Publikováno Květen 19, 201510 r Začal jsem si všímat, že poslední dobou při couvání mi auto divně poskakuje, děje se to jen při studeném motoru, když auto delší dobu stojí na místě, například přes noc. Když jsem to vyzkoušel po chvíli jízdy, tak úplně v pohodě plynule bez jakéhokoliv poskočení auto couvalo. Nesetkal se s tím někdo?
Květen 19, 201510 r setkal.. ale pri starom aute... bolo treba precistit skrtiacu klapkupri pohybe dopredu je to ok?
Květen 19, 201510 r Autor dopředu bych řekl bez problémů, je to jen první studený start a couvání a pokud auto delší dobu stojí, poznám to hlavně při couvání když jedu pomalu a pouštím spojku tak skáče jak kozel, pomůže vytočit k hranici 3-3,5 tisíc otáček a v tom případě neskáče, dopředu se běžně rozjíždím na 3 tisíce takže to nepoznám btw auto má 12 tisíc, to se snad nemůže zasrat klapka za takovou chvíli Upraveno Květen 19, 201510 r od los pakos
Květen 19, 201510 r To neviem posúdiť, ale príznaky sú veľmi podobné. Ak som pri rozjazde pridal viac plynu - vytočil, tak auto neskákalo.
Květen 19, 201510 r dopředu bych řekl bez problémů, je to jen první studený start a couvání a pokud auto delší dobu stojí, poznám to hlavně při couvání když jedu pomalu a pouštím spojku tak skáče jak kozel, pomůže vytočit k hranici 3-3,5 tisíc otáček a v tom případě neskáče, dopředu se běžně rozjíždím na 3 tisíce takže to nepoznám btw auto má 12 tisíc, to se snad nemůže zasrat klapka za takovou chvíli Je divný, že to dělá jen někdy, chtělo by zjistit jestli to dělá motor nebo spojka. Jinak se fakt běžně rozjíždíš na 3000 ot.?
Květen 19, 201510 r Prý to dělá nastavení řídicí jednotky po studeném startu kvůli snížení emisí. Pomůže nechat uato stát chvíli na volnoběhu, nebo kupodivu benzin s vyšším oktanovým číslem. Nejvíce na to má vliv teplota, většinou to dělá kolem 20C. Zkus jednu nádrž lepšího benzinu a uvidíš.
Květen 19, 201510 r Za stejných podmínek nastartuj a počkej asi 40 vteřin (za tu dobu spadne volnoběh na běžnou úroveň). Poté se normálně rozjeď. A pak napiš, jestli to pomohlo. Takto to někdy funguje u TSI EA111.
Květen 20, 201510 r Autor Dělá to skutečně když je venku teplo, ráno když je chladno, tak vše v pohodě. Dělá mi to většinou když jedu z práce a venku je 25+ a ráno je kolem 10°C a OK. Vyzkouším radu s volnoběhem a případně s benzínem s vyšším oktanovým číslem. Je divný, že to dělá jen někdy, chtělo by zjistit jestli to dělá motor nebo spojka. Jinak se fakt běžně rozjíždíš na 3000 ot.? to jsem přehnal...2500 cca, jde jen o to, že při rozjezdu dopředu točím víc jak dozadu, ale to je OT neřešme to
Květen 21, 201510 r Autor Včera vyzkoušeno, počkal jsem cca minutu než mi otáčky klesly a výrazně se to zlepšilo, pokud vyjedu hned tak poskakuje...co je teda příčinou? Vždycky mi tloukli do hlavy, že mám nastartovat a jet a teď mám při nastartování čekat? Ráno při teplotě 10°C mi to při okamžitém vyjetí neudělalo, takže to dělá jen při teplotách 20+ Upraveno Květen 21, 201510 r od los pakos
Květen 21, 201510 r Hmm.. sám vyrazam hneď po naštartovaní, ale tiež mi zopár pedantov tvrdilo, že po naštartovaní čakajú pár sekúnd. Takže to zrejme nič extra nové nie je.
Květen 21, 201510 r při nastartování za určité podmínky, tj. teplota chl. kapaliny a nasávaného vzduchu se aktivuje zvýšený volnoběh cca 1200ot., údajně z důvodu rychlejšího zahřátí katalyzátoru. trvá to cca 1 minutu a pokud v tomhle režimu jned vyjedete, tak motor škube. já všem doporučuju tu minutu prostě počkat. jsou i jedinci, kteří v tomhle režimu vypnou motor a znovu nastartujou, to už potom motor jede v normálním režimu, ale je to nehorázná prasárna.
