Přejít na obsah

Jaký motor do SIII?


neon

Doporučené příspěvky

Mariacek:

taková spíše organizační poznámka, tu otázku autosedaček bych vůbec kvůli tomuto neřešil a pořídil autosedačky pro děti 2x pro obě auta. Ono to jde i postupně, na mimimko máš tzv. vajíčko, co se dá připnout na podvozek kočárku nebo na základnu v autě, pak sedačky typu křeslo s vlastními pásy a pro větší děti podsedák. Vše můžeš pořídit pro obě auta. Než přemýšlet, ve kterém autě jsou autosedačky, a kdo s ním zrovna ten den pojede. U tebe se náhle rozprší, zahodíš skůtr, skočís do Superba ... a odjedeš ženě i se sedačkama, které tam zrovna budou. Když vám pánbůh dá děti tři, pak je otázka, zda se tři sedačky do Rapida vlezou (nevím), u mne do O2 a do O3 to šlo. Když bude dětí více, už budeš psát do tématu k jinému vozu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wdog:

Tvoje organizační poznámka ke dvěma sadám sedaček je pro výběr motoru docela zásadní a díky za ní. Půjdu do nich. Když bude pršet,  budu moct skočit do auta podle toho, zda manželka pojede 3-5km do města nakoupit, nebo 40km k rodičům. Na větší vzdálenosti budu chtít aby jezdila Superbem hlavně kvůli bezpečnosti - přece jen děti vzadu dokážou odvádět pozornost, tak budu klidnější s lane a front assistem. Do města bude benzínový Rapid, hlavně kvůli obchoďákům, jako sběratel šrámů od bezohledných parkujících... Tím tedy docela odpadne potřeba cest na krátké vzdálenosti, takže se zatím kloním jednoznačně k TDI. V budoucnu stejně plánuji vyměnit Rapida za něco jako Fabii a možná i elektrickou (parkuji v garáži a 400V zásuvku připravenou mám), takže ani v příštích letech Superb na couračky používat asi nebudu. Ty sedačky mě možná i vyjdou levněji než opravy promáčklin a škrábanců u Superbu 😀 

 

Díky i ostatním za komenty, pomohlo mi to se konečně rozhodnout!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj keď spotreba TSI je vzhľadom na objem, výkon a hmotnosť auta viac než dobrá, TDI bude papať určite o niečo menej. Otázka je, že o koľko menej, lebo čo tu čítam na fóre, tak úsporná je skôr 110 kW verzia než tá silnejšia. Preto ak TDI, tak by som určite išiel do 110 kW Evo (s deťmi na palube aj tak nebudeš lietať) o ktorej sa píše, že lepšie ťahá v nižších otáčkach, oproti silnejšej verzií. Zrátaj si, že na koľko kilometrov by ti to mohlo postačiť pri tom cenovom rozdiele! Tiež spomínaš, že máš garáž. Ak do nej cúvaš, uprednostnil by som benzínový motor, lebo aj keď dnešné TDI nedymia, stále veľmi smrdia. Mne osobne sa z toho dvíha žalúdok a neviem si predstaviť, že by som vždy vystupoval do toho smradu, o deťoch nehovoriac.

Čo sa týka TSI, je svižnejšie, má aj o niečo lepšiu akceleráciu, a hlavne kultúra chodu je niekde úplne inde. Kamaráti so staršími TDI si to pochvaľovali. Diaľnice sa dajú s predpisovou rýchlosťou jazdiť so spotrebou okolo 6 litrov, okresky predpisovo aj za 5 ak nejazdíš spôsobom plný plyn a potom brzda, a skôr využívaš kinetickú energiu vozidla. Ak ideš svižnejšie tak pripočítaj asi jeden liter navyše. V meste je spotreba vyššia, ale ak sa už motor zohreje (čo sa podľa mojich skúseností deje dosť rýchlo, ale ešte nemám skúsenosti zo zimy), a dokážeš sa vyhnúť posúvaniu sa v kolóne, tak začne pomerne rýchlo klesať a dá sa dostať aj pod sedem litrov. Ak ale ideš brzda plyn, krátke trasy, prípadne sa posúvaš v kolóne, tak uvidíš aj spotreby cez 10 litrov, ale tam ani s naftou nebudeš jazdiť 4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

ještě bych navrhl zamyslet se u volby motoru z jiného pohledu (psychologického).

