Přejít na obsah

Odírání laku těsněním dveří


Woody

Doporučené příspěvky

Ještě k tomu těsnění. Dneska jsem to zase zkoumal a vidím jediný řešení, pokud se ŠA chce vyhnout dalším reklamacím laku. U toho těsnění je potřeba změnit tvar v místě, co to dře, na tvar který to má po zavření dveří, aby tam byl minimální tlak na plochu karoserie. Jestli laborujou s materiálem, k ničemu to zase nepovede. Tohle je jiné než odírání prahu u OII vlivem tvrdého těsnění, kde to vyřešili změnou materiálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš mám obavu, že až v laboratoři zjistí, že těsnění bylo něčím namazany, tak bude konec s reklamací.

To, že se lak odírá i těm, co nemazali, je asi moc zajímat nebude. Informace, že někdo (vystupující na disk. foru

pod přezdívkou) někde něco napsal pro ŠA nebude žádný argument. Vypadá to na další hromadnej tech. problém

a podle toho, jak se z počátku ŠA stavěla k silentbloku na převodovce se dá očekávat podobnej přístup i teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi asi Rypicongu u problemu se silentblokem nebyl. SA to tajila i pred servisy a lidi co problem meli a jsem presvedcen ze letos budou novy co problem mit budou zas, a servisy rozebiraly pul auta atd. A stejne problem neodstranili. Chtel bych te videt jako me jaky bys mel nazor po tom co tam treba auto stalo 3x cely den a zavada neodstranena. Pritom uz se o problemu jinak vedelo. Neni to nutne o svolavacce, ale o pristupu a ten byl proste katastrofalni. A nebyt fora a domluvy tady mezi nama silentblok bychom resili do dnes. Cekej az se vic ochladi a budes koukat kolik se vylihne klepacku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi asi Rypicongu u problemu se silentblokem nebyl. SA to tajila i pred servisy a lidi co problem meli a jsem presvedcen ze letos budou novy co problem mit budou zas, a servisy rozebiraly pul auta atd. A stejne problem neodstranili. Chtel bych te videt jako me jaky bys mel nazor po tom co tam treba auto stalo 3x cely den a zavada neodstranena. Pritom uz se o problemu jinak vedelo. Neni to nutne o svolavacce, ale o pristupu a ten byl proste katastrofalni. A nebyt fora a domluvy tady mezi nama silentblok bychom resili do dnes. Cekej az se vic ochladi a budes koukat kolik se vylihne klepacku.

 

silentblock už mám měněný, nešlo mi ani tak o to, jak se Škoda chovala/nechovala, ale jaký je postup jako takový, v řešení této sériové vady.

To jak se chovala na začátku nevím, to že to servis řekne, že o ničem je ŠA neinformovala ještě nic neznamená. V Lysé je servis, který v roce 2014 klidně zákazníkovi řekne, že neví nic o problémech s řetězem. Servis u nás byl zase úplně tupej. Takže je otázka, jestli to spíš nebylo o přístupu servisu a jeho profesionalitě. Mě třeba stačilo na uznání vady ujet pár metrů přes příčnou nerovnost a to jsem byl první, který v tom servise tuhle vadu reklamoval...

