Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

Má někdo zkušenost s problémen převodovky v Citigo? Když je auto nastartovane na neutral tak je to hlučnější. Po sešlápnutí spojky to zmizí.

Díky

  • Autor

Najeto 32000km

za sebe můžu říct, že u obou našich CG pozoruju občasné vrtochy převodovky, občas se nedá dobře zařadit zpátečka, občas mezi 2 a 3 od spojky něco cvakne, ale podle škody to není vada ale vlastnost... nějak zvlášť to nevadí, ale někdy to připomene časy Š120. Najeto 19000 a 3500km

  • Autor

Je to opravdu zvláštní....

vzhladom na to ze je to prevodvka velmi podobna felicii tak by som sa toho nebal , robi to tie iste zvuky co kazda felda od nova a vsetky jazdia ...hlavne na studeny volnobeh hlucnejsia petka 

  • Autor

My máme hlavně problém s hlučnosti na volnoběh...

Hele já o tomhle četl ve světě motorů že je to normální je to udajně kvůli spoji s motoru s převodovkou kde tam je nějaké ložisko které když není zapojené do převodovky (není rych. stupeň) tak to hlučí :)

  • Autor

A nemáš někde ten článek?

Dík

  • 7 měsíců později...

Ahojda, v jinem vlakne se to take resi, pry udajne meni spojku, pry odchazeji pritlacaky... RAcer, uz jsi to nejak resil? Mame kratce ojete CG z 10/2012, ma najeto 52tkm a na volnobeh to proste vrci, kdyz seslapnu spojku tak ticho ... Cvakani pri razeni je pry normalni ... DIky za info ... DD

  • 3 měsíce později...

Hezký den, měl bych dotaz, zda se někdo z vás nesetkal s následujícím problémem - několikrát se nám v poslední době stalo, že při snaze o rozjezd po zařazení jedničky byla místo jedničky zařazena zpátečka. Jedničku se podařilo zařadit až teprve po opakovaných pokusech. Je to CG 55kw, r.v. 2015, tedy zpátečka se řadí přes zatlačení páky... Stalo se to mně, i mé polovičce, takže bych lidskou chybu při řazení spíše vyloučil ... :-) Díky za případné zkušenosti.

To neporadim, mam 2012 a razeni dozadu, ale obecne u CG kvuli zjednodusene konstrukci prevodovky a malo snychronum se zpatecka "hure" radi, je lepsi vzdy trebas sekundu pockat a nervat to tam hned ... zkuste to delat reknu pomaleji ... obcas me to take stve, ale dle zahranicnich for to proste tak je ...

Jinak ke cvkani pri razeni nahoru, mam zpravu ze servisu, dela to lamela, bude pry nejaka inovovana, uz ted nekdy, ja uz to mozna ani nestihnu, zaruku mam  do 10/2016. Normalne se meni v zaruce ... Kdyz do rijna nevyleze nova lamela, necham tam dat novou stareho typu, pry to cca 10k vydrzi bez cvakani :) 

  • 8 měsíců později...

Hmm ale na záruku to nemůžou přeci vyměnit. když je to jen o hluku ne?

 

Jak to tedy je, mě to taky cvaká na volnoběh  hlavně za studena ve Škodovce to měli do rána a prý je to dobrý, musí to tedy měnit nebo ne, když sama Škoda uvádí, že je to jen "estetický" problém..... Za chvíli mi končí záruka.

Trvej na tom, ze skoleni maji jasne dano ze je nova lamela, me to dela taky, jeste to cvaka pri razeni, resim to od listopadu kdy koncila zaruka ... uznano bez problemu ... jen se cekalo na tu novou lamelu, pak vybehla nova lamela, objednatelna byla 3 dny a pak se zjistilo ze zase cvaka, takze zase uprava lamely a uz by to melo byt ok ... ti co to maji slibeno, bude meneno, jinak se udajne rozmysli ze to bude brano jako vlastnost, ne vada a menit se to nebude ... vytiskni ten papir a at meni ...

zitra se jdu objednat na výměnu, auto jsem měl už v servisu a domluvili se že se vymění až s inovovanou lamelou, která měla být uvedena tento týden. Takže se to mění ;-)

  • 5 měsíců později...

