Březen 19, 20196 r @milanxx až budeš baterku někdy měnit, kup si levnější obyčejnou, vypoj konektor a bude pohoda..už znám jednoho takového, který už to takto má skoro rok :-)
Březen 19, 20196 r Tak jsem si to znovu prošel v kebuli a předchozích vlastních příspěvcích, a došlo mi, že na zásuvce naměřím multimetrem o ~0,4V méně než na svorkách baterie. Nějak mě ta rekuperace a celé toto téma zblblo. Pokud bych chtěl zjistit skutečný stav baterie, tak musím do servisu. Ale pokračuji dál s odpojeným konektorem a buď měřit multimetrem na svorkách, nebo voltmetr v zásuvce + 0,4 V orientačně . @milanxx Kolik Ti teda vydržela?
Březen 19, 20196 r Zajímavý nápad. Já teď doufám na reklamační výměnu. Společně s zámkem PP. To bylo to kvůli čemu jsem tam jel. A nabijeli to nějakou supr nabíječkou. Asi velký proud.
Březen 19, 20196 r před 8 minutami, ski1961 napsal: @milanxx až budeš baterku někdy měnit, kup si levnější obyčejnou, vypoj konektor a bude pohoda..už znám jednoho takového, který už to takto má skoro rok :-) To jako vážně nebo je to vtip? Nejsem jeden z těch co by na autě šetřil a baterií za 4 tis autu rád dopreju, ale pokud by to tak bylo jak říkáš vysvětluje a podtrhuje to spoustu věcí. Muzes to prosím potvrdit nebo je to jedna baba povídala?
Březen 19, 20196 r Ono taky záleží na nájezdu, rekuperace odrovnala baterii "až" po 50tis km: http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770 Citovat ... V rámci dlouhodobého testu Škody Rapid 1.0 TSI jsme se rozhodli to fyzicky vyzkoušet sami. Auto jsme k testu převzali koncem října 2017. Hned 12. ledna 2018 při 13 511 km z něj originální baterie putovala do skladu a namontovali jsme tu nejlevnější, na jakou jsme natrefili – BARS s 60 Ah za 1329 Kč. Zpočátku auto skutečně jezdilo normálně. Už po pěti měsících, tedy v červnu, nám však občas na křižovatkách přestal zhasínat motor. Stop-start se odpojil a v příslušné záložce palubního menu uvedl „příliš vysoká spotřeba energie pro vozidlo“, byť jsme měli vše vypnuté. Delší jízda obvykle funkci stop-startu vrátila do normálu. V říjnu už jsme měli stop-start deaktivovaný trvale i po dlouhých cestách. Ráno motor startoval stále spolehlivě, jenže už ne na první otočení, ale zhruba jako stará felicia – prostě až na pořádné zatočení. Takže v pátek 19. října nastal den D – baterii jsme po devíti měsících a 53.017 kilometrech odvezli na analýzu ke specialistům ze společnosti Battery.cz. Při letmém změření vnitřních odporů a poklesů napětí to ještě vypadalo slušně, v tabulce nahoře jsou to ta zelená čísla. Ale kapacita byla už zásadně snížená – pár studených startů za sebou a auto by zůstalo někde stát. Fyzická demontáž prozradila nečekané – baterie nezašla na nedostatečné nabíjení (sulfatace byla jen minimální), ale prostě na obyčejnou únavu příliš vysokým počtem vybití a nabití. Moderní škodovka ji za devět měsíců jednoduše utýrala. Ani dobíjení by tady nepomohlo. Takže ono "že to rok jezdí" ještě nemusí bohužel nic znamenat.
Březen 19, 20196 r Auto ještě zdaleka ne. Mám záruku 5 let. A ty 3 na baterku se tvářili, že to pújde.
Březen 19, 20196 r @milanxx Podle data převzetí snad ze známosti. To bys měl kliku. Já jsem u RN zažil vždy jenom dohadování a nic nešlo.