A i kdyby to nebylo o profesionalitě, tak nikdo neví, jak jsou nastavené procesy v ŠA, aby to bylo uznané jako jiný typ vady ( vážná, velká apod. ) a byly hromadně informovaný servisy. Tohle nikdo z nás neví, takže bych je vyloženě nehanil. Pracuji ve firmě, která je ve svém oboru 3 největší na světě ( Česká firma, vlastní vývoj apod. ) a aby se začali informovat servisní partneři apod. udělala nějaká velká proaktivita atd. musí závada splňovat nějaké parametry. % chybovost, závažnost, pak jestli je to plošný problém, lokální apod. Ale už bych to nechal, je to dost mimo téma. :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem ovsem zakaznik a o nicem takovem nemusim vedet a v podstate me to ani nemusi zajimat. Ja mel problem a ten mel servis vyresit. Ac se o problemu jiz vedelo ( dukazem bylo to ze jiz existoval kratce novy typ silentbloku) Servisy o problemu proste nevedely a vsichni zde nebo velka vetsina MR 13 je problem potkal a pomohlo az dozadovani se zoufalych majitelu vyreseni problemu na FB strankach SA na dopisovani si na linku pece o zakazniky atd. To neni pristup jaky bych si predstavoval zejmena u prvnich Rapidu kdy zakaznik je za debilniho testovaciho kralika. Ale jsme opravdu mimo tema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud jejich přístup k řešení laku bude stejný jako u silentblocku, tak bude zcela v pořádku.

 

Silentblock nebouchá všem, není to věc která nějak ohrožuje bezpečnost apod. Nějaká servisní nebo svolávací akce je zbytečná. To samé platí i u laku...

Jenže na tohle k mému autu hned po zadání reklamace do systému ŠA v sobotu 10.10.2015 vyjeli hned v úterý 13.10.2015 technici ze ŠA do mého servisu zkoumat auto. Holt na lak dávají 12 let záruku, podobný problém byl u OII, je to na dost viditelném místě, takže se to se silentblokem nedá moc srovnávat. Taky se ani moc nešprajcovali a řekli servisákovi rovnou na místě: nalakovat a vyměnit těsnění. To že to má ještě dohru v podobě mého váhání jestli lak jo nebo ne, jestli "nové" těsnění pomůže nebo ne, je až druhotná věc. V tomto případě zareagovala ŠA tak, jak by si člověk oprávněnou reklamaci představuje.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá mi to, abych se s vámi nepodělil o reakci Škodovky.......

 

Vážený pane .....,
děkujeme Vám za e-mail a k problematice samé sdělujeme: těsnění není příčinou poškození laku, protože jeho tvrdost je mnohem nižší než tvrdost laku. Příčinou jsou tvrdé látky, jejichž četnost závisí na prostředí, ve kterém se vozidlo pohybuje. Tyto na těsnění ulpělé látky pak působí jako brusivo. Tomuto stavu lze zabránit pravidelným čištěním dosedacích ploch těsnění.

Za podnět Vám přesto děkujeme a předáváme jej příslušnému oddělení naší firmy.

S pozdravem,

 

...... | PAT/2 – Péče o zákazníka
ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic


Vážený pane ........
Řeším se servisem Autocentrum Boura reklamaci odřeného laku pod spodním koncem vnějšího těsnění (pryž se sametkou) u obou zadních dveří. Už se na to byli podívat pracovníci vaší  firmy. Reklamace je uznána, bude se řešit výměnou těsnění a přelakovaním poškozených ploch. Bohužel to obnáší nalakovaní celého zadního blatníku až k nárazníku a světlům. Z toho radost opravdu nemám, protože to může v budoucnu přinést komplikace při prodeji auta. Zároveň se obávám, že současné řešení těsnění problém také neřeší. Kolegyně v práci má Rapida o měsíc a půl mladší (konec června 2013), kde je namontovaná zatím poslední verze těsnění (čtvrtá v pořadí), ale lak má již odřený také. Sice méně než já, ale má. Toho se s nově nalakovaným autem opravdu nechci dočkat.
Dnes jsem dané místo opět důkladněji zkoumal a přemýšlel nad možnými příčinami a důsledky. Jelikož jsem konstruktér, napadá mě jedno řešení, pokud se ŠA chce vyhnout dalším reklamacím laku i jiných vozů. U vnějšího těsnění je potřeba změnit tvar v místě, kde dře lak karoserie, a to na tvar, který má těsnění po zavření dveří. Jen tak tam bude minimální tlak na plochu karoserie, tak jako je v jiných částech rámu dveří. Pokusy s jiným měkčím materiálem si myslím nepovedou k odstranění problému. Tohle je totiž jiné, než např. odírání prahu u OII vlivem tvrdého těsnění, kde se to vyřešilo změnou materiálu. Změna by musela být provedena na formě pro výrobu těsnění, kde by se změnil tvar lemu konce těsnění v rohu u trojúhelníkového okna. Lem má nyní stejný profil, rozměry a úhly v celé své délce. Na konci by nově musel jít do mírné šroubovice, aby při zavírání nedocházelo k přesahu těsnění přes hranu karoserie a tím ke stíraní nečistot z karoserie a jejich ulpíváním do sametky těsnění. To je totiž společně s vyšším tlakem, kterým těsnění na lak karoserie působí, dle mého názoru hlavní příčina problémů  odírání laku v tomto místě. Své pak dokonají mikropohyby vlivem kroucení karoserie. Tvar šroubovice by zajistil těsnění jen s nejnutnějším, pro funkci protihlukového těsnění nutným, přesahem a přítlakem.