Zdravím,  manželke som kupil vw up čo je v podstate to iste ako citigo. Mám presne tento istý problem. Len sa chcem opýtať či Vám ten zvuk zmizne po zohriati. Mne áno. ďakujem za odpoveď.

Taky slyším to hrčení - klepání z převodovky hlavně při volnoběhu na neutrál po studeném startu - při sešlápnutí spojky přestane, stejně tak to přestane po ohřátí. Nevim v kterém vláknu jsem četl, že prej konstrukce lamely (nepochybně odpružené, když to nemá dvojhmotovej setrvák), přes kterou tříváleček rozkmitá součástky na vstupní hřídeli převodovky a to pak ve studeném stavu dělá ten zvuk. Technicky to ničemu nevadí, jen poslechově... 

 

Studenej motor mám pár minut a vnímám to jen v garáži (99% studených startů) kdy minutku čekám, až se olej v motoru dostane všude, kde má, takže to neřešim. 

Vdaka za reakciu. Vymenil som olej v prevodovke, nakoľko mi išlo ťažko zaradiť jednotku a spiatočná išla cez zuby. Teraz to ide o 100% lepšie. Už len to hučanie. Ale všimol som si že keď ráno motor naštartuje tak je ticho. Prejdem cca 5 km tak to klepe a ak idem dlhšie tak to prestane. Samozrejme že keď zatlačím spojku tak to prestane aj keď hučí. Väčšinu ale naše jazdy tvoria práve tie 5 km trasy a vtedy to ide ako diesel. Bolo to brane len na rozvoz deti do školy manželkou.

 

Upraveno od mino2

Výmněna oleje :kol-47:

 

Co jsi tam dal za olej - origo?

 

Taky jsem chtěl tetos v létě vymněnit olej, ale nestíhal jsem - ne teda kvůli tomu hrčení, ale kvůli kovovému otěru ze záběhu součástek, kterej tam prostě vzikat musí - fyzikálí zákony platí stále. Teď už to nechám na příští rok, je už zima, převodovka se neořívá tak rychle, jako motor a hodinu to ohřívat nebudu.

Sa mi zdá Shell syntrax 75w90. Origo mi povedali vo vw 74 e za 1l

 

74 éček - to jsou blázni :kol-44: ...zeptám se příležitostně u ŠA na stejný olej pro Citigo, tam jsou ceny za totéž nižší...

 

...ten Shell Syntrax 75w90 má nejspíš kapku jiný vlastnosti, takže se to chová trochu jinak...

U mňa sa radenie oveľa dosť zlepšilo.

I za jízdy nebo jen při řazení jednotky a zpátečky - jak jsi psal?

 

Mě se řadí celkem dobře když je převodovka teplá, jak se ale blíží zima tak je znát, jak řazení (prodleva synchronů) mírně "tuhne" - hlavně řazení jedničky za jízdy se prodlužuje (nejsem zvyklej když jedu na křižovatce krokem dusit dvojku, podřazuju tedy za jízdy i na jedničku, což šlo u předešlé F1 perfektně). Taky když jedu po dálnici 130 a vyřadim z kopce na neutrál, tak při opětovném zařazení 5-ky to chrupne přes zuby (při cca 100km/h a menších rychlostech to nedělá).

 

No, třeba bych mohl zauvažovat i o jiném oleji, než od ŠA/VW - četl jsem ale, že u některých koncernových převodovek jiné převodové oleje nedělaly dobrotu...

V F1 jsem měnil originál převoďák za originál, ten ale taky nestál zas tolik - navíc lepší převodovku, než MQ200 jsem neřadil... Tahle "úsporná" MQ100, která je v up!/Citigu ...no, nic moc... Přitom jihoamerická verze VW up! má onu fakt povedenou MQ200 (pouze verze s robotickou př. má MQ100 jako v Evropě).

Chci olej v převodovce vyměnit na jaře také. Nevíte, jakou specifikaci musí olej splňovat? Ten Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 má VW 501.50 a stojí 280 Kč/l. Originál na škoda díly (pro Citigo) stojí necelých 1600 Kč/l, má normu G 052 527 A2, je určen pro Yeti, Octavia III a Fabia III. Do převodovky ho přijde 1,1 l. takže je to na dvě flašky.

Upraveno od ferokulda

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.