Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,potřeboval bych radu. Mám oktu 1, r.v. 2003 a motorizaci 1.9 Tdi 4x4 74 Kw. No a stává se mi taková věc, spravidla na sněhu, když zajíždím do zahrady, tak dobrzdim auto do 0 km/hod třeba s tím, že spustí i ABS na sněhu a druhý den ráno, když chci odjet mám pedál před nastartováním uplně nahoře a tvrdej jak beton.

No a třeba když jedu na hory a hrabu se na sněhu s náhonem na všechny 4 kola a potřebuju přibrdit, tak pedál opět tvrdne a někdy mám i pocit, že nástup brzd mi přichází při brždění až s pedálem skoro u podlahy...nevím, zda třeba neni možně, že se v důsledku nadměrnýho sněhu destičky a kotouče nenavlhnou..nevím. Jinak mám novou brz. kapalinu a odvzdušníno. Že by to byl ten brzdový válec??? Díky Dan

valec ...to by asi netvrdol pedal,skor sa prepadal...

mne tiez teraz zacal tvrdnut.. mam tu prispevok posilovac-KO?

to skor vyzera ze ti napr nedrzi spetny ventil a sa ti odtlakuje posilovac. lebo to 1-2 stlacenia pedalu bez motora by malo ist inac kym stvrdne pedal,ze minies podtlak...

a ked je zly ,moze robit problem ze ti pumpa stale taha a taha a neudrzi ti podtlak v posilovaci...

A co podtlakový čerpadlo v jakým je stavu?

  • 3 týdny později...

V mém případě to byla podtlaková brzdová vývěva. 1.9 tdi 66kw rv01. po výměně bez problému.

  • 9 měsíců později...

Ahoj,

mám zřejmě nějaký problém s brzdami/pedálem na OI RS combi :(. Několikrát se mi stalo, že mi auto brzdilo (spíše nebrzdilo) strašně z tuha. Vždy to bylo když byly podmínky jako déšť, sníh, mráz. Pedál šel strašně z tuha jakoby bez posilovače a auto brzdilo strašně lenivě. Po nějaké době se pokaždé bez zjevné příčiny brzdy zase hodily do normálu a brzdil jsem jak jsem zvyklý (agresivní nástup brzd). Netušíte pls někdo čím by to mohlo být. Přiznám se že mě to už několikrát dost vyděsilo ...

díky moc za radu/pomoc

Radek

Zkontroluj hadici co vede od vakuové pumpy k posilovači zrejmě ji máš praslou a ztrácí se ti podtlak potřebný ke správnýmu účinku brzd. Řešilo se to tu mnohokrát,když budeš hledat určitě podobný téma tu najdeš.Kup novou hadici a máš po problému.Ono se to právě chová tak jak popisuješ z toho důvodu jak se motor klepe a vliv teploty má tak svůj podíl.

Omlouvám se že to píšu tady ale nechci zakládat nový příspevek.Mám problém na Ol TDI s brzdovým pedálem.Jak začala zima tak se mi stalo že ráno brzdový pedál šel na doraz (podlahu)ale jak jsem ho pustil tak už šel zase normálně.Kapalina nechybí tak že nic neutíká.Mám podezření na hlavní brzdový valec.Neměl někdo podobný prblém?

Díky za radu,

zkouknu a dám vědět.

Radek

Tak jsme to dneska kontrolovali a ta hadice je OK. Našli jsme jinou podtlakovou hadici, která byla prasklá, jedna z těch co jde do sání. Může to být tím? Zatím auto brzdí normálně tak nevím :(

Může vyměň ji a pak to odskoušej, mělo by to bejt potom dorý.

Dneska se ji půjdu zkusit koupit, nemáš pls radu jak jim ji v servise (kde ji budu kupovat) popsat? Neznám ten její kód a vím, že jich tam těch hadiček je víc. Je to ta co jde do sání a má na konci "kolínko" do pravého úhlu. Mohlo by to stačit? :)

Díky moc

Nemám ETKU ale když ji vyndáš tak by mohly vědět o co jde.

V tom je prá vě ten problém, že se pro ni dnes už nedostanu (do auta) a kdyby tak nevím jestli bych si ji troufnul vůbec vyndat, protože jenom se k ni dostat to je jako hlavolam :(. Zkusím jim ji popsat a nějak se s nimi domluvit.

