Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Rozdílnost je především v charakteristice nabíjecího proudu. Průměrná nabíječka ti přepne do udržovacího režimu už při 14,4V a ta Ctek se přepne a jede dál, viz moje příloha o pár řádků výše...

Přístroj nabíjí na kvalitu do fakt 100% stavu + má funkci na regeneraci a umí se spojit i s úplně mrtvou baterií.

 

Ověřená

Miklisek: ta 12V zásuvka pod palubkou F3 trvale napájená je ne? Ta možnost nabíjení přes zásuvku se mě líbí.

Nevím jak v FIII ale v Rapidu je pod ručkou zásuvka stále zapojená.

před 17 minutami, MilanHos napsal:

Miklisek: ta 12V zásuvka pod palubkou F3 trvale napájená je ne? Ta možnost nabíjení přes zásuvku se mě líbí.

Ano zásuvka pod palubkou F3 je trvale zapojena.

Já používám univerzálnější Optimate 4 DUAL - pro ty co mají zásuvku ovládanou Can-busem (např. BMW, BMW motorrad) je to suprová věcička - jinak samozřejmě umí to samé co Ctek.

Upraveno od Supermarine_Spitfire

Dílenská učební pomůcka uvádí:

 

Nabíjení akumulátoru

U vozidel vybavených systémem START-STOP

nesmí být pólové kleště nabíječky připojeny

přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na

kostřicí bod motoru. Tím se zajistí, že nedojde

k přemostění snímače akumulátoru integrovaného

v řídicí jednotce kontroly akumulátoru J367.

Přímé nabíjení akumulátoru na záporném pólu by

mělo za následek přemostění snímače akumulátoru

a snímač by tak během nabíjení akumulátoru

neregistroval jeho data. Hodnoty akumulátoru,

uložené v diagnostickém rozhraní datové sběrnice

(Gateway) J533 by pak nesouhlasily s hodnotami

nabitého akumulátoru.

Plati to i pri startovani pres startovaci kabely pro startujici i to nastartovane vozidlo, kdys maji obe auta Start-Stop system? Tedy cerny kabel pripojit na kostrici bod misto zaporneho polu autobaterie?

Ano plati, presnej postup je v manualu na strane 169/170

Nojo, tak to plati pouze pro vozidlo s vybitou baterii, pro to druhe ne.

Mně, když přijel z Škoda assistent nastartovat auto páč byla baterie hin, prdnul startovací kabely přímo na svorky baterky.

V 9. 1. 2017 at 9:59, brrrrm napsal:

Tú Boschku C3 mám pár rokov doma a už som s ňou bez problémov ponabíjal pár rôznych áut, zatiaľ všetko s klasickými baterkami.. každopádne by to bola dobrá info, ak by mi pasovala aj na moju súčasnú Fabču..

Obal nabíječky má na boku zobrazeno pro které baterie je nabíječka vhodná. 

 

IMG_20170110_160514.jpg

V 6. 10. 2015 at 11:51, Akrub napsal:

Díky za radu ROWZ . Zachoval jsem se dle tvé rady a vše je O.K.  Pro Pawouka na jeho dotaz : poslední dobou jsem měl více krátkých jízd, do cca 14 km, přičemž při každé jízdě asi 6 startů. Proto jsem preventivně chtěl akumulátor dobít. :kol-138:

 mam taky mxs 5. Dneska jsem zkousel dobit (cvicne), ale me teda i na vlocce hazela error.

 

Chtel bych se zeptat ostatnich co maji mxs 5, zda jim to na vlocce nabiji, nebo hazi error jako me?

Nabíjej na symbolu autíčka, pokud máš EFB.

zkousel jsem vsechny 4 rezimy a vsechny hlasily chybu

No ta jedině zkusit na jiné baterii. Pokud to bude i tam hlásit chybu, bude problém asi s nabíječkou, pokud ne tak tvoje baterie nejde dobít( neudrží kapacitu) a CTEK to pozná a nenabíjí. Možná že jinou nabíječkou to půjde.

A máš to pořádně na kostřícím bodu?  Chce to tam s tím trochu zašudlat aby svorka dostala kontakt. Ta chyba hlásí že není připojena baterie.

Upraveno od milanxx

diky za tip, zkusim s tim zahybat

 

baterii si myslim, ze to neni, ta je v poradku

Jo, to je pravda, ten kostřicí bod jsem si před prvním nabíjení trochu ošuchal šroubovákem...

  • 9 měsíců později...

Tak zkusím po skoro roce mlčení zde to trochu zase oživit :-)

 

Přečetl jsem si tady, že není možné dobíjet baterii mimo auto..To jako fakt ?  Takže kdybych někdy přišel k autu a nenastartoval, tak jsem jako v háji, když bydlím na sídlišti a nabíječku k auto nedostanu ? Vždycky, když se mi toto stalo, baterku jsem vyndal, doma nabil a poté zas jezdil..jako fakt to není možné ?

 

Přečetl jsem si ted manuál na str. 155 a nikde tam nevidím, že by bylo zakázano nabíjet baterii mimo vozidlo, předpokládám, že kdyby tomu tak bylo, že to tam bude napsané.

 

naopak tam čtu, že při nabíjení tzvn. rychlonabíjením se odpojí oba poly baterie a poté se na poly připojí kleště nabíječky, takže úplně stejně, jako kdybych ji vyndal a takto to zapojil doma, kde mám proud..

V návodu je u rychlonabíjení napsáno, že vyžaduje speciální nabíječku a znalosti, je to nebezpečné a že je doporučeno toto nechat v servisu. A takovou nabíječku doma asi nikdo nemáme, ta má řádově desítky A. A normální nabíječka dá max.6.

 

Na baterce je řídící jednotka, která souvisí se S/S takže v návodu následuje odstavec označený vykřičníkem s popisem že se nesmí připojit -pol nabíječky na -pol baterie ale připojit na kostřící bod.

Je to o tom, že pokud z auta vyndáš baterku vybitou a vrátíš nabitou tak ta jednotka si pamatuje vybitou. Nutno ji v servise znovu nastavit.  Pokud se nenastaví tak se zblbne celé to okolo nabíjení a vybíjení a vzpomeň si jak jsme to probírali na FB jak to někomu hodilo chybu bagu. 

Ahoj, je to normální stav , když jezdím do práce 800 metrů plus sem tam nějaký výlet max 100 km o víkendu a baterii sem za 2 a půl roku nenabíjel?

7264CD34-165A-46B6-A21B-2D94E79A59A0.jpeg

Buď rád, každá baterie je jiná.

Na Fabii I combi mi baterie vydržela 10 roků. Na stejném autu tchánovi, vydržela necelé 2 roky???

Záleží na baterii a seřízení dobíjení.

Ja vzdycky kdyz se dival, tak jsem mel 60-80%. Baterii obcas dobijim.

Kéž bych měl práci 800m od domu a já tu cestu mohl každý den absolvovat pěšky :D

Na to jestli to je normální jev bych se ptal spíš kdyby baterka umřela a ne že je v “kondici”

Upraveno od MilanHos

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.