Přejít na obsah

Nádrž


standik4

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Napíšem skúsenosť z Fabie II, ale niekde som čítal, že podobné správanie majú nastavené všetky autá VAG. Raz som cestoval z Prahy do Bratislavy nádrž nie plná, ale paliva aj dojazdu bolo dosť aj na rýchlejšie tempo, a aj som nastavil 160 km/h na tempomate, nakoľko jeden z cestujúcich potreboval stihnúť v Bratislave vlak.
Za Prahou všetko ok, dojazd bol aj so slušnou rezervou, po cca. 100 km ukazovala navigácia taký čas dojazdu, že sme mali časovú rezervu a postupne som začal uberať na tempomate na 150 km/h. Pred Brnom som spomalil už na nejakých 140 km/h a počas toho som si všimol, že môj dojazd je ledva o 10-20 km väčší, než koľko potrebujem. Tak som pre istotu ubral zase, už som išiel normálne tempo, poznajúc spotrebu auta som si zrátal, že palivo musí stačiť, ale sledoval som budíky. Všimol som si, že ako dochádza palivo, kilometre dojazdu ubúdajú oveľa rýchlejšie, cca. 10 km za 7-8 km, napriek tomu, že som stále uberal rýchlosť, t.j. priemerná spotreba už výrazne klesala. Od Brna som išiel už iba 110, pred Bratislavou už iba 90 km/h, stále tie kilometre ubúdali rýchlejšie a potom ako sa rozsvietili hladné oko, tak to ešte nabralo na tempe. Na Hlavnú stanicu som dorazil s dojazdom 5 km, na čerpaciu stanicu s nulou. Neskôr som toto správanie ešte sledoval a je evidentné, že PP ku konci odpočítava kilometre dojazdu rýchlejšie. Deje sa tak vraj kvôli tomu, aby v nádrži ostala nejaká rezerva paliva napriek tomu, že užívateľ už vidí nulový dojazd. Ono totiž štatisticky veľmi veľa vodičov jazdí natankovať až minútu po dvanástej a keby niekto s takmer prázdnou nádržou išiel do/z prudkého kopca, mohlo by sa stať, že napr. pri dojazde pár desiatok km by mu to nasalo vzduch, čo napr. pri naftovom motore je drahá sranda. Takže VAG takouto softvérovou úpravou ktorou zámerne zavádza vodiča, ale chráni tým seba aj svojich zákazníkov. Veď stačí sa pozrieť, že koľkí z nás tu na fóre sme už jazdili "na výpary". Keby nula znamenala reálnu nulu, tak už aj ja by som mal aspoň 2x problém a musel by som volať pomoc. Našťastie sa nikdy nič nestalo, lebo tam ešte nejaké litre boli, aj keď nie veľa. Takže ak poznáte spotrebu auta a viete, že máte dostatok PHM, môžete hodnotu dojazdu posledných cca. 200 km brať s rezervou.
Čo sa týka veľkosti nádrže, Fabia II má oficiálne 45 litrovú a už som do nej veľ krát tankoval okolo 55 litrov, dokonca raz aj cez 56. Samozrejme  toto už sú tankovania po okraj hrdla nádrže. Som si istý, že podobná rezerva bude aj pri Superbe, takže tankovať 70 litrov PHM do 66 litrovej nádrže nepovažujem za nič výnimočné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjevně ta FII 1,2 TSI patrně 77 kW. Proti dojítí paliva se dá využít taková starobylá věc: kanystr. Taky jsem to tak dělal, kdž jsem experimentoval, kolik si můžu dovolit najet od okamžiku, když v PP začne svítit dojezd 0 km. Bylo to hodně přes 60 km a to jsem často motor tůroval. Tím nechci nikoho navádět, ani se vyhýbat dalším vlivům - změny v nádrži, špína, teplota benzínu atd. 2x jsem si nedobrovolně dal tour na páry - jednou jsem to neodhadnul a podruhé mě potrolil vesnický Eurooil, který ve všední den zavíral v 18:00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třeba má někdo levnější PHM, jak se říká, kdo nekrade hodinu, okrádá svou rodinu a nebo oblíbenou čerpačku... nebo tankuje někde u známých na firmě minimálně bez DPH, důvodů může být spousta, třeba i to, že je to služební auto a mají nařízeno tankovat jen doma nebo někde na smluvní čerpačce, právě proto, aby se nekradlo, ale to už jsme dost mimo téma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, stafa napsal:

Ja len tak od veci, ale som zvedavý: Aký má zmysel riešiť dojazd, keď je pumpa de facto na každom rohu...

1. Na každém rohu zrovna ne... (a to i přesto, že zrovna v ČR je nejvíc veřejných ČS na hlavu v Evropě - dobře to nese a hezky se přes to ledasco přikryje...)

   - Velké Meziříčí - Žďár n.S - jedna tam je, zavírá jako samoobsluha na vsi - dobré tak pro důchodce s traktorem nebo když se jede do Kauflandu na nákup. 

image.thumb.png.9fd833d4d00a97f61f8d0e6423a1204e.png

 

 - Pce - HK - tady není ani jedna (možná, když sjedeš a víš kde sjet...) - a to se bavíme o silnici pro motorová vozidla. Když navíc natáhnu směr od Chrudimi, tak poslední přímo na trase je jen tam (a to ještě nevím kde, na tom "obchvatu" určitě ne)

image.thumb.png.1e8cdfbc67835f1cb342444b75b7a5fb.png

 

  - D8 - pokud je to aktuální, tak rozestupy ČS jsou asi 35-40 km. Úsek prochází skrz CHKO.

 

2. Ne všechny jsou nonstop. Noci, víkendy,... jsou dost nepříjemné. Najednou tak z velmi husté sítě ČS mnoho vypadne pro "nespolehlivost". Ale to se týká hlavně nás amaterských řidičů.

