Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 18. 11. 2020 na 19:20, Radas1 napsal:

Při dotažení na 22 Nm se právě docílí natočení svíčky tak aby kostřící oblouček směřoval k výfukovým ventilům, tím se díky čerstvému plynu proudícímu dovnitř výrazně zlepší chlazení svíčky.

 

Tímto dotažením je dodržen úhel natočení +/- 30°

 

 

dotaže svíček.jpg

To dává logiku. Není pak lepší si to ještě pojistit značkou na svíčce nebo na prodloužení k ořechu? Třeba lihovou fixou, tak aby se dodrželo centrování k ventilům.

Necitovat předchozí příspěvek. 

Jinak ta kontrola natočení jiskřiště je už out, stejně nejde zaručit, že závit na svíčce a v hlavě bude začínat přesně pod správným úhlem. Ani výrobci svíček to nedodržují. Někde na fóru se o tom už taky psalo. Platí akorát ten požadavek na dodržení utahovacího momentu, ale to kvůli stlačení podložky. 

  • 1 měsíc později...

také se přidám .....

poslední dobou jsem sledoval vyšší spotřebu zhruba o 0.2 L/100 km tak jsem se rozhodl zatím pro výměnu svíček napřed jsem se toho bál ale po zbastlení vytahováku na kabely jsem se do toho pustil, výměna trvala cca 35 min přikládám fotky svíček (v levo 1.válec v pravo 4. válec)

P_20210119_162057.thumb.jpg.2bc164a7364671bbe6bf41f678f4e494.jpgP_20210119_162059.thumb.jpg.bc1ece2a817f7d598040339f5d7ed64b.jpg

jako nové svíčky jsem zvolil znovu NKG iridium P_20210119_162123.thumb.jpg.ff91e0e3f294b2b6ed9e1efcb55fd24e.jpg

nářadí které jsem použil: P_20210119_163255.thumb.jpg.f06a48d7518ea966de679a2bb0b28cae.jpg + momentový "ořech" P_20210119_162809.thumb.jpg.2bef9d3a6e802a7617e797e4a8d39f47.jpg

 

snad co nejdříve budu pozorovat kladné zlepšení a hlavně snížení spotřeby P_20210119_163503.thumb.jpg.58fbe5de35ab71cfb4e72dd4d6e05351.jpg

 

je zajímavé že na 3. válci je část svíčky jakoby upálená tak budu doufat že to bylo tím 

 

snad to také někomu pomůže :) 

Kolik měly svíce najeto? Nadspotřebu 0,2L bych já teda nezjistil. 

Kolem 51000 km viz. Poslední fotka 

 

Jezdivavam +- stejné trasy a zdá se mi že poslední půlrok mám vyšší spotřebu se zachováním jízdního stylu, v létě mám 17ky v zimě 15"kola a ikdyz jsou v zimě nižší teploty tak sem měl spotřebu zhruba stejnou né li menší

Tak 51 tis. na svíčkách určitě nedám, max. při 30 půjdou so Rapida nové (při první oficiální prohlídce cca za 2 měsíce) i když mají vydržet víc. 0,2 je na hranici měřitelné odchylky, ale asi to máš zmáknuté a jezdíš na spotřebu a to já zase moc neřeším.

Upraveno od ben06

Jednak se řídím podle toho co ukazuje maxidot a jednak si kazde tankování zapisují takže vím +- co každý rok projedu a palivo vždy tankuji stejné, dobře asi první 2-3 roky jsem tankoval u eurooilu teď další 3 roky na Molce.

Mam rad svižnou dinamickou jízdu, vešinounou jezdím sám a po dálnici max kolem 120 km/h 

Svižná dYnamická jízda a po dálnici 120 ????, bože, bože a jsme doma, nadspotřeba 0,2. To nebudu raději už komentovat. 

Mám doma 3 škodovky a ještě si něco zapisovat to fakt nedám a palivo beru téměř kdekoliv bez histerie a stačí mi evidence u 6 služebáků. 

No on to holt má každý u svého/svých aut jinak. Někdo řeší i tu zvýšenou spotřebu o 0.2 l, prostě protože ho to baví, jiný nemá na to čas, nebo to je mu šumafuk, každý jsme jinej. Taky  jsem dříve řešil u svého auta úplně všechno, prostě byl jsem mladý a řešil jsem tehdá jen ženské, auta, pivo, zábavy a těm věcem jsem se věnoval opravdu podrobně a do hloubky. :-)

Jinak chtěl jsem se @hardba zeptat, jakou máš zkušenost s tím momentovým digitálním adaptérem a co je to za značku a jaký to má rozsah v Nm?

Ano pokud kolega řeší 0,2 a nechává svíčky až na limit? Jsem stará škola a nikdo mě nepřesvědčí že je správně  60 tis., atd., jako olej, filtry a další nesmyslné prodloužené lhůty. 

Tak, tak... Ja mením sviečky po 30 000km...

