Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahojte. My máme S3 měsíc a půl, najeli jsme zatím 3tis km (tach.21tis km) a dojezd vždy 1300km na nádrž. Hladové okno se ukázalo kolem 120-130km dojezdu, při natankování svítil údaj dojezdu cca 60km. Natankováno vždy kolem 68l nafty. 

 

  • 3 týdny později...

Napíšem skúsenosť z Fabie II, ale niekde som čítal, že podobné správanie majú nastavené všetky autá VAG. Raz som cestoval z Prahy do Bratislavy nádrž nie plná, ale paliva aj dojazdu bolo dosť aj na rýchlejšie tempo, a aj som nastavil 160 km/h na tempomate, nakoľko jeden z cestujúcich potreboval stihnúť v Bratislave vlak.
Za Prahou všetko ok, dojazd bol aj so slušnou rezervou, po cca. 100 km ukazovala navigácia taký čas dojazdu, že sme mali časovú rezervu a postupne som začal uberať na tempomate na 150 km/h. Pred Brnom som spomalil už na nejakých 140 km/h a počas toho som si všimol, že môj dojazd je ledva o 10-20 km väčší, než koľko potrebujem. Tak som pre istotu ubral zase, už som išiel normálne tempo, poznajúc spotrebu auta som si zrátal, že palivo musí stačiť, ale sledoval som budíky. Všimol som si, že ako dochádza palivo, kilometre dojazdu ubúdajú oveľa rýchlejšie, cca. 10 km za 7-8 km, napriek tomu, že som stále uberal rýchlosť, t.j. priemerná spotreba už výrazne klesala. Od Brna som išiel už iba 110, pred Bratislavou už iba 90 km/h, stále tie kilometre ubúdali rýchlejšie a potom ako sa rozsvietili hladné oko, tak to ešte nabralo na tempe. Na Hlavnú stanicu som dorazil s dojazdom 5 km, na čerpaciu stanicu s nulou. Neskôr som toto správanie ešte sledoval a je evidentné, že PP ku konci odpočítava kilometre dojazdu rýchlejšie. Deje sa tak vraj kvôli tomu, aby v nádrži ostala nejaká rezerva paliva napriek tomu, že užívateľ už vidí nulový dojazd. Ono totiž štatisticky veľmi veľa vodičov jazdí natankovať až minútu po dvanástej a keby niekto s takmer prázdnou nádržou išiel do/z prudkého kopca, mohlo by sa stať, že napr. pri dojazde pár desiatok km by mu to nasalo vzduch, čo napr. pri naftovom motore je drahá sranda. Takže VAG takouto softvérovou úpravou ktorou zámerne zavádza vodiča, ale chráni tým seba aj svojich zákazníkov. Veď stačí sa pozrieť, že koľkí z nás tu na fóre sme už jazdili "na výpary". Keby nula znamenala reálnu nulu, tak už aj ja by som mal aspoň 2x problém a musel by som volať pomoc. Našťastie sa nikdy nič nestalo, lebo tam ešte nejaké litre boli, aj keď nie veľa. Takže ak poznáte spotrebu auta a viete, že máte dostatok PHM, môžete hodnotu dojazdu posledných cca. 200 km brať s rezervou.
Čo sa týka veľkosti nádrže, Fabia II má oficiálne 45 litrovú a už som do nej veľ krát tankoval okolo 55 litrov, dokonca raz aj cez 56. Samozrejme  toto už sú tankovania po okraj hrdla nádrže. Som si istý, že podobná rezerva bude aj pri Superbe, takže tankovať 70 litrov PHM do 66 litrovej nádrže nepovažujem za nič výnimočné.

Ano, je to tak. Při nízkém stavu paliva dojezd začne klesat velmi rychle a už neodpovídá realitě. A všiml jsem si toho poprvé na generaci FII/R.

Tak uz jen jet z prahy do bratislavy ne s plnou nadrzi. Bouracka po ceste a je riziko ze tam zustanes bez paliva. Dalsi vec co to melo za motor ? To muze pri ty rychlosti zrat klidne 9 litru na 100km a to mas u brna -18litru 😀

Zjevně ta FII 1,2 TSI patrně 77 kW. Proti dojítí paliva se dá využít taková starobylá věc: kanystr. Taky jsem to tak dělal, kdž jsem experimentoval, kolik si můžu dovolit najet od okamžiku, když v PP začne svítit dojezd 0 km. Bylo to hodně přes 60 km a to jsem často motor tůroval. Tím nechci nikoho navádět, ani se vyhýbat dalším vlivům - změny v nádrži, špína, teplota benzínu atd. 2x jsem si nedobrovolně dal tour na páry - jednou jsem to neodhadnul a podruhé mě potrolil vesnický Eurooil, který ve všední den zavíral v 18:00.

