Spk Vloženo 25. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2020 V 18. 11. 2020 na 19:20, Radas1 napsal: Při dotažení na 22 Nm se právě docílí natočení svíčky tak aby kostřící oblouček směřoval k výfukovým ventilům, tím se díky čerstvému plynu proudícímu dovnitř výrazně zlepší chlazení svíčky. Tímto dotažením je dodržen úhel natočení +/- 30° To dává logiku. Není pak lepší si to ještě pojistit značkou na svíčce nebo na prodloužení k ořechu? Třeba lihovou fixou, tak aby se dodrželo centrování k ventilům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 25. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2020 Necitovat předchozí příspěvek. Jinak ta kontrola natočení jiskřiště je už out, stejně nejde zaručit, že závit na svíčce a v hlavě bude začínat přesně pod správným úhlem. Ani výrobci svíček to nedodržují. Někde na fóru se o tom už taky psalo. Platí akorát ten požadavek na dodržení utahovacího momentu, ale to kvůli stlačení podložky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardb Vloženo 19. leden 2021 Sdílet Vloženo 19. leden 2021 také se přidám ..... poslední dobou jsem sledoval vyšší spotřebu zhruba o 0.2 L/100 km tak jsem se rozhodl zatím pro výměnu svíček napřed jsem se toho bál ale po zbastlení vytahováku na kabely jsem se do toho pustil, výměna trvala cca 35 min přikládám fotky svíček (v levo 1.válec v pravo 4. válec) jako nové svíčky jsem zvolil znovu NKG iridium nářadí které jsem použil: + momentový "ořech" snad co nejdříve budu pozorovat kladné zlepšení a hlavně snížení spotřeby je zajímavé že na 3. válci je část svíčky jakoby upálená tak budu doufat že to bylo tím snad to také někomu pomůže :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 19. leden 2021 Sdílet Vloženo 19. leden 2021 Kolik měly svíce najeto? Nadspotřebu 0,2L bych já teda nezjistil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardb Vloženo 19. leden 2021 Sdílet Vloženo 19. leden 2021 Kolem 51000 km viz. Poslední fotka Jezdivavam +- stejné trasy a zdá se mi že poslední půlrok mám vyšší spotřebu se zachováním jízdního stylu, v létě mám 17ky v zimě 15"kola a ikdyz jsou v zimě nižší teploty tak sem měl spotřebu zhruba stejnou né li menší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 19. leden 2021 Sdílet Vloženo 19. leden 2021 (editace) Tak 51 tis. na svíčkách určitě nedám, max. při 30 půjdou so Rapida nové (při první oficiální prohlídce cca za 2 měsíce) i když mají vydržet víc. 0,2 je na hranici měřitelné odchylky, ale asi to máš zmáknuté a jezdíš na spotřebu a to já zase moc neřeším. Editováno: 20. leden 2021, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardb Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Jednak se řídím podle toho co ukazuje maxidot a jednak si kazde tankování zapisují takže vím +- co každý rok projedu a palivo vždy tankuji stejné, dobře asi první 2-3 roky jsem tankoval u eurooilu teď další 3 roky na Molce. Mam rad svižnou dinamickou jízdu, vešinounou jezdím sám a po dálnici max kolem 120 km/h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Svižná dYnamická jízda a po dálnici 120 ????, bože, bože a jsme doma, nadspotřeba 0,2. To nebudu raději už komentovat. Mám doma 3 škodovky a ještě si něco zapisovat to fakt nedám a palivo beru téměř kdekoliv bez histerie a stačí mi evidence u 6 služebáků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 No on to holt má každý u svého/svých aut jinak. Někdo řeší i tu zvýšenou spotřebu o 0.2 l, prostě protože ho to baví, jiný nemá na to čas, nebo to je mu šumafuk, každý jsme jinej. Taky jsem dříve řešil u svého auta úplně všechno, prostě byl jsem mladý a řešil jsem tehdá jen ženské, auta, pivo, zábavy a těm věcem jsem se věnoval opravdu podrobně a do hloubky. :-) Jinak chtěl jsem se @hardba zeptat, jakou máš zkušenost s tím momentovým digitálním adaptérem a co je to za značku a jaký to má rozsah v Nm? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Ano pokud kolega řeší 0,2 a nechává svíčky až na limit? Jsem stará škola a nikdo mě nepřesvědčí že je správně 60 tis., atd., jako olej, filtry a další nesmyslné prodloužené lhůty. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Tak, tak... Ja mením sviečky po 30 000km... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 No já jsem asi taky stará škola, ale zrovna ty svíčky u své bývalé 1.2 Tsi jsem řešil a měnil poprvé až v cca 50.000 km a rozhodně by těch předepsaných 60.000 km daly. Jinak třeba olej měním po cca 10.000 km, u filtrů taky zkracuji předepsané intervaly, ale zrovna těm svíčkám prostě z nabyté zkušenosti věřím. Léta u nich většinově dojíždím výměnu až po předepsaný interval a nikdy žádný problém. No ale každý se k tomu stavíme po svém. :-). Navíc, dnes již spíše řeším má bolavá záda a tak bohužel se do nějaké "přehnané" údržby už moc nehrnu. I ta pouhá výměna oleje a ležení pod autem mě způsobuje pomalu třídenní nevyspání, ale raději to překousnu, než to dávat do servisu. Servisy mě několikrát škaredě zklamaly a tak i když kolikrát se skřípěním zubů si to raději dělám sám. Není to o penězích, je to o vzájemné důvěře, nebo nedůvěře, asi jsem antiservisní paranoik. