Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Někde se to tady určitě rozebíralo. Je to proto, aby nabíjecí proud tekl přes ŘJ sledující stav baterie, která je na mínus pólu. Aspoň myslím.

Upraveno od dafro

Presne tak, je tam monitorovana baterka. Tym ju uplne zblbnes. Precitaj si navod k autu

Do návodu jsem se díval je tam napsaný to, co výše, ale důvod jsem tam nenašel nebo je napsaný někde jinde. Auto jsem dovezl před dvěma dny a celý jsem to ještě nenastudoval.

Tak to daj na kostru auta a viac neries. Uz si tu ma spominane ze na minus pole je RJ na sledovanie baterky, moze to blbnut...

Upraveno od wirer

Už jsem si to našel v tom vedlejším vlákně, Nabíječky baterií EFB/AGM

Je škoda, že jsou na tak podobná témata dvě vlákna. Kdybych začal tím druhým, tak bych na to přišel... :-)

 

Zdravim pani. Ma niekto skusenost s nabijackou BOSCH C3 6/12V 3,8A ? Kupil som ju kedze v popise na internete pisali ze nabija aj baterie EFB no v navode som nenasiel na akom programe nabijat baterie EFB. Nastavil som to takto. Je to spravne alebo treba nabijat na funkcii AGM ? Dakujem velmi pekne za odpovede.

IMG_20210129_001856.jpg

Mám ju, používam ju, nechávam na automatiku, čo si zvolí.

767360106_2019-10-2613_01_10.thumb.jpg.a528527e7b02ff76f1dc89c0efbdef08.jpg1181949187_2019-10-2613_00_30.thumb.jpg.2a230a465d4d9333b4db494699470153.jpg

 

 

Asi bych použil program AGM. 

Na EFB baterie se nemá použivát AGM program. 

Tak třeba u mojí nanijecky je program pro moto, pro auto a potom jeden u něhož je sněhová vločka. Ten se má podle návodu, který teď nemohu najít, používat při nízkých teplotách a pro baterie AGM. Myslel jsem, že u baterií EFB je to stejné. O těch v návodu nebyla zmínka. Takže raději normální program? 

V režimu s vločkou je nabíjecí napětí 14,7V oproti běžným 14,4V. Tento režim je vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah ve studeném stavu nebo také pro řadu akumulátorů AGM. Takže v zimě klidně můžeš použít. Dle mého názoru u EFB zbytečné.

 

Jediné, na co je nutné dát pozor u AGM akumulátorů je režim RECOND ( dochází k promísení elektrolytu), který nabízí např. nabíječka CTEK, který ale BOSCH stejně nemá. U nových typů CTEK už je místo symbolu vločky uvedeno AGM, aby se to zbytečně nepletlo.

Upraveno od dafro

@dafro

Zmínil jsi režim RECOND. Co se prosím děje v tomto režimu? A je vhodný na EFB, která sice startuje, ale dlouhodobě vykazuje (i když je rekuperace vypnutá) napětí kolem 12V?

Velice děkuji za odpověď.

Upraveno od ovi

@ovi

Režim Recond můžeš u EFB baterie použít. Naopak u AGM hrozí při režimu Recond poškození baterie. 
 

Recond zabraňuje rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je dole hustší než v části vrchní. AGM/GEL tyto problémy eleminují svojí konstrukcí, proto se nedoporučuje Recond u těchto typů používat. 
 

Info čerpáno z webu CTEK. 

Upraveno od LukášCBR

@ovi Režim Recond odstraňuje problém rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je elektrolyt ve spodní části baterie hustší než ve vrchní. AGM a GEL baterii díky své vnitřní konstrukci tento problém eliminují naopak díky jejich konstrukci může režim Recond tyto baterii poškodit! Režim Recond lze používat pouze u baterií s volným elektrolytem, kam patří i baterie typu EFB.

Moc Vám oběma děkuji za odpovědi. Jen ještě upřesnění, proč je u mne tak nízké klidové napětí baterie po jednom dni stání, které nelze zvýšit ani nabíječkou (5A z LIDLU) ani delší jízdou s vypnutou rekuperací, kdy je zde dobíjecí napětí asi 14,3V. Hodnoty jsou měřeny několika způsoby, takže jsou předpokládám správné.

Děkuji za Váš čas

Hodnota 12V změřená při klidovém režimu (cca den po odstavení) je opravdu hodně nízká a baterie může být díky sulfataci prakticky už po smrti. Spíše je zvláštní, že ti to ještě v mrazech nastartuje. 

Ano, startuje a zdá se, že i otáčky při startování jsou v pořádku. Chci si půjčit od syna právě nabíječku, která má funkci RECOND a váhám, zda ji při nabíjení aktivovat. Snad by se mohl stav baterie vylepšit. Proto se zde ptám.

@oviA jak je baterka stará? Mě vydržela 5 let a končil jsem na 11.5. A to stále startovala bez problémů. Ale servis a rekuperace mě neměli rádi. Nešla diagnosika a reku zas povypínala půl auta.

Baterie je originál a auto je vyrobeno 11/2018 MR 2019. Uvedeno do provozu je 12/2018.

Ono jde taky o to, jak se baterka měří. Je nutný opravdu klidový režim. To znamená mít auto v garáži a trvale otevřenou haupnu. Neotvírat dveře, jinak se auto probudí, rozsvítí displej a na baterce klesne napětí klidně o půl voltu.

Kromě jiného mám v OBD zásuvce vloženo zařízení "Chytré auto" od T-mobile a tak vidím v klidovém režimu vozidla na displeji telefonu aktuální hodnotu napětí, aniž bych cokoli otevíral.

To jsem měl taky. Mslovalo to i křivku. Ale když jsem s krabičkou končil tak jsem jen bobardoval infolinku a měl jsem pak poloviční cenu. Anotace chodili pozdě a nakonec mi napsala krabička že vozidlo zahajilo jízdu a já seděl doma. Infarkt. Ale to je ot. Jinak ta baterka  je ještě na reklamaci. 3 roky. To jak se tváří je na reklamaci.

Souhlas s @milanxx Pokud máš baterii EFB, klidně RECOND vyzkoušej. Za to nic nedáš. Myslím ale, že moc nepomůže. Já teď zkoušel na své jedničkové Fabii, a řekl bych, že moc nepomohlo. Klidové napětí je skoro stejné jako před nabíjením. Asi je už kaput, ale také zatím startuje. Problém je v tom, že selhání přijde neočekávaně. Prostě jednoho dne nenastartuješ. V dnešních autech klidně baterka odchází po dvou letech. Je tady na fóru několik takových případů. Holt daň za start-stop a především rekuperaci.

 

Edit: Jen pro informaci, já jsem měl na svém Karoqu před odpojením konektoru běžně druhého dne po jízdě klidové napětí 11,9V a to byla baterie nová. Nyní po odpojení konektoru mám 12,7V, takže 12V je fakt málo.

 

Upraveno od dafro

Děkuji za odpovědi. Napřed teda  vyzkouším zapnout baterii namontovanou ve vozidle na nabíječku v režimu RECOND, za týden mě čeká jízda v délce asi 700 km a poté uvidím. Poslední možnost je zkusit reklamovat, ale u baterie moc v úspěch nedoufám.

@dafro,

prozraď mi, jak dlouho probíhá režim RECOND při spuštění v 12,0 V?

 

Sorry, blba tema. Poprosim zmazat

Upraveno od wirer

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.