 

jsem přecházel z Octavie 1 1.6i 100HP benzín na Superb 3150HP TDI, a hodně to ovlivnilo můj styl jízdy, dříve jsem jezdil s benzínem víc defenzivně často tzv. na spotřebu. Protože jinak jsem byl stále na benzínce, ale u nafty to člověk neřeší, protože, i když jezdí svižněji než s Octavií, stejně spotřebu kolem 5l/100. (Obojí předokolka, Octavia manuální převodovka, Superb 7°DSG.)

Editováno: , autor: Mic-net
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobně jsem také uvažoval, měl jsem kdysi TDI Octavii. Sice to u mě nebude o tom, že bych začal jezdit ostřeji, ale spíš že nebudou tak velké rozdíly když budu jezdit sám, nebo naložený... Stačilo by mi asi v pohodě 110 kw, ale chci mít dost výkonu na předjíždění když pojedu s rodinou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro výběr té "nejlepší" motorizace hraje několik faktorů. Třeba spotřeba, výkon, hlučnost, pořizovací náklady... A spotřeba (náklady na palivo)  se zase prolínají s nájezdem. 

Těžko je pak radit. 

Každý jeden z nás bude zpravidla doporučovat zrovna ten motor co má sám. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napríklad ja som jazdil s 140kw DQ381 a môžem povedať že je to čistá katastrofa, ten motor kým nenafúka to veľké turbo ide jak po*raný, niečo ako 66kw SDI a potom až príliš vystrelí, nedá sa to normálne regulovať, pretože v meste nevieš mať normálne vysoké otáčky na to aby fúkalo turbo. nešťastný som bol z toho. Sharan 7N 110kw DQ250 šiel omnoho lepšie, bez turbodiery. Teraz mám 1.6 DQ250 a aj keď niekomu to nestačí, pre mňa je výhodou jeho plynulosť, ťahá pekne kontinuálne a rozdiel medzi veľkým ťažkým 2-tonovým sharanom a 1,5t supom výkonový nieje. Ten motor sa "vraj" označoval len 88kw ale že má asi 95, to samozrejme posúdiť neviem, ale verím že aj 110 mával trošku viac a tak. Spotrebu mávam na letných AAčkových gumách 4,5 až 4,7 priemerku, na zimákoch CDčkovýlch 5,5 až 5,8. Sharan mával 6,3-6,5, 140kw sup 6,0. A jazdím defenzívne, normálne. výhodou 1,6 pre mňa je o liter a pol nižšia spotreba a absencia AdBlue, aj keď týmto je spotreba vyššia lebo vypaľuje NOx katalyzátor naftou, s Ad by jazdil za menej, ale nevadí.

Niekto si myslí, že 1,6 je slimák, ale nieje, vie krásne zatiahnuť keď treba. Samozrejme už nemám 18 a potrebu zanechávať za sebou čierne čiary pri každom výjazde z križovatky. Ja osobne môžem 1,6 a 2.0 110 odporučiť, 2,0 140 nie.

Editováno: , autor: linomaniac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 1.6. TDI není špatná. Pokud někdo vyloženě nejezdí jen dálnice. A nebo fakt nemá potřebu spěchat, jezdí defenzivně, není to vůbec špatný motor. Výhodu bude levnější servis do budoucna. Několikrát jsem s tím jel. Samozřejmě, naložené, D1 a provoz znamenají vytáčet ten motor. Dříve tento výkon byl i v A6 např. + atmosféra benzín. Jinak 110kw EVO je za mně plně dostačující. Ale na delší trasy - ten motor se v zimě na provozní teplotu prostě dlouho zahřívá. 

Jinak těm, co mají 206kw tiše závidím:)))) Mně by ale sežral (nebo peněženku. A pak mě žena :D)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

 

trochu oživím téma, jsem v podobné situaci jako Mariacek (hezky popsal klady a zápory pro TDI a TSI na 3.strane), jenom s tím rozdílem, že nechceme druhé auto do města. Nevyužijeme ho, bydlíme v Praze a všude jezdíme MHD. Pokud někam jezdíme autem, tak jedině na větší nákupy, návštěvy, občas odvést děti na kroužky, doktor. Každá cesta ve městě je mezi 2-8km. Když to zprůměruju, tak uděláme 4x cestu ve městě týdně spíš v těch nižších km, tj do 10-15km. a každý druhý víkend výlet cca 50-200km (v létě chalupa, výlety na kolo, prodloužené víkendy atd). Superb tím pádem bude tvávit většinu času na dálnicích a 1.třídách plně naložený, 2dospělí, 2 děti a plný kufr (jezdíme cca 4x ročně do Polska, takže k tomu přidat ještě rakev). Ročně najezdíme 13-15tis km (cca 1tis ve městě), auto chceme vlastnit 10let.