No já jsem asi  taky stará škola, ale zrovna ty svíčky u své bývalé 1.2 Tsi jsem řešil  a měnil poprvé až v cca 50.000 km a rozhodně by těch předepsaných 60.000 km daly. Jinak třeba olej měním po cca 10.000 km, u filtrů taky zkracuji předepsané intervaly, ale zrovna těm svíčkám prostě z nabyté zkušenosti věřím. Léta u nich většinově dojíždím výměnu až po předepsaný interval a nikdy žádný problém.  No ale každý se k tomu stavíme po svém. :-). Navíc, dnes již spíše řeším má bolavá záda a tak bohužel se do nějaké "přehnané" údržby už  moc nehrnu. I ta pouhá výměna oleje a ležení pod autem mě způsobuje pomalu třídenní nevyspání, ale raději to překousnu, než to dávat do servisu. Servisy mě několikrát škaredě zklamaly a tak i když kolikrát se skřípěním zubů si to raději dělám sám. Není to o penězích, je to o vzájemné důvěře, nebo nedůvěře, asi jsem  antiservisní paranoik. 

Mám to úplně stejně, za mlada jsem si vylepšoval kapesné opravama škodovek sousedům. Co jsem ženatý xx let šlo to stranou. Servisu, kde jsem si mohl u auta i s kávou postát na place jsem důvěřoval do loňského roku, když jsem řešil problém s O1 a nakonec oprava stála ranec. Osobně si myslím, že problém byl jinde, když se projevila nedávno závada znova, ale postavili se k tomu.

A ty záda, měnil jsem mladýmu na O1 kola, šrouby ze servisu dorvaný a mě ruplo v páteři a měsíc jsem skuhral. 

Zrovna ty svíčky považuji za nejčastější problém a výměnu nepodceňuji. Koupil jsem "na pole" od souseda F1 a ta mě nechala 130km od domu málem na cestě, když jsem ji v nouzi použil do práce. Svíčky mu snad nikdy nevyměnili (u garážníka kam jezdil). 

Čas na to mám, rád se rypu v autech a hold tohle mám místo sezení u PC ...

 

Olej měním vždy po zimě protože sem tam jezdím kratší trasy a hold dostává se mi část benzínu do oleje ale to tu rozepisovat nebudu protože na to je jiné téma ...

 

@DušanV zatím spokojenost má to rozmezí tuším od 20 do 200NM s tím že ukazuje už od 0.1NM  což je velká výhoda za tu cenu je to prima hračka, má to paměť na 10 různých momentů s tím že až se blíží k té hranici tak to akusticky upozorňuje 

  @hardb je to tento momentový ořech? HONITON H403 Moment. adaptér na ráčnu 1/2" 20-200Nm + redukce 1/4" a 3/8"

  • 1 měsíc později...

Čeká mě teď mimo jiné výměna svíček, auto vlastním od podzimu. Z faktur jsem zjistil, že v autorizovaném servise dali při poslední výměně "zapalovací svíčka LONGI" více tam není. Rád bych tam dal toto (viz.odkaz), asi podle Vás nejlepší možnost, že? Také uvidím, zda můžu mít vlastní materiál. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f905600a-zapalovaci-svicka-1-2tsi-ngk-25477.html 

Děkuji za rady... 

Oprava - na faktuře je i číslo dílu shodné s objednávacím číslem dle Škoda 03F 905 600 A a v popisu dílu je tedy LONGLI ( tudíž asi označení long life)

NGK mě do dílny už nesmí. Potrápily mě na i motorce i u F1, Brisky fungují lépe. Jinak od 1.7. mají na ME novou metodiku měření tak bude lépe se tomu vyhnout než si to sedne, naštěstí spadám u dvou aut ze tří do prodloužení STK Omnibus II. 

U motorkářů co jsem tak vypozoroval a vydiskutoval, tak prý je velký  rozdíl mezi svíčkami NGK z výroby z Japonska a z výroby z Francie, to první výborný, ten výrobek z Francie umí motorkáře řádně potrápit. Ale to jen tak, já mám na své motorce (YAMAHA SR 400) pořád originál NGK z Japonska a v pohodě. Těžko říci jestli tohle může platit i pro auta. 

Super postřehy, věděl jsem, že napsat tady přinese klid pro objednání. Pokud budu moct mít při servisu vlastní díly, tak budu objednávat NGK Japonskou prvovýrobu.

No s vlastními díly budeš mít asi boj. Už i můj servis, kde jsem 6 let neměl problém s olejem nebo svíčkami, přitvrdil. 

Jinak já dal do svého motoru CBZA opět NGK a dělal jsem si výměnu sám. 

  • 1 měsíc později...

Dneska jsem také měnil svíčky u 1.2 81Kw. Výměna šla poměrně lehce bez jakýchkoliv přípravků. Akorát jsem si teda označil fixou původní svíčky a pak nové svíčky Bosch, abych věděl jejich původní a nové natočení.  Původní originál svíčky byly všechny natočeny otevřeným jiskřištěm k sání. Nové Bosch byly kompletně rozhozené. Každé jiskřiště mířilo jinam. Jen jedna přímo k sání. Takže jediné co se dá opravdu dodržet je utažení na 22Nm...

Otevřené jiskřiště má být ale k výfuku nebo ne ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.