Květen 21, 201510 r los pakos, je to zhruba tak, jak píše vormen. Je to stejné u všech TSI (setkal jsem se s tím u 1.2 TSI - tady je to ovšem individuální, třeba u mého služebáku se to na jízdě nijak neprojevovalo a pak ještě u 1.4 TSI EA111). Proto jsem ti psal ten postup. Pro staré 1.4 TSI na to dokonce existuje TPI s vysvětlením (viz obrázek), počítám, že to bude obdobné i u EA211.
Květen 21, 201510 r Už moc ne a většinu z nich stejně nemohu z různých důvodů zveřejnit, ale jen interpretovat.
Květen 21, 201510 r Moje TSI v roomu to dělá taky, dneska byly příhodné podmínky, tak sem si na to dal pozor a je to tak.
Květen 28, 201510 r Autor Nekolikrat jsem to otestoval a skutecne pokud pri nestalem volnobehu a otackach cca 1200 pockam zhruba 30 sekund otacky spadnou na 800 a auto je jak vymenene okamzite se zklidni. Hold je to dan za nizke emise.
Květen 30, 201510 r Je to kvuli emisim. Normovane mereni emisi pro homologaci auta se dela za urcitych podminek, vcetne dane teploty okoli. Proto je software v RJ nastaven tak, ze kdyz je teplota okoli v danem rozmezi, nastavi volnobezne otacky a bohatost smesi tak, aby se co nejdrive zahral katalyzator a motor dosahl co nejnizsich emisi. To zpusobuje hlucny a nekdy nepravidelny beh motoru a to pak eventualne i skubani pri rozjezdech. Staci tedy po startu za techto podminek chvilku vyckat.
Květen 30, 201510 r To potom vysvetluje všetko. Tento týždeň som mal tú česť s fabiou z požičovne a po naštartovaní sme si aj s kolegom mysleli, že ide o trojvalec. Išlo pritom o 1,2tsi 66kw a po chvíli už bol chod motoru kultivovanejší.
Květen 30, 201510 r Ale robia to iba EA 211 s EU6, lebo mne sice volnobezne nabiehaju na 1200ot. a do 20-30s klesnu na 750ot. Ja sice vzdy cakam po nastartovani 30-60s az potom idem, ale aj pri zvysenom vonlobehu to necuka. Neviem zeby to robila O3 s EU5.
Květen 30, 201510 r Tohle mi dělá i moje Fabia I HTP 12V. Jenom je rozdíl, že motor necuká a normálně táhne.
Prosinec 22, 20159 r Nekolikrat jsem to otestoval a skutecne pokud pri nestalem volnobehu a otackach cca 1200 pockam zhruba 30 sekund otacky spadnou na 800 a auto je jak vymenene okamzite se zklidni. Hold je to dan za nizke emise. No má to jeden háček, podobné motory u konkurence jako např. 1.0 Ecoboost tenhle nešvar nemají, takže spíše špatně vymyšlené, než se vymlouvat na emise :-)
Prosinec 22, 20159 r Já nevím jak to má Ford a ani jak to má VW, jen si nemyslím, že je pro jakýkoliv motor po startu dobrý ihned se rozjet. Lidi ti dělaj, x-krát jsem to viděl na parkovišti, kdo trochu chápe jak funguje motor musí vědět, že se mu za pár minut stání nic nestane, naopak, všude se promaže a začne pracovat jak má. Já vždycky nastartuju, potom se připoutám, otevřu zrcátka, usadím se prdelí aby mě netlačilo sedadlo, prostě takový utracení několik desítek vteřin času a pak se v klidu rozjedu.
Prosinec 24, 20159 r Kto trochu chape, ako funguje motor vie, ze staci 15-20 sekund po nastartovani pockat, kym cerpadlo dotlaci olej na vsetky miesta a vyrazit. Po 1-2 minutach jazdy je uz olej ako-tak zahriaty a nie su tam zdaleka take velke odpory ako pri zohrievani motora na volnobehu, kde je olej stale studeny, husty a nezohreje sa ani po 15 minutach. Upraveno Prosinec 24, 20159 r od melonsvk
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.