Přejít na obsah

Poskakování při rozjezdu


los pakos

Doporučené příspěvky

Začal jsem si všímat, že poslední dobou při couvání mi auto divně poskakuje, děje se to jen při studeném motoru, když auto delší dobu stojí na místě, například přes noc. Když jsem to vyzkoušel po chvíli jízdy, tak úplně v pohodě plynule bez jakéhokoliv poskočení auto couvalo. Nesetkal se s tím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dopředu bych řekl bez problémů, je to jen první studený start a couvání a pokud auto delší dobu stojí, poznám to hlavně při couvání když jedu pomalu a pouštím spojku tak skáče jak kozel, pomůže vytočit k hranici 3-3,5 tisíc otáček a v tom případě neskáče, dopředu se běžně rozjíždím na 3 tisíce takže to nepoznám

 

btw auto má 12 tisíc, to se snad nemůže zasrat klapka za takovou chvíli

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dopředu bych řekl bez problémů, je to jen první studený start a couvání a pokud auto delší dobu stojí, poznám to hlavně při couvání když jedu pomalu a pouštím spojku tak skáče jak kozel, pomůže vytočit k hranici 3-3,5 tisíc otáček a v tom případě neskáče, dopředu se běžně rozjíždím na 3 tisíce takže to nepoznám

 

btw auto má 12 tisíc, to se snad nemůže zasrat klapka za takovou chvíli

Je divný, že to dělá jen někdy, chtělo by zjistit jestli to dělá motor nebo spojka. Jinak se fakt běžně rozjíždíš na 3000 ot.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prý to dělá nastavení řídicí jednotky po studeném startu kvůli snížení emisí. Pomůže nechat uato stát chvíli na volnoběhu, nebo kupodivu benzin s vyšším oktanovým číslem. Nejvíce na to má vliv teplota, většinou to dělá kolem 20C. Zkus jednu nádrž lepšího benzinu a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá to skutečně když je venku teplo, ráno když je chladno, tak vše v pohodě. Dělá mi to většinou když jedu z práce a venku je 25+ a ráno je kolem 10°C a OK. Vyzkouším radu s volnoběhem a případně s benzínem s vyšším oktanovým číslem.

 

 

Je divný, že to dělá jen někdy, chtělo by zjistit jestli to dělá motor nebo spojka. Jinak se fakt běžně rozjíždíš na 3000 ot.?

 

to jsem přehnal...2500 cca, jde jen o to, že při rozjezdu dopředu točím víc jak dozadu, ale to je OT neřešme to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera vyzkoušeno, počkal jsem cca minutu než mi otáčky klesly a výrazně se to zlepšilo, pokud vyjedu hned tak poskakuje...co je teda příčinou? Vždycky mi tloukli do hlavy, že mám nastartovat a jet a teď mám při nastartování čekat?

 

Ráno při teplotě 10°C mi to při okamžitém vyjetí neudělalo, takže to dělá jen při teplotách 20+

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při nastartování za určité podmínky, tj. teplota chl. kapaliny a nasávaného vzduchu se aktivuje zvýšený volnoběh cca 1200ot., údajně z důvodu rychlejšího zahřátí katalyzátoru. trvá to cca 1 minutu a pokud v tomhle režimu jned vyjedete, tak motor škube. já všem doporučuju tu minutu prostě počkat. jsou i jedinci, kteří v tomhle režimu vypnou motor a znovu nastartujou, to už potom motor jede v normálním režimu, ale je to nehorázná prasárna. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

los pakos, je to zhruba tak, jak píše vormen. Je to stejné u všech TSI (setkal jsem se s tím u 1.2 TSI - tady je to ovšem individuální, třeba u mého služebáku se to na jízdě nijak neprojevovalo a pak ještě u 1.4 TSI  EA111). Proto jsem ti psal ten postup. Pro staré 1.4 TSI na to dokonce existuje TPI s vysvětlením (viz obrázek), počítám, že to bude obdobné i u EA211.

 

post-32075-0-57037000-1432225297_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to kvuli emisim.

Normovane mereni emisi pro homologaci auta se dela za urcitych podminek, vcetne dane teploty okoli.

Proto je software v RJ nastaven tak, ze kdyz je teplota okoli v danem rozmezi, nastavi volnobezne otacky a bohatost smesi tak, aby se co nejdrive zahral katalyzator a motor dosahl co nejnizsich emisi.

To zpusobuje hlucny a nekdy nepravidelny beh motoru a to pak eventualne i skubani pri rozjezdech.

Staci tedy po startu za techto podminek chvilku vyckat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Nekolikrat jsem to otestoval a skutecne pokud pri nestalem volnobehu a otackach cca 1200 pockam zhruba 30 sekund otacky spadnou na 800 a auto je jak vymenene okamzite se zklidni. Hold je to dan za nizke emise.

No má to jeden háček, podobné motory u konkurence jako např. 1.0 Ecoboost tenhle nešvar nemají, takže spíše špatně vymyšlené, než se vymlouvat na emise :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím jak to má Ford  a ani jak to má VW, jen si nemyslím, že je pro jakýkoliv motor po startu dobrý ihned se rozjet. Lidi ti dělaj, x-krát jsem to viděl na parkovišti, kdo trochu chápe jak funguje motor musí vědět, že se mu za pár minut stání nic nestane, naopak, všude se promaže a začne pracovat jak má. Já vždycky nastartuju, potom se připoutám, otevřu zrcátka, usadím se prdelí aby mě netlačilo sedadlo, prostě takový utracení několik desítek vteřin času a pak se v klidu rozjedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kto trochu chape, ako funguje motor vie, ze staci 15-20 sekund po nastartovani pockat, kym cerpadlo dotlaci olej na vsetky miesta a vyrazit.

Po 1-2 minutach jazdy je uz olej ako-tak zahriaty a nie su tam zdaleka take velke odpory ako pri zohrievani motora na volnobehu, kde je olej stale studeny, husty a nezohreje sa ani po 15 minutach.

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...