Díky

Ukážou ti obrázky v etce a nejdete to. Aspoň když víš kde to je a jak to vypadá ;)

Super,

díky moc, to by měla být přesně ona. Jinak mám ji teď taky zalepenou klasickou izolačkou, tak počítám že by to taky mohlo něco vydržet (chvilku).

Díkec moc za radu

  • 1 měsíc později...

Zdravím já jsem měl to samý a prasklá podtlaková hadice cena nové cca 1000 kč

  • 1 rok později...

Zdravý mám problém s brzdovým pedálom oktávka 2001 1.9 TDI naj. 280 000. Asi pred mesiacom my začal vydávať brzdový pedál pískavý zvuk ktorý sa nesie od pedálu z interieru.Po kontrole som zistil že sa jedná o únik vzduchu spiestu pedálu. Jeden mechanik my poradil aby som to poriadne prestriekal nejakým olejom napr. WD-40 že tam mám nejakú nečistotu a to vydáva ten pískavý zvuk.Po prestriekaní sice zvuk zmyzol ale ked šlápnem na pedál tak ostane tvrdý ako skala až mám pocit že by auto neišlo vôbec do šmyku. Co to môže býť?? Odišiel snad posilovač alebo je to niečo iné?? Poprosím o radu či ste sa stým niekto nestretli. dakujem..........

Do posilovače vstupuje hadička z tandemového čerpadla, kterou vstupuje podtlak do posilovače. . Na hadičce je plastové kolínko. Zkontroluj jestli není kolínko prasklé.

Nebo máš ucpaný ten ventil co pouští do posilovače atmosfericky tlak.

hadička je dobrá aj podtlakovka taha jak blázen keby netahalo tak nejde ani turbo a to funguje ale ten ventil kde ho najdem a jak zistim že je vadný??

Ten je v posilovači.

  • 2 roky později...

Prvně co předcházelo. Manželka s OI combi najela předkem do zdi. Vylítly airbagy ale přitom auto vypadá téměř nepoškozený. Hnulo to teda nějak kapotou v pantu ale na první pohled vše jakoby bez poškození.

 

Ale jedna věc mě zaráží. Když sednu do auta s vypnutým motorem je pedál brzdy naprosto tvrdý a nejde sešlápnout ani o cenťák. Přitom na první sešlápnutí by to mělo normálně klesnout dokud je to natlakovaný z minulý jízdy. Po nastartování se to rozhýbe ale stejně to jde výrazně hůř šlapat. Auto zdá se brzdí OK, ale víc jak 20 jsem s tím raději nejel.

 

Otázka zní - co se tou ránou zepředu mohlo potentovat? Nebo naopak něco ulítlo v moment kdy dupla zuřivě na brzdu? Přece jenom to auto má 15 let. Nějaký tipy na co kouknout nebo co zkontrolovat?

Zkontroluj podtlakovou hadičku co jde z posilovače. Tam to rádo praská.

  • 3 týdny později...

Zdravím,

Proštudoval jsem tady brzdy horem pádem a asi už jsem z toho jelen - už se mi to motá, tak bych poprosil nějakou dobrou duši o radu:

První brždění v jakékoliv rychlosti oká, pokud znovu sešlápnu během několika sekund pedál - je ztvrdlý a brždění KO (ale nakonec zabrzdím). Pokud zopakuji brždění po cca 10-15s opět brzdí (jednou) dobře. S vypnutým motorem je pedál tvrdý, po nastartování jde dolu - (nepřijde mi že by šel až na podlahu). Po vypnutí motoru je cca 3s slyšet syčení (pravděpodobně) od toho kolínka  podtlakové hadice posilovače. Jenže jsem si teď všim, že se mi nevrací přední desky, zůstávají po zabrždění na kotoučích.... Tak nevím, jestli začít od toho kolínka - podtlakové hadice, či hadiček nebo pístků u předních brzd, nebo to vypadá že je v háji něco většího - HBV, posilovač, podtlakové čerpadlo. Můj tip je, že je snad v háji jen nějaké to podtlakové vedení u posilovače - může toto způsobovat nevracení se destiček když uteče podtlak????? Desky i kotouče mají cca 15tkm, ale zhruba před 5tkm mi začalo při brždění v určitých rychlostech kopat do volantu (asi jsem zkroutil kotouče, byl jsem s tím na škole smyku....) ... 1.9tdi PD 74kw, ABS, ESP. 

 

Mockrát Vám všem děkuji za radu!!!!!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.