Osobně vzhledem k monotónnosti tras už vím, kde brát, jaké palivo a cenovou hladinu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 11/8/2021 at 9:24 AM, ČudlR said:

Tak uz jen jet z prahy do bratislavy ne s plnou nadrzi. Bouracka po ceste a je riziko ze tam zustanes bez paliva. Dalsi vec co to melo za motor ? To muze pri ty rychlosti zrat klidne 9 litru na 100km a to mas u brna -18litru 😀

Pre tvoju info, išiel som najprv z Bratislavy do Prahy, a potom späť, a z Bratislavy som samozrejme vyrazil s plnou. Cesta tam a späť je nejakých 670 km, pridajme nejakých 30 km, čo sme sa vozili po Prahe, stále to je 700 km a plná nádrž Fabie II má cez 56 litrov. Cestou do Prahy sme išli dve autá, a o niečo pomalšie, spotreba bola dobrá, preto cestou späť som si mohol dovoliť ísť rýchlejšie.
A keby bola nejaká nehoda alebo kolóna, spravím jednoduchú vec, zájdem na prvú ČS ktorú uvidím. Ak by to došlo do stavu, že nemám už palivo a ocitnem sa v kolóne, tak to už som v Bratislave, kde je tých ČS dosť, stačí zísť z diaľnice.
Čo sa týka spotreby Fabie, dlhodobý priemer mám 6,97 litrov, na diaľnici to je pri 130-140 okolo 7 až 8 litrov podľa toho či pozeráme tachometrovú alebo reálnu rýchlosť. Pri 160 to ale ide naozaj spotrebou cez 9 litrov. Naopak, keď uberiem, tak pri 120 už klesá spotreba ku 6-6,5, a 90-kou sa dá jazdiť dlhšia trasa aj pod 5.
A ako to už niekto vyššie spomenul, peniaze nese... veď vieš, preto ak sa dá, chodím na ČS do Rakúska (z Bratislavy to je na prvú čerpačku fakt kúsok) a beriem radšej lacnejší, a teraz už aj reálne lepší benzín (stále majú E5, na Slovensku je E10). Samozrejme keď nemám cestu okolo, tak benzín beriem podľa potreby aj na Slovensku, ale ak viem, že niekde je lepšia cena a kiloemtrovo to vychádza, tak nezastavujem zbytočne na drahej ČS. Samozrejme k tomuto musíš poznať svoje auto, musíš vedieť, že kedy akú má spotrebu a musíš si to vedieť spočítať. Aj preto viem, že PP treba brať s rezervou, lebo som to sledoval a poznám reálne čísla z môjho auta. Dokonca mám nastavenú aj korekciu pre PP, aby ukazoval spotrebu čo najpresnejšie, a rozdiel oproti tankovaniu mávam iba 0,5%, čo je nič.
Ku všetkému tu už máme Waze, takže pravdepodobnosť toho, že sa ostaneš stáť v kolóne, je oveľa menšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oficiálne má naozaj 45 litrov, ale reálne ide do nej natankovať cez 56 litrov, reálne odhadujem, že celkový objem je cca. 57-58 litrov. Takže ak Fabia má oproti oficiálnemu objemu minimálne o 12 litrov väčší reálny objem, tak nejakých +5-10 litrov ma určite neprekvapuje ani pri Superbe. Keď ho budem mať, zreferujem, že koľko to bude po okraj hrdla nádrže, ale to si ešte musíme počkať minimálne 3-4 mesiace.
Čo sa týka cesty do Prahy, ak silno fúka, prípadne ideš aj trochu do kopca, tak na niektorých úsekoch môžeš mať takú spotrebu ako píšeš. Na celej trase z Bratislavy ale takú spotrebu pri tempomatovej 120-ke určite nebudeš mať. To by musel fúkať fakt brutálne silný vietor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pánové, nemá někdo ověřený a jednoduchý tip na to, jak se do nádrže dostat, tzn. konkrétní případ nálevky? Třeba jestli tam nepasuje nějaká z kanystru na nemrznoucí směs apod. Nechcu do toho lít naftu s biosložkou a k Eurooilu se už s daným stavem nádrže nedostanu. Pokud to nebude mít jednoduché řešení, tak tam pár litrů narvu, ale jinak bych vzal do kanystru a přelil to pak do auta. V minulosti se to tady někde probíralo, ale obecné a jednoduché řešení bez řezání hadic tuším nebylo.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem také přemýšlel, proč se mi do nádrže vejde 70 litrů benzínu, když je psaných 66l. Našel jsem šikovnou tabulku, která to vysvětluje a obsahuje spoustu dalších užitečných informací (v němčině). Teď už vím, že těch 70 litrů je u mé motorizace správně.

 

TechnischeDaten_SUPERB_Limousine_2021.pdf

Editováno: , autor: FlashKA
Chybička se vloudí...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Údaj v tabuľke vidím, ale vysvetlenie mi tam chýba. Obzvlášť ma to zaujíma, lebo čakám na 2.0 TSI (140 kW), ktoré ma zo všetkých najmenšiu nádrž, a je zaujímavé, že aj samotná 206 kW verzia so pohonom 4x4 má tú nádrž väčšiu. Tiež mi nejak neide do hlavy, že aký zmysel má vyrábať 3-4 rôzne nádrže s kapacitným rozptylom do 5 %.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to určitě kvůli rozdílné technice, jiný důvod za tím asi nebude. Tabulka dává odpověď na otázky proč se tankuje tolik a proč to má někdo tak a druhý jinak. Mě to podle tankování vycházelo pořád na těch 70 l, nikde žádné info, až jsem narazil na tohle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...