 

Rozhoduji se mezi 3 motory, 2.0 tdi evo 110kw, 1.5 TSI 110kw nebo 2.0 TSI 140kw, vse v DSG (Skoda uz manuly nedela)

 

Jak moc vadí TDI Evo motorům krátké trasy a za jak dlouho se zahřeje v zimě? Když najezdím ve městě v zimě 20-40km za studena a potom výlet 100=200km, DPF se asi vypálí, ale co to udělá s karbonem? vyplatí se v takovém případě TDI nebo radši TSI?

 

 

Editováno: , autor: Dizzzy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vybíráš pouze mezi těmi třemi motory, tak co jsem počítal, najedeš cca kolem 8 tisíc ročně. Takže finančně to vychází rozhodně pro 1,5 TSI, které je o 60 tisíc levnější a i při větší spotřebě oproti 110 kW TDI se ti peníze za TDI ani po 10 letech nevrátí.

Z pohledu jak budeš jezdit mi vychází, že prostě 1,5TSI na plně naloženého Superba může být málo. Doporučil bych Ti klidně v půjčovně si půjčit Superba s 1,5 TSI, naložit jej a udělat víkendový výlet a uvidíš, zda ti to bude stačit, nebo si připlatíš těch 60 tisíc za větší výkon. Pokud bys chtěl připlatit, asi bych šel do TDI. Ve městě krátké trasy vadí všem motorům, ale TDI je úspornější, takže ti aspoň bude trošku kompenzovat vyšší investici a taky má trochu větší krouťák, což hlavně u plně naloženého auta nejvíc využiješ. Proti TDI pak mluví jen to, že tě může prudit, že se ti spustí regenerace zrovna, když jedeš jen 2 km. Na druhou stranu pokud se nepletu, spouští se až při plně zahřátém motoru, tak snad i ve městě by to mohlo být OK.

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdíme opravdu těch 13tis, jenom cesta do Polska a zpět (plus nejaké výlety) 4x ročně vyjde na nějakých 6tis km (jezdíme za rodinou). Vyšší investice se tím pádem vrátí do těch 10let (záleží, jak moc budou zdražovat pohonné hmoty). Není na TDI motorech víc kurvítek než na TSI? jako dvouhmota, ad blue (četl jsem, že ad blue hadice chutnají kunám a myším), že ten servis je na TDI vyšší. Určitě bych raději TDI než TSI, pokud udržba a servisy vyjdou na stejno, tak půjdu do TDI.

 

Každopádně si tu 1.5 pujčím tak či tak.

Editováno: , autor: Dizzzy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis na TDI bude asi malinko dražší, ale nepodstatně. Pokud opravdu budeš mít auto 10 let, najedeš kolem 130 tis. km, tak se poruch bát nemusíš. To bych vůbec neřešil. To TDI 110kW bude pohoda. Kdybych auto řešil teď, asi bych jej taky zvolil. Jinak kuny žerou všechny modely, když na to přijde. I TSI v Rspidech...

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neodzneli tu ešte úplne 3, pre niekoho možno dosť podstané vlastnosti TDI, čo sú zároveň nevýhody.

  1. Adblue, potreba ho tankovať (nie je to veľa, ale tiež nie je zadarmo), v prípade že bude zase plynová kríza, cena toho smradu zase pôjde hore, prípadne nebude dostupný. V prípade poruchy na tomto systéme zase treba danú vec behom 1000 km vyriešiť, inak človek ostane stáť.
  2. Kultúra chodu TSI/TDI motorov. Aj keď ani TSI nie sú šesťvalcové atmosféry, tie naftové sú predsalen hlučnejšie, viac vrčia, atď.
  3. Ak človek parkuje vonku, asi si to nevšimne tak často, ale v garáži tie naftáky fakt smrdia.

Ku všetkému by som ešte pridal jednu výhodu 1.5 TSI: síce nemajú krútiaci moment ako TDI motory, ale zase sú ľahšie, a preto auto nemá tak ťažký čumák, vďaka čomu sa v zákrutách  správa oveľa lepšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...