Ja len tak od veci, ale som zvedavý: Aký má zmysel riešiť dojazd, keď je pumpa de facto na každom rohu... Teda ja osobne keď mi pípne že má málo, natankujem doplna a žijem ďalej.

Neberte to ako flame, vážne ma to zaujíma.

třeba má někdo levnější PHM, jak se říká, kdo nekrade hodinu, okrádá svou rodinu a nebo oblíbenou čerpačku... nebo tankuje někde u známých na firmě minimálně bez DPH, důvodů může být spousta, třeba i to, že je to služební auto a mají nařízeno tankovat jen doma nebo někde na smluvní čerpačce, právě proto, aby se nekradlo, ale to už jsme dost mimo téma

Tak v tom prípade to zmysel dáva.. Dík za vysvetlenie... :-)

před 52 minutami, stafa napsal:

Ja len tak od veci, ale som zvedavý: Aký má zmysel riešiť dojazd, keď je pumpa de facto na každom rohu...

1. Na každém rohu zrovna ne... (a to i přesto, že zrovna v ČR je nejvíc veřejných ČS na hlavu v Evropě - dobře to nese a hezky se přes to ledasco přikryje...)

   - Velké Meziříčí - Žďár n.S - jedna tam je, zavírá jako samoobsluha na vsi - dobré tak pro důchodce s traktorem nebo když se jede do Kauflandu na nákup. 

image.thumb.png.9fd833d4d00a97f61f8d0e6423a1204e.png

 

 - Pce - HK - tady není ani jedna (možná, když sjedeš a víš kde sjet...) - a to se bavíme o silnici pro motorová vozidla. Když navíc natáhnu směr od Chrudimi, tak poslední přímo na trase je jen tam (a to ještě nevím kde, na tom "obchvatu" určitě ne)

image.thumb.png.1e8cdfbc67835f1cb342444b75b7a5fb.png

 

  - D8 - pokud je to aktuální, tak rozestupy ČS jsou asi 35-40 km. Úsek prochází skrz CHKO.

 

2. Ne všechny jsou nonstop. Noci, víkendy,... jsou dost nepříjemné. Najednou tak z velmi husté sítě ČS mnoho vypadne pro "nespolehlivost". Ale to se týká hlavně nás amaterských řidičů.

Osobně vzhledem k monotónnosti tras už vím, kde brát, jaké palivo a cenovou hladinu.

 

No tak toto je pekne na pytel...

Tak jasny, ale kdyz vim ze je predemnou trasa 450km tak nevyjedu z pulkou nadrze, ale dotankuju klidne den pred tim

  • 2 týdny později...
On 11/8/2021 at 9:24 AM, ČudlR said:

Tak uz jen jet z prahy do bratislavy ne s plnou nadrzi. Bouracka po ceste a je riziko ze tam zustanes bez paliva. Dalsi vec co to melo za motor ? To muze pri ty rychlosti zrat klidne 9 litru na 100km a to mas u brna -18litru 😀

Pre tvoju info, išiel som najprv z Bratislavy do Prahy, a potom späť, a z Bratislavy som samozrejme vyrazil s plnou. Cesta tam a späť je nejakých 670 km, pridajme nejakých 30 km, čo sme sa vozili po Prahe, stále to je 700 km a plná nádrž Fabie II má cez 56 litrov. Cestou do Prahy sme išli dve autá, a o niečo pomalšie, spotreba bola dobrá, preto cestou späť som si mohol dovoliť ísť rýchlejšie.
A keby bola nejaká nehoda alebo kolóna, spravím jednoduchú vec, zájdem na prvú ČS ktorú uvidím. Ak by to došlo do stavu, že nemám už palivo a ocitnem sa v kolóne, tak to už som v Bratislave, kde je tých ČS dosť, stačí zísť z diaľnice.
Čo sa týka spotreby Fabie, dlhodobý priemer mám 6,97 litrov, na diaľnici to je pri 130-140 okolo 7 až 8 litrov podľa toho či pozeráme tachometrovú alebo reálnu rýchlosť. Pri 160 to ale ide naozaj spotrebou cez 9 litrov. Naopak, keď uberiem, tak pri 120 už klesá spotreba ku 6-6,5, a 90-kou sa dá jazdiť dlhšia trasa aj pod 5.
A ako to už niekto vyššie spomenul, peniaze nese... veď vieš, preto ak sa dá, chodím na ČS do Rakúska (z Bratislavy to je na prvú čerpačku fakt kúsok) a beriem radšej lacnejší, a teraz už aj reálne lepší benzín (stále majú E5, na Slovensku je E10). Samozrejme keď nemám cestu okolo, tak benzín beriem podľa potreby aj na Slovensku, ale ak viem, že niekde je lepšia cena a kiloemtrovo to vychádza, tak nezastavujem zbytočne na drahej ČS. Samozrejme k tomuto musíš poznať svoje auto, musíš vedieť, že kedy akú má spotrebu a musíš si to vedieť spočítať. Aj preto viem, že PP treba brať s rezervou, lebo som to sledoval a poznám reálne čísla z môjho auta. Dokonca mám nastavenú aj korekciu pre PP, aby ukazoval spotrebu čo najpresnejšie, a rozdiel oproti tankovaniu mávam iba 0,5%, čo je nič.
Ku všetkému tu už máme Waze, takže pravdepodobnosť toho, že sa ostaneš stáť v kolóne, je oveľa menšia.