Březen 19, 20196 r Tak jsem si to znovu prošel v kebuli a předchozích vlastních příspěvcích, a došlo mi, že na zásuvce naměřím multimetrem o ~0,4V méně než na svorkách baterie. Nějak mě ta rekuperace a celé toto téma zblblo. Pokud bych chtěl zjistit skutečný stav baterie, tak musím do servisu. Ale pokračuji dál s odpojeným konektorem a buď měřit multimetrem na svorkách, nebo voltmetr v zásuvce + 0,4 V orientačně . [mention=13005]milanxx[/mention] Kolik Ti teda vydržela? Já tedy na svorkách naměřil to samé co v zásuvce.
Březen 19, 20196 r Už jsem tu jednou psal o rozdílu mezi zásuvkou a na svorkách. Teď si nevzpomenu kdo mi na to odpověděl, že to jsou přechodové odpory na spojích, nebo tak nějak. Dnes jsem hovořil s technikem z Autostylu Trutnov a ten mi řekl, že to není závada, že každý drát má nějaký odpor, tak jsem to dál nehrotil.
Březen 19, 20196 r @osobne Nevím, jestli je přivedení napětí na zásuvku u Yeti stejné jako u Fabie, ale v čem jiném by to mohlo být. Kdyby šlo o nějaký zkrat, tak by to snad vyrazilo pojistku.
Březen 19, 20196 r Ja mam Yeti v holobytu, tedy bez jakekoliv priplatkove vybavy, mozna to ma vliv i na palubni napeti, tedy malo pristroju znamena logicky jednodussi elektroinstalaci a nizsi odber energie.
Březen 20, 20196 r Chtěl jsem se zeptat, mám také nabíječku CTEK MXS 5.0 a ve Fabii se SS mám baterii EFB, mám na nabíječce volit režim AGM? Můžu touto nabíječku nabít synovi i elektrické autíčko? Přikládám foto baterie. A pokud ano tak s jakým nastavením? Díky moc.
Březen 20, 20196 r A funkci RECOND použít můžu? Jde o to, že pokaždé mi servis změří baterii s tím, že by chtěla dobít, ale že pokud pojedu delší trasu že se dobije. Delší trasy jezdím a baterie se nedobije a naposledy mi v servisu zase měřili že bych měl dobít, ale já ji před servisem dobíjel. Tak nevím.
Březen 20, 20196 r Delší trasy ti ji paradoxně můžou více vybít. Vinu na tom má tzv. rekuperace, která začíná dobíjet aku až tehdy, když má např. 30% kapacity a nikdy ji nedobije do 100%. Je to opět EU nesmysl a “šetření” životního prostředí. Tato fce lze vypnout kódováním nebo odpojením konektoru na mínus pólu baterie (zatím formou testování, ale vypadá to slibně).
Březen 20, 20196 r před 38 minutami, lubomir.kozak napsal: Chtěl jsem se zeptat, mám také nabíječku CTEK MXS 5.0 a ve Fabii se SS mám baterii EFB, mám na nabíječce volit režim AGM? Můžu touto nabíječku nabít synovi i elektrické autíčko? Přikládám foto baterie. A pokud ano tak s jakým nastavením? Díky moc. Prosím Tě co to máš za autobaterii ? Dívám se, že to má dle foto kapacitu 14 Ah, no to snad není možné, to je tak baterie do motocyklu. Nejmenší kapacita do Fabií ( a to ještě bez SS) se dávala v továrně 36 Ah, se SS se dává tak cca 60 Ah. Nechce se mi věřit, že by baterie AGM o kapacitě 14 Ah vůbec ve Fabii mohla delší dobu fungovat a utáhnout její provoz.
Březen 20, 20196 r před 10 hodinami, lubomir.kozak napsal: Můžu touto nabíječku nabít synovi i elektrické autíčko? V autíčku je gelová baterie viz https://www.repasebaterii.cz/baterie-oloveny-bezudrzbovy-akumulator-12v-140ah-vipow-vrla-p428 Podle návodu https://www.nabijeckyctek.cz/soubor/mxs-5-0-test-and-charge-cs-pdf/ nabíjí všechny typy 12V olověných akumulátorů (s kapalným elektrolytem, bezúdržbové MF, Ca/Ca, AGM a GEL).
Březen 21, 20196 r Jak jsem psal u sebe jak mne vypeklo chytré auto tak jsem hledal chybu a přitom zjistil zajímavost OBD bez motoru, OBD s motorem, SG s motorem ve stejný okamžik Co má pravdu?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.