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Mám to úplně stejně, za mlada jsem si vylepšoval kapesné opravama škodovek sousedům. Co jsem ženatý xx let šlo to stranou. Servisu, kde jsem si mohl u auta i s kávou postát na place jsem důvěřoval do loňského roku, když jsem řešil problém s O1 a nakonec oprava stála ranec. Osobně si myslím, že problém byl jinde, když se projevila nedávno závada znova, ale postavili se k tomu. A ty záda, měnil jsem mladýmu na O1 kola, šrouby ze servisu dorvaný a mě ruplo v páteři a měsíc jsem skuhral. Zrovna ty svíčky považuji za nejčastější problém a výměnu nepodceňuji. Koupil jsem "na pole" od souseda F1 a ta mě nechala 130km od domu málem na cestě, když jsem ji v nouzi použil do práce. Svíčky mu snad nikdy nevyměnili (u garážníka kam jezdil). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardb Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 Čas na to mám, rád se rypu v autech a hold tohle mám místo sezení u PC ... Olej měním vždy po zimě protože sem tam jezdím kratší trasy a hold dostává se mi část benzínu do oleje ale to tu rozepisovat nebudu protože na to je jiné téma ... @DušanV zatím spokojenost má to rozmezí tuším od 20 do 200NM s tím že ukazuje už od 0.1NM což je velká výhoda za tu cenu je to prima hračka, má to paměť na 10 různých momentů s tím že až se blíží k té hranici tak to akusticky upozorňuje 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radas1 Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 @hardb je to tento momentový ořech? HONITON H403 Moment. adaptér na ráčnu 1/2" 20-200Nm + redukce 1/4" a 3/8" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hardb Vloženo 20. leden 2021 Sdílet Vloženo 20. leden 2021 @Radas1 Ano přesně tento :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Čeká mě teď mimo jiné výměna svíček, auto vlastním od podzimu. Z faktur jsem zjistil, že v autorizovaném servise dali při poslední výměně "zapalovací svíčka LONGI" více tam není. Rád bych tam dal toto (viz.odkaz), asi podle Vás nejlepší možnost, že? Také uvidím, zda můžu mít vlastní materiál. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f905600a-zapalovaci-svicka-1-2tsi-ngk-25477.html Děkuji za rady... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Oprava - na faktuře je i číslo dílu shodné s objednávacím číslem dle Škoda 03F 905 600 A a v popisu dílu je tedy LONGLI ( tudíž asi označení long life) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 No já tam při první výměně dával ty naše Brisky viz. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f905600a-zapalovaci-svicka-1-2tsi-brisk-iridium-premium-27176.html Cena poloviční oproti originálu a žádný rozdíl ve spotřebě, nebo výkonu proti originálu jsem nezaznamenal. Dokonce jsem je po nějakém čase zkusmo vymontoval, abych se přesvědčil o stavu elektrod a nemůžu na ně říci jediné křivé slovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 NGK mě do dílny už nesmí. Potrápily mě na i motorce i u F1, Brisky fungují lépe. Jinak od 1.7. mají na ME novou metodiku měření tak bude lépe se tomu vyhnout než si to sedne, naštěstí spadám u dvou aut ze tří do prodloužení STK Omnibus II. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 U motorkářů co jsem tak vypozoroval a vydiskutoval, tak prý je velký rozdíl mezi svíčkami NGK z výroby z Japonska a z výroby z Francie, to první výborný, ten výrobek z Francie umí motorkáře řádně potrápit. Ale to jen tak, já mám na své motorce (YAMAHA SR 400) pořád originál NGK z Japonska a v pohodě. Těžko říci jestli tohle může platit i pro auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Super postřehy, věděl jsem, že napsat tady přinese klid pro objednání. Pokud budu moct mít při servisu vlastní díly, tak budu objednávat NGK Japonskou prvovýrobu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 No s vlastními díly budeš mít asi boj. Už i můj servis, kde jsem 6 let neměl problém s olejem nebo svíčkami, přitvrdil. Jinak já dal do svého motoru CBZA opět NGK a dělal jsem si výměnu sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spk Vloženo 28. Duben 2021 Sdílet Vloženo 28. Duben 2021 Dneska jsem také měnil svíčky u 1.2 81Kw. Výměna šla poměrně lehce bez jakýchkoliv přípravků. Akorát jsem si teda označil fixou původní svíčky a pak nové svíčky Bosch, abych věděl jejich původní a nové natočení. Původní originál svíčky byly všechny natočeny otevřeným jiskřištěm k sání. Nové Bosch byly kompletně rozhozené. Každé jiskřiště mířilo jinam. Jen jedna přímo k sání. Takže jediné co se dá opravdu dodržet je utažení na 22Nm... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 29. Duben 2021 Sdílet Vloženo 29. Duben 2021 Otevřené jiskřiště má být ale k výfuku nebo ne ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.