Prosím, předejte informaci příslušnému oddělení, snad můj názor není scestný. Každopádně je určitě realizovatelný, i když s vícenáklady na úpravu formy.

S pozdravem
M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomuto stavu lze zabránit pravidelným čištěním dosedacích ploch těsnění. O tom ale v návodech není ani zmínka = do budoucna jistě přibude.

Ale kruci, těsnění má být přeci bezúdržbové a ne abych každý týden čistil těsnění ! To byste koukali, kolik prachu se nachytá na umyté auto za dva tři dny stání na běžné ulici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomuto stavu lze zabránit pravidelným čištěním dosedacích ploch těsnění. O tom ale v návodech není ani zmínka = do budoucna jistě přibude.

Ale kruci, těsnění má být přeci bezúdržbové a ne abych každý týden čistil těsnění ! To byste koukali, kolik prachu se nachytá na umyté auto za dva tři dny stání na běžné ulici.

 

To je snad nějaká epidemie s tím čištěním.

Reklamuji zažloutnutí bílých oken po třech letech od namontování, prodejce už neví co s tím, tak mi nyní poslal vyjádření, že okna jsme nemyli a je to zažraná špína. Přitom neoficiální vyjádření jiných firem je nekvalitní profil.

Asi jsem to největší prase v republice :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklísku, tak bych se jich ještě zeptal. 

 

Asi něco v tomhle smyslu:

 

Když teda těsnění nemá vliv na obrušování laku, ale částečky které se dostanou mezi těsnění a lak, tak mě napadá, proč zrovna v tomto místě - zřejmě je teda těsnění a tento celý uzel nevhodně navržený, jelikož žádné jiné auto mi toto nedělalo.

Pokud počítám, že po roce ježdění se mi opět lak odře, budu každý rok jezdit do servisu na přelakování auta ? Po třech uznaných reklamacích, mám nárok na vrácení peněz, nebo nový kus :)

 

PS: ještě bych jí ubezpečil, že můj prst je také měkčí než lak a ať vsadí boty, že když s ním budu jezdit rok po karoserii v jednom místě, tak lak prodřu :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne, to vis ze to jsou keci. Oni ti nepriznaji, ze neco jako vzdy posrali. Simply never. Mam lehce obavy, ze to byla moje posledni Skoda az to budu za x let zase resit. Pokud bych chtel klumpa koupim si treba Renaulta za mnohem mene penez. A to ten klump bude jeste diskutabilni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V poměru cena/výko/nervy mám ještě jedno řešení... Vykašlete se na to jako zbytek uživatelů. Stejně si nikdo nevšimne že máte kolem dveří ošoupaný lak. A to asi myslím že ani při prodeji ne. Případně vám to na záruku zastříknou novým.

 

Takhle tam nalepíte folii která se taky časem ošoupe a navíc se za ní bude držet bordel. Až ji budete chtít sundat tak tam bude pořád vidět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...