 a např. včerejší výlet cca 130 km když jsem to nehonil, tak spotřeba 4,1 l.

 

to se me zda taky kravina,ja sem se v podstate nikdy pod 6 dlouhodobe nedostal a 4 me prijde scifi :D

Když nevěříš, tak nevěříš. Ale sci-fi to rozhodně není!

 

Zkusím se zeptat ještě jednou. Bereš to podle PP nebo reál podle tankování?

V 21. 8. 2016 at 20:20, foxdivemaster napsal:

to se me zda taky kravina,ja sem se v podstate nikdy pod 6 dlouhodobe nedostal a 4 me prijde scifi :D

Stačí takto?

spotřeba - avrg..jpg

Jak pojedu zase delší trasu klidnějším tempem, tak to schválně vyfotím ...

 

Takze jak jsme si mysleli, beres to podle palubaku. Realne to zere urcite vic. ;)

Chceš mi říct, že to dokážeš spočítat přesněji než palubák tz. na benzínku auto už tlačíš aby jsi měl 100% jistotu, že už v nádrži skutečně nic není? :D

Ehm. Reálná spotřeba se počítá podle tankování a nemá to nic společného s nutností mít prázdnou nádrž. Pokud to nechápeš tak strejda googl ti poradí. PP v drtivé většině kecají což je známá věc, takže údajům z PP můžeš věřit až si to ověříš reálným měřením spotřeby. Na PP se pak, když kecá, udělá korekce aby to bylo přesnější a s tím už se pak můžeš ohánět.

spotreba dle PP je odectova takze je to spis orientacni udaj 

před 9 hodinami, czmika napsal:

Chceš mi říct, že to dokážeš spočítat přesněji než palubák (...)? :D

Ano, presne to rikam. ;) Ty mi chces rict, ze kdyz vis, kolik jsi natankoval a kolik jsi na to najel, tak toho schopny nejsi? :D

Když tedy nebudeme brát počet litrů od suché nádrže (což by bylo asi nejpřesnější), ale od dotankování (počet spotřebovaných litrů od plné nádrže), tak stejně pojem "plná nádrž" může klidně dělat i 1 litr, takže nikdy nemusíš dotankovat stejně když nevidíš skutečnou hladinu v nádrži. A to může být ten rozdíl co vám vychází mezi PP a výpočtem. Berme také v potaz, že nafta také pění při tankování plné a tím se zase celý výpočet může lišit. :-)

Takže co je potom přesnější nebo spíše čemu více věřit?

 

PP je dost nepresny, uz z principu jakym zpusobem meri.

Tankovaci metoda muze diky tebou zminenym nepresnostem vykazovat nepresnosti v ramci "jednoho tankovani", nicmene s rostoucim mnozstvi tankovani a s rostoucimi kilometry jenpresnejsi a presnejsi a eliminuje vlastne vsechny zminene problemy...

Člověče nepodceňuj nás. Tohle přece ví každý kdo sleduje spotřebu a jak už sem psal, tak taky víme že PP velice často kecá a výpočet podle tankování je přesnější než údaj na PP. Proto ta otázka podle čeho bereš spotřebu. Teď budu chytrej zase já ;) Když chceš sledovat spotřebu pro korekci PP tak tankuješ stejnou naftu u stejnýho stojanu a do prvního vycvaknutí, aby jsi co nejvíc eliminoval tebou zmiňované nepřesnosti a čím déle to budeš sledovat, tím budeš mít podle tankování, přesnější výsledky oproti PP. No a jelikož tohle dělá spousta lidí, tak už se dávno ví že palubák leckdy kecá i o litr. A ten tvůj možnej až jeden litr rozdílu při tankování, udělá při natankování např. 45l a nájezdu třeba 900km kolik rozdíl ve výsledku? Je to spotřeba 5l ale ty jsi tankoval naftu která míň pění, takže si tam loupl 46l, což je spotřeba 5,11l ale PP je schopno ti ukázat klidně 4,5l. Mě by před korekcí ukázal v prvním případě 4,7 a v druhým 4,8l. Co je tedy přesnější? A další věc je to co ti PP ukáže po 130km jak jsi tu psal a co po 900km.

Jelikož sem musel odběhnout od tabletu tak mě předběhl Tragedie_v_JZD kterej to popsal stejně ale stručně.

Ja to delam malinko jinak, ale vysledek je asi stejny. Stojany i benzinky normalne stridam, tim aspon vyloucim nejakou malou odchylku konkretniho stojanu/benzinky. No a cvaknuti pistole neresim, tankuji vzdy az po okraj hrdla. Proto tam dam vzdy temer stejne nafty. A muzu ti rict, ze s penenim jsem jeste nikdy nemel problem, ale tankuju jen Vervu. :)

Dobrá tedy, provedu nějaké to měření a uvidím, ale další dotaz.....pokud by PP lhal s velkou odchylkou jak se provede korekce aby PP nelhal?

 

Např. VAGem v budíkách - ŘJ 17. Stačí pohledat protože se řešilo už xkrát všude možně a u tohoto motoru samozřejmě taky

Upraveno od Pawouk

2 czmika

Co se týká přesnějšího natankování tak vycvaknutí pistole je dobré jenže nepřesné. Pokud to chceš mít opravdu přesně tak natankuješ až po hrdlo. Přesně po ten okraj tím minimalizuješ možnost nepřesnosti. A mělo by to být na jedné benzínce, kvůli měřáku průtoku na stojanu. A s tím PP uvidíš dle tvých zveřejněných hodnot budeš o 15 - 20% jinde.;)

Upraveno od Sniper_2003

Před hodinou, šulda napsal:

Např. VAGem v budíkách - ŘJ 17. Stačí pohledat protože se řešilo už xkrát všude možně a u tohoto motoru samozřejmě taky

Těch témat tady bylo víc, tak jsem to sloučil do jednoho:

 

  • 3 měsíce později...

a89b7deadfffb5cd44cf263b460b226b.jpg dá se jet i 3.5l :) 255km mesta. kopce. Žádný dálnice... normálně do práce jezdím ale kolem 6.5l cca 5km což se ani nezahreje motor :/ jinak jedná se o 2.0l 4x4 Cr 103kw (chip 141kw 490nm)

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk


mels ukazat i prumernou rychlost :) kdo ti delal takovy chip?jinak ja s timto motorem v podstate nejdu po 6

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.