No oficialne ma sice nadrz 45l ale to je jedno. A vim ze kdyz stim jedes nalozenej a fouka i protivitr tak na D1 smer praha jedes 120km/h a jedes klidne za 8,5L/100km

Oficiálne má naozaj 45 litrov, ale reálne ide do nej natankovať cez 56 litrov, reálne odhadujem, že celkový objem je cca. 57-58 litrov. Takže ak Fabia má oproti oficiálnemu objemu minimálne o 12 litrov väčší reálny objem, tak nejakých +5-10 litrov ma určite neprekvapuje ani pri Superbe. Keď ho budem mať, zreferujem, že koľko to bude po okraj hrdla nádrže, ale to si ešte musíme počkať minimálne 3-4 mesiace.
Čo sa týka cesty do Prahy, ak silno fúka, prípadne ideš aj trochu do kopca, tak na niektorých úsekoch môžeš mať takú spotrebu ako píšeš. Na celej trase z Bratislavy ale takú spotrebu pri tempomatovej 120-ke určite nebudeš mať. To by musel fúkať fakt brutálne silný vietor.

  • 2 měsíce později...

Pánové, nemá někdo ověřený a jednoduchý tip na to, jak se do nádrže dostat, tzn. konkrétní případ nálevky? Třeba jestli tam nepasuje nějaká z kanystru na nemrznoucí směs apod. Nechcu do toho lít naftu s biosložkou a k Eurooilu se už s daným stavem nádrže nedostanu. Pokud to nebude mít jednoduché řešení, tak tam pár litrů narvu, ale jinak bych vzal do kanystru a přelil to pak do auta. V minulosti se to tady někde probíralo, ale obecné a jednoduché řešení bez řezání hadic tuším nebylo.

Upraveno od bojler

A normalni trychtyr ze sitkem z benzínky se tam nevejde nebo co ?

@bojler par litru s bioslozkou tomu nic neudela, kdyz tak tam s tim dej rovnou pul plechovky VIFu, pro klid duse. Jinak zaseres sebe, auto. Ta bioslozka je problem zejmena kdyz tam sedi v te nadrzi. Ty ji vyjedes, navic strasne rozredis. 

bojler

 

Ja mám tento z bývalého auta Ford Mondeo.Pasuje pekne...

Niekedy ho používam,ak dávam VIFko

 

https://henryshop.sk/lievik-ford-pre-easy-fuel-nafta-2013

 

 

 

 

 

 

 

Upraveno od titanius

  • 1 měsíc později...

Tak jsem také přemýšlel, proč se mi do nádrže vejde 70 litrů benzínu, když je psaných 66l. Našel jsem šikovnou tabulku, která to vysvětluje a obsahuje spoustu dalších užitečných informací (v němčině). Teď už vím, že těch 70 litrů je u mé motorizace správně.

 

TechnischeDaten_SUPERB_Limousine_2021.pdf

Upraveno od FlashKA
Chybička se vloudí...

Údaj v tabuľke vidím, ale vysvetlenie mi tam chýba. Obzvlášť ma to zaujíma, lebo čakám na 2.0 TSI (140 kW), ktoré ma zo všetkých najmenšiu nádrž, a je zaujímavé, že aj samotná 206 kW verzia so pohonom 4x4 má tú nádrž väčšiu. Tiež mi nejak neide do hlavy, že aký zmysel má vyrábať 3-4 rôzne nádrže s kapacitným rozptylom do 5 %.

Bude to určitě kvůli rozdílné technice, jiný důvod za tím asi nebude. Tabulka dává odpověď na otázky proč se tankuje tolik a proč to má někdo tak a druhý jinak. Mě to podle tankování vycházelo pořád na těch 70 l, nikde žádné info, až jsem narazil na tohle.

  • 3 týdny později...

Kde tu tabulku najdu?

Opraveno

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.